Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkuviikkoa SYYSQ 04¨^

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vaan.

Onnea Mersulle ja koko perheelle pikku prinssistä!

Nyt laittamaan Venlalle ruokaa ja sitten neiti päikkäreille. Neiti on kieltäytynyt kokonaan syömästä soseita. Haluaa kaiken syödä itse. Ja sotkukin on sit sen mukainen.

Öttis ja lapsukaiset

Vierailija
42/53 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas minäkin saisin jotain kuulumisia laitettua.

Allin kuulumisista tulikin mieleen että meidänkin pitäisi varata syyspojalle 3-v hammastarkastus.Koskakohan muistaisi.. Mitään en meinaa minäkään muistaa vaikka en käy edes töissä:) Kai nuo huonot yöt vaikuttaa siihen.

Kysyisin teiltä syystyttösten äideiltä vähän vinkkiä.Naapurin tyttö täyttää ensi viikolla 3 v ja poika on kutsuttu synttäreille.Mulla ei ole mitään hajua mitä vietäis lahjaksi.Ei ole tuttavapiirissä yhtään samanikäistä tyttöä.Onko jotain hittileluja mielessä?Maks. hinta sais olla 20euroa. Ei olla edes koskaan käyty tytön kotona joten ei ole yhtään tietoa mitä leluja heillä jo on..

Meillä elämä taas vaihteeksi ollut hankalaa viime päivinä.Molemmat lapset olleet todella huonotuulisia:( Ja oma jaksaminen taas ihan rajoilla.Jotenkin tuntuu että 2 huonoa päivää peräkkäin on mulle nykyään liikaa.Ehkä taas jaksamattomuuskin taas johtuu huonoista unista. jotenkin luulin että pojan uhma alkais hiipua mutta ei siltä näytä.

Stressiä on aiheuttanut myös pojan tarha.Älytöntä stressata siitä kun ei olis edes pakko.Poikahan on käynyt siellä 2 päivänä viikossa noin 6 tuntia ja viihtynyt tosi hyvin.Nyt kun siirtyi isojen puolelle ei haluis enää mennä.Meinasin jo viime viikolla irtisanoa paikan mutta yllätyksekseni sekä lh että lto olivat sitä mieltä että ei vielä luovuteta.Pojalla on paha paikka se aamuhetki kun jätetään tarhaan,itkee ihan sydäntäsärkevästi.Mutta päivä on kuulemma mennyt ihan hyvin.Poikahan on suht vilkas ja ovat sen tarhassakin jo huomanneet.Mietin myös srk:n kerhoa mutta kun poika on tosi hidas sopeutumaan niin näe järkevänä taas tehdä uutta muutosta vieraiden hoitajien ja lapsien pariin.Ehkä katson vielä muutaman viikon ja teen sitten päätöksen.

Tiiviä huhuilen,mihin oot kadonnut:)??? Entäs Enkeli,miten teillä Nean kerho lähtenyt sujumaan?

Helli,syyspoika ja neiti tänään 7kk,apua miten aika kuluu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempeitä tuulia myös jatkoon koko nelihenkiselle perheelle!

Kukkuu

Vierailija
44/53 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA MERSU, ELMO JA KOKO PERHE!

Meillä kone joteskin tökkinyt koko viikon, varsinkin vauva-sivujen kohdalla jumii. Eipä silti, että olisin paljon joutanut kirjuuttelemaan. Kiirettä taas joka rintamalla.

Mutta arvatkaapas mitä?! Minulla on ensi viikolla KESÄLOMA! Juu, ja ruhtinaallisesti siis viikko. Mutta onhan se nyt tyhjää parempi lomailla syyskuussa kuin ei olisi lomaa ollenkaan :)

Pinot olen siis lukenut pikaisesti, hirveästi ei muista mitä pitäisi itse kullekin kommentoida. Se on tämä dementtia, nääs. Ajatuksissa olette kuitenkin olleet kovastikin.

Tiiviitä minäkin huhuilen. Samoin Tuttista! Ja mukavaa, että moni onkin käynyt jo kertoilemassa kuulumisia.

Enkeli, mitens Nekkulin kerhoilut ja Mini jakselevat? Entäs Lilan Rosa, miten kokeilut edistyvät? Entä joko Aaviksen perheessä hoitokuviot ovat selkiytyneet (toivottavasti!) ? Entäs Jatun työt, onko uutta? Mitä Leannalle ja puolelle tusinalle kuuluu?

Lapsukaisilla ei mitään erikoisempaa. Neiti kasvaa ja on oikea papukaija, toistaa kaiken perässä. Myös monta 3 sanan lausettakin on tullut, tyyliin " anna minulle maitoa" . Komentelevainen Lyyli siis, olenkin sanonut, että voimakastahtoinen on, ihan kuin sellainen mini-Justiina, vain kaulin puuttuu ;) Pitänee siis jatkossakin isot veljet nuhteessa ja kurissa sekä komennossa.

Aika menee niin nopsaan, ajatella että nämä meidän syysvauvat täyttävät jo 3 vuotta? :O

Ostin muuten tänään T:lle talvihaalarin. Ajattelin olla kerrankin ajoissa ja nopea, kun juuri oli kaupan hyllyille tulleet uudet, tämän kauden mallit. Neidille ostinkin jo viime kevään alennusmyynnistä talvihaalarin, mutta T:lle en silloin löytänyt, ei ollut kokoja. Kyllä se talvi sieltä pian tulee....

Muuten syksyisiä hommeleita olen yrittänyt tehdä. Viime viikonloppuna mehutin neljä maijallista viinimarjoja. Mansikkamaa odottaa siistimistä ja rönsyjen leikkaamista. Myöskin loput perunat ja sipulit pitäisi varmaan kohta puoliin ottaa pois pellosta. Onneksi noita mitään edellä mainittuja ei ole hehtaari kaupalla, vain vähän omiksi tarpeiksi. En nimittäin jaksaisi kovin suuria määriä laitella....

Voikaa hyvin!

Mimmu ja lapset x3

Vierailija
45/53 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä on pitänyt, teoriatuntia, ajotuntia, Nekun psykologi jne. Mies lomailija on joutunut olemaan lasten kanssa nyt enemmän ja selkä huutaa kostoa. Tosin nyt kipupolilla löytynyt lääke, joka saa selän hetkittäin jopa kivuttomaksi!!!!!!!!!!!! Ja tätä ei ole pariin vuoteen tapahtunut! Ihmeellistä!!

AUtokoulussa oon panikoinut, 2 ajotuntia takana. Ekan tunnin jälkeen halusin perua koko jutun, mut tänään sain kovasti kehuja kun mäkilähdönkin opin melkein heti ja vaihteiden kanssa en enää niin pahasti sekoillut. Ens kerralla ei olekaan enää niin kivaa,kun joudun suoraan Pasilan aamuruuhkaan raitiovainujen ja muun liikenteen keskelle..ja kun oikeesti kaikki energia menee siihen, et jotenkuten hallitsen sen auton ohjaamisen..apua. Mut ihanaa, et kortin sit joskus saan..

Huippaaminen hieman hellittänyt, veriarvot oli ok. Väsymystä yhä riittää, kun lapset herättelee. Nea nyt vähemmän, kun super nannyn ohjeiden mukaan pakotettiin pväunille, kannettiin aina uudelleen ja todettiin et nyt nukutaan. Nyt jää sänkyyn ja yötkin rauhallisempia, kun ei oo yliväsynyt.

Psykologilla käytiin eilen, Nea jäi reippaasti yksin sinne ja leikin kautta tekee psykologista tutkimusta. Nea oli innoissaan puhaltanut saippuakuplia, heittänyt palloa, piirtänyt auringon ja kertonut mm, ettei ole koko päivänä saanut yhtään ruokaa! ;-) Mut ens viikolla sit taas. Kovasti tyttö on kesän aikana rohkaistunut, leikkii samalla hiekkiksellä " pelottavien" vauvojen kanssa ja oottaa kerhoa, joka alkaa tiistaina. Se kovin hirvittää kun uusia lapsia tulossa ja moni asia mietityttää, mut juttelin ohjaajan kanssa ja katellaan, miten menee.. Toivon niin, et ok. Pari tuttua kaveria oli meillä leikkimässä, aluksi Nea kovin ujosteli, mut lopultaki nauraa räkättivät ja leikkivät. En osaa kertoa, miten se tuntuu ihanalta ja sydäntä lämmittää, kun oma arka Nea nauttii leikistä muiden kanssa!!

Hellille voimia. Mustakin tuntuu, et sietokyky pienempi ja muutama huono päivä saa ahdistumaan. Kunpa pojan hoitojuttu alkaisi sujua! Nea tykkää kirjoista, tarroista, my little pony-jutuista, nukeista..tässä muutamia lahjajuttuja..tai värikyniä tms.

TP, ymmärrän niin tunteesi tuon suhteen, mitä kerroit Onnin hoitojan kanssa olleesta keskustelusta! Tuntuu pahalta ajatella, et hoitajaa hermostuttaa oma lapsi, jonka pitäis olla reippaampi! Yks pvä mua suututti puistossa, kun kuulin erään pph:n sanovan 3-vuotiaalle pojalle, joka halus syliin, et mee nyt leikkimään, äläkä nyhjää siinä. Ei me tultu ulos sen takia, et sä olisit mun kimpussa! Kurjasti sanottu mun mielestä! Miksei lapsi sais haluta olla lähellä jne..

Mimmu, nauti lomasta! :)

Mersulle sylin täydeltä onnea ja siunausta pienelle vaaville ja isolle siskolle!!!!! :-)

Ampi, ihailen sun hermoja! Mäkin inhoan huutamista, ääntä tulee korotettua ja ikävä kyllä joskus karjahdan.. Tää on mulle vaikea paikka.. Itse on saanut koskaan lapsena edes korottaa ääntä ja huomaan, et mun vaikea sietää Nean huutoa. Sitä ollaan yritetty Nean kans puhua, et saa suututtaa, mut et toisille ei karjuttais ja asioista puhuttais, et mikä harmittaa. Nean kanssa viime päivinä vaan ollut vaikea hillitä itseään, kun vessan pönttö täyttynyt leluista ja vaatteista, ruokaa läiskitty lattialle, niin et verhot ja seinät sotkussa ym mukavaa. Mikä vaihe taas lie. Mut tästä aiheesta voisin jutella ikuisuuksia, ikuinen syyllisyys-kysymys ja vaikea löytää tasapainoa väärällä tavalla kiltiksi kasvatettuna. Et millon saa suuttua oikeesti jne.. Sekavaa selitystä. Mut ollaan yhteyksissä! Voi kun ei ois niin kiire, et ehdittäis jo nähdä! :)

Allille iloa hääsuunnitelmiin. Stressi kaiketi kuuluu asiaan! :)

Ynis, toivottavasti saatte muut pysyä terveinä!

Aavis, jaksamisia!

Lilalle halaus, kunpa Rosan tilanne helpottaisi! Miten voitte?

Mini on saanut nyt joka pvä hitusen eri ruokia, siedätetään. Pieni niin onnellinen kun saa riisikakun käteen. Kunpa oireet ei alkaisi.. Mini alkanut nousta välillä konttausasentoon. Nea ja Mini leikkii paljon yhdessä, mut Neassa myös ärtymystä ja mustasukkasuutta huomattavissa.

Tomera ja Tiivii, huhuu!!!!

Tytöt ja mies nukkuu. Ehtisin hieman vielä lukea, vimma taas iskenyt, monta kirjaa ahmittu tällä viikolla. Vaikka teoriakoetta pitäis kyllä harjotella. Tuska. Voikaa hyvin!

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija
46/53 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran vaan tänne vielä piti laittaa tilannetietoa, että h.lääkärissä kaikki meni OK, tyttö vaan jännitti raukka aika paljon ja itku tuli kun tuoliin piti laittaa maaten. Äidin silitykset ja kädestä kiinni pitäminen kuitenkin auttoi ja suostui aukaisemaan sulosuutaan (eikä tällä kertaa edes puraissut tätiä sormeen kuten viimeksi ..) Saimme kiitosta kauniista ja terveistä hampaista.

Mutta tyttöni joutuu oikomishoitoon! Joo-o, luitte aivan oikein. 3-v. tyttöni aloittaa oikomishoidon joulun jälkeen. Tästä on kiittäminen genetiikkaa, on perinyt ristiinpurennan minulta. Minulla se tosin hoidettiin vasta kouluiässä. Kun hammashoitaja näytti minulle mitä tarkoittaa tytön kohdalla, huomasin että todellakin puree ristiin ja pahasti! Onneksi tilanne on hyvin ja tässä vaiheessa kuulemma vielä melko helposti korjattavissa. En vaan olisi uskonut että jo näin pienillä hoito aloitetaan. On kuulemma nykyisin näissä tapauksissa aivan tavallista. Pysyvät hampaat kun seuraavat maitohampaiden uomia, niin sanotusti. Joten, ei tarvitse tyttösen kuljeksia sitten ala-asteikäisenä inhottava kitalakilaite suussaan (yök, muistan sen niin hyvin).

Onko kenelläkään vastaavasta kokemusta? Tai jopa samaa ongelmaa? Kavereiden lapsilla, tms.? Minä vaan sitä, että miten pieni hammaspotilas sellaisen hoidon ottaa vastaan .. Tietenkin on lapsesta kiinni mutta kiinnostaisi jo etukäteen hiukan tietää millainen se hoito on.

Näissä tunnelmissa, moro!

Alli

Ps. Ai niin Helli, meillä tyttö tykkää aina vaan lukea kovasti kirjoja. että nehän ovat aina hyviä lahjaideoita. Sitten leluista suosikki on nukkevauva-leikit, kahvikestien järkkääminen, lääkärinä toimiminen (tai meillä on niin, että isukin pitäisi olla lääkäri, tyttö haluaa olla hoitaja :) ja silittelee potilaana olevaa äitiä sekä joukkoa pehmoleluja). My little ponyt ovat nousseet myös suosikkilistalla.

Vierailija
47/53 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku flunssantapanen vaivaa,vähä tukkosuutta ja ajoittan kamalaa lihassärkyä.Ja välil taas ihan ok olo.Tulis nyt kunnol tai menis pois!Ärsyttää ku yhtäkkii menee ihan voimat!

Koululainen on aiheuttanu kovin päänvaivaa.Taitaa se väsymys iskeä ja alkujännitys laueta,ja se poikahan reagoi häiriköimällä.Mäkkärireissu oli hirvee!Poika alko riehuu ja potkii ja säheltää ruuan kanssa.Monta kertaa kielsin ja sit nappasin viereeni istumaa,pidin kiinni ja sanoin et pääsee ku rauhottuu.Poika rimpuili ja huus ja itki...

Samana iltana sit kaverinsa kanssa kiusas 2v nuorempaa poikaa.sattumalta vilasin ulos ja ku näin huusin pojan sisälle varmistaakseni et se ei ollu leikki,välillä ku leikkivät jotain taisteluja.Laitoin pojan sen pinemmän pojan kotii pyytämää anteeks.Oli eka kerta ku ihan kiusas jostain pihalla ja paras olla viiminen!

Tänä aamuna tuo poikalapsonen kysyi että äiti,mitä on seksi??Aikani ku kyselin että mitä tarkottaa ja mistä on kuullut ni selvisi että toinen ekaluokkalainen oli sanonu et seksi on sitä ku mies laittaa pippelin naisen pimppii.Nii,et olihan se aika selvillä sitten..

ite olisin vastannu jotain muuta ja selvästi poika kovasti tätä mietti!!!

Kukkuulle kiitos tsemppisanoista :-) Ehin hakee sitä paikkaa enneku tiesin et se on jo menny..No,eilen se johtaja soitti ja pyys haastatteluun.Menen ja katon et mitä sil olsi...

Allille ihanaa häähumu aikaa :-) Ei siitä stressittä selviä.

Soitin typyn hammalääkäriin,kutsu kuulemma tulee.Itselleni sain ajan helmikuulle!

Sain tässä poikasen kotiin.HEillä oli tänään liikuntapäivä,pit ipukeutua sateen varalle.No,aamusta oli ruokailuun asti satamatta,ihan kiva ilma.Mutta heillä oliki ollu tavallinen tunti ja videota kattoivat niin kauan et pojalle tuli pää kipeeks!

Kiva ku annetaa lappu et liikuntaa,ulkovaatte ja sadevaatteet ja sit siitä ei pidetä kiinni!

En vielä ole sisäistäny koulumaailmaa et vanhemille ei oikeesti kerrota yhtää mitää!

jatu

Vierailija
48/53 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu alkamassa:) Meillä töissä tänään Taiteiden yön juhlat, kerroinkohan jo. Niin, se muisti taitaa olla mennyt iäksi:)

Sain viimein itseni lähes irti surkimus opinahjostani. Vielä pitäis tilata tiliote, että saisin todistettua maksaneenikin jotain siitä. Kun ei kuulemma heillä näy, että olisin edes laskua saanut ennen kesää (sitä kesäistä en maksanut enää).

Jatu, nostan hattua sulle! Ei moni äiti kiinnittäis kauheasti edes huomiota lasten touhuihin. Eikä varsinkaan laittais lasta toisen kotiin pyytämään anteeksi. Meillä ei ole vielä tullut vastaan tälläistä, mutta otan opikseni jo nyt:)

Jatkan töitä vielä vähän aikaa ja sitten vapaalle...

T: Ynis

Vierailija
49/53 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko vähä tietämätön?! :-/

Ynis:satuin vilasee ikkunast pihalle ja tilanne ei näyttäny nomaalilt...Poika tönäs sitä pienempää poikaa ja yks toinen motas repulla...

Mä en tuota kiusaamista kattele,missään määrässä.Ja ku poika sano et kiusalaa tekivät ni anteeks sai mennä pyytämään.

Huusin partsilla sen toisen pojan äidille et menee ovelle kattomaan et saa meidän poika asiansa sanottua..Toivon että otti opikseen!

jatu

Vierailija
50/53 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöiset Onnittelut pikkuiselle Elmolle ja hänen perheelleen! Voikaa hyvin! Erityisesti toivon, että äiti olisi selvinnyt kokemuksesta ilman uusia traumoja.

Jatulle myös hatunnosto täältä. Loistavaa tarkkaavaisuutta ja hieno ratkaisu. Muistan itse, kun olin 6v ja käyttäydyin hoitajallemme tosi rumasti. Jouduin pyytämään anteeksi ja voi että otti koville.

Kotipäivää olemme siis viettäneet ja onpas tuntunut oudolle. Aamupäivällä Motti oli pari tuntia mummalla, jonne tuli myös 2v kaveri. Mummaa ohjeistin, että jos alkaa mennä överiksi, pitää olla tosi tiukka ja lopettaa alkuunsa. Kaikki meni tosi hyvin, rauhallisesti olivat leikkineet:)

Äitiä sitä vastoin on koeteltu oikein olan takaa. Selvästi Motti on kaikesta kovin ihmeissään ja testaa nyt, että voiko kotona tehdä niitä asioita mitä hoidossa on sallittu. Juu, ei saa. Olen selittänyt ja selittänyt, kieltänyt ja jäähdyttänyt. Lopun ajasta olen pitänyt sylissä:)

On sellainen tunne, että kaiken saa aloittaa kasvatuksessa alussa, vaikka ei se nyt niinkään ole. Päiväunetkin oli kivat 15 minuuttia ja meininki nyt sen mukaista, vaikka mies leikittää. Mutta jospa se tästä!

Miten T@hden tahtominen sujuu?

Allille en osaa sanoa mitään hammasasiaan. Hääasiaan sanoisin, että todellakin pääasia on tunnelma! Meidän häissä moni asia meni hiukan pipariksi;), mutta pääasia oli että hauskaa oli kaikesta huolimatta ja jälkeenpäinkin vieraat ovat kehunneet häiden tunnelmaa.

Olisiko vinkkiä englanninkielisestä ristiäisiin sopivasta laulusta?

Meistä tulee miehen siskon vauvan kummeja, olemme siitä kovin tohkeissamme ja haluamme ehdottomasti laulaa vauvalle häissä jotain. Vauvan isi vaan puhuu englantia. Motillekin aikanaan lauloimme oman laulun.

Taidamme mennä vielä kauppaan ostamaan jotain hyvää:)

Aavis ja perhe

Vierailija
51/53 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea koko Mersun perheelle Elmon syntymän johdosta. Ihanaa, että kaikki kääntyi hyvin päin. =)

-Mimmuli

Vierailija
52/53 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

♥ Ja onnea Mersulle, Hellulle ja miehelle perheenne nelihenkistymisen johdosta! ♥

Aypalle kiitos tietotoimistona toimimisesta :-)

Meillä tahtoo elämä hukkua työn alle. Tämä viikko on ollut pitkälti yli 50-tuntinen työviikko, eikä helpotusta ole näkyvissä ainakaan vielä ensi viikolla. Sen jälkeen näillä näkymin kuitenkin hiukan helpottaa. Tai sitten ei :-)

Onneksi isäni on ollut kotona koko viikon ja pystynyt auttamaan, hakenut Lilliä tarhasta ja vienyt aamuisin sekä huolehtinut poikien kouluunlähettämisestä. Tänään tosin Milolle oli tullut kiire kun muffa ei muistanut että oli kahdeksan aamu. Juosten oli kuitenkin ehtinyt ajoissa.

Lilli onneksi viihtyy tarhassa ja muutenkin perheen arki sujuu. Mies on selvästi ottanut oma-aloitteisesti entistäkin enemmän vastuuta arjen pyörittämisestä (isäni avun lisäksi) nyt kun minun työni vaatii niin paljon sekä ajallisesti että muuten. Joten jotenkin tässä vielä jaksetaan. Ainut vaan, että ikävöin lapsiani :-( kun en ehdi heitä juurikaan hereillä näkemään. Mutta, sekin aika (toivottavasti) koittaa kun pystyn kaikki kertyneet ylityötunnit ottamaan pois ja olemaan lasten kanssa kotona!

T@hti, jaksamista arjen pyörittämiseen ja oikeanlaista tahtoa sinulle!

Kolmevuotiaan tytön lahjatoiveista... Lillin suosikkeja ainakin ovat helpot pelit (muumilotto, chokopeli, muistipeli), lääkärisalkku ja hiekkalaatikkojutut. Myös kirjat ja kunnon legot ja junaratapalat ovat sellaisia kestosuosikkeja, että uskaltaisin suositella.

Hmmm, mies taitaa laittaa popcornia perjantain kunniaksi. Mukavaa viikonlopun alkua kaikille! Huomenna sienimetsään...

Puss och kram,

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
53/53 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää päivää kaikille ja kaikelle!

Olemme taas epämukavuuksissa. Niissä on sellainen hyvä puoli, että kaikki muu tuntuu hurjan hyvältä verrattuna epämukavuuksiin. Mieskin ihan siedettävältä, varsinkin kun purskautin kuplan ja sanailtiin siivoamisesta.

Ampille haluan varovaisesti ja harkinnalla kuuntelemaan kiukuntunteita. Tai sitten puhun sille minuudelle, joka aina miettii saako suuttua ja milloin ja miten voimakkaasti. Varovaisesti lyhyen kuvauksesi perusteella arvioisin, että kiukut, jotka tuntuu jäävän pitkälle päivää mukana kannettavaksi, voisivat olla sellaisia jotka kannattaa rakentavasti ilmaista kiukun aiheuttajalle.

Mielestäni lapselle rakentavasti ilmaisu tarkoittaa lyhyitä sanoja ja ne ovat Ei. En halua, että toimit noin. Tulen siitä vihaiseksi, enkä halua olla vihainen. Eri asia tietenkin on, mitä lapsi sellaiseen vastaa. Kyllä Kukkanen on laitettu jäähypenkillekin, joskin lapsi kakkosen myötä olen sortunut myös ihan tyhmiin ja perusteettomiinkin kiukustumisiin lapselle. Se ei vastaa äitiyden ihannekuvaani, joka sivumennen sanoen on aika lailla ampin kuvaileman kirjallisuuden sankarittaren näköinen pitkämielinen ja järkevä, tasainen hahmo.

Ikävä kyllä raadollisuuteni on paljastunut viime vuosina. Olen lyhytpinnainen, turhasta hermostuva ja mikä pahinta, omia kiukustumisiani lapsiin purkava äiti, joka kaiken lisäksi siirtää ne samat virheet eteenpäin, joita on kuvitellut varovansa. Raivostuttavaa.

Täydellisyydentavoittelija - Kukkuu