Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~MaalisMussukoiden vko 34~~~

20.08.2007 |

Polkastaanpa uusi pino käyntiin.

Joku fiksumpi vois laittaa linkin viime viikkoon.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt Tänään oli ultra ,missä uusi tulokkaan alku liikkui ja venkoili, hienoa!!!

La ei paljoakaan heittänyt, olisko ollut ihan mutaman päivän.

" Tarmo" oli áika sitkeä kameraan töllöttäjä, joten sitä niskapoimu turvotusta ei hevillä saatu... No, saivat lukeman 1,8 ,jonka lisäksi otettiin verikoe seulontaa varten. Näin täällä Porissa , miten muualla, onko käytäntö sama vai onko paikkakuntakohtaista? Juniorista tuollaista ei ollut, katotiin vaan turvotus ultralla vattan päältä ja se siittä...hyvä tuli.

No, seutaava ultra 16.10 ,siihen asti mennään näillä neuvolakäyntien kera.

Mulla kun on tuo reumalääkitys ( ilman reumadiagnoosia) niin tarkkailevat mua kai erityisesti. Kuitenkaan lääkitys ei raskauteen pitäisi mitenkään vaikuttaa. Heh, on tuo lääkärien oma kieli niin vinkeetä, että tänäänkin vain tyydyin kuuntelemaan tyhmän näköisenä kun jutteli kolleeegansa kanssa mun asioista, siellä ei pahemmin suomea sitte ollutkaan ... hieman pyysin salaa kätilöä suomentamaan ...

Muuten olo alkaa olemaan hyvähkö, salilla kävin huhkimassa tänään ekaa kertaan 10 viikkoon ja aika kiva olo tuli. Kiitos pahan olon joka on lähtenyt suurin piirtein pois, JEEE!!!! Mutta tää pallomaha jo näkyy, vyötärön ympärysmitta on suurentunut 8 cm yhtäkkiä, KÄÄÄK!!!Kiloja onneks on tullut vasta kaikki 2 kpl , kiitos pahan olon sekin, heh.

Jep. kaikki siis ok, ja nyt innolla kohti viikonloppua ja mummun lihapatoja ! Syöminen kunniaan, kun kerrankin pystyy jotain pistämään suuhunsa !!

Mrs Pineaple rv 12+3

Vierailija
62/73 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tassa kelan sivuilta lainaus:

Kotihoidontuki, kun perheeseen syntyy uusi lapsi

Kun perheeseen syntyy uusi lapsi, kotihoidon tuen hoitorahaa ja hoitolisää voidaan maksaa vanhempainpäivärahan maksuaikanakin perheen muista lapsista. Silloin hoitorahana maksetaan hoitorahan ja äitiys- ja vanhempainpäivärahan erotus.

Esimerkki

Äiti saa nuorimmasta lapsestaan vanhempainrahaa 750 ¿/kk. Nuorimmaisen lisäksi äiti hoitaa kotona perheen 2-, 5- ja 6-vuotiaita lapsia, joista hän hakee hoitorahaa.

Hoitorahaa maksetaan aina siltä osin kuin lapsista maksettavien hoitorahojen määrä ylittää päivärahan määrän:

hoitoraha 294,28 ¿ + sisarkorotukset 60,46 ¿ + 60,46 ¿ - 750 ¿ = 0 ¿.

Tässä esimerkissä hoitorahaa ei jää maksettavaksi, sillä vanhempainpäivärahan määrä ylitti hoitorahan määrän. Perheen nuorimmasta lapsesta ei voida maksaa hoitorahaa, sillä perhe saa lapsesta vanhempainrahaa. Tällöin sitä ei myöskään huomioida hoitorahalaskelmassa.

Hoitolisää perhe voi saada, mikäli perheen kokonaistulot jäävät alle sallitun rajan. Hoitolisässä vanhempainpäiväraha otetaan tulona huomioon. Jos hoitolisästä jää maksettavaksi vähemmän kuin 16,81 ¿/kk, tukea ei makseta.

Esimerkki

Äiti saa nuorimmasta lapsestaan vanhempainrahaa 17¿ päivässä eli 425 ¿/kk. Nuorimmaisen lisäksi äiti hoitaa kotona perheen 2-, 5- ja 6-vuotiaita lapsia, joista hän hakee hoitorahaa.

Hoitorahan määräksi lasketaan:

hoitoraha 294,28 + sisarkorotukset 60,46 + 60,46 = 415,20 ¿/kk.

Vanhempainpäivärahasta huomioidaan tulona se osa, joka ylittää niiden hoitorahojen määrän, johon perhe on tuona aikana oikeutettu eli 425 - 415,20 = 9,80 ¿. Kun perhe hakee hoitolisää, tulona huomioidaan siis 9,80 ¿.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin siis tänään kantoliinan, kun oli puolet halvempi kuin aiemmin katselemani. Kokeilin sitä tytön nukella ja tuntui mukavalta päällä, vaikka siihen painoa useampi kilo lisättäisiinkin, kantorepusta en itse innostunut, kun hartiat jumittuivat, eikä tyttökään siinä tykännyt roikkua. Eipä se harmittanut, kun tutuilta sen ilmaiseksi sain, eipä ollut tainnut heilläkään ahkerassa käytössä olla. Jotenki en vaan halua vielä mitään ostaa, taitaa jäädä viime tinkaan, kun haluan sitten laittaa jo paikoilleen tavarat. Ehkä samoihin aikoihin, kun saan sen äitiyspakkauksen. Olen siis päättänyt sen ottaa, kun lähes kaikki olemassa olevat vaatteet on tyttöjen vaatteita, ja jos tulokas onkin sitten poika, niin ä-pakkauksen vaatteet sopii pojallenkin. Ja onhan se kiva saada vähän joitain uusia tavaroita. Meidän kyllä pitää hankkia kaikki isommat vauvatavarat uusiksi, kun ei olla voitu tilanpuutteen vuoksi entisiä säilytellä. Ne olikin kaikki jotain lahjotuksia ja aikansa eläneitä. Nyt haluan vähän jotain uuttakin, kun kerran töissä käyn eikä kaikkea tarvitse aina laskea. Totta kai käytettyäkin voin ostaa, jos miellyttäviä tavaroita eteen tulee, viimeksi vaan ne oli jo sen verran kulahtaneita, että ne ajoivat juuri vain sen tarpeensa. Olen esimerkiksi tuota ratas asiaa miettinyt, että haluan oikeasti sellaiset joista tykkään, kun niitä kerran satoja kilometrejä saa lykkiä ja päivätiliin katsella. Ja kyllähän mä kotiani tykkään muutenkin sisustaa, niin miksi laittaisin sinne jonkin hirvityksen vain sen takia, että olen sen sattunut saamaan ilmaiseksi. Oma viihtyisyyteni on ainakin aika usein siitä kiinni miltä kotona näyttää ja onko paikat kunnossa. Josta puheen ollen, mun pitäis mennä siivoamaan koti lauantaikuntoon.

_Aatuska_ 10+6

Vierailija
64/73 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vauva oli sitten siinä.

Eilen tk-lääkäri lähetti Jorviin. Kummitytön äiti ja k-likka itekin, hänen halusi tulla ptiämään mulle seruaa ja olemaan tukena, kiva niin ja kiitos hänelle (meis oli töissä, olisin varmaan hermonnut enemmän jos hän olsi ollut paikala). Labrojen ja odottelujen jälkeen ultrattiin. Viimeiseen asti toivoin ja uskoin että kaikki on kunnossa (vieläkään ei meinaa välillä uskoa). Kohdussa oli 8vkon kokoinen sikiö, ei sykettä. Lääkäri sanoi että pikkaisen turvoksissa, eli kiertoa miettien on kuollut ilm. jo 2 vkoa sitten. (toim. huom: enkä mä oo tajunnu sitä missään vaiheessa, tunnen itseni tyhmäksi). Näin vauvan ultran ruudulla ja hyvä niin. Lääkäri oli asiallinen, muutta vaikeaa heti siinä ja nyt uutisen kuultu päättää mitä tehdään. Ja muutenkin ei osannut mitään kysyä, paitsi että voiko tää johtua jostain mun tekemisistä, vastaus oli että ei. Silti mua mietityttää että ehkä sillä PCO epäilyllä on vaikutusta. Maanantaina on aika lääkkeelliseen tyhjennykseen osastolla (sain valita sen tai kaavinan väliltä ja ei jotenkin tuo nukuttaminen houkuttele). Tämä keskenmeno oli kova isku meihellekin, mutta asiasta puhuttu ja itketty (ja mieskin pystynyt puhumaan, jäi nyt saikulle muutamaksi päiväksi). Masu on kipeä mutta Pandolilla pärjää (Buranaa ei suositella kun voi vaimentaa Cytotecin vaikutusta).

Välillä on helpompi olla, mutta välillä itkettää kovast (kuten alkoi nytkin)i. Tää " meidän poika" kun oli kovasti jo raskastettu ja odotettu. Kaikille muille, jotka tiesivät, paitsi enon perheelle infomoitu asiasta, en vielä pysty asiasta puhumaan puhelimessa ja heille haluan soittaa enkä teksta (niin ja pari työkaveria ei tiedä mutta kerron varmaan sitten kun menen töihin).

Uudesta vauvastakin on jo puhuttu, varmaan yritellään taas kun lupa saadaan. Vaikka tuntuu nyt kaukaiselta ja raskaalta asialta.

T: Vacsuli

Vierailija
65/73 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani teidän puolestanne, en voi edes kuvitella miltä tuntuu. Jaksamisia sulle ja miehelle!

Ninnutar

Vierailija
66/73 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot pahoittelut ja hirveästi voimia ja haleja!!! Muuta ei oikeen osaa sanoa kun ei ole kokemusta tollasesta.. :(

Mamasaurus

Vierailija
67/73 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut myös sinne! :( Huomasin tuolta LA -pinosta viestin.. Voimia kovasti surun keskellä!

Mamasaurus

Vierailija
68/73 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon voimahaleja ja jaksamista teille!

Suru on suuri,osanottoni.

äitykkä

Vierailija
69/73 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks pahoittelut ikävistä uutisista...

Meillä oli kans aika hektinen päivä eilen... Iltapäivällä alko vuotamaan verta aika rajusti...ei muuta kun naistenklinikalle tutkittavaks... Kaikki oli hyvin ainakin toistaseks..sykkeet näky ja liikkeet...

Nyt sitä saa olla koko raskausajan viel enemmän pelko takapuoles... varsinkin kun on jo yks vastasyntyneen menetys tälle vuodelle...

Huh..anteeks tämä vuodatus...toivottavasti ei kukaan järkyttyny...

Muuten tääl onkin kaikki ihan hyvin...paha olo kadonnu lähes kokonaan ja väsymystä ihan siedettävä määrä....

Ens perjantaina on onneks taas neuvola..ja siel ne kattoo aina ultralla noi sydänäänet... nii ja viimenen kesäloma viikko pyörähtää käyntiin...

Sippu& tirri 9+3

Vierailija
70/73 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaan kertaan olen käynyt ketjujanne lukemassa joten tuttuja nimimerkkejä alkaa olla.

Aluksi pahoitteluni surullisia uutisia saaneille. Voimia kovasti!

Esittäydyn lyhykäisesti: Asun Norjassa, odotan pikkukakkosta, la 7.3.08. Keskenmeno tämän vuoden tammikuussa. Poika 0505.

Täälläkin maha jo pullottaa niin että merkitseviä katseita saa pihamaalla ja esikoisen päiväkodissa. Mukavaa vain. Olo on ällöttävä vieläkin, pahin väsymys onneksi jo takana. Lämmin ruoka ei maistuisi vieläkään millään.

Sain tämä vuotisen km takia lähetteen ylim. ultraan. Täällä ei ole kuin rakenneultra synnytyssairaalassa kunnan puolesta. Keskiviikkona olin ultrassa tututlla gynellä jolla on erittäin huono ultralaite. Hyvin hän sieltä sitten sihtaili, että kaikki on hyvin ja istukka on etinen kuten ekassa raskaudessakin. Sen seuraamiseksi menen sitten hänelle vielä 8 viikon päästä uudelleen. Ja toki kiinnostais sukupuoli saada selville ;D.

Mukavaa alkavaa viikkoa! Koetan pysyä ainakin viikottain mukana jutuissa! Ja seuraavalla kerralla jo kommentoidakin jotakin :)

Trappa rv 12+2

Vierailija
71/73 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin halaus sinulle ja kovasti jaksamisia teille molemmille. Hyvä että pystytte kuitenkin jo katsomaan eteenpäin...

Se on tosiaan aivan kauheaa kun on juuri kuullut että vauvaa ei tulekaan ja seuraavaksi jo kysellään että haluatko että tyhjennetään lääkkeillä vai kaavinnalla... Tuli itsekin kateltua lääkäriä jonkun aikaa, että mistä ihmeestä sinä oikein puhut...

Toivottavasti " jälkihommat" menee hyvin ja nopeasti että pääsette jatkamaan eteenpäin.

Vierailija
72/73 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi pieni niukka vuoto reilu viikko sitten. Viime tiistaina oli neuvola, jossa kirjoittivat viikon sairaslomaa mutta muuten kaiken piti olla hyvin. Lääkäri kuuli sydänäänetkin muka.

Keskiviikkona oli ultra ja siellä ei ollut elämää, ei ollut ollut enää vähään aikaan, sen enempää ei alettu arvailemaan. Järkytys oli suuri, ei ensin voinut uskoa, että näin voi olla.

Samantien sitten piti päättää miten kohtu tyhjennetään, ja koska meillä oli pe ne hautajaiset, kiireellisesti mut saatiin dumpattua johonkin väliin ja lääkkeellisesti tyhjennettiin. (kiitän tästä kuitenkin hoitajia, muuten olisi koko ajan ollut riski joutua sairaalaan kesken hautajaisten).

Nyt olo on edelleen surullinen ja mietin, mikä tarkoitus tällä voi olla. Uskon että kaikella mitä meille tapahtuu, on jokin tarkoitus ja pelkäänkin että jotain pahaa on vielä tulossa, tilanne, jossa vauvanhoito olisi mahdotonta. Ajatukset siis aika mustat.

Toivonkin teille muille onnellista ja auvoisaa odotusaikaa ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka!

Kiitän seurasta ja poistun paikalta, ehkä joskus voin odotuspalstalle taas kirjoitella.

t. Sanelma

Vierailija
73/73 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut ja paljon halauksia! :(

Nyt alkaa jo itseäkin hermostuttamaan.. kaipa sen ylimääräisen ultran sais jos oikeen jankuttaa.. vaikka eipä tuollaisille kamalille tapahtumille oikeen itse mitään voi, luontohan sen päättää.

Tervetuloa kuitenkin uusille!

Mamasaurus ja Nacho rv11+6