Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raskauden aavistaa ennen plussaa???

23.08.2007 |

Hei onnellliset odottajat!

Kyselempä nyt tältä puolelta teiltä, joilla raskautuminen on vielä tuoreessa muistissa, että aavistitteko tulevan positiivisen raskaustestin jo ennen kuin menkat oli myöhässä? Olivatko tuntemukset jollakin tapaa erilaisia kuin muissa kierroissa? Olisi kiva saada asiasta gallup. Meitä vauvakuumeilijoita varmasti kovasti kiinnostaisi asia.

Itselläni takana jo kolme raskautta mutta edellisestä plussatestistä on jo aikaa 5 vuotta ja en nyt oikein muista millainen olo oli ennen plussaa. Paraikaa jännään, olisinko kenties onnellisesti plussannut. Tosin kunnon yritys vasta alkamassa, joten tämä olisi kyllä iloinen yllätys.

Ovulaatiosta alkaa olla nyt 13 päivää ja tuntemukset ovat seuraavat:

*rinnat arat neljättä päivää (tuntuu, että ovat kipeytyneet entisestään)

*menkkamaista jomotusta ollut jo useampi päivä (tunne, että kuukautiset alkavat hetkenä minä hyvänsä mutta mitään ei toistaiseksi ole kuulunut)

*aamulämpö oli tänään 36,4° (tästä en voi oikein mitään päätellä, kun en ole lämpöjäni seuraillut)

* vilutusta ehkä hieman mutta säät ovat olleet aika lämpöiset, joten enemmänkin ollut kuuma

* pissahätä on herättänyt parina yönä

Voi olla, että kehittelen näitä oireita, kun vauvakuume on saanut valtaansa mutta rintojen arkuus ja menkkajomotukset ovat nyt kyllä kestäneet pitempään kuin yleensä ennen kuukautisia. No, huomenna taidan testailla, kun ovulaatiosta alkaa olla kaksi viikkoa. Menossa on pitkä kierto kp nyt n. 50. Ovulaation tikutin ja limat tuli myöhäisessä vaiheessa siis pari viikkoa sitten perjantaina.

Kiitos, jos jaksatte vastata. Oikein ihanaa odotusta teille kaikille! Itse olen seuraillut etenkin suurperhekuumeilijoiden keskusteluja, kun meille toivotaan neljättä lapsosta. Silti pähkäilen näiden tuntemusten kanssa samalla tavalla, kuin esikoista odottaessani. Hassua ja ihanaa...

oliviaana kera kolmen lapsosen

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen plussatestiä rinnat olivat todella kipät ja pinkeät: melkein teki mieli nukkua ja saunoa rintsikat päällä. Sitten alkoi tuntua, että rinnoissa on sisällä tulipalo ja mahallaan nukkuminen oli kivuliasta. Vaikea kuvailla, mutta jos sellainen tunne vielä joskus tulee, olen täysin varma raskaudesta. Oli myös viikon ajan olo, että menkat alkavat millä hetkellä hyvänsä.

annaliinu 27+4

Vierailija
22/23 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi pahoinvointi jo ennen kuin menkat oli myöhässä. jotenkin en vain osannut kuvitella, että raskaus tuntuu nimenomaan sellaiselta (hajuaisti tarkempi kuin vainukoiralla, itkuherkkis, oksentelua, päänsärkyä...)

oireet oli outoja, ja todellakin niin kummallisia, että en oikein keksinyt, mitä valittaisin lääkärille jos sinne menisin. mielessä kuitenkin oli monasti usean viikon ajan, että mä en ole ihan kunnossa. pistin suurimman osan oireista stressin piikkiin.

mulle varmistui raskaus vasta viikolla 8, kun kipaisin apteekkiin ostamaan testin. siinä vaiheessa oli mahakin alkanut turvota, niin että olin ihan varma että " jos en ole raskaana, mulla on jotain ihan kamalaa" .. :D onneksi oli sitten raskaustesti positiivinen niin sain mielenrauhan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä.Itsellä oli vahvasti sellainen tunne että olen raskaana.

Rinnat kasvoi ja oli todella kipeät,vilutti.