Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 36v ja arvio kertyneestä eläkkeestä vain 230e/kk!!!

Vierailija
17.10.2008 |

Eipä tulevalla eläkkeellä juhlita (tänään tuli postissa työeläkearviot). Toki aion työelämään palata muutaman vuoden päästä kun taapero on 3v. joten eläkettäkin taas kertyy, mutta aika vähän sitä on tulossa...

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan on epäreilua kun katsoi palkkanauhaa kuinka siitä osa meni aina eläkemaksuun. Mä en silloin tajunnut että se menee joillekin muille. Miksi ihmeessä se piti sitten ottaa?

Vierailija
42/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kertoneet, että saavat eläkettä suurinpiirtein saman verran kuin mitä työssäolessa jäi kuukaudessa käteen, miinus vielä verot. Eli mun ansioilla se olisi n. 1500€ miinus verot. Mulltakin luki tuossa eläketiedotteessa, että 3€/kk, mutta ne on kertyneet opiskeluaikaisista tuloista. Opiskelujen jälkeen kun lähdin työelämään, olen koko ajan ollut valtiolla töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tyytyväinen.

Hoitovapaalla ollessa eläkettä kertyy samalla tavalla kuin tienaisit 500€/kk. Eli jos on lapsia vuosikausia hoitamassa kotona niin eläkekertymä kyllä pienenee aika tavalla..

Vierailija
44/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei ole.

Vierailija
45/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli arvio

Vierailija
46/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä ennen kuin eläkettä alkoi vanhan systeemin mukaan kertyä, sitten Italiassa au pairina kolme vuotta, sen jälkeen vielä kolme vuotta koulun penkillä... ja sitten olen tehnyt kaksi lasta ja nyt sitten siitä asti kotiäitinä. Mutta vielä en aio murehtia, töitä ehdin kyllä tekemään ennen eläkeikää vielä ihan riittävästi.

Vierailija
47/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ollut enimmäkseen kunnan töissä, joten todellinen eläkekertymä on suurempi. Olen ollut monta vuotta lasten kanssa kotona ja opiskellut kaksi tutkintoa. Kokopäivätöissä olen ollut vain pari vuotta.. Ikää on 33 vuotta..

Mutta työvuosia on vielä iloiset 30 vuotta, joiden aikana eläkettä kertynee ihan kivasti.. Hieman kyllä alkoi huolestuttaa, kun näin tuon 17 euroa kotiin tulleessa kirjeessä!