Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS elokuussa, onko muita??

14.08.2007 |

Eli meillä ihan eka PAS, tuoresiirrosta kemiallinen raskaus joka ei siis tietenkään jatkunut. Luonnolliseen kiertoon tehdään, eka ultra on ensi viikolla.=)

Onkos muita samoissa hommissa??

Kommentit (182)

Vierailija
41/182 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että Helmivenlakin on päässyt mukaan jännäämään! Ei voi kun ihmetellä miksi toisille se vauvan tulo kestää niin kauan. Voimia hoitoosi ja toivotaan, että tämä on nyt se viimeinen hoito ennen ensimmäistä vauvaa!

HH: Olen samaa mieltä, että päivät saisi kulua hiukan nopeammin. Mittaatteko te tuota lämpöä...? Sehän on turhaa koska luget sitä nostattavat kuiteski, mutta mie en malta sitäkään olla kokeilematta. Eilen tärähti sitten 37 ruutuun ja antaa taas valheellista toivetta muutamaksi päiväksi. Palelee, väsyttää, janottaa jne. Liekö nuo psykosomaattisia, lääkitysten aiheuttamia vai mitä lienee. Piinallisia ovat päivämme seuraavat puolitoista viikkoa.

Inka: Sulla jo kuudes päivä! Kertoilehan ahkerasti miltä kuulostaa.

On tosi mukava, kun kertoilette oireistanne, tunnelmistanne ja joka risahduksesta täällä! Kyllä se vain helpottaa kun on samassa veneessä matkustajia.

Toivon sydämestäni onnea teidän hoitoihin. Uskotaan ihmeisiin.

Noora pp 3

Vierailija
42/182 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mahtuisi yksi joukkoon tummaan?

Meillä siirrettiin keskiviikkona 3 alkiota, 4-,5-, ja 6-soluiset. 3 siksi, koska olivat kaikki samassa oljessa ja selvisivät sitten kaikki oikein hyvin sulatuksesta. Lääkäri ei suositellut uudelleen pakastamista, joten kaikki ovat nyt kyydissä. Taustaa sen verran, että 3 inssiä, 4 IVF ja 2 PAS takana ja näistä ainoastaan yksi kohdunulkoinen raskaus tuloksena.

Minkäänlaisia oireita ei nyt oikein vielä ole, paitsi melkoinen palelu...

Mutta onnea kaikille piinaajille ja toivotaan paljon onnistumisia tällä kertaa.

sira pp5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/182 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, että olet saanut kolme alkua masuusi! Saako kysyä, että millä klinikalla käytte? Aikas harvinaista, että kolme siirretään. Tinkasitko, vai ehdottivatko itse? Nyt varmasti ainakin joku tarttuu matkaan. Tsemppiä piinallisiin päiviin. Kunpa nämä päivät kuluisivat nopeasti!

Onkos teitillä muilla uutta piinatuntemusta?

Jännittynein terkuin, Noora yhä pp 3

Vierailija
44/182 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan käyty In-tiimissa Jkl:ssä. En tinkinyt, vaan lääkäri itse ehdotti, että joko kaikki tai sitten kaksi. Eli yksi olisi mennyt hukkaan ja sitä riskiä ei haluttu ottaa. Varmasti olisi tullut mietittyä, että se olisi sitten ollut se joka olisi kiinnittynyt, jos ei muut olisi kiinnittynyt. Jossittelua, mutta kuitenkin....

sira työntouhusta...

Vierailija
45/182 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, onpas ihme juttu et noin monta alkiota siirrettiin??Mulle ei suostuta siirtää ku 1 alkio kerrallaan. Alkiot pakastettu 2kpl/olki, ja jos kumpikin selviää, jatkoviljellään ja parempi siirretään, toinen ikävä kyllä menee roskiin. Mut kaipa sitä joillekki sit siirrellään noinki monta, varmaan kyllä harvinaista suomessa.

Täällä olo ihan normaali, olin tänää ekaa päivää töissä loman jälkeen, ja kyllä nyt väsyttää.

Helmivenla pp3

Vierailija
46/182 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olo jotensakin apaattinen. Päätä särkee, kuten aina ennen menkkoja. Mitään hyvää ei siis liene luvassa :(

Rinnat on vähän arat, mutta kuten tiedämme se johtuu lugeista.

Tosi epäreilua, että raskausoireet on samoja kuin menkkaoireet, ja luget sun muut hormonit voi vielä vaikutusta tehostaa. Toiveikkaalle sydämelle annetaan siis monta hyvää syytä uskoa unelmaan...

Ei mulla oikein ollu mitään asiaa, piti vaan paha mielensä pääkivusta purkaa. Se on aina ennenkin menkkoja tarkottanu tulevaksi, miksei siis nyt.

:((

Positiivisempaa oloa muille!

Vierailija
47/182 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Itsekin mietin tuota juttua, kun alkaa se kuuluisa päänsärky orastamaan. Toivotaan, että päänsärky johtuu tällä kertaa toisista hormooneista. Ei menetetä vielä toivoa, jooko?

Terkuin, Noora

Vierailija
48/182 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOORA - En ole ikuna lämpöjä mittaillut. Olen ajatellut sen ihan turhana hommana..tai ..niin..ehkä niistäkin voisi jotain tietää mutta...aika skeptinen olen asian suhteen, enkä siis mittaile:)

SIRA_71 - Tänne mahtuu:)) tervetuloa !Olen aivan ymmyrkäisenä hämmästyksestä*ohooo* että täällä meidän suomen maassa siirretään 3 kerralla kun aina olen luullut, että se 2 on se maaginen maximi luku. Kaikkea sitä näin vanhoilla päivillä kuuleekin:) Toivotaan, että joku näistä pienisti huurunenistä nyt sitten tarraa kunnolla kiinni^^^^^^^^^^^^^^^kiinnittymissäteet^^^^^^^^^^^

RATKAKAPU - Voi, sua*halaa* tänne voi purkaa pahaamieltään niin paljon kuin haluaa. Mäkin olen tänään ollut sangen kärttyinen akka ja miehenkin sain pariin kertaan kurtistamaan kulmiaan vaikka muuten on rauhallinen mies:))ja vielä että otti vapaa töistä jotta voi armaan vaimonsa kanssa olla illan kotona niin täällä mä vaan känkkäränkkäilen

ON - tjaa..eipä oireita...Tissit arat...normaalia..aina progen laiton jälkeen alavatsaa välillä vihloo..normaalia...ei väsytä, ei janota, ei pane' ' ;) eli normaalia piinisaikaa täällä..:)

Tulisi jo ne hemmetin oireet jos on tullakseen....tai sitten se testipäivä..

Tänään olen sitten oikein olan takaa känkkäillyt kuten tuossa ratkalle kerroinkin mutta saunalla on ihmeitä tekevä voima..Sieltä kun tulin niin pahamieli jäi sinne lauteille..ja nyt suoraan sanottuna loistava olo..Taidankin mennä kullan viereen katsomaan Hulkkia..vihreää miestä*heh* varmaan toosi mielenkiintoinen leffa

Illanjatkoa toivottaa teille kaikille

HH pp3 <---*huokaus* vasta..Mähän olen piinaillut jo viikkoa...(tuntuu siltä)

Vierailija
49/182 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä särkee edelleen, ja pelkään, että tästä kehkeytyy taas oikein kunnon migreeni.

Mulla on aina migreeni n.viikko ennen menkkoja + usein niiden aikanakin sitten. Joskus se kehkeytyy niin pahaksi että pitää mennä piikille ensiapuun, usein jokapatauksessa vaivaa monta päivää.

Lapsettomuusvuosien aikana on tullut tutuksi tämä ongelma; voinko ottaa lääkettä?! Minulla on migreenin kohtauslääke määrätty, joka usein kohtauksen taltuttaakin, joskaan ei aina vaan joskus pääsee pahaksi. Niin vahvoja lääkkeitä ei kuitenkaan saa raskaana ollessa ottaa - ja kun en voi olla täysin VARMA, etten ole raskaana, olen kärsinyt karmeat monen päivän migreenit kun en ole uskaltanut lääkitä päätä...ja vain todetakseni, että menkoistahan se taas johtuikin!!! Sitä ei vaan haluaisi uskoa, viimeiseen asti toivoo, vaikka kaikki merkit kertoo karua kieltään siitä, että menkat on tulossa, ei vauva.

Entistä inhottavammaksi tilanteen tekee se, että alotin tänään työt, jossa perehdytystä vielä seuraavat päivät. En siis voi olla pois, mutta kuinka voin olla töissäkään kovan migreenin kanssa?!! Ja jos otan lääkkeen, syyllistän itseäni ahdistuksen alhoon asti siitä, kun menkat alkaa (jos en ois ottanu lääkettä, ehkä ne oiskaan alkaneet...)

Miten te muut, onko teillä joku lääke, jonka kanssa joudutte tällasta jaakobinpainia käymään? Miten olette tilanteet ratkasseet?

Niin ja sitten vielä sarjassamme tyhmiä kysymyksiä; mitä tarkoittaa käyttämänne lyhenne pp? Piinapäivä?

Painun petiin, jospa päänsärky hellittäisi huomisaamuun...epäilen :(

Vierailija
50/182 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu, että hoito on epäonnistunut. Mulla myös päätä särkee ja mahassa ei tunnu enää miltään. Kuinka tässä voi vielä odottaa 10 päivää testiin!?! Tilasin kyllä netistä niitä herkkiä testejä, joten saapa nähdä mihin asti jaksan sinnitellä.

Ratkis: Mulla on aivan sama päänsärkyjuttu kuin sulla. Mullakin on siihen kohtauslääke, mutta en ole sitä nyt uskaltanut ottaa. Ainoa sallittu lienee 1 g Panadol. Jos otit sen lääkkeen, niin yksi kerta ei taatusti kumminkaan vaikuta mitään. Eri asia jos käyttää jatkuvasti. Jos yhtään lohduttaa, että mulla oli ekassa raskaudessa lähes päivittäin paha päänsärky. Siihen mulla oli Panadol suppoja, kun suun kautta ei mikään pysynyt sisällä. Osastolla pystyvät lääkitsemään paremmin. Kivaltahan tuo ei kuulosta, mutta meinaan vaan, että myös raskaushormooni voi aiheuttaa samantyyppistä päänsärkyä. Mulla migreeni alkoi murrosiässä, eli olen päätellyt, että aina jos on hormoonit pelissä niin särkee. Älä siis vielä heitä kirvestä kaivoon. Ymmärrän tosin, että kun on pitkään odottanut odottamista, niin onnistumiseen ei enää jaksa uskoa.

Teillä monella on niin pitkä hoitohistoria. Toivon sydämestäni, että vihdoinkin pääsisitte plussajunaan.

Pelkopersiissä-terkuin,

Noora pp l. piinapäivä 4

Vierailija
51/182 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

RATKIS - En osaa tuohon migreenilääkkeeseen sanoa mitään kun en ole ikinä kärsinyt siitä. Tuon Nooran neuvo oli hyvä.

Jaksa, ystäväiseni olla luottavalla mielellä..bdbdbdbdbdbdbddbdbvaikeaahan se on mutta...

Pah ! paraskin sanoja kun itse en usko onnistumiseen edes 00,001% vertaa..mutta pakkohan tässä on odotella..

NOORA - Jos sulla on tunne että hoito on epäonnistunut niin sitten mullakin koska täälläkään ei mahassa tunnu miltään:( eli samaa kuin kaikki nega kerrat..Pitääkäin ihan laskea monta näitä on ollut eli IUI:t ja sitten IVF ja sitten nää PAS:ssit eli yhteensä 7 kertaa..HerraIsä tätä vauvaa on tehty monta kertaa ja yhtä monta kertaa pettymystä..mutta elämä on.. ei voi muuta sanoa..

ON - eli täällä ei mitään..Muuten hei, te joilla hoito on onnistunut aikaisemmin millainen olo oli plussa hoidossa..? erosiko todella negasta?Kun jos itseäni kuulostelen niin tällä ololla nega tulee...kun en siitä plussahoidosta mitään tiedä...Pitäisikö jo nyt tuntua joltain erikoiselta? Eikös alkio näillä main kiinnity? tai on jo kiinnittymyt jos on ...?Kaikeanlaista sitä pyörii päässä näin aamutuimaan..

Iltavuoro kutsuu...

Meille kaikille PiinisNaisille voimia ja jaksuja tähän rehellisesti helvetilliseen odottamiseen..

HH pp4

Vierailija
52/182 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... piti tulla kommentoimaan tuota HH:n kysymystä plussasta ja negasta. Ei sitä oikeastaan voi tietää ennen testiä. Tai toiset tietävät, mutta ainakin mulla on melkein joka kerta ollut pessimistinen olo. Ja kerran olin aivan varma raskaudesta, mutta nega tuli. Lääkitykset sekoittaa, oma pää sekoittaa, toiveet, pelot... Eli kyllä se testi se on ainoa luotettava mittari. Mutta jos ajattelee normaalia raskautumista, niin eipä sitä juurikaan huomata kunnes menkat on myöhässä. Tästähän nyt on vielä pitkä matka tuohon ajankohtaan. Ehkä sitten ens viikolla pitäis jo jotain tuntuakin. Tiedä häntä. Sitä ootellessa.

Toivottavasti päivämme kuluvat kuin siivillä... Time flies when you´re having fun!

Noora pp 4

Vierailija
53/182 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan pelottaa, kun meillä kävi näin että isot lapset tappelivat vintissä tänään iltapäivällä. Riita huipentui siihen, että jouduin kantamaan Onnin alakertaan. Silloin vihlasi mahasta ja nyt on sitten taas juilinut. Kahteen päiväänhän mahassa ei ole tuntunut juuri miltään. No, arvaatte mikä prosessi täällä on sitten käynnissä... Yritän lohduttaa itseäni sillä, että ennen vanhaan akat teki maatilan hommia ja silti niille tuli vauvoja. Kyllähän se mukulan raahaaminenkin kuuluu tuohon " normaalia elämää" -osastoon, mutta silti hirvittää.

Noora hermot riekaleina ja yhä 4 pp

Vierailija
54/182 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Yöllä en juuri saanut nukuttua, otin panadolia ja aspiriinia. En millään olisi halunnut, mutta ei sellaista kipua voinut kestää. Tai no joskus olen kestänyt, kun ei ole ollut töihin menoa ja on saanut maata pimeessä hiljaa koko päivän...Nyt siis valvoin yön, oksensinkin, ja aamulla yhä kauhea kipu. Pakko oli oli ottaa se hitsin kohtauslääke sitten töissä, oli niin hirveä olo, en pystynyt kohdentamaan katsetta, ja se hemmetinmoinen kipu...!!! :(

Se jo helpotti, mutta nyt ilmoittelee taas itsestään. Voi ei...

Tiedän tasan tarkkaan miten itseään syyttää ja panikoi, jos tekee jotain " väärin" , ja sitten vatsaa vihloo.

Muistuta itseäsi, että monet jumppaa hulluna raskaana ollessaan, tekee maataloustöitä tai muuta raskasta ruumiillista, ja silti öttiäiset pysyy hienosti matkassa!

Oireita ei ole, paitsi omassa päässä, ja jokaisen vihlaisun, kolotuksen, tulkitsee jotenkin - tällä hetkellä niin, että noniin, nyt lääkkeet irrotti sen pienen minusta..Ähh, voisipa tämän piinaviikon viettää nukutettuna ;)

JAKSAMISTA KAIKILLE - eletään sitä normaalia elämää (ikäänku tässä tilanteessa olisi mitään ns. normaalia...!!!)

;)

Vierailija
55/182 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesi vallan naurattamaan Ratkis sun kirjoituksesi. Tuota nukutusjuttua en ole hoksannut ajatellakaan. Mutta justiin tänään mietin, että kuinkakohan aivot voisi laittaa ikäänkuin offille vähäksi aikaa.

Tuo migreeni on niin vaikea seuralainen, että. Monet päivät olen minäkin sen kanssa tuskaillut. Se kohtauslääke auttaa, mutta usein illalla kipu tulee takaisin. Toivottavasti säästyt pahimmalta kohtaukselta ja pääset piinailemaan " kivuttomasti" !

Noora

Vierailija
56/182 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pariin päivään ollutkaan koneella ja lueskelin kaikkien viestejä. Kyllä on toisaalta kiva, että on kohtalotovereita, kuulostaa niin tutulta kaikki nuo tuntemukset ja olettamukset ja luulottelut. Mutta toisaalta haluaisin ettei ketään joutuisi kärsimään näitä tuntemuksia ja tätä hemmetin odottelua. Tää on perseestä!!

Olooni: välillä nipsaisee vatsaa, tänään tuli sellainen yksi menkkamainen kipuaalto, mutta meni hetkessä ohi. Muuten siis vain nippailee. Rinnoissa ei niin mitään tuntemuksia. Tahmeaa alapäässä ja jähmeää yläpäässä. Yritän pysyä positiivisella mielellä, mutta jo unikin on katkonaista ja miettii onko vai ei, onko vai ei?

Niin ja nyt kun oikein kaikkia miettii ja tunnustelee, mua paleltaa, pissattaa... ja eilen särki päätä... Voi juma, vielä viikko tätä kärvistelyä.

Koitetaan PiinaSiskot jaksaa!! Kertokaahan tekin oloistanne!!

pp7 VASTA

Vierailija
57/182 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Täällä yritetään " poissa koneelta, poissa mielestä" -taktiikkaa! Kertokaa sitten kun palaatte, että onnistuiko.

Testit tuli tänään postissa. Lauantaihin asti ainakin pitäis kärvistellä. Meille rantautui sitten flunssa kruunaamaan piinalliset päivät. Eli se paleleminen ja väsymys olikin sitten mukava syysflunssa. Masussa menkkamaista jomotusta. Ei hyvä. Toiveet ei ole korkealla, mutta kyllä se matalaltakin maahan kapsahtaminen sattuu.

Toivottavasti siellä jollain olisi positiivisempi tunne hoidon suhteen. Alanpa säilömään kurkkuja, jos siinä menisi pari tuntia vilkkaasti.

Kaikkea hyvää,

Noora pp 5

Vierailija
58/182 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

RATKA - Toi olisi tooosi hyvä idea , että tän piinaajan voisi olla nukutettuna..pitääkin kysyä seuraavan kerran lekurilta:)

Onko migreeni helpottanut? Voi, sua:(

NOORA - Miten kurkunsäilömiset menee?:)

ON - Olen nyt 100 varma , ettei tämäkään PAS onnistunut:( Sama olo kuin monena nega kerralla. Pahoinvointi aalto tulee aina illalla(kuten nyt) ja menee ohi...Missään ei tunnut miltään paitsi aina aamupäivällä Zumenonien ottamisesta about 3h tissit kipeenä ja kuten nyt ei mitään tissioireita...Niin samanlaista kuin aina ennenkin..Ei tästä helvetti, soikoon mitään tule...ja oikeesti vätyttää ja raskaasti !

Pah ! helvetiäkö näitä hoitoja tekee..ei tässä mene kuin hermot. On se nyt kumma jos ei edes sitä yhtä lasta saa tähän maailmaan..taidan olla maho :(

Eli fiilis ei täällä ole pirteä, pikemminkin ihan persiistä mutta pakkohan tässä on edelleen piinailla kun muuta ei voi..Tulisi jos lauantai ja saisi katsella sitä negaa ja sitten surra kunnolla asian...

Äsken purin pahaa oloa siivoamalla....pesin, pyyhin, ja taas pyyhin koko kämpän..Nyt on sitten siisti ja puhdas koti Olisipa mun mielikin yhtä puhdas enkä miettisi näitä synkkiä..*huokaus*

Näillä miettein HH pp 5 menee sohvalle katsomaan telkkaria

Vierailija
59/182 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on tänään tullut tosi vahva fiilis, että hoito ei ole onnistunut. Sen menkkakivun lisäksi alaselkä kritisoi ja pahasti. Luultavasti huutelee siellä että: " Lopeta jo ne lääkkeet, että saadaan ne menkat aikaiseksi!" . Hieno lähteä siihen seuraavaan hoitoon, kun on yksi jo kertaalleen sulatettu alkio jäljellä. Epätoivo iskee! Isäntä tuossa juuri sanoi, että kriisiä tästä ei sitten vedetä. Sekun onkin niin tietoinen valinta...

Käytiin lasten kanssa kirkossakin hartaudessa tänään. Itkettää, pelottaa, ottaa päähän, raha huolestuttaa. Ei tämä ole ihmisen hommaa.

Kurkut tuli säilöttyä. Ihania pikkurillin kokoisia säilöin kokonaisena ja suuremmat siivutin. Meidän ystävillä on kurkkupelto, josta joka syksy haen pari sankollista. Ne on niin ihanan näköisiä kellarinhyllyllä hillopurkkien vieressä.

Voimia ja valoa sekä isoa masua meille kaikille toivoo,

Noora pp5

Vierailija
60/182 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta allekirjoitan kaikki jutut kyllä minäkin, onneksi täällä on tänään ihan hyvä päivä.:)

Tuo migreeni on kyllä tosi kurja juttu... mieskin kärsi siitä välillä. Mutta nyt on pysynyt TOSI pitkän aikaa pois akupunktion avulla! Oletteko sitä kokeilleet? Ei käynyt kun ihan pari kertaa vaan ja ei ole ollut vuoteen yhtään kohtausta. Ennen niitä oli ihan tiheesti, silloin ei paljon verhoja availtu ja pojan kanssa poistuttiin tyylikkäästi takavasemmalle. Mutta kyllä minäkin olen sen kannalla, että se kohtauslääke kannattaa ottaa, koska mitä olen miehestä nähnyt niin olo taitaa olla aika kamala. Joko migreeni on nyt helpottanut?

Itse venailen vieläkin ovista. Huoh. Mahassa alkaa olla fiilikset siihen suuntaan ja kun tänään tein iltapäivällä testin niin oli viiva jo hiukan tummempi. Soitin naistenklinikalle eilen ja sovittiin, että teen testejä perjantaihin. Joku kuulema voi mennä viikonloppunakin sulattelemaan alkioita, joten siirto olis sitten maanantaina. Että minä taidan olla sitten hännänhuippuna testailemassa, muut olette jo ainakin vähän viisaampia oman masunne tapahtumista. (Vaikka minä tiedänkin jo, että plussia sinne pätkähtelee ;))

Ja sanoi tuosta kasvuvauhdista, että se on n. 1mm per päivä. Eli ei hätiämitiä vielä. Viime kierrossa ovis oli kans kp 18 eli se olis sit se pe. Jatkan piinailua ja elän toivossa siirtoon pääsystä.=)

Ja noista raskausoireista. Kun odotin meidän poitsua niin oli aivan tavalliset menkkaoireet. En todellakaan odottanut olevani raskaana vaikka sitä kovasti toivoin. Tein testin muistaakseni samana päivänä, kun menkkojen piti alkaa. Ainoana oireena muistan tissikivun, mutta sitä nyt on muutenkin ennen menkkoja. Että älkää siskot heittäkö vielä kirvestä kaivoon!

Ja pitkää pinnaa sekä plussasäteitä kaikille piinailijoille, ja uskotaan siihen että plussia tulee teille jokaiselle!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi