Olen kerrankin kotona YKSIN ilman lasta ja miestä
ja en osaa olla, en osaa tehdä mitään tai olla tekemättä mitään. En tarkoituksella lähtenyt matkaan reissuun koska halusin omaa aikaa, tulevat kotiin vasta huomenna illalla. Miten saisin nyt vain rentouduttua ja nautittua tästä omasta ajastani? En ole vielä kertaakaan ollut näin kauaa yksin kotona lapsen syntymän jälkeen ja lapsi on sentään jo kohta 2v.
Kommentit (17)
on meinaan ärsyttävä olo kun tää on tilanne mitä olen kauan odottanut ja nyt en osaa olla mitenkään päin! No, kaipa tämä tästä. Taidan laittaa saunan päälle ja upottaa jalat kylpyveteen näin alkajaisiksi.. Jos en olisi raskaana, nauttisin hyvää punaviiniä!
-ap-
ei ole mitään sellaista paikkaa, mihin mies voisi lasten kanssa mennä.
jos ei kymmeneen vuoteen ikinä ole tilanne ollut sellainen, että mies olisi jonnekin lasten kanssa voinut mennä! Hoh-hoijaa... Ei taida vaimo päästää. Älä sitten valita.
Vierailija:
jos ei kymmeneen vuoteen ikinä ole tilanne ollut sellainen, että mies olisi jonnekin lasten kanssa voinut mennä! Hoh-hoijaa... Ei taida vaimo päästää. Älä sitten valita.
T. Joku muu
lisättäköön vielä vettä myllyyn ja kerron, että yksin en ole ollut yhtään yötä nyt 15 vuoteen. 5
heti vauvasta lähtien kahdenkeskistä aikaa niin ei olisi tuota ongelmaa. Olisi todella loukkaantunut jos vasta lapsen ollessa 2v olisi isä jättänyt meidät vuorokaudeksi kahden.
niin kyllä varmasti kymmenen vuoden aikana saisi tilaisuuden järjestettyä! Miten niin ei ole paikkaa, minne mennä?
no kaikilla ei ole rahaa niihin kylpylä-ja hotellilomiin.
kotona ja äiti menee vaikka telttailemaan.
Niitä on kaiken maailman isä-lapsi -leirejä, tuettuja lomia, leirintäalueita, ystäviä ja ties mitä. Jos haluaa.
Kymmenessä vuodessa kyllä pitäisi saada vaikka säästettyä sen verran rahaa, että äiti saisi yhden yön olla rauhassa. Jos haluaa.
Jos ei halua, ei tarvitse valittaakaan.
Ja onnetonta on sekin, jos ei kymmeneen vuoteen ole ikinä ollut vähääkään rahaa säästöön pantavaksi. Siis onnetonta, pahoittelen.
esim. ollessani jumpalla tai muissa harrastuksissa, on hän käynyt mummolassa ennenkin lapsen kanssa (päiväsaikaan) ja olen itsekin ollut pari kertaa yön pois kotoa. Ero on vaan siinä etten ole ollut yksin KOTONA näin kauaa niin että lapsi olisi kans ollut pois kotoa yön. Aikaisemmin kun olen saanut omaa rauhaa on minun itseni ollut pakko lähteä pois kotoa.
-ap-
ihan ystävällisesti kysyn, että kuinka monen mies ihan oikeasti menee tuetuille lomille tai telttailee lasten kanssa ihan yksikseen, ja onko teillä isotkin perheet?
Meillä ei ole edes autoa, joten junalla pitäisi mennä tai bussilla, ei niillä varmaan pääse edes leireille perille. Tuntuisi myös hassulta, että änkeäisi koko kuuden lapsen porukalla jonnekin kaverilleen samaan kaupunkiin yöksi.
Kun ei kolmannenkaan lapsen jälkeen halua käyttää ehkäisyä, kannattaa varautua siihen, ettei kauheasti kutsuja tule...
Mutta kyllä miehet mm. telttailevat lastensa kanssa. Isommissa perheissä saattavat vaikka isommat lapset olla kesäleirillä, pienimmät mummolassa, ja keskimmäiset isin kanssa laavuretkellä.
Ei kaikkeen tarvita paljon rahaa, autoja tai vaikutusvaltaisia ystäviä. Monasti hippunen mielikuvitusta vie paljon pitemmälle.
Ja niille leireille usein järjestetään yhteiskuljetuksia.
Tekosyitä, tekosyitä. Mutta kuten sanottua; as you wish...
olisipa meillä noita mummoloita, jotka lapsia hoitavat. Sanokaa, mitä sanotte, mutta kyllä ne on oikeasti ne mummot, jotka täälläkin palstailevien lepolomat aviomiehen kanssa sun muut lastenhoidot järjestävät.
Makaan ja nautin kun ei tarvitse palvella ketään!