" kuuluuko" aikuisten lasten hoitaa
kouluikäisiä sisaruksiaan? Voiko heiltä odottaa sitä?
Kommentit (6)
kuten kakkosella. Mutta kovin suurta velvoitetta en laittaisi isommille sisaruksille. Aikuisina heilläkin on oma elämänsä, eivätkä he ole mitenkään " syyllisiä" , jos vanhemmat ovat päättäneet hankkia suuren katraan heidän jälkeensä.
vanhempiensa hoitavan omia lapsiaan aikanaan. Vastavuoroisesti voisivat hoitaa sisaruksiaan.
merkitsee myös velvoitteita. Olen yrittänyt omaa osaani hoitaa. Osat voivat vaihtua niin nopeasti. Toivon myös pääseväni tädin ominaisuudessa hoitamaan aikuisten sisarusteni lapsia.
Vanhemmat ovat lapset tehneetkin, joten voivat hoitaa niiden hoitamisenkin. Itse en ainakaan suostunut hoitamaan 19 vuotta nuorempaa sisarpuoltani.
Itse en edes asunut samassa kaupungissa vanhempieni kanssa täysi-ikäistyttyäni, olisi ollut todella erikoista jos he olisivat edellyttäneet mun työpanostani heidän perhe-elämänsä ylläpitämiseen. En myöskään saanut heiltä rahaa oman opiskeluni kustantamiseen - musta yksinkertaisesti kaikki tällaiset velvollisuudet loppuvat kun lapsesta tulee aikuinen.
Vapaaehtoisuus rakastamiensa ihmisten auttamiseksi kohtuuden rajoissa on tietysti ihan eri asia.
minä olin 19v ja vahdin 13v pikkuveljeäni palkatta sen ajan.