Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Opettaja, paljonko tienaat?

Vierailija
17.08.2007 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja joka saa pitää pitkät lomat ja työpäivät ovat yleensä lyhyet, varsinkin ala ja yläkoulussa saa kuitenkin noin hyvää palkkaa on varmasti tyytyväinen? Jos haluatte parempaa palkkaa mutta vähemmän vapaa-aikaa niin vaihtakaa alaa..

Vierailija
2/23 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy huviksesi läpi parin viime viikon ajalta keskusteluja. Tuota samaa on jauhettu melkoisen paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
4/23 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Opettaja joka saa pitää pitkät lomat ja työpäivät ovat yleensä lyhyet, varsinkin ala ja yläkoulussa saa kuitenkin noin hyvää palkkaa on varmasti tyytyväinen? Jos haluatte parempaa palkkaa mutta vähemmän vapaa-aikaa niin vaihtakaa alaa..

vaikka opetusvelvollisuus ei ole kuin 24,5h/vk on jokaisella yleensä väkisellä ylitunteja. TÄhän lisätään tuo materiaalin teko+ kaikki muu oppitunnin ulkopuolinen työ, niin ei oo lyhyestä päivästä tietoakaan.

Tuu ite opeksi, jos kerran oot sitä mieltä, että meillä on niin hirveesti tuota vapa-aikaa ja palkkakin on hyvä.

nimim. tykkään työstäni, mutta potuttaa tää jatkuva kateellisten panettelu.

Vierailija
5/23 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 tuntista työviikkoa yläkoulussa äidinkielenopena.

Vierailija
6/23 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
7/23 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni tuntimäärä pakottaa kaapimaan lisätunteja, joilla saa noin 300 euroa kuussa lisää. Sympatiseeraan amisopea, meillä ei mitään ole erityisemmin valmiina ja kaikki matskut nyhrätään itse. Mitään keskusteluja ei saa koskaan palkallisena ja kaikki työaika on laskettu lasten kanssa tehtäväksi. Suunnittelut ja valmistelut omalla ajalla. Kuulostan valittajalta, mutta asunotaan kai voisi maksaa motivoituneemminkin. Teen paljon töitä ja rahaa ei kuienkaan näy missään. Pelkkä kutsumus ei kuittaa laskuja.

Välillä pelottaa, kauanko tätä jaksaa ja haluaa, kun rahalla on joku merkitys kuitenkin.

Vierailija
8/23 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sijaisuuksia kun on vaan tarjolla, niin kesät olen ollut palkatta jo vuodesta 2001 lähtien!

Vierailija
9/23 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aikalailla urani huipulla, ollut jo 15 vuotta töissä ja minulla on paljon ikälisiä.

Vierailija
10/23 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin alaisia on melkein kymmenen ja välillä ne on tosi rasittavia ja joutuu iltaisinkin työvuoroja järjestelemään.

Vierailija
11/23 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaavat noin vähän. Oikeasti. Pitkä koulutus ja opetuksen lisäksi kokeiden tarkistusta, kokouksia ja vanhempien soittelua. Mieheni on " VAIN" baarimestari ja hälle jää käteen saman verran eli 1500-1800.

Vierailija
12/23 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan keski-asteella

Vierailija
13/23 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden kuluttua valmistun luokanopettajaksi ja pääsen juhlimaan suuremmalla palkalla ja lyhyemmällä työviikolla, mutta en todellakaan ajattele, että palkka olisi mitenkään hyvä (esim. akateemisiin keskipalkkoihin verrattuna).

Vierailija
14/23 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

bruttona. Mukana ikä- ja iltalisät. Korkea aste.

Eipä ole ykskään mun monista kavereista kauheasti kadehtinut, kun on tajunnut työn määrän. Valmisteluun, suunnitteluun, organisointiin, materiaalien tekoon, kirjallisuuden lukemiseen, harjoitusten korjaamiseen yms. menee tuhottomasti aikaa. Melko yksinäistä nyhräämistä, palautetta ei juurikaan saa.

Mutta jees, kaikki halukkaat opettajiksi, tervetuloa!

Vierailija
15/23 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sinua. Oppilaat kun eivät KOSKAAN ole rasittavia, ilkeitä, vittumaisia tms. puhumattakaan niiden vanhemmista.

" alaisia on melkein kymmenen ja välillä ne on tosi rasittavia ja joutuu iltaisinkin työvuoroja järjestelemään. "

Vierailija
16/23 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajilla on kesällä kaiketi samanverran lomaa kuin koululaisilla.

lisäksi on joululoma ja hiihtoloma ja syysloma.

Me ollaan tavallisia työläisiä, siis ei opettajia.

ongelmia tuottaa lasten kanssa, kun joutuvat olemaan yksikseen opettajien loma-ajat. meillä on yhteensä 8 viikkoa lomaa, miehellä neljä ja minulla neljä. Se ei riitä, vaan koululainen joutuu olemaan yksin vailla kunnollista huolenpitoa ruuan, vaatetuksen ja seuran vuoksi.

Koulut pitäisi olla auki 7-17 ja niin että oppilaitten lomat olisivat normaalipituiset. Ei tulisi lapsille käytöshäiriöitä ....

Siinä ajattelemisen aihetta ammattikasvattajille... ;)

Vierailija
17/23 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pätevä opettaja, ilman virkaa. Saan palkkaa vuodessa 24 viikon ajalta tuntien mukaan. Saan myös pienen lomakorvauksen, joka oli esim. tänä vuonna 400 e brutto.

Loma on pitkä, mutta olen työttömänä. Kesäksi haen kesätöitä vaatekaupasta, toimistosta tms. Tänä kesänä en saanut mistään ja oli tosi tiukkaa.

Vierailija
18/23 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin mikä olisi teidän ammattikasvattajien mielipide?

Nykyisellä systeemillä (lomat, koulujen aukioloajat) ns. normaalissa työläisperheessä käytännössä koululaiset ovat yksin kotona loma-aikoina ja iltaisin....

Vierailija
19/23 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo, ongelma on todellinen pienten oppilaiden iltapäivien/kesälomien suhteen, MUTTA rajallinen se on lapsenkin jaksaminen. Ei koulua voi käydä kuin tietyn tuntimäärän päivässä, ja koulu on opinahjo, ei lasten säilytyspaikka.

Vierailija
20/23 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronal. ansio: 3231.05¿

Maksetaan: 2319.36