Häpeän miestäni, se on TYHMÄ !
Miten mä en huomannut sitä ennen kuin menimme naimisiin ja saimme lapsia. Ehkä olen itsekin vähän tyhmä sitten = )
Yleissivistys hänellä on niin nolla, että saan monta kertaa olla ihan nolona, kun joku puhelee jostain ihan tuiki tavallisesta ajankohtaisesta asiasta, ja miehelläni vaan humisee tyhjää. Tuttavapiiriini kuuluu monta melko intelektuellia tyyppiä, joten näitä tilanteita sattuu melko usein. En ymmärrä mihin katosi se mies, joka oli mielestäni hauska, boheemi ja rakastettava. No, rakastettava hän on tavallaan vieläkin.
Kommentit (5)
4: sääli vapaasti vain jos se sua helpottaa. Et kuitenkaan tunne meitä ja tiedä elämäämme. -3-
Hänellä voi olla sydämen sivistystä enemmän kuin monella kirjanoppineella. Ja voithan tavata niitä intellektuelleja kavereitasi yksin jos niikseen tulee.
Tottahan on olemassa tyhmiä ja/tai sivistymättömiä miehiä ja on todella aika tuskaa, jos omaa siippaansa joutuu katsomaan siinä suhteessa " ylhäältä alaspäin" .
Mutta minusta tuossa kertomuksessasi, ap, kiinnostavinta oli tuo muutos. Eli että ennen pidit miestäsi hauskana ja kaiketi niinmuodoin suht sivistyneenäkin. Mistä muutos johtuu?
- alkuarviosi miehestäsi oli rakastumisen vääristämää
- miehesi oli ja on yhä ihan kelpo älliltään, mutta sinun asenteesi ja tunteesi on muuttunut ja se värittää nykyistä arviota miehestäsi
- miehesi oli ja on yhä älykäs, muttei osaa tuoda sitä sosiaalisissa tilanteissa esiin. Sosiaaliset taidot eivät kuitenkaan ole sama asia kuin älykkyys, yks-yhteen.
Millaisiä kämmejä miehellesi muuten sattuu? Sellaisia, jotka johtuvat hitaasta järjenjuoksusta vai sellaisia, joista kuultaa heikko yleissivistys tai kenties se, ettei hän ehdi/halua seurata uutistapahtumia?
Meillä se menee niin että minä olen vahvempi sosiaalisissasuhteissa ja hänellä on valtava yleistietous. Täydennämme toisiamme. Kun kotona on kävelevä tietopankki niin kysyy vaan mieheltä.