Oletteko huomanneet uskovaisista tämän? Jos heiltä kysyy jotain, he vastaavat ystävällisesti.
Jos kysyy astetta kiperämmän jatkokysymyksen, he vastaavat edelleen ystävällisesti, mutta pitäytyvät ensimmäisen vastauksensa perusteissa. Vielä kolmannellakin kerralla he saattavat vastata, mutta eivät " etene" vastauksessaan mihinkään, vaan jankuttavat edelleen samaa kantaa kuin siinä ensimmäisessä vastauksessa.
Lopulta he vaikenevat ja lakkaavat vastaamasta kokonaan.
Kommentit (56)
Jumalan mies ja Jumalan sanansaattaja, jonka ainoa pelastus lepäsi Jeesuuksen sovitustyössä, kuten kenen tahansa kristityn.
Ilman Paavalia ei olisi kristinuskoakaan.
Ja Jeesuskin paastosi, koska hän oli juutalainen.
Kristitty ei ole enää Mooseksen lain alla, vaan armon, Jeesuksen Kristuksen pelastustyön alla.
Usko ei pakota meitä paastoamaan. Toki paastoaminen tekee meille hyvää.
Vierailija:
on liian kiireisiä nykyään kehittämään uskonelämäänsä ja kasvamaan kristittyinä ja potevat siitä huonoa omatuntoa.
Eihän uskomme siihen perustu, mitä me ehdimme vaan siihen, että Jumala rakastaa ja armahtaa. Minä en ainakaan ota mitään paineita, jos en jaksa " kehittää" uskonelämääni. Kauhea sanakin tuo kehittäminen. Ihan kuin minun kehitykseni olisi jotenkin omaa aikaansaannostani. Minä luotan Jumalaan, tiedän olevani armahdettu ja usko on minulle levon, ei suorituspaineen lähde.
ap
Vierailija:
Vierailija:on liian kiireisiä nykyään kehittämään uskonelämäänsä ja kasvamaan kristittyinä ja potevat siitä huonoa omatuntoa.
Eihän uskomme siihen perustu, mitä me ehdimme vaan siihen, että Jumala rakastaa ja armahtaa. Minä en ainakaan ota mitään paineita, jos en jaksa " kehittää" uskonelämääni. Kauhea sanakin tuo kehittäminen. Ihan kuin minun kehitykseni olisi jotenkin omaa aikaansaannostani. Minä luotan Jumalaan, tiedän olevani armahdettu ja usko on minulle levon, ei suorituspaineen lähde.
ap
Monesti elämän paineet johtaa siihen, että vain paahtaa eikä edes ehdi ajatella Jumalaa.
Olen sinun kanssasi aivan samaa mieltä, että usko on ennenkaikkea Jeesuksessa lepäämistä. Mutta minusta on myös ihanaa opiskella Raamattua, kuunnella kristillisiä ohjelmia ja näin saada uusia oivalluksia ja kasvaa kristittynä. Kyllä se Jumalan sana on jotain sellaista, että siitä saa ammennettua lisää elämää ja voimaa. Ja sitten kun ei ehdi lukemaan Jumalan sanaa tuntuu, että loittonee Jumalasta.
Mutta jokaisella kristityllä on henkilökohtainen ja aintulaatuinen tapa uskoa ja olla lähellä Jumalaa, olemmehan myös ihmisinä kaikki erilaisia ja ainutlaatuisia. Ja niin Jumala on tarkoittanut.
että jotenkin sitä haluaisi vain ammentaa ja oppia lisää ja sitten miettii, että ehtiikö sitä koskaan päästä edes alkua pidemmälle.
64.
Ensimmäiset kristityt olivat juutalaiskristittyjä. Heille Paavali on pahin harhaanjohtaja. Paavalihan oli vain ihminen kuten me kaikki muutkin, Hän käytti päätelmiä jotka paransivat huomattavasti esim. poikalasten asemaa.
Vierailija:
Ensimmäiset kristityt olivat juutalaiskristittyjä. Heille Paavali on pahin harhaanjohtaja. Paavalihan oli vain ihminen kuten me kaikki muutkin, Hän käytti päätelmiä jotka paransivat huomattavasti esim. poikalasten asemaa.
Perustele väitteesi, sillä minä en löydä tällaista harhaanjohtamista ainakaan Raamatusta. Evankeliumit ja Paavalin kirjeet täydentävät toisiaan, eikä niistä löydy ristiriitaisuuksia. Joten ilmeisesti et ole lukenut Raamattuasi, kun tuollaisia väität.
Vierailija:
Hänelle Jeesus oli ihmiskunnan syntien sovittaja, kuten kelle tahansa uskovalle.
Ensimmäiset kristityt olivat juutalaiskristittyjä, mutta evankeliumi ei levinnyt juutalaisten keskellä, koska suurin osa heistä hylkäsi Jeesuksen messiaana. Evankeliumi lähti valtavalla vauhdilla leviämään pakanoiden keskellä. Evankeliumi on tarkoitettu kaikille maailman kansoille. Niin Jeesuskin sanoi antaessaan lähetyskäskyn: " Menkää siis ja tehkää kaikki maailman kansat minun opetuslapsikseni"
Paavali on ensimmäinen lähetystyöntekijä ja näin toteutti Jeesuksen lähetyskäskyä. Paavalin opetuksen sisältö on ylösnoussut Jeesus Kristus, joka kuoli syntiemme puolesta.
Raamatussa hän määrittää sen ketkä ympärileikataan ja ketkä ei.
No sulamahdottomuushan se olisi ollut pakanoita alkaa leikellä sen ymmärsi Paavalikin. Pakanoille riitti siis kristillinen kaste, mutta jumalan kansaan kuuluvat ympärileikkattiin. Jeesus oli sopiva apuväline tässä asiassa. Näin tekevät edelleen juutalaiskristityt. Pojat ympärileikataan Jeesuksen ajan mukaisesti.
Saattoi tietysti olla että monet kieltäytyivät ympärileikkauksesta ja Paavalin piti ratkaista ongelma. Näin sai tämä uusi kristinusko siivet alleen. Uskonnon piti olla myyvä, kuka nyt seuraisi uskontoa josta oli paljon vaivaa.
Raamattua on tutkittava historian valossa ei se pelkkä kirjan lukeminen auta. Se olisi mahdottomuus koska raamattu on kirjoitettu vahvasti symboliikkaa ja numerologiaa käyttäen. Esim. kuinka monta kertaa luku seitsemän mainitaan raamatussa?
Jeesuksen aikakautta on lähestyttävä historian valossa. Nähtävä kokonaisuus eikä puolikasta.
Vierailija:
Raamatussa hän määrittää sen ketkä ympärileikataan ja ketkä ei.
No sulamahdottomuushan se olisi ollut pakanoita alkaa leikellä sen ymmärsi Paavalikin. Pakanoille riitti siis kristillinen kaste, mutta jumalan kansaan kuuluvat ympärileikkattiin. Jeesus oli sopiva apuväline tässä asiassa. Näin tekevät edelleen juutalaiskristityt. Pojat ympärileikataan Jeesuksen ajan mukaisesti.Saattoi tietysti olla että monet kieltäytyivät ympärileikkauksesta ja Paavalin piti ratkaista ongelma. Näin sai tämä uusi kristinusko siivet alleen. Uskonnon piti olla myyvä, kuka nyt seuraisi uskontoa josta oli paljon vaivaa.
Raamattua on tutkittava historian valossa ei se pelkkä kirjan lukeminenauta. Se olisi mahdottomuus koska raamattu on kirjoitettu vahvasti symboliikkaa ja numerologiaa käyttäen. Esim. kuinka monta kertaa luku seitsemän mainitaan raamatussa?
Jeesuksen aikakautta on lähestyttävä historian valossa. Nähtävä kokonaisuus eikä puolikasta.
liitto. Jeesuksen Kristuksen sovitustyö avasi uuden liiton, jossa kenellä tahansa, pakanalla tai juutalaisella oli pääsy Jumalan yhteyteen Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta. Usko ja kaste riittää, siihen ei enää tarvittu ympärileikkausta. Ympärileikkaus oli sen liiton merkki, jonka Jumala solmi juutalaisen kansan kanssa.
Juutalaiset ympärileikkaavat edelleen poikiaan, koska he eivät ole hyväksyneet Jeesusta messiaanaan ja elävät edelleen vanhassa liitossa.
Minkään myyvyyden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä, vaan sillä, että pakana ei voi tulla juutalaiseksi. Jeesuksen kristuksen sovitustyö on kuitenkin tarkoitettu kaikille kansoille, niin pakanoille kuin juutalaisille. Jotta he pelastuisivat pimeydestä ja Saatanan orjuudesta Jumalan lapsiksi. Jumalan armo riittää, ei tarvita suorittamista ja tekoja pelastumiseen.
Raamattu on Jumalan sanaa, Jumalan ilmoitus ihmisille ja täydellinen elämänohje kristitylle, joka opastaa meidät elämään Jumalan tahdon mukaista elämää. Jumala tuntee meistä jokaisen ja tietää mikä on meille parasta, hän ei tahdo, että rikomme itseämme.
Viimeistä lausettasi en ymmärtänyt ollenkaan, mikä kokonaisuus ja mikä puolikas. Jeesuksen Kristuksen sovitustyössä meillä on täydellinen pelastus ja se näkyy jo vanhan Testamentin alkusivuilta, Vanha Testamentti on täynnä profetioita tulevasta messiaasta ja ne toteutuivat täydellisesti.
Koko Raamattu on itse asiassa Jumalan pelastussuunnitelma ihmiskunnalle, jonka Hän on ilmoittanut sanassaan. Tuhannet raamatun profetiat ovat jo toteutuneet ja tuhannet vielä toteutumattomat profetiat, jotka liittyvät lopun aikoihin, odottavat nekin toteutumistaan. Ja ne varmasti toteutuvat. Jumala pysyy sanassaan.
Johan täällä mainittiin että Paavalin ansiosta kristinusko sai siivet ja levittäytyi. Eikä mikään ihme hänllä oli sitä oikeaa karismaa ja kykyä päätellä asioita. Kyllä hänenkin uskonsa horjui eikä hän ollut asioista 100% varma.
Nykyaikana Paavali luokiteltaisiin skitsofreniasta kärsiväksi. Hän näki näkyjä koki kauhua ja pelkäsi itsensä ja muiden puolesta. Hän oli tuonajan oppinut ja lukenut mies hän tiesi miten ihmisiä käsitellään.
Paavalin kanta/mielipide oli selvä, lakia noudattavat kristityt itseasiassa torjuivat Kristuksen.
Mielipide toki on aina vain mielipide.
Maailma tarvitsee Jeesusta, mutta ihmisten pitäisi uskaltaa tutustu tähän mieheen vähän paremmin.
jos multa kysyy, että koska menee seuraava bussi sinne ja sinne, niin kolmesti varmaan vastaan saman lailla, eikä juttu etene, jos aina esitetään eri muodoissa sama kysymys
Kuka sitten uskoo Paavalia joka oli pakanoiden apostoli.
Hän oli alkuseurakunnan vihollinen numero yksi. Jonka hän jopa itse tunnusti. Hän oli se joka jakoi alkuseurakunnan ja pakanat kahteen ryhmään. Alkuseurakunta halusi noudattaa Mooseksen lakeja he odottivat Jeesuksen paluuta. Paavali vihasi näitä lain noudattajia. Kun hän epäonnistui suunnitelmisaan lähti hän julistamaan omaa näkemystään pakanoiden keskuuteen.
Vierailija:
Kuka sitten uskoo Paavalia joka oli pakanoiden apostoli.Hän oli alkuseurakunnan vihollinen numero yksi. Jonka hän jopa itse tunnusti. Hän oli se joka jakoi alkuseurakunnan ja pakanat kahteen ryhmään. Alkuseurakunta halusi noudattaa Mooseksen lakeja he odottivat Jeesuksen paluuta. Paavali vihasi näitä lain noudattajia. Kun hän epäonnistui suunnitelmisaan lähti hän julistamaan omaa näkemystään pakanoiden keskuuteen.
niin pakanoille ja juutalaisillekin.
Ja koska vanha liitto on vain juutalaiselle kansalle annettu, näitä kahta ei voi yhdistää. Pakanoista ei voi tehdä juutalaisia ja lainalaisia. Lain tilalle on tullut armo. Se, että juutalaiset hylkäsivät Jeesuksen messiaana on itse asiassa Jumalan tarkoitus, koska näin pakanatkin pääsevät osaksi Jumalan pelastussuunnitelmasta. Juutalaisten päälle on laskettu peite, joka poistuu lopun aikoina ja he näkevät, että Jeesus Kristus oli se messias josta Vanha Testamentti.
Uusi liitto on sitä, että me olemme vapaita lain alta ja armon alla. Yksin Jeesus pelastaa.
on liian kiireisiä nykyään kehittämään uskonelämäänsä ja kasvamaan kristittyinä ja potevat siitä huonoa omatuntoa.
Tämä aika jota elämme on aika hektistä myös kristityille. Tämä aika on myös hyvin vaativaa kristitylle, kun länsimaat vain maallistuu maallistumistaan ja joutuu koko ajan käymään kamppailua uskonsa ja ympäristön painostuksen välillä, kun joutuu kuitenkin töitäkin tekemään ja elättämään perheensä jne. Sata vuotta sitten Suomessa oli paljon helpompaa olla kristitty.