Te, jotka kärsitte MIGREENISTÄ: Kysyttävää!
Eilen sain eka kerran migreenikohtauksen. Nyt siitä lähtien on vasen käsi ja vähän myös jalka olleet ajoittain turrat ja niitä oudosti kihelmöi. Vasemman käden puristus on myös vähän työlästä.
Sain tänään migreenilääkkeen, jonka pitäsii poistaa tällainen jälkioire, mutta ei ole poistanut (tosin lääkkeen oton jälkeen helpotti mutta nyt taas alkaa tuntumaan enemmän, lääkkeen otin kello 12).
Onko kellaan samanlaista oiretta ja kuinka pitkään ihmettelen asiaa kotona?!
Kommentit (27)
Verenkuva, aivojen CT-kuvaus varjoaineella. Minkä ikäinen olet ja oletko synnyttänyt äskettäin?
Eli raajojen, sekä käsien että jalkojen puutumista ja huulien ympäriltä ja muualtakin kasvoista. Vähän väliä tulee, ja voi kestää aika kauankin. Lisäksi TODELLA väsynyt olo. Minulla on hoidettu näitä puutumisoireita migreeninä, mutta itseäni on nyt alkanut epäilyttää, onko joku muu kuitenkin kyseessä!
Mulla vaikuttaa alkavaan mikreeniin naxopren (tai jotain tuonnepäin) ja sitten triptaani zomig on kohtauslääke
Vierailija:
Auttaako? Lääkäri määräsi kovaan jännityspäänsärkyyn ja sanoi sitä käytettävän migreenipotilaillakin. Ei vaan mulla vaikuta ollenkaan. Fysioterapeutillekin pääsen vasta ensi viikolla :(
vaikka yksityisellä niin saat nopeasti apua.
Vierailija:
Eli raajojen, sekä käsien että jalkojen puutumista ja huulien ympäriltä ja muualtakin kasvoista. Vähän väliä tulee, ja voi kestää aika kauankin. Lisäksi TODELLA väsynyt olo. Minulla on hoidettu näitä puutumisoireita migreeninä, mutta itseäni on nyt alkanut epäilyttää, onko joku muu kuitenkin kyseessä!
Minulla on kiltti migreeni joka oireilee vain ja ainoastaan näköhäiriöinä. Yhden kerran tuli isompi kohtaus, päänsärytön silloinkin. Heräsin yöllä koko vasen puoli puutuneena, siis jalat, kädet, pää, kaikki. Puutumus lähti seuraavana päivänä pois mutta tuli heti takaisin ja tätä vaihtelua kesti muutaman viikon (!) niin että puutuneet ajat lyhenivät koko ajan.
Ja tätä sitten tutkittiinkin sairaalassa aika pitkään... Lopputulemana pieni aivoinfarkti, syynä todennäköisesti migreeni ja jälkenä pieni näönpuutos kun näköhermoa oli tuhoutunut verenpuutteessa.
kasvoista kielestä kädestä ja jalasta lähti tunto toiselta puolelta!
olin kuin halvaantunut, nyt syön estolääkettä ja se tepsiiQ
toinen puoli kasvoista puutuu niin että on melkein kuin halvaantunut, ja kieli samon. Josus myös käsi. Lähtee triptaaneilla.
Migreenihän voi kestää jopa pari päivää (huonosti lääkittynä) tai kohtauksia voi tulla monta peräkkäin.
Joten voi hyvin olla migreenikin, sinulla ei vain lääkitys ole kunnossa (vaihtelee mitkä lääkkeet auttaa kelle). Joten hus, lääkäriin siitä tarkistamaan asiaa.