Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä joululahjaksi 60-vuotiaille vanhemmille, joilla on IHAN KAIKKEA?

Vierailija
22.10.2012 |

Hirveä stressi ja ahdistus taas siitä, mitä antaa omille vanhemmille joululahjaksi. Äiti panostaa lahjoihin ihan naurettavan paljon. Ostelee kaikille kuudelle lapselleen ja kymmenelle lapsenlapselleen pitkin vuotta hirveät kasat lahjoja. Tarpeellisia, laadukkaita, ei siis mitään krääsää. Mieluisia ja henkilökohtaisia. Ja toivoo itse saavansa samalla mitalla takaisin.

Isä ei sano mitään, mutta ilmeestä näen, että odottavat molemmat lastensa antavan jotain merkityksellistä.

Vanhemmillani on ihan kaikkea. Kaikki elektroniset vempaimet, kaikki kirjat, torkkupeitot, eivät tarvitse vaatteita, matkustelevat ihan älyttömästi, käyvät ravintoloissa, kulttuuririennoissa jne. jne. Mikään ravintolalahjakortti tai kulttuuriseteli ei siis ole hyvä lahja, kun on niin arkinen asia heille. Sama kuin toisi maitoa. Matkalahjakorttikaan ei ole hyvä, kun reissaavat muutenkin ihan koko ajan.

Heillä on kaikki kuntoiluvälineet ja urheilutavarat, astiat.. siis ihan mitä tahansa, mitä ikinä vaan pystyy olemaan. Heillä käy siivooja.

Mitä te annatte vanhemmillenne? En keksi yhtään mitään. Stressin määrästä kertoo paljon se, että hermoilen joulua ja lokakuussa :(

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkös tällaisille "ongelmatapauksille" sovi nämä lapsenlapsen kuvalla varustetut mukit/kalenterit/jääkaappimagneetit/t-paidat jne.

Sen äiti on moneen kertaan sanonut, ettei tule ikinä ymmärtämään tällaisia krääsämukeja ja -magneetteja. Äiti on tosi tarkka sisustuksesta ja astioiden sävyistä, muodoista ja laadusta, eikä jääkaappiiin ikinä kiinnitetä minkään valtakunnan magneetteja mistään syystä.

Olisi niin kiva, kun äiti joskus sanoisi, mitä toivoisi ja voisin sitten ostaa sen hyvillä mielin. Mutta äiti on juuri sellainen "en minä mitään tarvitse, mutta mökötän kyllä Loppiaiseen asti, jos et tuo juuri sitä mitä haluan, vaikken sitä sinulle kerrokaan" -tyyppinen helppo äiti..

ap

Äiti kullostaa vaikealle ihmiselle.

Anna armoa itsellesi, ei lapsen tarvitse hyvitellä vanhempiaan, joilla kaikkea jo on ja toisaalta mikään ei kelpaa.

Vierailija
62/76 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse pidän kaikesta itse tehdystä ja yhteisen ajan antamisesta. Vegaanityttäreltä vegaaniruokamaistiainen, itse tehty kakku 🎂, yhteinen matka Milanoon oopperaan (jonka minä mielellään kustannan). Kyllä nuo itse tehdyt kalenterit on kivoja ja kaikki menneen vuoden muistelot esim. Dvd-levyllä tai pilvipalvelussa. Puutarhaan uusi taimi. Yhdessäolo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttävä kukkakimppu tai kukkaistutus jossain korissa/ruukussa.

Vierailija
64/76 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet on murheet ihmisillä, kun lahjanosto ihmisille, joilla on kaikkea. Joillakin ei ole mitään eikä niitä kukaan muista.

Vierailija
65/76 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teatteriliput ostaisin jos eivät olisi niin kalliita. Kirjoja en enää osta :-(

Vierailija
66/76 |
10.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa joku kiva hautapaikka. Hautakiven voi laittaa etukäteen paikalle, nimet kaiverretaan sitten kun aika on.

Vierailija
67/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais ehkä ostaa kirja, jossa käsitellään toisen muistamisen väheksymisen aiheuttamaa mielipahaa.

Ei tuollaisille kannattais antaa mitään, jossei arvosta ajatusta.

Joku lapsenlapsen omatekemä ei kelpaa, niin sit jää jäljelle enää konsultointikäyntilahjakortti psykiatrille.

Vierailija
68/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerran mitää tartteis mutta jotain pitää olla, osta vuohi. Ulkomaille, kehitysmaahan siis. Tai pelasta Itämeri hänen nimissään. Tai osta lahjakortti hammashoitoon, labratutkimuksiin yms., yksityiset lääkäriasemat tarjoo näitä ns. vuositarkastussettejä. Ei kai tavaraa tarvi tunkea jos kerran on jo "kaikkea".

Meillä ei aikuiset lahjo toisiaan, mutta toisaalta itse ajattelin, että tollanen lahjakortti vaikka hammastarkastukseen olis hemmetin kiva saada. :)

Vierailija
69/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri itselleni lahjaksi lämmitettävän vehnätyynyn, koska hieroja sitä suositteli hartia- ja niskakipuun. On ihana ja todella auttaa! Olen joskus omille vanhemmilleni sellaiset ostanut joululahjaksi, ja hekin tykkäsivät - meillä vanhoilla kun koko ajan kolottaa milloin mitäkin paikkaa :D (itsekin siis nyt jo yli viisikymppinen)

Vierailija
70/76 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa huomaa hyvin, miten asenteet on muuttuneet muutamissa vuosissa. Ensimmäisellä sivulla vastaajat ihan aidosti yrittää miettiä kaikenlaista tavaraa, mitä aloittajan vanhemmille voisi ostaa. Ja nyt 2020 joulukuussa on sellainen olo että meh.

Vierailija
71/76 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vain voisi sopia että ette vaihda lahjoja vaan viettäisitte yhdessä arvokasta aikaa menemällä vaikka syömään tai pelaamaan halliin jotaan. Tai kysy jos pääsisit kolaamaan lumen niille joululahjaksi.

Vierailija
72/76 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen itse 60+ ja ehdotukseni on että ostat jonkun uutuustuoksun vaikka Emotionista. Äitisi varmaan tykkää uudesta hajuvedestä. Siihen kaveriksi joku ihana yrttiteepakkaus. Kokeile.

Vierailija
73/76 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännät naaman isoon hymyyn ja viet itsesi.

Vierailija
74/76 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksen mukaan vanhemmilla on kaikkea. Uskallan siltä pohjalta väittää, että kuitenkin heiltä puuttuu jotakin. Valitettavasti köyhyyttä ei voi rahallakaan ostaa, joten se ai taida sopia joululahjaideaksi.

Vierailija
75/76 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laittas tommosille vanhemmille mitään. Sanoisin että kerta on joka kerta naama nyrpällä oltu niin enpä tuo mitään. Maksimissaan kukkakimppu, niin eipähän tarvii sitäkään haudalle enää viedä. Minun vanhempani ovat aina olleet vaatimattomia ja sydämellesiä joille kelpaa omatekemä kynttilä, tai muu joku joka tulee syötyä tai käytettyä. Olisi kyllä kauheaa jos olisi tuommoiset kermaperseet vanhempina. En ainakaan jouluja haluaisi pilata heidän kanssaan.... Saattaa kelvata vähempikin kun ei 10v joulua nirpoaluomassa viettäs.toki viestiketjusta on jo 10v joten voihan se olla ettei enää tartte miettiäkään. 

Vierailija
76/76 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa joku kiva hautapaikka. Hautakiven voi laittaa etukäteen paikalle, nimet kaiverretaan sitten kun aika on.

Omassa srk:ssa ei voi etukäteen ostaa ja varata hautapaikkoja. Pitää olla vainaja, jolle hautapaikka hankitaan. Hautapaikka voi sitten kyllä olla isompi tarkoituksella, että siihen myöhemmin tulee muitakin. 

Ehkä tässä on sitten eroja tai suurella rahalla asiat järjestyvät.