Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketka tai siis millaiset ihmiset oikein juovat lonkeroa? Ymmarran olut-ihmiset, siideri-ihmiset, viini-ihmiset, konjakki-ihmiset ja ihmiset,jotka tykkaavat juoda erilaisia drinkkej

Vierailija
24.08.2007 |

ä...Nämä ovat kaikki mielestäni erilaisia ihmistyyppejä juomatavoiltaan ja maultaan. Prototyyppisesti bisse on miesten juoma ja siideri naisten. Punaviiniä tissuttavat älyköt ja kultturellit persoonat ja hyvän konjakin ystävän voi rinnastaa sikarin polttelijaan. Mutta siis KUKA juo lonkeroa? Millaisessa tilanteessa?

Tajusin juuri, että olen itse juonut elämäni aikana ehkä pari kolme lonkeroa, ja nekin teini-iässä (nyt 30 v). Onko lonkero joku teinien bilejuoma, vai juoko joku muukin sitä ihan oikeasti? Missä ovat kaikki lonkeromainokset ja brändit (vertaa bisse- ja siiderimainokset)? Jatkuvastihan sitä kuitenkin on myynnissä...

Oletko sinä lonkeron lipittäjä? Tunnusta. Miksi?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen lastentarhanopettaja, joka tykkää juoda saunan jälkeen lauantai-iltana lonkeron janojuomaksi.

Lonkeroa ei ole lightinä, joten se varmaan karsii naiskäyttäjiä. Monesti meillä on rantasaunalla vieraillekin tarjolla olutta, lonkeroa ja siideriä ja kylmä lonkero tekee kauppansa.

Miten niin ei ole lightina? Esim. Hartwall Original Long Drink Light löytyy, ilmeisesti myös Coopilla on.

Ei sitä ollut vielä lightinä tuon kommentoimasi kirjoituksen aikaan, pahvipää:) Vilkaise ensin aloituksen päivämäärä ja ihmettele sen jälkeen.

Vierailija
42/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei sitten ole ilmeisesti koskaan nähnyt vuoden harmain päivä mainosta, jos ei lonkeromainoksia tiedä.

Ja kyllä juon lonkeroa. Vaihtoehdot mulla on viini (valkoinen tai punainen) tai lonkero. 

Ei ollut tuollaista mainosta aloituksen aikaan, tollo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun hikisen siivouksen jälkeen omiaan), mutta juoko joku oikeasti lonkeroa humaltuakseen? (Ja ei nyt lähdetä hurskastelemaan, ettei alkoholia pitäisikään juoda humaltuakseen, sillä aika usein niin tehdään). Lähinnä kai tarkoitan, juoko kukaan lonkeroa kuten olutta tai viiniä; joskus tietty vaan yhden, mutta joskus useamman tai vaikka kuinka montakin...

Jotenkin tuntuu, ettei kukaan aikuinen ihminen joisi vaikka neljää tuoppia lonkeroa putkeen, vaikka moni juo iltaa istuessaan sen neljä tuoppia olutta ihan kepeästi.

Ihan hölmö kysely, mutta tuli vaan mieleen. Noin minä sen asian kuvittelinkin, että jos joku juo lonkeroa, hän juo todella vaan sen yhden silloin tällöin...

ap

Minä, 40 v akateeminen kunnallisessa virassa oleva teinien äiti (joko tuli tarpeeksi määreitä) juon silloin tällöin 3 lonkeroa yksinäni (lightia mieluiten) Saa mukavan seitinohuen hiprakan, kun juo riittävän harvoin. 

Vierailija
44/51 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunajuomana ananaslonkero on mun suosikki! Onneksi on niin kallista, ettei sitä voi liikaa juoda😁 Ihan älyttömän hyvää!

Vierailija
45/51 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat lonkero-lähettiläitä toisesta maailmasta. Varovasti peräänny, jos tapaat lonkeron juojan ja käy varoilta myös kirkossa.

Vierailija
46/51 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkeroa on kylläkin light versiona hyvin usealla merkillä ja maulla.

Vierailija
47/51 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viinojen kittaaminen light-versioina on ihan hukkaan heitettyä hommaa.

Juoman energiasisältö tulee siitä alkoholista, eikä jostain pienestä rippusesta sokeria. 

Ja kun siinä ei ole sokeria, niin siinä on aspartaamia, joka on kaikkea muuta kuin tarkoitettu ihmisravinnoksi.

Vierailija
48/51 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vodkaihminen.

Vierailija
49/51 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkero on niin hyvää!  Nimenomaan se aito oikea Hartwallin. 

Olen 63-vuotias, joka arvostaa ja juo myös hyviä viinejä.

Mutta lonkerolla on ihan oma paikkansa. Janojuomana, sopii erinomaisesti myös pizzan ja hampurilaisen kanssa. Ja viini joskus närästää, lonkero ei. 

Olueen en koske, ja siideriä juon aniharvoin, ja silloin sen pitää olla ns. oikeaa siideriä, ei näitä makeita mitenkuten tehtyjä. 

Vierailija
50/51 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lonkeroa on kylläkin light versiona hyvin usealla merkillä ja maulla.

Toinen tolvana, en muuta sano. Oletko niin tyhmä, että et älynnyt katsoa aloituksen päivämäärää? Silloin ei ole ollut lightversioita ollenkaan.

Vierailija
51/51 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo viinojen kittaaminen light-versioina on ihan hukkaan heitettyä hommaa.

Juoman energiasisältö tulee siitä alkoholista, eikä jostain pienestä rippusesta sokeria. 

Ja kun siinä ei ole sokeria, niin siinä on aspartaamia, joka on kaikkea muuta kuin tarkoitettu ihmisravinnoksi.

Eihän tuota ravinnnon takia juodakaan, pösilö.