Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ruskovillanhaalari vai tavis villahaalari?

24.08.2007 |

Niin siinäpä se kysymus jo tulikin. Eli onko noiden villahaalariden välillä kuinka suuri ero mukavuudessa, lämmössä, kestävyydessä? Hurahdin jo ajatuksentasolla tuohon ruskovillaan ja olin tilaamassa netistä haalaria kaikilla lisukkeilla. Eli lapaset, kypärämyssy, villasukat ja kauluri...no hintaahan siitä kertyy jo yli sadan euron. HUH! Kannattako tuo satsaus vai pärjääkö tavallisilla villavaatteilla?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kaikenlaisia villahaalareita. Ehdoton vaatimus on vain 100 % villaa!!! Tavis malleissakin on isoja eroja, joissain villa on karkeaa ja neulos lytyssä, toiset ovat kuohkeampia. Lämpimyyshän perustuu ilmakerroksiin neuloksen sisällä, joten Ruskovillankin saa pilattua väärällä pesulla ja kuivauksella.

Esim. Kivat-merkkiset ovat mielestäni isommilla lapsilla aivan riittäviä, jos ei halua erityisesti Ruskovilla-merkkiä. Samoin jotkut muutkin Pohjanmaalla tehdyt (en nyt muista firman nimeä) ovat olleet ihan asiallisia. Ihan pienellä haalaria käytetään enemmän, joten katsoisin neuloksen lisäksi vetoketjun pituutta, mitä enemmän aukeaa, sen helpompi on pukea vauvalle.

Sen sijaan ne Ruskovillan lapaset silkkivuorella ovat olleet aivan mahtavia. Niissä on ideaa, mahtuvat päällishanskojen alle ja ovat kestäviä.

Tärkeää on että huollat villahaalaria oikein, tuuleta, ja pese vain tarvittaessa ja tosi varovasti, samoin kuivatus tason päällä.

Kokomerkinnät ovat usein mitä sattuu, eli ota mittanauhalla mitat.

Vierailija
2/3 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimeen vannon minä, muuhun en aio vaihtaa. On pehmoista, eikä kutita. Mitä tuossa edellinenkin jo kertoi niin tärkeintä on juuri se, että vaate on 100% villaa ja mielellään merinovillaa.

Ruskovillan lapaset on todella hyvät, lämpimät vaikka räpylät olis hiukan kastuneetkin. Meillä on myös nuo silkkivuorelliset lapaset ja kovin niistä olen pitänyt, myös villainen kypärämyssy on ja se on ihan ehdoton, kun pojan pää hikoilee aikatavalla. Puuvillainen on kurja, kun tuntuu märältä. Siinä tuo villa peittoaa puuvillaisen, vaikka kostuukin niin pitää lämpimänä!

Oikeat pesuaineet on sitten villan huollossa kaiken A-O eli käsipesu esim. marseille saippualla ja viimeistelyyn villanhoitoainetta esim. Sonet merkkistä.

Nii ja mitä hinnakuuteen tulee, niin itse olen valmis maksaan Ruskovillasta, kun tiedän niiden olevan todella hyviä. Niin ja ulkoasukin miellyttää yksinkertaisuudellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskovillan valkoiset villavaatteet ovat PALJON pehmeämpiä kuin nuo siniseksi ja punaiseksi värjätyt joten niitä mielellään varsinkin kaikkein pienimmille.

Ja lisäksi pitäsi ehdottomasti ostaa se lanoliinipurkki ja lanoliinittaa villavaatteet joka pesun jälkeen kevyesti Tällöin kosteudenimukyky säilyy johon tuo villavaatteen ihanuus perustuukin aikas pitkälti ;) Lanoliini poistuu noista vaatteista ihan parissa pesussa.