Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 36v ja arvio kertyneestä eläkkeestä vain 230e/kk!!!

Vierailija
17.10.2008 |

Eipä tulevalla eläkkeellä juhlita (tänään tuli postissa työeläkearviot). Toki aion työelämään palata muutaman vuoden päästä kun taapero on 3v. joten eläkettäkin taas kertyy, mutta aika vähän sitä on tulossa...

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei niiltä vuosilta kerry eläkettä.

Vierailija
22/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan kusetusta, monta vuotta olen maksanu ja arvo vähenee vaan, kiitos suhdanteiden

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo laki on muuttunut jo muutama vuosi sitten.

Mun mielestä on typerää edes mennä töihin alle 23-vuotiaana,

Kun ei niiltä vuosilta kerry eläkettä.

Vierailija
24/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tullut ajateltua tulevaa eläkettä, vaan oli ihan kiva saada se palkka silloin että sai vuokaran maksettua :)

Vierailija
25/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 v ja eläkettä kertynyt 28 e kk.... jospa sitä vielä kerkeisi tienata. kotihoidon tuella tuo ei kovin nouse.

Vierailija
26/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kartuttavat tosi paljon eläkettä

Itselläni tuli juuri paperit vastaan ja summa 537€/kk ja ikää 39v, olen ollut yhteensä 5.5v kotona lasten kanssa

Vierailija
27/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistakaa, että siinä on vain yksityiseltä puolelta kertyneet eläkkeet.

Vierailija
28/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en suosittelisi vapaaehtoista eläkettä. Säästäminen ja sijoittaminen kannattaa ehdottomasti, mutta tee se itse. Sijoita joko suoraan osakkeisiin tai ideksirahastoihin ja osin vaikka määräaikaisiin korkotileihin ja/tai korkorahastoihin, niin joku välikäsi ei vie tuottojasi ja toisaalta saat rahat milloin haluat eivätkä rahasi häviä esim. vakuutusyhtiön tai pankin kaatuessa.

Vierailija
29/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltikään loppueläke ei kummoiseksi jää...

Vierailija
30/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan vaatisi ihan kauhean isoa palkkaa ja päälle seitsemän äitiyslomaa.... ja tuskin noin monen lapsen äiti mikään kauhea uratykkikään on.

Olen 36v, 7 lasta synnytänyt, eli kotonakin oltu ihan kiitettävästi ja mun eläkekertymä oli 1200e/kk.

Vierailija
31/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 39 v ja eläkettä 409 e. Ei paljon juhlita vielä tuolla summalla.

Vierailija
32/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin töihin 16 vuotiaana ja tein lujasti töitä ja etenin työssäni 25 ikäiseksi jolloin jäin äitiyslomille ja hoitovapaille jota kertyi kolmen lapsen kanssa reilu 7v. Sen jälkeen olen opiskellut pian 3v. Liki 10 vuoden työurakasta eläkevakuutukseen huomioitiin ilmeisesti vain pari vuotta. Epäreilua.

Vierailija
33/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin töihin 16 vuotiaana ja tein lujasti töitä ja etenin työssäni 25 ikäiseksi jolloin jäin äitiyslomille ja hoitovapaille jota kertyi kolmen lapsen kanssa reilu 7v. Sen jälkeen olen opiskellut pian 3v. Liki 10 vuoden työurakasta eläkevakuutukseen huomioitiin ilmeisesti vain pari vuotta. Epäreilua.

Eikä perhevapailta maksettu tuohon aikaan eläkettä. Niin se menee. Kaikille samat säännöt ollut aikoinaan.

Vierailija
34/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi isäni jatkoi 63 vuotta täytettyään vielä muutaman kuukauden ja sinä aikana kertymä oli hurjat 90 Euroa/kk lisää. Oikeasti oli töissä vain noin 4kk ja loput lomalla. Hänellä esimerkiksi täytettyään 60 eläke oli vasta jotain 2000 ja himpun päälle, loppueläke humpsahtikin jollain ihmeellä 2700 Euroon!

Vierailija
35/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat vanhempani (eronneet) eivät elä 95 vuotiaiksi niin eläkkeelle jäädessäni perintöä on tullut. En maksa mitään eläkevakuutuksia, koska vanhempien talot, mökit, vene, sijoitukset yms. ovat minun eläkevakuutukseni.

Vierailija
36/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset opiskeli ensin joten heille tuli "hukkatyövuosia" vähemmän kuin minulla tai ei ollenkaan. Toisaalta kun he valmistuivat oli työpaikkoja enää harvassa laman takia. Tuntuu vain epäreilulta että maksoin kuitenkin 16-23 vuotiaaksi työeläkettä joka veloitettiin suoraan palkasta, mutta itse en siitä koskaan hyödy.

Vierailija
37/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan minkäs teen, valinta on tehty jo, mutta ei valtio kyllä varoittanut etukäteen... Eläkesäästäjäksi pitäisi kai alkaa, mutta kun taitaisi olla korttitalon varassa nekin satsaukset tulevaisuutta varten.

Vierailija
38/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset opiskeli ensin joten heille tuli "hukkatyövuosia" vähemmän kuin minulla tai ei ollenkaan. Toisaalta kun he valmistuivat oli työpaikkoja enää harvassa laman takia. Tuntuu vain epäreilulta että maksoin kuitenkin 16-23 vuotiaaksi työeläkettä joka veloitettiin suoraan palkasta, mutta itse en siitä koskaan hyödy.

Vierailija
39/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljä vuotta lasten kanssa kotona viime vuosina. Toisaalta onneksi tulen aikanaan perimään paljon, mutta kyllä on töitäkin tarkoitus tehdä vielä kolme vuosikymmentä! (huh - kuullostaa muuten tosi paljolta, kun laskee noin, että kuinka kauan saa vielä tehdä töitä... :=O)

Vierailija
40/47 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen terveys riittää ahkeroimiseen tuohonkin ikään

saakka. Terveys pettää monella nykyisessä tehokkuusyhteiskunnassa.