Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkkupakastimet on täynnä tavaraa n.550 litraa. Kahden hengen talous

Vierailija
11.09.2026 |

Tänään meni viimeinen mahtuva. Vajaa neljä kiloa omenasosetta. Jos nyt jotain sinne vielä haluaisi niin chilejä ja tomaattilohkoja.

Pakastimessa on lihaa kalaa, grillimakkaraa, vihanneksia, marjoja. Itse kasvattuja vihanneksia. Vihanneksia on vielä luonnossakin paljon. Pitäisi syödä. Mangoldia, lehtikaalia, kesäkurpitsaa, kurpitsaa. Kurkkua vielä pukkaa tulemaan. Tomaatteja kasvihuoneessa ja chilejä.

Miten teillä asiat mallilla?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitettiin eilen 135kg lihaa ja pakasteita kaatopaikalle kun menneet vanhaksi. Nyt on taas tilaa täyttää pakastimia.

Vierailija
2/15 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi säilöt jotain grillimakkaraa pakkasessa? Kannattaa myös muistaa, että ei pakkasessakaan ruoka-aineet ikuisesti säily hyvänä. Rasvainen lohi esim. 2-3 kuukautta, samoin possu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuivatan chilit. Eivät vie tilaa pakastimessa.

Mutta nyt on tulossa sellainen chilisato, että ei varmaan tule talven aikana kaikkea käytettyä, joten pitää jakaa kaikille vihamiehille. On nimittäin niin tulista lajiketta, että kokematon laittaa sitä helposti liikaa ruokaan.

Vierailija
4/15 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vihanneksia pakastat ja miten ne säilyy pakkasessa?

Vierailija
5/15 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuivatan chilit. Eivät vie tilaa pakastimessa.

Mutta nyt on tulossa sellainen chilisato, että ei varmaan tule talven aikana kaikkea käytettyä, joten pitää jakaa kaikille vihamiehille. On nimittäin niin tulista lajiketta, että kokematon laittaa sitä helposti liikaa ruokaan.

Kasvatan tänä vuonna ring of firea ja padronia. Minulla on semmoinen mielihalu että siivutan leivän päälle tuoretta chiliä. Pitäisi kuivata nuo vahvemmat ja jättää ne valikoimasta pois. Tilalle Jalapenoa. Minun hoidollani ehdottomasti satoisin jalapeno purple. Tekee satoa talven tuloon asti.

ap

Vierailija
6/15 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vttu pakastaa jotain tomaatteja ja porkkanoita?

Vierailija
7/15 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vihanneksia pakastat ja miten ne säilyy pakkasessa?

Nyt on lähinnä pensaspapua. Ryöppäys kiehuvassa vedessä 2 minuuttia (kokonaisaika) ja valutus ja kylmään veteen. Vähennän määrää ja että riittäisi vaan keittoihin mitä talven aikana tekee. Muuten papujen syöminen aika pakkopullaa. On vaan satoisampi kuin herne. Sinänsä erittäin ok. kasvi. Neliöltä tulee ehkä 2,5 kiloa pavunpalkoa.

ap

Vierailija
8/15 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitettiin eilen 135kg lihaa ja pakasteita kaatopaikalle kun menneet vanhaksi. Nyt on taas tilaa täyttää pakastimia.

Kyllä tiedän ettei säily pitkään mutta teen niistä vieraille ruokaa. Emme syös itse vanhoja.

Ap

Vierailija
9/15 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle ihan tiedoksi ettå pakastin ei ole aikakone. Kaikki elintarvikkeet pilaantuvat myös siellä, jotkut jopa kuukaudessa. 

Vierailija
10/15 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pakastanut tänä vuonna yhtään marjoja, koska viime vuotisia on vielä puolet jäljellä. Viinimarjat ja pensasmustikat saivat jäädä linnuille kaikki mitä ei syöty tuoreena. Kasvihuoneesta on syöty kaikki suoraan tuoreeltaan, ja jostain syystä esimerkiksi kurpitsaa ei tänä kesänä tullut juuri lainkaan. Yleensä jakelen sitä tuttaville kun on liikaa. EHKÄ jaksan tehdä vähän omena- ja luumusosetta pakkaseen, mutta voi olla etten viitsi sitäkään. Perunat ovat vielä pellossa, ne aion nostaa kellariin.

Vierailija
11/15 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tiedän ettei säily pitkään mutta teen niistä vieraille ruokaa. Emme syös itse vanhoja.

Ap

Ei se mitään, täytetään uudestaan ja sitten heitetään kaatopaikalle.

Vierailija
12/15 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vttu pakastaa jotain tomaatteja ja porkkanoita?

No joo. Hommassa on sekin vielä että pitäisi kaltata ja jota en tee. Omat tomaatit on parempia kuin kaupan. Jos keittää riisiä ja poistaa vedet ja heittää pakastimesta tomaattilohkoja riisin sekaan. Maistuu tosi hyvältä. Lisäksi minulla on kirsikkatomaatteja pizzaa varten. Suhtkoh jäisinä puoliksi ja pizzan päälle leikattu puoli ylöspäin, että kosteus ei mene pohjaan.

ap

Vierailija
13/15 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiani ovat niin hyvin, ettei ole mitään tarvetta asua kahden hengen taloudessa. Tämä on Suomen toiseksi kallein kunta asua ja omistan ison, velattoman asuntoni yksin.

Ja juuri mietin, tilaisinko ravintolasafkaa woltilla kun on kuitenkin perjantai.

N

Vierailija
14/15 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle ihan tiedoksi ettå pakastin ei ole aikakone. Kaikki elintarvikkeet pilaantuvat myös siellä, jotkut jopa kuukaudessa. 

Eivät pilalle mene, mutta makuhaitoja saattaa tulla. Kannattaa opetella mitä pakastaa.

ap

Vierailija
15/15 |
11.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiani ovat niin hyvin, ettei ole mitään tarvetta asua kahden hengen taloudessa. Tämä on Suomen toiseksi kallein kunta asua ja omistan ison, velattoman asuntoni yksin.

Ja juuri mietin, tilaisinko ravintolasafkaa woltilla kun on kuitenkin perjantai.

N

Kartan kaikkia lisäaineita ja ravintolaruokien kastikkeetkin vähintään on jotain pakastetta. En ikinä söisi jotain woltin tuomaa ruokaa.

Ainut valmisruoka mitä syön on makkara. Valmisruuat on tuulipuvuille tankaamista varten ja äkkiä sen päälle sorvin ääreen ja tuottamaan pääomalle tulosta.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan