kokemuksia valoimpulssikarvanpoistolaitteesta?
mulla on kova karvankasvu (todella nopea) ja joudun epiloimaan kainalot joka päivä. Käyn päivittäin salilla, joten karvat on pakko poistaa joka päivä. Muuten näkyy heti tumma sänki koska karvani ovat mustia.
Mulla on nyt 3 kertaa peräkkäin käynyt kalliin epilaattorin kanssa (maksoi 150e per laite) niin, että epilaattorin akku "loppuu" puolessa vuodessa. Normaalien ihmisten ei kai tarvitse epiloida päivittäin mutta mun tarttee, ja tiuhasta käytöstä johtuen epilaattori on alkanut laiskistumaan nopeasti eli akku purkaa itsensä nopeasti eikä jaksa pitää latausta.
Nyt on siis kolme epilaattoria mennyt puolessatoistavuodessa, eli 450e taivaan tuuliin. Alan kallistumaan sille kannalle että kokeilisin valoimpulssilaitetta. Kauppanimiä taisi olla ainakin silk'n flash and go jota myy gigantti, ja philipsillä oli joku vastaava.
Verkkovirtaepilaattori ehkä auttaisi asiaa mutta käytän sitä myös olosuhteissa joissa ei ole pistorasiaa lähellä, ja muutenkin mustakarvaisena epilaattorikaan ei ole täydellisen hyvä, koska karvan juuret kuultaa ihon läpi. Eli siis vaikka kainalot ovat juuri nypityt ja silkinsileät, niin ne näyttävät ulospäin viiden päivän sängeltä, koska mustat juuritupet kuultaa ihon läpi rumasti. Tämä valoimpulssilaite ratkaisisi ongelman koska se kuolettaa juuret.
Ainoa homma on se että googlailemalla löytyi paljon ulkomailta keskusteluja ja läheskään kaikille laite ei toimi. En haluaisi hassata 350e turhaan kyseisestä laitteesta jos se on susi.
Kenelläkään kokemusta näistä laitteista?
Kommentit (67)
Itselläni on vaalea iho ja mustat karvat. Kärsin inhottavasta hirsutismista ja olen nyt neljä kertaa epiloinut bikinirajan ja navan alta (kyllä! Sielläkin niitä kasvaa 😭) mutta en huomaa mitään vaikutusta. No, en vielä luovuta mut harmittaa ettei tunnu tehoavan. Mulla siis Mandyskin käytössä.
Kiva olis kuulla lisää kokemuksia!
Pettynyt73 kirjoitti:
Itselläni on vaalea iho ja mustat karvat. Kärsin inhottavasta hirsutismista ja olen nyt neljä kertaa epiloinut bikinirajan ja navan alta (kyllä! Sielläkin niitä kasvaa 😭) mutta en huomaa mitään vaikutusta. No, en vielä luovuta mut harmittaa ettei tunnu tehoavan. Mulla siis Mandyskin käytössä.
Kiva olis kuulla lisää kokemuksia!
Hirsutismi jos on todettu voit klinikalla tehtävästä laserhoidosta saada kelalta korvauksia.
Mikä on hyvä ja tehokas laite kotikäyttöön?
Alan kyllästyä ajelemiseen ja epilointi on niin epämiellyttävää kainalo- ja bikinialueella,
että harvoin tulee tartuttua epilaattoriin.
Laserointia ei ole paikkakunnallani tarjolla.
IPL-laite kiinnostaa, mutta kenelläkään tutulla ei ole, niin ei voi heiltä kysellä kokemuksia.
Mä oon käyttänyt Mandy skiniä nyt 6 viikkoa sääriin. Mulla on oikeesti tosi nopea karvankasvu, jos tänään sheivaan niin huomenna pitäis jo ajella. Ja karvat on tummia ja ne häiritsee mua todella. Nyt karvankasvu on vähentynyt todella paljon! Karvaa kasvaa enää siellä täällä, entisen "turkin" sijaan. Ihan huippu laite, suosittelen!
Aloitin Mandyskinin käytön viime viikolla. Voin raportoida myöhemmin tuloksia, jos sellaisia tulee. Tällä hetkellä käytän sääriin ja kainaloihin.
Ei karvoja saa enää ajella omaehtoisesti vapaasta tahdosta, koska nykynaisten mielestä kaikki karvanpoisto on miesten miellyttämistä ja olet miesten aivopesemä.
Toimiiko IPL-laite jos on tummanvaaleat ihokarvat?
Iho on vaalea, mutta ihokarvat ovat "vaaleanruskeita".
https://i.pinimg.com/originals/9a/a5/2d/9aa52dbbc28112711b400328a388f9c…
Tänään taas pitkästä aikaa epiloin kainalot ja bikinialueen reunoilta.
Kainalot niinkin menee vaikka ei kovin miellyttävää sekään,
mutta bikinialue käy selkeästi kipeämpää vaikka ei olla lähelläkään intiimialueita.
Siis jo ihan "kolmion" yläosasta käy aika kipeää, koko alueelle ei haluta edes kokeilla enää...
IPL kiinnostelisi taas kovasti, mutta pitäisi olla tehokas laite.
Ei tarvitse olla markkinoiden halvin, jos on muuten laadukas ja toimiva.
Onko Philips hyvä?
Philips Lumea Prestige?
Kokemuksia?
MandySkin ollut käytössä 5 viikkoa, ei mitään vaikutusta. Tummat karvat, vaalea iho. En anna vielä periksi, vaikka parin vuoden sokeroinnin ja epiloinnin jälkeen sheivailun jälkeiset sänget ärsyttävät suunnattomasti. Käytän laitetta kerran viikossa ohjeen mukaan.
Mielenkiinnolla kyllä luin muiden ip-laitteiden ohjeita, joissa sanottiin että karvat voi poistaa haluamallaan tavalla ennen laitteen käyttöä, myös epillaattorilla. MandySkinin ohjeissa taas sanotaan, että on pakko sheivata, jotta karvasta osa on siellä ihon alla... Tiedä sitten. Taisi mennä satanen hukkaan.
Onko lisää kokemuksia MandySkin käytöstä? Harkinnassa sen tilaaminen ja ainakin toistaiseksi kokemukset täällä näyttävät vaihtelevan.
Oon käyttänyt nyt mandya 5 viikkoa. Ehkä vähän vaikuttanut kasvuun. Käytin alimmilla tasoilla eka ja nyt oon käyttänyt täydellä teholla pari kertaa. Edelleen siis kasvaa, mutta ehkä aavistuksen harvempana. Pitää katsoa miltä näyttää kun tulee 12 kertaa täyteen... vaalea iho tummat karvat.
Olen käyttänyt mandyskiniä nyt n. 10 vk ja karvoitus harventunut huomattavasti. Esim. alapäässä jo paikkoja, missä ei kasva ollenkaan. En tosin ole noudattanut suosituksia vaan käyttänyt n. joka toinen päivä vähintään nelos tasolla. Vaatii pitkäjänteisyyttä, mutta suosittelen lämpimästi.
Olen käynyt kosmetologilla IPL-karvojen poistossa ja kahden kerran jälkeen olen todella tyytyväinen. Jatkan edelleen muuallekin kuin bikinirajaan koska teho omalla vaalealla ihollani ja tummilla karvoilla tuntuu olevan hyvä.
Karvat ikäänkuin kuolevat ja putoavat pari viikkoa hoidon jälkeen. Tehon huomasi heti, koska sheivattu bikiniraja ei ollutkaan sängellä seuraavana päivänä niinkuin käsittelemätön "kiitolinja" jonka myös sheivasin samaan aikaan ennen käsittelyä.
Kosmetologin IPL-laite on todennäköisesti tehokkaampi kuin tuo Mandyskin. Karvat tosiaan piti sheivata, ei epiloida tai vahata ennen hoitoa, koska valon on tarkoitus mennä ihon pinnalta karvatuppeen ja tuhota se. Jos karva on nyppäisty juurinen ennen hoitoa, ei sillä ole "johdetta" jota seurata karvatuppeen.
Suurin ero on ihon kunnossa. Ei enää tulehtuneita karvatuppeja, punoittavaa pilkullista ihoa eikä kutinaa. Odotan jo kesää kun kehtaa käyttää lahkeettomia uikkareita...
Mandyskin
Minulla on käytännössä mustat, todella paksut ihokarvat. Ihonväri hieman oliiviin taittava, melko vaalea kuitenkin (ruskettuu helposti).
Mandyskin on pelastanut elämäni. En ole voinut aikaisemmin sheivata sääriäni, sillä sänki yhtään liioittelematta tuntuu parin tunnin kuluttua. Olen nyt vuosikausia epiloinut, sillä tämä tapa pitää karvat poissa hieman pidempään. Epiloinnilla ei kuitenkaan koskaan ole saanut täydellistä lopputulosta. Lisäksi minulla on ollut älyttömästi sisäänpäinkasvaneita karvoja, ja todella rumia pigmentti? Pilkkuja, ehkä juuri epiloinnista johtuen. Eli vaikka olisi juuri poistanut karvat, näkyy jaloissa tummia pilkkuja. Olen vuosikausia tuntenut oloni epävarmaksi paljain säärin.
Olin hyvin skeptinen IPL toimivuuden suhteen, mutta tulokset on ällistyttäviä. Jo parin kerran jälkeen säärissä on sileitä kohtia. Nyt taitaa olla 6vk takana, ja näiden sileiden kohtien määrä/koko on kasvanut. Osittain karvaa on vielä ns. normaali määrä, mutta nämä karvattomat kohdat on täysin sileitä, rumat pillit ovat myös poissa. En voi kun suositella! (Kainaloihin olen myös käyttänyt laitetta, mutta en toistaiseksi ole nähnyt juurikaan eroa. Olen lukenut muualta samankaltaisia kokemuksia)
Karvat on ihan normaali osa kehoa. Eivät ne mikään syöpä ole joka täytyy nyhtää pois heti jos näkyy
fgthfgh kirjoitti:
Karvat on ihan normaali osa kehoa. Eivät ne mikään syöpä ole joka täytyy nyhtää pois heti jos näkyy
On toki. Usein vain tällaisten kommenttien kirjoittajilla on itsellä vaaleat/hennot karvat, asian mieltämistä ongelmalliseksi voi olla vaikea ymmärtää, jos ei itsellä ongelmaa ole
Itseäkin kiinnostaa tuo Mandy skin. Onko käyttö kivutonta/ helppoa?
Vierailija kirjoitti:
Itseäkin kiinnostaa tuo Mandy skin. Onko käyttö kivutonta/ helppoa?
Mulla bikiniraja nykyään siisti laitteen ansiosta. Ohjeen mukaan käytin ja pikkuhiljaa karvat lakkasivat kasvamasta. Ihan joitain yksittäisiä edelleen kasvaa ja joko nyppään tai sheivaan pois. Häppärit sheivaan edelleen, jos ihan siistiksi haluan, sieltä ei jostain syystä hävinneet niin hyvin. Kainaloista väheni karva, mutta varmaan lähtisi vielä enemmän nekin ajan kanssa, mutta vähän kyllästyin käsittelyyn, kun kainaloissa ja jaloissa karvoja on muutenkin vähäisesti. Nopea epiloida tai sheivata.
Tummiin karvoihin tehoaa ilmeisesti kaikista parhaiten. Se mikä oli hyvä, että itselläni bikinirajan karvatupet ärtyivät sheivaamisesta ja usein epiloinnin jälkeenkin. Valokäsittelyn jälkeen kuitenkaan eivät eli pystyi huoletta usein ohjeen mukaan sheivaamaan ja käsittelemään valolla.
Kannattaa muistaa, ettei tummiin ihokohtiin käy eli esim. jalassa olevaan tatuointiin tekee palovamman. Tai missä niitä tatskoja tai karvoja sitten onkaan ;)