Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovat

Vierailija
21.08.2007 |

Mitä mieltä olette tuosta Morren toiveesta saada uskonnon opetus pois kouluista ja ET tilalle? Minä olen suorastaan järkyttynyt, täytyy toivoa että Morre edustaa vähemmistöä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että nykyisin on oikein muoti-ilmiö erota kirkosta ja pitää omalle lapselle vain nimenantojuhlat??!

Kyllä jokaisen pitäisi kuulua kirkkoon ja lapsi saada kirkollisen kasvatuksen ihan vauvasta asti.

Vierailija
2/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voishan sitä opettaa itse kotona. so what?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuuluu yleissivistykseen, että kristityille opetetaan omasta uskonnosta. Se ei ole mitenkään pois ei-kristityiltä.

Tuollainen Morren edustama ajattelumalli on vaarallista. Minä tiedän, mikä muille on parhaaksi, joten näin pitää tehdä. Enpä ole yhdenkään kristityn nähnyt vaativan et:n poistamista opetussuunnitelmasta ja sen korvaamista pakollisella uskonnonopetuksella kaikille.

Vierailija
4/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

voishan sitä opettaa itse kotona. so what?!

Vierailija
5/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LISÄTÄÄN SITTEN SIIHEN SAMPERIN KOTIOPETUKSEEN MYÖS ÄIDINKIELI JA MATEMATIIKKA, EIKÖS NE TEIJÄN KAKARAT NIITÄKIN VOI OPPIA,

VAI MITEN OLIS? SIRRETÄÄN KOKO ALA-ASTE KOTIOPETUKSEKSI???

saatana.

Vierailija
6/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani kaiken uskonnon saa poistaa koulusta ja päiväkodeista. Meillä uskonto sävyttää kotona kaikkea elämää, joten koulun uskontotunneilla ei ole meille oikeastaan merkitystä.

Käymme usein perhekirkossa ja hartaushetkissä, lapset käyvät seurakunnan kerhoja ja pyhäkoulua. Meillä rukoillaan iltarukous ja siunataan ruoka, luetaan uskonnollista kirjallisuutta. Ja tietenkin jutellaan paljon uskonasioista. Myös siitä, että kaikki eivät usko kuten me ja heillä on siihen oikeus. Ja että me uskovina olemme kuitenkin ihan samalla viivalla kuin toisuskoiset ja ateistitkin.

ET on varmasti ihan hyvä aine ja voi korvata uskonnon opetuksen.

Vierailija
7/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti avata ihan oma vain tätä solvaamista varten.

Kuinkas muuten... Olettehan te kristittyjä ja rakastatte lähimmäistä kuin itseänne...

Vierailija
8/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oman perheensä vinkkelistä asian peilaaminen on hieman puusilmäistä. Eikä ole kovinkaan hyvän kristityn tapaista kieltää toisilta mahdollisuus uskonnonopetukseen.

Vierailija
9/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Piti avata ihan oma vain tätä solvaamista varten.

Kuinkas muuten... Olettehan te kristittyjä ja rakastatte lähimmäistä kuin itseänne...

Sinä vaikutat olevan ainoa, joka solvaa.

Vierailija
10/10 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: tuntuu, että nykymeiningillä olisi ihan hyvä, että uskonnonopetus olisi poissa kouluista. Ainakin luterilaisen kristityn opetus tuntuu olevan täysin hakoteillä. Ajattelin jos saisin siirtää lapseni katolisen tai ortodoksisen uskonnon opetukseen, kun kerran luterilaisille on yks- ja hailee, miten uskonnosta opetetaan. Emme kuulu luterilaiseen kirkkoon, joten valinta on meidän, mitä heille opetetaan.

Muutenkin tuntuu, että nykyään (itse olen jo 43v.) nuoriso kääntyy kaikenmaailman haihattelijauskontoihin. Tämä johtunee osittain siitä, että uskonnon opetus kouluissa on niin harhaoppista, että siitä ei ota erkkikään selvää, mitä se kristinusko oikein on. Niinpä jos uskonnon opetus otettaisiin koulusta kokonaan pois ja kristityt vanhemmat saisivat rauhassa opettaa lapsiaan uskovaisiksi, niin silloin myös muu nuoriso näkisi eron, mikä kristityllä perheellä ja tapaluterilaisella tai muuten haihattelijalla on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi