PAS elokuussa, onko muita??
Eli meillä ihan eka PAS, tuoresiirrosta kemiallinen raskaus joka ei siis tietenkään jatkunut. Luonnolliseen kiertoon tehdään, eka ultra on ensi viikolla.=)
Onkos muita samoissa hommissa??
Kommentit (182)
Heissan,
Nyt on sitten siirto takana:) ja siirrettiin 1kpl 7-soluinen kaunis yksilö
Toinenkin oli jakautunut 6-soluiseksi mutta päätettiin että siirretään nyt vain yksi , tämähän oli 4:jäs PAS ja ollaan siirretty kahta, yhtä ja aina sama tulos joten...Nyt taas kokeillaan tällä yhdellä.
Lääkärin mielestä ei näe mitään syytä miksi nyt ei onnistuisi, kaikki hyvin , hyvä alkio jne...mutta...niinhän se aina on mennyt...
Päätettiin, että jos nyt tämä ei onnistu niin seuraavasti kierrosta heti uusi ja tällä kertaa sulatetaan 4 alkiota joita sitten viljellään 5 päivää eli sinne blastovaiheeseen ja senkin jälkeen jää vielä 4 pakkaseen. Olemme päättäneet että nyt teemme nämä putkeen ja sen jälkeen tänä hoidot on meidän puolelta tässä.
Miten teillä muilla?
HH pp0(<---pitkästä aikaa voi kirjoittaa tuonkin tuohon:))
nordenskjold - huhuu?
Helmivenla - huhuu??
Oliko muita joilla siirto tänään?
Tulkaahan nyt ihmeessä kertomaan miten meni*odottaa*
No, eikö täällä olekkaan muita joilla siirto oli eilen? Harmi, piinailu menee sitten ihan yksin:(
HH pp1
olo suhteellisen rauhallinen ja toiveikas (ihme). Olo ihan normaali, välillä vatsaa nipistää/kouraisee, muuten siis ei mitään. Mä oikein ihmettelen itseäni, miten oon vielä niin rauhallinen ja varman oloinen, että nyt onnistuu. Mä kyl päätin, että lähden positiivisella mielellä piinaileen, mutta aiemmista kerroista muistan, että olo ei aina näin rauhallinen ole ollut. Tosin aikaa vielä hermojen menetykseen on... Mitenkäs haikarahukassa ja muut piinailijat, miltä tuntuu?? Ja pitäisikö tuntua jo jotain/joltain??!!
Myötätuulia kaikille rutkasti!
...pimento HH! Mä oon ollut torstaista asti aivan lamaannuspaniikissa. Eilen sitten soitin labraan jo ennen saamaani aikaa josko kumpikaan olisi selvinnyt. Yllätyksekseni heti ensimmäisenä sulatettu oli siirtokelpoinen! Eli yksi jäikin vielä! Siirretty alkio oli 8o % ok, eli klinikan kriteerien mukaan jakautumiskykyinen, muttei huippuyksilö. Olen vaan niin onnellinen, että päästiin siirtoon asti, eikä tarvinnut pulittaa tyhjästä. Nyt vauvalla on mahdollisuus tarrata niillä neljällä terveellä solullaan. Ihmeitähän tässä tarvitaan, mutta tämä loppuhan on Korkeemmas Käres! Ainoa asia mikä tuossa alkion laadussa lohduttaa on se, että kun kaksoset siirrettin, niin laitettiin paras ja huonoin alkio ja kaksi hyvää tuli. Ehkä tämä meidän kärsinyt yksilökin innostuu masusta ja haluaa jäädä sinne asumaan vielä moneksi kuukaudeksi. Sitä vain toivon ja rukoilen.
Olin ennen siirtoa niin jännittynyt, että sen jälkeen mulla oli semmoinen olo että olisin ottanut diapamia. Nukutti kamalasti. Mehän siis mentiin suoraan siirrosta seurakunnan perheleirille, jossa oli miljoona lasta. Oltiin siellä myös yötä. Sen verran jännittää, että heräsin aamulla viideltä miettimää miltä masussa tuntuu... Aamulla seitsemältä menin myyjäisiin myymään taidekäsitöitäni ja vasta nyt pääsin huilaamaan. Aikas raukea fiilis.
HH: Kun meidän Herttaa oltiin siirtämässä masuun, niin labran tätit kehuivat kilpaa kuinka kaunis seitsemänsoluinen tämä on. Ehkä teilläkin kohta on se seitsemänsoluinen kotona! Toivotaan näin!
Tsemppiä matkaan Inka! Joko olet tilannut netistä herkkiä raskaustestejä? Johan niitä voi kahdeksas päivä ruveta tuhlaamaan... Tai siis en tiedä kummassa tapauksessa hermot voivat paremmin, usein testatessa vai odottaessa virallista testipäivää. Minä en koskaan jaksa odottaa. Hermoja piinapäiviin.
Hermoja myös teille kaikille muille piiniksiin ja tuleviin piiniksiin,
Terveisin raukea hermoraunio Noora pp 1
nordenskjold:
Kiva, kuulla että pääsit siirtoon bdbdbdbdbdbdb Hienoa !
Niinpä..Olisihan se hienoa , että meidän 7-soluinen kasvaisi vauvaksi asti mutta....rehellisesti ei hirveesti ole tehnyt mieli hehkuttaa tätä hoitoa, kaipa näihin epäonnistumisiin turtuu...mutta toivotaan ! Ihmeitähän tapahtuu..
inka - Sulla menossa jo pp4:)´
ON - Mä olen aina odottanut siihen testipäivään saakka enkä ole testaillut aikaisemmin . Nyt on sitten testipäivä 8.9 elikkäs pp15 lauantaina siihen asti odotellaan...
Löysin muuten tälläisen jonka Felicitaksen lääkäri Aarne Koski? jotain oli kirjoittanut:
kudos- ja tumavasta-ainetutkimus, endokriinisten rauhasten vastaaine-tutkimus
-tukostaipumustutkimus(SPR)
" On nimittäin todettu, että joillakin naisilla on vasta-aineita, jotka heikentävät tai estävöät alkion kiinnittymistä. Näissä tapauksissa kortisonilääkityksestä on ollut apua-
Tukos- eli tromboositaipumus voi olla naisella piilevänä ja tämä aiheuttaa vaikeuksia juuri alkion kiinnittymisessä ja tulevan istukan muodostumisessa.
Nämä tutkimukset voidaan tehdä verinäytteestä."
Ajattelin, että haluan nämä tutkimukset ennen seuraavaa PAS_ssia.
Sittenpähän tiedän jos on oikeesti joku vika kun hienot alkiot ei kiinnity.
Näillä mietteillä töitä jatkava
HH pp1
Onpa sulla hyvät hermot kun virallista päivää jaksat odottaa, wau! Luultavasti pääset tuolla tekniikalla vähemmällä paniikilla. Sillon kun kaksosista oli hoito käynnissä, niin meillä ei ollut nettiä. En tiennyt, että aiemminkin voi itseään rääkätä. Pitäisköhän yrittää tällä kertaa taas pysyä tiukkana?
Ootko missään hoidossa kokeillut sitä aspiriinia pienenä annoksena. Joskushan klinikalta sanottiin, että sitä voi kokeilla. Mun ystävällä on krooninen veritulppa ja sillä tuo konsti lopulta toimi. Lääkärit on tuosta montaa mieltä, mutta taitaa olla aika riskitön konsti.
No, niinhän se kumminkin on, että yks toimii yhdellä ja toinen toisella. Toivotaan yhdessä, että juuri tämä kaunis seitsemänsoluinen on se oikea. Mun mies toi mulle Big Mama-punaviiniä. Siitä otetaan puoli lasia joka ilta , jotta kohta olisin Big Mama. Toivottavasti tepsii tällä kertaa. Usein yritetty, joskus toiminut...
Noora
Hermot on hyvät:) pakko olla en jaksa stressata itseäni niillä testeillä...ja EN halua nähdä yhtä viivaa liian monta kertaa hoidon aikana . Virallisena päivänä kun se ehkä tulee , niin se on kestettävä mutta muuten voi toivoa:)
Yritäppä tällä kertaa sinäkin olla tiukkana niiden testien kanssa:)
Asperiinistä olen kuullut mutta valitettavasti olen sille allerginen, saan hirveetä ihottumaa naamani jos sitä otan joten..se on poissa laskuista.
Mullakin on viinipullo kaapissa mutta en eilen ottanut vaikka ajattelin, ei tehnyt yhtään mieli..Tänään voisin sen korkata ja pienen lasin huitasta..
Big Mama*heh* hieno nimi viinille ja varsinkin jos toimii ja susta tulee sitten Big Mama:))
Töissä on todella hiljaista kuten näkyy kun täällä roikun koko ajan...
Onneksi pääsen kotiin 50min päästä...
HH
Eilen (24.8.) tehtiin PAS, siirtoon selviytyi yksi heikkolaatuinen pakkasukko, toinen ja samalla viimeinen pakastettu ei sinne asti päässyt.
Jos tää ei tärppää, uusi hoitorumba alkaa ihan alusta, huoh :(
Meille tehtiin eka IVF keväällä -06, tuloksena nega. Syksyllä-06 sitten PAS, kaksi alkiota kohtuun, tällä kertaa tuloksena oli kemiallinen raskaus.
Keväällä -07 tarkoituksena oli jälleen PAS, mutta kumpikaan sulatetuista alkioista ei ollut siirtokunnossa.
Verkalleen on hoitoja tehty, pelkään pettymyksiä liikaa...Siksipä en ole tännekään uskaltanut kirjoitella, kun näin toivomisesta ja piinalusta ja kaikesta tulee " liian totta." Hölmöä, mutta sitä pyrkii suojelemaan itseään tyhminkin tavoin näköjään. Toisaalta onhan se kiva, että täällä oli ainakin pari, joilla tehty siirto täsmälleen samana päivänäkin! Täytyy vaan oppia tää " teidän kieli" ja uskaltautua jakamaan omia tunnelmiaan ja tai tapahtumiaan.
Rentouttavaa viikonloppua kaikille kanssasisarille!
Sua jo vinkkailin tänne päin:))
Tiedän just sun tunteen , että jos liikaa puhuu niin piinailusta tulee " liian totta" mutta samalla se auttaakin.. Itse olen huomannut , että kun pystyy puhumaan tuntemuksista ihmisten kanssa jotka todella konkreettisesti on samassa tilanteessa niin se antaa hurjan paljon enemmmän kuin esim. jos juttelen kaverille jolla on 3 lasta...
Rohkeasti vaan kertomaan omasta olosta . Me täällä ollaan kuin yhtä perhettä:))
Meillä on vielä 8 pakkasessa ja ne käytetään ja sen jälkeen hoidot loppuvat siihen. Näin olemme asian päättäneet, koska pakkohan se stoppi on jossain vaiheessa laittaa ja meille se tulee sitten näiden jälkeen jos ei onnistuta.
Täällä edelleen roikkuva HH tosin maagiseen kotiin lähtöön on enää 15 min.Jippii:)))
Kylläpä ei teitäkään ole helpolla päästetty näissä lapsiasioissa. Toivon sydämestäni, että teidän vuoro olisi juuri tässä hoidossa. Onnea ja voimia tuleviin päiviin,
Noora
Mies lähti poitsun kanssa pyöräilemään ja oli minun vuoroni nukkua pitkään. Iiiihaaaanaaaaa!=)
No niin, täällähän on tapahtunut paljon! HaikaraHukassa ja Nordenskjold ovat saaneet vauvanalut kyytiin, hurjasti ONNEA matkaan.=) Ja saatiin uusi piinailijakin vielä mukaan, tervetuloa ratkakapu (ihana nicci ;)) ja toivotaan, että teidänkin vauva lähtisi alkuun vaikka alkio olikin huonolaatuinen.
ON: Perjantaina kävin ultrassa. Limis oli 7mm ja kerrostunut, oikealla puolella johtava follikkeli 13mm. Vasemmalla puolella oli viisi alle 10 mm. (Mitähän nekin siellä oikein tekee?) Ei pystynyt tuon perusteella sanomaan, että milloin ois alkionsiirto.
Olen tehnyt ovistestejä perjantaista. Perjantaina ei tullut viivaa, mutta lauantaina oli hailakka viiva. Iltapäivällä vähän vihloi masussa, mielessä kävi, että onkos ovis jo nyt. Olisiko pitänyt tikuttaa iltapäivällä uudestaan? Mutta en sitten viitsinyt, koska en uskonut oviksen vielä olevan. Nyt sitten sunnuntaina ei taaskaan ollut viivaa. Olen ihan ihmessäni! Ajattelin, että viiva olisi tänään vahvistunut kun kp on jo 13. Yleensä ovis on ollut kp 14 eli huomenna. Minä kuuluun niihin joilla on hurjat ovistuntemukset, yleensä saa maata kaksinkerroin, niin kurjalta olo tuntuu. Nyt ei tunnu vielä missään.
Pitääkö tässä sitten vaan jatkaa tikuttelua ja toivoa, että ovis tulisi, vaikka myöhässäkin? Nyt kierrot on ollu aika sekaisin (siis kaksi kiertoa) kem.raskauden jälkeen, mutta ajattelin, että olisi nyt jo kunnossa.
Jos perjantaina oli 13 mm follikkelin koko niin mitä se päivässä kasvaa? Onko jonkun 2 mm? Muistaako kukaan?
No, ei kai tässä auta muuta kun tikuttaa ja toivoa parasta. Suututtaa jo valmiiksi jos ovis onkin esim. vasta torstaina. Silloin ei siirtoon varmaan päästä, koska siirtopäivä olisi viikonloppuna. Ja jos ovista ei tule ollenkaan, kuivuu sekin follikkelin alku... MRRR.
Mites on olot muilla?
babykeiju:
En osaa tohon ovis hommeliin sanoa mitään kun aina on tehty PAS lääkkeellisenä.
Muistaakseni folli kasvaa juuri tuon 2mm päivässä suurinpiiretein eli jos perjantaina sulla oli 13mm niin tänään olisi n.17mm ja eikös valmis folli ole sitten kun ylittää sen 20mm? Niin mun laskelmisen mukaan huomenna tai viimeistään tiistaina? Ehkä joku toinen osaa selvittää asian paremmin kuin minä:))
ON - Täällä kaikki kuten ennenkin. Eilen vähän vihloi vasemmalle puolelle alavatsaa, samoin tänään aamulla mutta ne on noi proget jotka sen tekee kuten aikaisemminkin vielähän ei voi mitään oireita siirrosta tulla kun vasta pp2 menossa:))
Töissä taas ollaan ja ei hiljaista kuin huopatossu tehdaalla. Pitänee varmaan lähteä kaffen keittoon ja syömään aamupalaa.
Tulkaahan kertomaan kuulumisia kaikki....
HH pp2
Babykeiju: Kiva kuulla taas sinusta! Toivotaan, että viivat ilmestyvät tikkuun piakkoin. On tuokin yhdenlaista kyttäämistä! Voimia ja hyvää tuuria oviksen onkimiseen.
HH: Oletko sinä aina töissä?!? Oletko yrittäjä? No, ehkä asiaa ei siten tule koko ajan pähkittyä, vai... Mulla juilii oikeaan munasarjaan, mutta kohdun kohdalla ei juuri tunnu miltään. Kuulostellaan, kuulostellaan, kun ei muuta voida! Siirtopäivänä ja eilen tuli niitä nykäyksiä kohdusta , mutta nyt nekin on loppuneet. Tissit on ihan kansallispuvun taskut, mutta eipä näissä enää mikään tunnukaan. Ovat jo niin kuluneet. Mites teillä tuolla tissirintamalla?
Kaikkea hyvää jänniin päiviin,
Noora pp 2
nordenskjold:
Juup, mie olen aina töissä:) No, ei nyt sentään. En ole yrittäjä Yksi on tarpeeksi meidän perheessä eli mies joka sitten onkin KOKO ajan duunissa. Viimeksi nähtiin eilen aamulla Oli yön töissä ja jäi sinne alakertaan nukkumaan(eli omistamme ravintolan) ja nyt illalla nähdään pikaisesti, jos jaksan olla hereillä kun huomenna on aamuvuoro eli herätys klo 5.20:(Jos simahdan ennen, niin sitten näemme huomenna illalla..Ei tässä hirveesti aviopuolisoa ehdi näkemään...Mutta kaikkeen tottuu
Piti ihan salavihkaa täällä duunissa kokeilla tissejä*hih* ja vasen tissi on sivulta kipee samallalailla kun aina ennen menkkoja eli noi hormoonit joita vedän kumpaakin päähän tekee sen...muuten ei mitään erikoista.
*haukottelee* luoja, että osaakin olla tylsää..Surffailen vain lapsettomuus sivuilla yms.
HH pp2
... Hitsi kun oireet voi sopia sekä tuleviin menkkoihin, että raskauteen. Mitään ei siis voi ennen testiä päätellä ja kumminkin sitä tarkkailee itseään jatkuvasti. Mulla tulee vielä lugeista pahoinvointia, mikä saa luulemaan liikoja onnistumisesta. Tai oikeastaan sai. Viime kierroksella olin aivan varma onnistumisesta ekan siirron jälkeen, mutta lääkitykset vain tekivät täsmälleen samat oireet kuin olisin ollut raskaana. Joten yritetään pitää päät kylmänä siskot.
Kuulemisiin,
Noora yhäkin vasta pp2
kaikille piinailijoille!
Tissi kysymykseen voin vastata ei tunnu mitään. Vatsaa nippaillut tänään enemmän, ei mitenkään sattunut, mutta nipistää tms.
Odotellaan, odotellaan....
pp5
Ollaan oltu viikonloppu mökillä, jotenka pääsen vasta nyt kertomaan uutisia. Elikkäs pe sulateltiin 2 alkiota, joista toinen oli siirtokelpoinen, ihan hyvä alkio kuulemma, mut en huomannu kysyä monisoluinen ja mitä luokkaa. No se sitte siirrettii sillo pe. Pakkaseen jäi enää 2 alkioo, joista päästään toivottavasti vielä yhteen siirtoon, jos ei nyt tärppää. Mutta tämä yritys siis ensin..
Noora kyselit aiemmin onko lapsia ennestään, ei oo. Ensimmäistä yritetty jo todella kauan, ja monia hoitoja jo takana, mutta ei vaan meinaa onnistua, varhaisia keskenmenoja lukuun ottamatta.
Hienoa, että kaikki joilla oli suunnitteilla siirto perjantaille, pääsivät sinne asti. Meitä onkin aika monta, jotka menee ihan samoissa päivissä.
Oireita ei tietty oo muita ku lääkityksen aiheuttamia. Rinnat arat, ja välillä myös mulla lugeista huonoa oloa. Mahassa ei muuten mitää tuntemuksia.
Viimeeksi ku PASsista plussasin toukokuulla, mul ei rinnat kipeytyny, ku vasta joskus pp10 tienoilla. Ja sillo mul oli oireena myös huimausta, joten sitä odotellessa=). Meil tehtiin edelliseenki kiertoon PAS, josta siis nega, ni sillonki rinnat kipeyty tosi varhain, et toivottavasti ei ole huono merkki se.
Helmis pp2
Olipas sitten kirpsakka ilma aamulla kun lähdin töihin..Syksy tulee..ja se on kiva:) Saa laittaa kynttilöitä palamaan, käydä saunassa(tosin siellähän voi käydä kesälläkin mutta fiilistä on enemmän kun ulkona on kylmä)No, mutta asiaan:)
ON -Mitäpä sitä kertoisi? Tissit aika rauhalliset, olo muutenkin normaali, mitä nyt pahaolo noista progeista /Zumenonista
Tulisi jo se testi päivä..eihän tätä kestä erkkikään:))
Mitens muilla?
HH pp3 joka lähtee kahvin keittoon jotta saa silmät auki
Tämä PAS-hoito on vähän tapahtumaköyhää. Napsitan vaan tabuja aamuin illoin, tuntemuksia ei ole minkäänlaisia, eikä kai kuulukaan olla.
No nyt on taas jotain konkreettista tapahtunut. Eli kävin tänään ultrassa ja maanantaina aloitan sitten luget ja torstaina on siirto. Aika jännästi menee se siirtopäivä. Soittavat mulle jossain vaiheessa päivää ja kertovat pitääkö tulla vai ei ja monelta. Mitenhän toi voi onnistua niiltä, joilla matkaa on muutama tuntikin. Itsellä ei mene kuin vartti, mutta joudun olemaan koko työpäivän lähtövalmiudessa.
Joku kyseli parisuhteesta. Lujilla on - todella lujilla. Valitettavasti ikää alkaa olla sen verran, että lapset on tehtävä nyt jos niitä haluaa, tai siis yritettävä.