Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahden pienen lapsen kotiäiti kaipaa seuraa Ylivieskan lähettyviltä! :)

17.10.2008 |

Minulla on 2-vuotias poika ja tyttö 8,5kk:tta. Olen ollut pari vuotta kotiäitinä ja nyt kaipaisin itselle ystävää ja mahdollisesti leikkikavereita lapsilleni. En ole paikkakunnalta kotoisin,vaan muutimme kolme vuotta sitten Ylivieskaan miehen töitten perässä. Omat kaverit jäivät muuton myötä kotipaikkakunnalle ja uudelta paikkakunnalta en niitä ole vielä oikein löytänyt. Nykyään on niin vaikea löytää uusia ystäviä, kun suurimman osan ajasta on kotona lapsukaisten kanssa...

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan vaan... Vai Reisjärvellä asustelette? Tuttu paikka mulle, mä asuin mun miehen kanssa siellä ennen kuin muutettiin tänne ylivieskaan 2005 toukokuussa. Se on kyllä ihan totta et siellä ei oikein ole enää mitään, varsinkaan nuorille... Mä muutin sinne Kinnulasta miehen perässä, kun se on kotoisin sieltä Reisikkäältä. Nykyäänkin tulee aina silloin tällöin käytyä siellä miehen sukulaisia moikkaamassa. Mitenkäs pienokaisen odotus on sujunut, onko ollut helppo raskaus?

Vierailija
22/68 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu täälä tosiaan asustellaan. Onhan tää hyvä paikka sinänsä kasvattaa lapsia mutta ei täälä kyllä sitten mitään muuta hyvää oikeen oo:D Raskaus on ollu todella helppo, melkeen mietin että voiko tää edes olla näin helppoa, kun mitään suurempaa ei ole. Ainoa mikä on vaivannut oikein kunnolla niin on selkäkivut.:( Eilen käytiin 4D-ultrassa Oulussa ja kaikki oli oikein hyvin, tytöksi ennusti. Itse olin koko raskauden ajan varma että poika sielä on:D No ihan sama kumpi tulee niin todella toivottu ja rakastettu on. Juu taidan muuten tietää miehesi, tai en minä, vaan mun mies arveli että saattaisi olla varma kuka on kyseessä :) Mikäli sikäli miehesi nimi alkaa S kirjaimella :) Nyt täytyy siivoamaan alkaa, palaillaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihanaa käydä vaunuttelemassa, kun on noin ihana ilma. Raikas :D Poika nukkuu vielä tuolla vaunuissa. Sain siivottua, pestyä pyykkiä ja sitten siivosin vähän kaappeja ja vaatehuoneen. Ylimääräiset roinat on eteisessä matkalla varastoon. Tänään oli tarkoitus mennä uimaan, mutta mies ei oo tullu vielä kotiin, niin ehkä meenkin sitten huomenna. Aatuliinako se kyseli, missä käyn salilla.. käyn täällä siinä nautiluksessa, siihen kuuluu samaan hintaan uiminen niin ihan mukavaa.

Ootteko te miettiny vielä isänpäivä lahjaa?

Äh, ruokakaupassakin pitäis käydä vielä tänään. Ajattelin olla fiksu ja käydä jo tänään, niin ehkä välttyisin suurimmalta ruuhkalta :D Joululahjojakin oon jo miettiny, onneksi suurin piirtein tiiän, mitä kellekin ostaa, mies on aina se vaikein :D Tuntuu, että sille on jo ostanu kaikkee.

Meillä on ollut nyt taas vähemmän kiukkuisia päiviä, kiukkusuus siis johtui luultavammin niistä rokotteista.

Nyt meen syömään vielä jotain, ennen kuin pikku mies heräilee.

Vierailija
24/68 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa, kun maa on valkoisena. Nyt on paljon valoisempaakin. Mulla on eka työ viikko takana. Alku tuntui tosi raskaalta, mutta kyllä se loppu viikkoa kohti helpotti ja perjantaina tuli semmonen olo, että tätähän vois tehdä pidempääkin (mulla siis vaan 6kk pesti)

Mä oon ostanut mun miehelle isänpäivä lahjaksi uuden nahkalompakon, kun vanha on aivan risa. Sitten siihen lompakkoon kävin ostamassa semmosen hopeisen tinalaatan missä on kaiverrus. Lisäksi täytyy tietenkin leipoa tai ostaa kakku ja tytön kanssa askarrella kortti mihin saan toivottelijoiksi laittaa tytön, maha-asukin ja itseni. Tein siis plussa testin keskiviikkona! Ihanaa. Toivottavasti vauva pysyy mukana loppuun asti. Mun laskettu aika on heinäkuun alussa. =)

Kova väsy mua vaivaa, mutta muita raskaus oireita mulla ei onneksi oo. Meillä on kämppäkin kun pommin jäljiltä, kun tytön huonetta remontoidaan, niin sen seurauksena meillä lojuu kaiken näköistä kamaa pitkin eteistä, sekä oon ollut niin kuoleman väsynyt, että en ole jakasnut siivota enkä tehdä yhtään mitään muutakaan...

Olikost se nyt äipän mies kun oli NIvalassa töissä? Saako udella missä täällä?

Tervetuloa Amanda(?) mukaan! Olikohan sun nikki noin (sori jos meni väärin)

Helmiiriin on oikein siivous puuma iskenyt. Joko oot joulusiivoilua aloitellut?

Mukavaa viikonloppua teille!

Vierailija
25/68 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIrmu paljon onnea AatuLiinalle!!

Tänään oli taas perhekerho päivä. Oli kyllä ihmeen vähän lähteny ihmiset kerhoon. Meillä ollut tänään vähän vauhdikas päivä.. kerhon jälkeen lähettiin käymään mun äitin luona nivalassa ja tultiin kotiin vasta joskus kuuden aikaan. Poika olikin sitten koko illan tosi kiukkuinen. Puoli tuntia sitten sain vasta sen nukkumaan. Epäilyttää, että saakohan poika tarpeeksi maitoa tissistä, kun tuntuu että päivisin on kovin kiukkuinen? Öisin ei sitten herätä lainkaan. Oon yrittänyt nyt parina päivänä tarjota lisämaitoa, mutta pullo ei pojalle kelpaa:/ Mutta ehkä itkusuus johtuu jostain muusta, koska yöllä ei nälkä iske...?

Me ei olla vieläkään ostettu isänpäivälahjaa, pitää mennä huomenna tai perjantaina shoppailemaan:D Nyt taian lähteä kattomaan telkkaria ja sitten nukkumaan.

Mitäs teille muille kuuluu?

Vierailija
26/68 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3v poika, tai täyttää 4v tammikuussa. Ollaan sitten heti 4v synttäreiden jälkeen muuttamassa Ylivieskaan ja olisi kiva saada tuttuja/kavereita jo etukäteen. jos haluat niin voit laittaa vaikka mailia pallu10@hotmail.com tai kirjottaa tänne

Vierailija
27/68 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin sä Paula muutat?

Nyt on ollut pinossa vähän hiljaisempaa... itse en oo jaksanut kirjoitella, kun oon ollut kuumeessa sekä tää pahoinvointi alkaa heti kun silmät saa auki ja kestää niin kauan kun vaan oon hereillä. Mä oon ollut parituntia valveilla ja taas mennyt päikkäreille siinäpä melkein mun päivät... Toivottavasti tää kuvotus menisi pian ohi. Töihinkään en ole pariin päivään selvinnyt, mutta huomenna ois tarkoitus mennä, kun mulla on niin lyhyt työpäivä. Sunnuntaina olis tarkoitus mennä koko perheen voimin Kärkkäiselle katsomaan ilotulitusta.

Nyt meen taas lepäämään, ennen kun pahaolo yltyy. Palaamisiin!

Vierailija
28/68 |
12.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täältä Muhokselta muutan sinne. Harmi kun sulla on kuvotusta. Jospa helpottaisi pian. Mulla on tosiaan tuo yksi poika vain ja oon ollu pari vuotta yksinhuoltajana.

Vierailija
29/68 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AatuLiinalle jaksamisia!!

Poika nukkuu vaunuissa päikkäreitä, niin ajattelin tulla katsastamaan tämän internetin ihmeellisen maailman :D Mieskin lähti työreissulle ja tulee vasta huomenna kotiin. MIes alkoi viime viikolla kahtelemaan meille toista koiraa ja nyt lauantaina semmoinen ois meille tulossa. Äh. Koiran sisäsiistiksi opettaminen ei vaan oo kovin mukavaa :/ Ja minähän sitä hoidan ja siivoan jäljet, kun mies on viikot töissä. Voi miehet miehet...

Eilen oli sitten taas perhekerho päivä. Ens viikolla ei sitten olekaan kerhoa, mutta sitten torstaina täällä on joku lastenoikeuksien päivä, semmonen tempaus.

Onkos Äippä83 missä?

Vierailija
30/68 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin isot onnittelua Aatuliinalle, ihana uutinen. Ja tervetuloa paula! Mukaan mahtuu kyllä...

Aatuliina kyselit, et missä päin se mun parempi puolisko on töissä... se on ollut nyt pari vuotta siel teollisuusalueella Vaporilla.

On ollut ihan kauhee kiire viime päivinä... olen yrittänyt jo aloitella jouluvalmisteluja, ettei sitten tulisi taas ihan kauhee kiire ennen joulua! Mä olen yleensä niin kauhea ressaamaan joulua, et aattelin kerrankin aloittaa valmistelut hyvissä ajoin. Sitten tuli oltua tuossa muutama päivä Kinnulan mummolassa, vähän vaihtelua arkiseen aherrukseen. Huomenna ajattelin lähteä vähän jouluostoksille, ostamaan kummilapsille lahjat ja sitten pitäisi löytää jotain uusia jouluvaloja... :) Mitenkäs teidän muitten jouluvalmistelut, joko olette aloitelleet?

Vierailija
31/68 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun olette mut ottaneet joukkoonne...

On noita jouluvalmisteluja vähän tehty. Muutama joulupaketti tullu jo hommattua ja jouluvalot kävin tänään ostamassa pojan huoneeseen kun kysellyt niitä jo viikon ajan. Kiva kun joulu lähestyy, jospa saatas luntakin jouluksi.

Vierailija
32/68 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista. Ens vk:n keskiviikkona olis neuvola. Toivottavasti kaikki ois pikkusella hyvin. Mun huono olo senkun vaan jatkuu kuumeen kera. Kuume alkoi viime viikon maanantaina ja on nyt siis jo kestänyt yli viikon. Pahoinvointi on myös aika lailla kokoajan pinnalla. Ruokaa en pysty laittamaan kun kaikki kuvottaa. Mä oon elelly tässä nyt vaan herkuilla, hedelmillä ja porkkanoilla... ei kovin terveellistä, mutta kun ei yksin kertaisesti pysty syömään mitään muutakaan.

Uudessa työpaikassa mä kerkesin olemaan kaks viikkoo, kun jo sairastuin. On ihan lintsari olo, kun heti oon pois töistä, mutta ei sitä kipeänäkään pysty töitä tekemään.

Olitteko Helmir tai äippä Kärkkäisen jouluavauksessa? Entä joko uusi Cittari on koluttu? Kiva kun toi Ylivieska ees kasvaa, kun Nivala vaan junnaa paikoillaan...

Mä olen muutaman joululahjan tytölle ostanut ja kummipojan lahja on myös ostettu, muuten kaikki hankinnat on tekemättä. Joulusiivousta olis tosi kiva päästä tekemään, mutta meijän alula on ihan täynnä kaikkee remontti kamaa ym, kun tytön huone on viellä listoja vailla. Sitten kun tervehdyn ja saadaan listat paikoilleen, niin alan pikkuhiljaa siivoilemaan sekä laittamaan joulua kotiin. Meillä on vähän sieltä sun täältä paikat rempallaan kun pitäsi vähän joka huonetta remontoida, mutta onneks niihin on silmä tottunut...Ois vaan niin tosi kiva saada koko talo kuntoon, mutta siihen taitaa mennä seuraavat kymmenen vuotta.

Pitäiskö meijän joku kerta kokoontua vaikka kahvi/ glögi kupin äärelle?

Vierailija
33/68 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, mikä ilma!! Meillä nyt on sitten tuo uus koira. Kamala, mikä terrorisoija. Koko ajan tekee jotakin ilkeyttä. Mies tuon koiran halus, hyvähän sen on haluta ja sanoa, kun ite on viikot reissussa. Kiva tässä kaiken muun ohella pestä sen jälkiä. No, jospa se tästä.

Santerille tuli eilen ensimmäinen hammas :D Siinä siis luultavasti syy itkusuuteen. Viereen on tulossa heti toinen hammas. Meillä on jouduttu antamaan nyt myös korvikemaitoa, ei meinaa tissimaito enää riittää. Oon toki tyytyväinen, että maitoa on riittänyt näinkin kauan.

Joulu, joulu... en oo kerenny aatella oikein vielä koko asiaa. Yhtään lahjaakaan en oo ostanu, tarkoitus ois lähteä ostelemaan niitä joskus tuossa joulukuun alussa. Aateltiin, että ollaan tämä joulu ihan kotosalla, ei mennä mummoloihin. Päivällä käydään jossakin mummolassa kyllä syömässä, mutta illaksi sitten kotiin. ei käyty siellä kärkkäisen joulunavauksessa, mutta sittarin oon jo kolunnu :D Lauantaina lähin käymään siellä, ja olihan siellä porukkaa. Äkkiä piti päästä pois sieltä. Ehkä meen tällä viikolla uudestaan sinne, jos siellä ei ois sitten niin kamalasti porukkaa.

Joo, ois kyllä kiva kokoontua lämpöisen kupposen äärelle? Millon ja missä? Santeri menee nyt lauantaina ekku kertaa yökylään, mun äitin luo. Voi olla aika haikeaa, en oo ollu pojasta erossa, kun korkeintaan kaks tuntia, kun oon ollu uimassa tai jossain. Katotaan vaan, niin en raaski kuitenkaan jättää sitä sinne :D

Mitähän tästäkin tekstistä on tullu, kun yritän tässä samalla vahtia, ettei tuo pikku terrorisoija hajota joka paikkaa.

Vierailija
34/68 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan !

AatuLiinalle jaksamisia ja toivottavasti kuume laskee. Juu on se hyvä kun Ylivieskaan se Cittari avattiin. Pitäs vaan lähtee taas Ylivieskaan miehen tykö joku viikonloppu että pääsee sinne ostoksille.

On kyllä rasittava ilma, liukasta. Kävin tuossa kuuntelemassa Ben Furmanin luentoa Luovuus ja leikillisyys lastenkasvatuksessa. Mielenkiintoista ja hyödyllistä tietoa tuli. :D

Kirjoittelemisiin taasen...

Vierailija
35/68 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas outoa, kun on vähän pakkasta, tuntuu tosi kylmältä, ennen kun taas tottuu tähän talveen... Me ei keretty käymään kärkkäisellä sunnuntaina, kun me oltiin Reisjärven mummolassa... Olis ollut ihan kiva käydä kattomassa ilotulitusta, mut ehtiihän sitä sit uutena vuotenakin paukutella raketteja. Me käytiin viime perjantaina cittarissa koko perheen voimin, mut eipä siellä viittinyt olla kovin kauan, kun siellä oli ihan kauheesti porukkaa, ei oikein päässyt kaksosten rattailla mihinkään, kun oli käytävät ihan tukossa... Täytyy sit käydä, kun vähän väljenee ja avajaishuuma hiljenee.

Laitoin just lapset nukkumaan ja ajattelin ruveta etsimään jouluverhoja ja jouluvaloja, niin vois vaikka viikonloppuna laitella sit joulua.

Olisi kyllä tosi kiva tavata kahvin tai glökin merkeissä... Haluatteko et mentäisiin jonnekin keskustaan vai jonkun kotona! Meillekin kyllä voi tulla, jos haluatte. Mä voisin Leipoa Larin kanssa joulutorttuja ja keittää kahvit. Mut ilmoitelkaa mitä mieltä olette, niin suunnitellaan sit tarkemmin! :)

Mä lähden nyt penkomaan meidän varastoa, jos sattuisin löytämään niitä joulujuttuja. Hauskaa pakkaspäivän jatkoa!

Vierailija
36/68 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, kun pakastuu, niin vastoinkäymiset alkaa.. meiän autosta ei aukee bensatankin luukku!! Eilen illalla mentiin tankille, mutta aikansa värkättyään mies luovutti, eikä siis saatu tankattua. Tänään mä oon yrittäny lämmitellä sitä ja tehny vaikka mitä, mutta ei aukee. Kiva kiva. Vähän on vielä bensaa jäljellä, huomenna pitäis päästä neuvolaan ja kauppaan. Katotaaan miten käy, jäänkö välille :D

Tuolla meiän uudella koiralla onkin sitten jalassa joku kehityshäiriö, toinen etutassu on toista lyhempi, viedään koira siis takaisin sinne kennelliin ja etsitään jostain uus.

Mulle käy kokoontuminen missä vaan. Äippä, mä taian varmaan tietää teiän Larin, jos se on viime keväänä käyny isän kanssa siellä raudaskylän perhekerhossa? Olin ennen äippälomaa siellä töissä :D

Nyt pitää mennä aloittelemaan siivous urakkaa.

Vierailija
37/68 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän isäntä kävi Larin kanssa keväällä perhekerhossa. Eli sä oletkin sit jo nähnyt meidän toisen pikku veijarin... Lari on kyl kasvanut siitä jo melko paljon, tai musta ainakin tuntuu et siitä on yhtäkkiä tullut jo niin iso poika! :)

Tulin just kotiin, kävin ostamassa lapsille ja isännälle muutaman joululahjan. Mä jätin lapsukaiset isukille, niin sain kerrankin käydä kiertelemässä kauppoja ihan yksikseen! Se tuntuu kyllä melkein pieneltä lomalta, kun pääsee yksin shoppailemaan. :) Se on nykyään niin harvinaista, kun yleensä on aina lapset mukana kun käydään kaupoilla.

Katsotaan mitä mieltä Aatuliina on siitä tapaamispaikasta, mullekin käy kyllä ihan mikä vaan.

Vierailija
38/68 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainkin sulta Äippä83 mailia ja vastailinkin siihen. Kiva olisi tavata teidät kaikki. Muutetaan tammikuun lopussa Ylivieskaan.

Täälläkin ollut pakkaskeli. Oltiin Villen (mun poika) kanssa seurakunnan järjestämillä lasten kekkereillä. Tultiin sieltä 20.30 maissa kotia että pitkään kesti. Saas nähä miten Ville sattuu nukahtaa.

Pitäs kai tässä jouluakin alakaa laittelee, mutta kaikki kamat on kellarissa säkeissä suurin osa kun ei oo kerenny niitä purkaa ja joulukoristeet jossain siellä seassa. Aloitin tossa askarteluja sitten että ees saa jotain joulun tuntua.

Paitsi tuun jouluksi Ylivieskaan ja Ville menee isänsä luo.

Kyllä mua vähän jänskättää miten meijän uusperhe elämä rupeaa sujumaan kun vakituisesti asutaan saman katon alla. Vaikka hyvin tää on sujunut tän puoli vuotta joka ollaan seurusteltu.

Tekisi mieli jouluostoksillekin mutta pitäsi lähteä Ouluun tai sitten Ylivieskassa käydessään ostaa kaikki.

Kirjoitellaan taasen...

Vierailija
39/68 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sairastetaan EDELLEEN!!! Mulla rupeaa maltti loppumaan. Nyt sain saikkua maanantaille ja jos siihen mennessä ei oo mennyt ohi, niin sitten taas lääkäriin ja tutkimuksiin. Multa on otettu kaiken maailman verikokeita, ultrattu maksa, munuaiset yms, yms sekä tietenkin se tärkein---> masu asukki joka oli kohdussa ja syke näkyi ! =) En voi käsittää mikä mua vaivaa. Nyt on kohta ollut jo kaksi viikkoo kuumetta. Ja mä kyllä luulen, että mistään viruksesta ei oo kyse, koska muut perheen jäsenet on pysyneet terveenä...

Harmi kun Helmirin koira oli tois jalkanen =( minkä rotuista koiraa te etsitte? Meillä on lemmikkien kohdalla ollut oiken suru vuosi. Ensin mun koira kuoli, sitten kani ja nyt miehen koira. Kaikki siis vanhuuteen. Enää on jäljellä vaan yksi pupu =(

Mulla teki tosi hankalaa olla Aadasta erossa kokonainen viikko, kun me oltiin mun miehen kanssa häämatkalla. Sitä ennen olin Aadasta ollut erossa maksimissaan viikonlopun. Mutta on se toisaaltaan tosi antoisaakin olla välillä erossa. Sitä arvostaa ihan eritavalla toista, ja parisuhteenkin kannalta...

Onku sun mies Paula Ylivieskalainen ja te elelette etä suhteessa... ymmärsinkö oikein?

Mulle ainakin sopii, että me tullaan äippä teille kahveelle. Mehän voidaan jatkossa vähän "kierrellä", eiks vaan? Mutta et sitten rupea meidän tähden mitään laittelemaan. OK? Mä koitan pian parantua niin saataisiin tapaaminen aikaiseksi. Jos Paulakin olisi vaikka käymässä Ykassa sitten, niin tavattaisi sinutkin =) Mutta sopiiko jos vähän ootettais, että mä saisin oloa paremmaksi? Millon teille parhaiten passaa?

Nyt meen taas lepäämään kun päässä alkaa heittämään!

AatuLiina, Aada ja asukki 7+4 tai jotain sinne päin

Vierailija
40/68 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ikävä kuulla, et sä olet Aatuliina edelleenkin kipeenä, toivottavasti olo helpottaa viikonlopun aikana. Onneks masuasukilla oli kaikki hyvin...

Siirretään vaan tapaamista niin, et saadan sut ensiks kuntoon. Mulle käy kyllä sitten ihan milloin vaan, kun mä olen melkein aina täällä kotosalla. Sovitaan sit sellainen aika, mikä passaa kaikille. Mä odotan jo kovasti meidän tapaamista, kiva päästä jutustelemaan ja vaihtamaan kuulumisia ihan kasvotusten. :)

Kohta pitäis lähteä pyörähtään Nivalassa, kunhan nuo lapset ensiks herää päikkäreiltä. Pitää hakee auto isännän työpaikalta. Jäi sit eilen sinne, kun niillä oli työpaikan pikkujoulut... Vois käydä vuokraamassa samalla jonkun leffan illaksi, kun näin lauantaisin ei tule yhtään mitään katsomisen arvoista ohjelmaa.

Hauskaa lauantaipäivän jatkoa kaikille! :)