Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~MaalisMussukoiden vko 34~~~

20.08.2007 |

Polkastaanpa uusi pino käyntiin.

Joku fiksumpi vois laittaa linkin viime viikkoon.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pahoinvointi vähän hellittämään päin,onneksi:)Eilen oli nuorimmaisen neuvola ja th tokas heti ovesta sisälle mentyäni että teille näyttää olevan perheenlisäystä tulossa,miten se sen jo huomas kun musta masu ei ole ees vielä mitenkään pyöristyny..mutta housut kyllä jo kiristää ilkeesti masua pitäs varmaa ruveta käyttää äitiyshousuja..

Onko muilla mitään mielihaluja??mulla on nyt ruvennu tekee mieli kauheesti keksejä ja suklaata,mut ei niitä viitti paljon popsia ettei tota painoa tule liikaa,vaikka ei mulla edellisissäkään raskauksissa ole painoa tullu ku jotai 7-12kg ja ne onki heti lähteny sitte pois ku vauva on syntyny..

tytöt040507 ja masuasukki rv 11+1

Vierailija
22/73 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekee mieli suolaa! Normaalisti olen oikein kunnon sokerihiiri, mutta nykyään ei tee mieli lainkaan sokeria, mutta kaikki suolainen maistuisi, voisin syödä vaikka aamiaisella sipsejä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun jotkut ovat jaksaneet siivota ja puuhastella! Täällä edelleen erittäin huonoa vointia ja korkeita verenpaineita. Olinkin juuri 4 päivää vanhempieni luona huilimassa, äitini hoiti meidän poikaa ja mä sain levätä ja nukkua (miehellä oli tiivis työrupeama eikä olisi yhtään ehtinyt kotona auttelemaan). No torstaina alkaa miehen viimeinen lomaviikko ja lähdetään vielä viikoksi mökille. Sitten kotiin palattuani menenkin varmaan heti ekaksi lääkärin juttusille tuon verenpaineen takia. On kyllä ollut iso yllätys tämä toisen raskauden pahoinvointi ja verenpaineen nousu heti alkuviikoilla, ensimmäinen raskaus kun sujui niin hyvin. Onko täällä muuten ketään kuka syö verenpainelääkitystä ?? Nyt lopetan valituksen ja painun pehkuihin.

Mukavaa viikkoa kaikille ja voimia arkeen ja odotuksen onnea!!

Kuutamoheinä 9+1

Vierailija
24/73 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollut todella paljon virtaa, siivonnu en ole, ei " ehtinyt" . Töiden jälkeen kävin pitämässä kotiesittely ja sitten samalla puhdilla salille ja vedin oiken kunnon punttitreenin. Kaverilta kävin hakemassa kuivattuja vadelman lehtiä, jotta saan teetä joka " vahvistaa" kohtua (lähdettä en muista).

mama050308: ostin muutama viikko sitten pikku vasta syntyneen pipon (meillä sisällä talvella todella viileää) ja käytetyn Hug abub kantoliinan ostin (en ole miehelle siitä vielä kertonut). Haluaisin jo shoppailla kaikkea ihanaa vaaville.

Äitiyshousut (tai pari) pitäsi ostaa kun ei enää farkut mene masusta kiinni ja housu ongelma on käsin kosketeltava. Ajattelin tilata H&M tai Ellos. On viimeisen viikon aikana suklaan syömienn tullut tavaksi aamuisin ja se tapa pitää kyllä nyt lopettaa hyvän sään aikana.

Paksusti voiden:

Vacsuli rv 10+6 (olin näköjään eilen sekoillut noiden päivien kanssa).

Vierailija
25/73 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaamattani minusta on tullut kiireinen " bisnesnainen" . No, ei niinkään bisneksiä, muutta koko päivän suhailin ympäri Helsinkiä. Lapsen haussakin myöhästyin, kun työterveystarkastuksessa meni 1,5h ja myöhästyin junassa. Olin 5 minuuttia myöhässä, vaikka ihan virallista päivystysaikaa se olikin. Tuntuu vaan inhottavalta joutua venyttämään toisten työpäivää. En ole tänään siis ehtinyt paljon huonoa oloanikaan jäädä ihmettelemään. Välillä aina nappasin jotain syötävää jostain... Nyt on sitten sellainen olokin. Päätä särkee ja tuo juominen on vähän unohtunut.

Ansku78 poti pahaa päänsärkyä ja harmitteli ettei buranaa saa ottaa. Kannattaa soittaa lääkäriin ja kysyä lääkärin kantaa, kun itselleni sanottiin edellisen raskauden aikana potemaani migreeniin, että raskauden 2/3 voi ibubrofeiinia käyttää, se lisää verenvuotoriskiä ja siksi ei siis viimeisellä kolmanneksella saa käyttää. Mutta lääkäri voi siis sinulle sanoa, että voitko yrittää katkaista sillä särkykierteen. Minun ei ainakaan edes tarvinnut käyttää kuin pari päivää, kun pääsin särystä kokonaan eroon. Itselläni taitaa olla myös lisäavun hakeminen näihin särkyihini, kun alkaa tosissaan hankaloittaa elämää. Mutta nyt pesulle ja maate.

Aatuska 10+2

Vierailija
26/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vkl mennä hurahti, tuli käytyä tosiaan reissun päällä pohjoisessa. Kerrottiin raskaudesta muutamalle kaverille ja miehen vanhemmille, onneksi kaikki ottivat uutisen vastaan iloisin mielin :) Anoppi itse asiassa sanoi että hän jo osasi tämmöistä uutista odottaa :D

Maha on kyllä tosi turvonnut, autossa istuessa piti avata napit kun oli niin hankala olo. Paino ei ole noussut vielä yhtään. Tänään on varmaan pakko lähtä kattelee jotain uusia housuja, kun ei noissa farkuissa ole hyvä olla. Jokos muut ovat ostelleet miten uusia isompia vaatteita?

Pirpana 9+1

Vierailija
27/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on eka neuvola takana ja on kyllä ihanaa käydä samalla tätillä kuin neljä aiempaakin odotusta :o) muisti kaikki lapsemme ja mitä ongelmia minulla on kussakin raskaudessa ollut.

Painoa oli tullut 5.5kiloa alku painoon lisää mutta täti sanoi että heitä koti puntari metsään ja lopeta heti painon vahtaaminen :o) verenpaine oli ok ja tärkein sydänäänet kuuluin hienosti heti!! siellä se pieni sydän pompotti :o) ja syke oli pienellä 175! eli sykkeiden perusteella ihan selvä tyttö ;o)

nyt uskallan hyvillä mielin laittaa mammahousut jalkaan,olen kyllä jo viikon joutunut aina iltapäivästä käyttämään mutta jostain syystä se on tuntunut hullulta kun ei kukaan ole todistanut että masussa on elämää :o) no nyt on!

Niiloakseli helpottuneena rv 11+2 :oD

Vierailija
28/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Niiloakselille ja muillekin sydänäänistä!

Minä olen saanut pahoinvoinnin takaisin! Voi p***kele! Menihän jo tuossa kolmisen viikkoa ilman mitään pahoinvointia... ei olisi kyllä jaitannut yhtään jos olisi pysynyt poissa. Nyt jo toista päivää taistelen oksua vatsaan... Ja tiedän ettei pitäisi valittaa kun en kuitenkaan kertaakaan ole oksentanut ja siinä mielessä kaikki ok. Outoa vain, että tuli takaisin.

Onko muilla ollut vastaavaa???

Mulla on jo kans mammahousut käytössä. Sain yhdeltä ystävältäni varmaan kuudet housun ja kassillisen paitoja, kun on vaatekaupassa töissä ja on tullut oman raskauden aikana vähän osteltua;) No olen ihan tyytyväinen, ettei itse tarvitse hankkia mitään...

Väsyttää ja morkkis siitä, kun mies joutuu kaikki kotityöt tekemään.

Ehkä tää tästä sitten taas...

Tikruäiti, uhmäikäinen likka sekä mato rv 10+0 =D

Vierailija
29/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin kirjoittelisin.

Olen ollut aikamoisessa pimennossa tämän pahoinvointini kanssa. Kohta 4 viikkoa sairaslomalla eikä loppua näy. Sairaalassakin ehdin olla tiputuksessa 4 päivää. Paino on tippunut lähes 5 kiloa. Odotan niiin kovasti että tämä helpottaisi ja pääsisi taas nauttimaan elämästä ja raskaudesta.

Tikruäiti kirjoitteli, että harmittaa kun kotityöt kaatuu miehen niskaan. Sama vika täällä. Poikakin ihmettelee, kun äitillä on aina paha olo...

Mielitekoja ei minulla ole mitään, olisikin... Vaalea leipä, hapankorppu ja tuoremehu ovat ainoat mitä saa kurkusta alas (oksentaakseen ne kohta).

Mutta hyvä asia on se, että sairaalassa ultrasivat ja kyllä siellä oikeasti oli vauva ja sydän sykki hurjasti eli turhaa tämä kärvistely ei ole!

Sadekivi rv 10+6

Vierailija
30/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit hematoomasta. Mulla se tosiaan löytyi silloin rv7 alkuraskauden ultrassa, oli kooltaan noin 2cm, oli ylhäällä kohdussa, alkion yläpuolella. Mulla ei ollut ollut yhtään vuotoja eikä ole ollut senkään jälkeen. Lääkäri silloin jo epäili, ettei se vuodakaan pois eikä ollut ollenkaan huolestunut, sanoi että nuita löytyy nykyisin just sen takia, kun käydään näissä alkuvaiheen ultrissa, mullakin se oli kokonaan hävinnyt jo pois rv 10+3, siinä toisessa ultrassa. Sanoi se lääkäri, että on vaan lähtenyt kohtu niin vauhdilla kasvamaan, että verisuoni on ripsannut poikki ja tihkuttanut. Tää lääkäri oli itte ollut tekemässä suomalaista tutkimusta näistä alkuraskauden hematoomista ja sanoi että siinä tutkimusjoukossa ei ollut yhtään keskenmenoa enää sen jälkeen kun sikiön syke oli saatu. Muuten, hän vaan tuumasi, että se on sitten tyttö kun kasvaa kerran hematooman kanssa! No joo, näistähän ei tiedä. Mutta mulla se siis hävisi jo, kuinka sinulla?

Minä myös olen tosiaan siirtynyt mammavaatteisiin, turvotus on melkoinen! ja kun olen muutenkin pikkuruinen immeinen niin näkyyhän tää pullotus, ei jää kyllä epäselväksi mistä on kyse...

Syön edelleen tiheästi, pahoinvointia ei ole enää ollutkaan. Hieman huimausta ja varovasti on noustava ylös kun kyykistyy ettei silmissä pimene, taitaa alkaa verimäärä nyt rajusti lisääntyä kun näin.

Muuten vointi hyvä, kotihommia olen tehnyt koko ajan tasaisesti, mieksin osallistuu työpäivänsä jälkeen kivasti! Väsynyt tosin olen edelleen.

Marjainka ja Sisu rv 12+4.

Vierailija
31/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mulla ainoa, mikä pahoinvointiin auttaa, on nimenomaan oksentaminen. Kaikki tutut ja th:kin neuvoi, että kannattaa syödä jotain vatsanesteitä sitovaa kuten hapankorppu heti herätessä, minulla siitä oli vaan seurauksena jatkuva huono olo. Sen sijaan jos aamulla syön jotain oikein liukkaasti ylös tulevaa, niin yhden oksun jälkeen onkin loppupäivän hyvä olo. Tämä ei pahimpina viikkoina auttanut, mutta nyt toimii. Ajattelin jo, että olen hullu, kun haluan oksentaa, mutta sitten kuulin erään työkaverini tehneen samoin.

Vierailija
32/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Sadekivelle voimia, sulla onkin ollut tosi rajua tuo pahoinvointi. Mutta onneksi masusta löytyi hyvä syy kestää oireet :)

Vierailija
33/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy nyt kyllä mainostaa tuota Multitabsin inkivääriä, mulla se on saanut ihmeitä aikaan olossa! Pahoinvointi kun meni silloin siihen pisteeseen, että sain olla pahimmillaan muutaman minuutin välein kakomassa pytyllä niin päätin että nyt saa riittää oksentelusta " nauttiminen" ! ;) Heti nuo kapselit ei suinkaan auttaneet ja tehoa varmasti hidasti sekin, että saatoin oksentaa pillerin heti pian ylös, mutta oisko joku vajaa viikko mennyt ja voila - nyt en kyllä enää valita! Pahoinvointia on, jos unohdan syödä usein mutta muuten on pysynyt oikein hyvin aisoissa ja syyn on pakko olla niissä tabuissa! Joten suosittelen lämpimästi, ei niistä ainakaan haittaa ole!

Naksu 9+5

Vierailija
34/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu mukaan yksi hämmentynyt äiti. :) Reilu viikko sitten tein positiivisen raskaustestin (hiukan miehen painostuksesta) kun aloin valitella hiukan kuvottavaa oloa useampana päivänä peräkkäin. Tosin mies jo noin kk sitten sanoi että olen varmaan raskaana, mutta minä vain nauroin... Minä, joka olen aikaisemmilla kerroilla ' tiennyt odottavani' jo 2-4 päivää ennen kuin kuukautiset ovat edes olleet myöhässä. Ihan uskomatonta!

No, maanantaina käytiin koko perheen voimin neuvolassa ja kuultiin erittäin vahvat sydänäänet. Tänään kävimme sitten kaupungin tarjoamassa alkuraskauden ultrassa (ultra tehdään noin rv 10 ja siinä katsotaan vain sikiön koko, lyökö sydän ja onko sikiö oikeassa paikassa - eli ei ole np-ultra) ja masusta tosiaan löytyi 45mm pitkä erittäin aktiivinen pikkuinen. Rv on nyt ultran mukaan 11+2 ja la 10.3.

Np-ultraan varasin juuri ajan yksityiselle, joten ensi viikolla tiedämme pikkuisesta taas hiukan lisää. Tuo kaupungin tarjoama alkuraskaudenultra kun on ainoa jonka täällä saa, np- ja rakenneultrissa on käytävä yksityisellä (jos haluaa).

Olo on kieltämättä edelleen hämmentynyt, mutta onnellinen. Meidän perheen piti olla nyt jo koossa, mutta joku päätti tosin. :)

Pienokainen, maaliskuussa kuuden lapsen äiti :)

Vierailija
35/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko maaliskuisille muuten omaa sähköposti listaa yahoossa? Sinne liittyisin mielelläni mukaan keskustelemaan. Yahoossa kun olen listoilla myös muiden ' lasten kanssa' . :)

pienokainen rv 11+2

Vierailija
36/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyihän sellainen. Kiva! :)

http://groups.yahoo.com/group/maalismasut/

Vierailija
37/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen energisyys on muisto vain.

Käytiin Tapiolassa pyytämässä tarjoukset vakuutuksista. Lapsi vakuutus tuntuu tosi kalliilta. Onko se sen rahan arvoinen? Yli 400 euroa vuodessa.

Eilen illalla olin bongavinani raskaus arpien alut kyljissä ja kainaloissa (tai sitten vanhat ovat levenneet). Tuliiahn seepra olo.

T:Vacsuli rv 11

Vierailija
38/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempia vointeja Sadekivelle! Huh, miten rankalta kuulostaa sun pahoinvointi. Itellä on hieman huonovointisuus helpottanu. Tänään on oikeestaan eka päivä, kun olot on ihan ok. Sen oon huomannu, että raitis ilma auttaa. Oltiin viikonloppu mökillä ja paljon ulkona, niin eipä pahoinvointia juuri huomannut vaikka syömisvälitkin välillä venähti.

Pienokaiselle tervetuloa mukaan! Teillä on kerinnyt viikossa tapahtua;)

Täälläkin on käyty ekassa neuvolassa. Muuten kaikki ok, mutta hemppa oli heti valmiiksi jo lähellä alarajaa. Mielellään ei haluaisi sitä rautaa alottaa. Sain neuvolasta multi-tabs monivitamiinit ja toivottavasti pärjään noilla mahdollisimman pitkälle. Ja mikä parasta neuvolassa kuultiin myös sydänäänet!! Voi miten kovasti se pieni sydän siellä pamppaili. Oma syke, mikä myös välillä kuului oli kaikesta jännityksestäkin huolimatta hyvin rauhallinen verrattuna pienen sykkeeseen.

Hilla- rv 9+2

Vierailija
39/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasculi: Kuinka monesta ne tarjoukset haitte? Kait sitä pitäisi niitäkin alkaa ajatella, mutta tuntuu vielä niin kaukaiselta.. tietty äkkiähän se aika hurahtaa, et hyvä olla aikasin liikkeessä.

Hilla: Huomasin kans, et raikas ilma auttaa kyllä paljon pahoinvointiin. On vaan tuo liikkuminen jäänyt nyt niin minimiin, kun ei ole energiaa.. Mut josko se tästä :)

Piti tänään ostaa iltalukemiseksi uusi odotuslehti :)

Pirpana

Vierailija
40/73 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin auttoi pahoinvointiin kun se alkoi mennä tosi ikäväksi mutta nyt kun olen toisen levyn aloittanut niin sepäs on alkanut närästää/aiheuttaa ikävää tunnetta tuossa ylä mahalla. Nyt jätin ne pois pari päivää sitten ja olo on hiukan kohentunut. Alkuun siis auttoi ja lopulta pahensi oloa mistä lie johtui...