Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mita rakentaminen tekee parisuhteelle? Entas muille perhesuhteille? Suunnitellaan paritaloa veljen perheen kanssa paljon itse tehden kummankin vanhemmat apuna.

Vierailija
20.08.2007 |

Välit ovat luonnollisesti nyt tosi hyvät, ei kai paritaloa muuten rakennettaisikaan, mutta mitä pahimmilleen voi käydä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sen sisko ja siskon mies rakentaa, ja mun miehen pitäis olla siellä kokoajan, jossain vaiheessa sai jo vaivan palkaksi jotain, mutta aika oli meiltä pois! ja tietty ne ei voi meille tulla tekemään mitään kun niillä on oma projekti vieläkin kesken. ja eipä oikeestaan tarvikkaan.

toisaalta taas, jos miehesi sai tuosta palkkaa, on ollut hänen oma päätöksensä mieluummin tehdä palkkatyötä, kuin olla teidän kanssanne.

mutta siis jos jotain on vastavuoroisesti lähdetty tekemään, niin sitä apua varmasti saa takaisinkin.

ainakin meillä on sellainen periaate. palkkahommaan otetaan pitempiaikaista apua, muutaman tunnin talkoohommiin voi lähteä ilman rahapalkkaa saunotus ja ruokapalkalla ja vastavuoroisuusperiaatteella.

naapurissamme tosin oli naapurin miehen veli, isä ja isän veli päivittäin ihan vain auttamassa. he taisivat tosin tehdä sitä iham vapaasta tahdostaan. tuo porukka kun liikuskelee harrastuksen puitteissa muutenkin koko ajan yhdessä, aikaisesta aamusta myöhään iltaan. taisi olla jotenkin selviö, että he myös rakensivat sitten yhdessä. tiedä sitten miten porukan vaimot siihen suhtautuivat, mutta eipä ole minun ongelmanikaan.

Vierailija
22/32 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ammatti" ei välttämättä korreloi "taidon" kanssa. Esim meillä naapurissa purettiin 2 kertaa "ammattilaisten" tekemä kivirunko ennenkuin virolaispojat tuli ja pelasti tilanteen. Me selvisimme omista taloistamme kertaheitolla:) Ei kupruile seinät, ei halkeile, ei irvistele saumat....

Mikä siinä rakentamisessa on muka niin vaikeaa ettei sitä kaikki oppisi? Me olemme tehneet 2x 1v taloprojektit - sama aika taitaa olla ammiksessa timpurinopissa?? Mikä tekisi meistä tyhmempiä kuin noista amispojista?? Perustele mulle se ja kerro miksi raksoilla tulee niin paljon sutta ammattilaisilta niin lupaan palkata "ammattilaiset" tekemään seuraavan talomme:D

19

ps, meidän taloissamme jokainen työvaihe on tarkastettu ja hyväksytty joten ihan huuhaata ei pääse edes tekemään

samassa työpaikassakin voi olla samassa työssä hyvä, parempi, paras, ja sit se yks millä on aina peukalo keskelllä kämmentä tai sori vaan on niin insinööri ettei saa mitään tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nämä insinöörit tuskin edes rupeavat rakentamaan, enemmän pyörivät siellä raksalla tekijöiden jaloissa ihmetelemässä:) Mutta jos on intoa ja taitoa niin tottakai voi rakentaa itse koulutus- tai työtaustasta huolimatta. Esim me molemmat olemma kaupallisen koulutuksen saaneita ja ihan myynti/toimistohommissa päivisin.

19/22

Vierailija
24/32 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljättä vuotta, huoh!

Vierailija
25/32 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne työvaiheet tarkastetaan joten isoa mokaa ei pitäis tulla. Me otettiin vielä kuvatkin joka työvaiheesta.

Vierailija
26/32 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kuivalatoi" ensin laatat ja laminaatit, numeroi ja kiinnitti vasta sitten:D Meni vähintään tuplasti aikaa normaaliin tekotapaan verrattuna

Vierailija
27/32 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-- Me otettiin vielä kuvatkin joka työvaiheesta.

tekee tätä joka työmaalla. tänäänkin olen saanut nähdä himputin mielenkiintoisia betonipaaluviidakkokuvia, joiden päälle vähitellen pitäisi rakentua yksi suomen suurimpia navetoita. kauhean mielentiintoista. not. vaikka olenkin ylpeä mieheni ammattitaidosta, en silti osaa innostua joka työvaiheesta yhtä paljon kuin hän. =D

Vierailija
28/32 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos Suomessa haluaa laatua, rakennushommat on opeteltava itse.

Vierailija
29/32 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. nro 12 ja insinööri

Insinöörit ne talot suunnitteleekin niin ei viitsi rakentaa (paitsi minä rakensin kun en ollut työelämässä).

Vierailija
30/32 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. nro 12 ja insinööri

Insinöörit ne talot suunnitteleekin niin ei viitsi rakentaa (paitsi minä rakensin kun en ollut työelämässä).

ei se varmaan takoita että ne ihan kädettömiä on mutta kaikkea älytöntä ne keksii, ja tunnen tälläisiä paljon. käytäntö ja paperi on ihan eri asia.

Vierailija
31/32 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset toimii käsillään paremmemmin.

Vierailija
32/32 |
22.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnitellut meidän taloja!! Niitä näkee talopakettifirmojen kuvastoissa ihan tarpeeksi:D Huonosti suunniteltuja logistisesti, epäkäytännöllisiä jne monessa tapauksessa. Detaljeissa esim ovien avaamissuuntia ei ole mietitty tai portaat kiertää väärään suuntaan:D

Meillä ekan talon suunnitteli 2 merkonomia ja toisen näiden lisäksi arkkitehti:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi