Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURperheodottajat viikkoon 33 :0)

13.08.2007 |

Aloitetaampas uusi pino niin ei veny ihan mahdottomaksi!

Meillä kolme vanhinta lähti kouluun ja ollaan kuopuksen kanssa kahdestaan. En muistanutkaan enää, että nämä päivät voi olla näin rauhallisia! ;)

Annlinn, kyselit viime pinon lopussa kaksosten eka vuodesta jne.. Olihan se aika metkaa kuulla, että on kaksi vauvaa tulossa! Ja ihan vielä ensimmäisen vauvakuumeen palkinnoksi.. Mulla ei ollut yhtään minkäänlaista vauvanhoitokokemusta..en olut vaippaa vaihtanut, en pidellyt vastasyntynyttä... onneksi sairaalassaolo aika ja miehen isyys-ja kesälomaaikana ehdittiin päästä jo hyvinkin kiinni vauvamaiseen elämään ja arjen pyöritykseen. Mutta olihan se ensimmäinen kesä yhtä imetystä! Ensin toisen pojan kanssa sohvalla tissittelyä ja sitten toisen... Mies antoi välillä pullosta maitoa toiselle. Kyllä sellaisia kommentteja, että meneehän kaksi siinä missä yksikin, kuuli kovasti! Aina vain mietin, että juu u, näinhän se varmaankin on.. ;) Vauvatavaraa saatiin tuohon aikaan paljon tuttavilta, myöhemmin ostettiin lisää sitä mukaan kun tarvetta ilmeni. Aloin odottaa vanhinta tyttöämme kun pojat olivat 1 v 3 kk ja se hämmensi hetken aikaa myös.. Mutta tuntuipa helpolta hoitaa " vain" yhtä vauvaa! Tyttö oli niin pieni ruokainenkin, että imi rintaa 10 minuuttia ja oli tyytyväisenä kauan aikaa. Pieniruokainen on myös kuopustyttömme. Mietinkin, että pojat taitavat olla nälkäisempiä kuin tytöt.. miehet.. ;) Mutta tässäpä sitä kaksosasiaa taas tuli. Ihan loppuun voisin todeta, että mahtavaa aikaa se oli. Päivääkään en antaisi pois!! Samaa voi varmasti sanoa pikkukakkonenkin, joka liittyi pinon lopussa iloksemme mukaan! :)

Kolme yötä neuvolaan! Sydänääniä odotan... Haluan vain tietää, että joku asustaa masussani..! :))

Iloista viikkoa! Turvallista koulumatkaa kaikille koululaisille! Ja ihania päiviä pienimpien kanssa kotona! Ja tottakai hyviä vointeja masujemme kanssa!

O

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annlinn: Kiitos vaunukommenteista! Siksi metsästelen nimenomaan käytettyä (ainakin emmaljungan kohdalla) kun näissä uusissa city crosseissa on kangaskori. En tiedä miksi menivät hyvän kärryn pilaamaan sillä. Meillä on tuplien kärryissa kankainen, enkä tykkää siitä yhtään. Kerää vain kaiken moskan. No mutta, tämä ei oo tarvikepalsta eli jospa unohdan tämän ja koitan kysellä edelleen tuolla toisella palstalla (jossa alun alkaen kyselinkin, mutta vastausten puutteessa heitin sitten tännekin).

Älä sinä huoli noiden liikkeiden puutteesta. Onko sulla istukka etuseinässä? Sehän ainakin vaimentaa niin hyvin, ettei kovin aikaisin liikkeitä voikaan tuntea. Eikä välttämättä muutenkaan. Mä oon yleensä tuntenut tosi aikaisin, kakkosen ja tuplien raskauksissa muistaakseni jo jotain 13 viikolta jotain pientä kutitusta, mutta nyt oon ihan vaan muutaman kerran tuntenut sitä pikkuporeilua. Ja mulla ei oo istukka vaimentamassa. En usko että siitä kannattaa huolestua. Sitten vasta, jos tuntee tosissaan kunnon liikkeet ja sitten lakkaakin liikkeet tuntumasta, sitten kenties saattaa olla jotain aihetta huoleen. Ja silloinkin voi olla ihan luonnollinen selitys.

Kirjojen päällystämisestä: Meillä vielä on vähän urakkaa, kun on vain tuo yksi koulussa. Meillä päällystämisen hoidan minä, kun mies ei muka osaa.

Koulukkaiden kavereista oli myös jotain puhetta. Meillä tuo esikko pelaa jääkiekkoa ja suuri osa kiekkokavereista on myös samassa luokassa, joten sieltä tulee pari kivaa kaveria, joiden kanssa ovat yksissä. Tosin viime aikoina on vähentynyt, ja olenkin koittanut poikaa tuupata menemään kavereiden seuraan. Välillä näyttää, että viihtyy turhankin mieluusti yksin. Melkein naapurissa asustaa myös yksi ihan hyvä kaveri. Samanmoisista kotioloista taitanee kaikki olla, ja oikein kivoja ja mukavia poikia.

Muut ei koulukkaita olekaan, mutta kakkosellakin on jo omia kavereita, tullut tästä lähinaapurista kaksi viisivuotiasta poikaa. Tosi kiva, kun viipottavat yhdessä menemään. Tosin kolmen koplassa yksi meinaa vähän pomottaa ja ilkeillä, välillä rasittavuuteen asti. Tuplat leikkikin sitten joko kahdestaan tai kolmestaan kakkosen kanssa tai sitten isolla sakilla naapurien lasten kanssa. Meillä asuukin tässä pienellä omakotialueella lähemmäs 30 lasta, aika vipinää pitää välillä =)

Kukas se kyseli viikon alussa jotain pohjanmaan asukeista ja ollaanko täältä kotoisin? Onhan tää pohjanmaa tosi laaja käsite, joten siksi varmaan osuu moni tänne. Villi arvaus =) Mä en oo täältä kotoisin, itse asiassa en oo mistään kotoisin ;)) Pääkaupunkiseudulla oon syntynyt ja sieltä sitten pikkutyttönä lähtenyt ja monien mutkien kautta tänne ajautunut.

Mitenkäs teillä yöllä, kömpiikö pikkuväki teidän sänkyyn? Ja miten isommat, kömpikö aikoinaan? Ja kumpaa sukupuolta viereen tulijat ovat olleet? Meillä pojat ovat tulleet/pikkupojat tulevat edelleen järkiään joka yö meidän sänkyyn. Neiti ei tullut aiemmin koskaan, mutta nyt kahtena yönä on hänkin päättänyt liittyä joukkoon. Meinaa tulla pikkaisen ahdasta;) Mä en sitten raaski kantaa pois. Miten te, kannatteko takaisin omiin sänkyihin vai annatteko tuhista vieressä?

Kiinnostaisi myös tietää, minkä ikäisenä muualla päästään seurakunnan kerhoon? Ja monestiko kerhoja on? Kun meillä pääsee nyt tuo nelivuotias, (eli sen vuoden syksyllä, kun täyttää neljä) ja kerhoa on vain kerran viikossa kaksi tuntia. Naapuripitäjissä yhdessä pääsee jo heti, kun täyttää kolme, toisessa lisäksi kerhoa pari kertaa viikossa.

Ja mitenkäs jos ei kerhoa paljoa ole, tai jos lapsenne ei siellä käy, niin käykö jossain hoidossa? Me koitettiin keväällä tuota nelivuotiasta osa-aikaiseen hoitoon vähän " erilaisia virikkeitä" ja jotain omaa juttua ja omia kavereita saamaan. Hän kävi parina päivänä viikossa 5 tuntia kerrallaan. Mutta siitä ei tullut mitään, aamut oli kahden kuukaudenkin jälkeen yhtä taistelua. Ajateltiin sitten, ettei ole mitään järkeä tuossakaan. Ja tuo hoitopätkä sysäsi sen verran poikaa liikkeelle, että alkoi hakeutua kotona noiden naapurin poikien seuraan, joten lopetettiin sitten hoito vähän ns " turhana" . Ehkä siinä oli vaikeinta aamulähdöt ja kun toiset sai jäädä kotiin (vaikka kuinka asiaa selitettiin ison pojan omana oikeutena jne, niin ei tainnut silti hyväksyä). Ja pakollinen päivälepo, nuo päikkärit kun on myrkkyä tälle jätkälle=) Mutta meillä olis yks päiväkoti, johon vois hakea iltapäiväpaikkaa, sellaiset pari tuntia muutaman kerran viikossa, en tiedä oiskohan se sitten hyvä juttu.

Mutta mitä mieltä te ootte näistä " virikehoidoista" ja minkälaisissa teidän lapset käy? Vai riittääkö teidän mielestä kotiolot/sisarukset/kaverit? Minä oon ainakin aika laiska askartelemaan ja pelaamaan ja niihin toki tarttis isomman ohjausta, sellaisia juttuja sais hoidossa tehdä. (Mutta kai noista lapsista ihan normaaleja kasvaa ilman askarteluakin =)) Ja paljon muitakin kivoja juttuja siellä hoidossa tehdään, mitä kotona ei voi toteuttaa.

Huh, tulipahan siinä tekstiä ja kysymyksiä oikein urakalla. Ja varsin sekavaa tekstiäkin, mutta koittakaa saada jotain tolkkua!

Pikkis

Vierailija
2/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuossa pihalla on sellainen rouva kolmen koiransa kanssa ja hän pitää järjestystä pihalla yllä(varmasti ärsyttää toisia ihmisiä). Minusta toimii oikein kun kieltää lapsia jos tekevät tyhmiä rikkovat istutuksia tai nuo pienemmät menevät leikkimään parkkipaikalle ym. Koirat toki haukkuvat kaikki ohimenijät mutta minua se ei haittaa ovat kuitenkin ihan kilttejä koiria ja rouva pitää koiransa kurissa.

Nyt pari päivää sitten huomautti tuohon meidän yläkerran nuorisolle että eivät heitä tupakan tumppeja parsilta nurmikolle tulee turhaa sotkua ja tulipalo riskikin on olemassa. No nuoriso sitten ilmeisesti sielä sitten otti nokkinsa. Olivat rustanneet jotain kirjettä rouvan postilaatikkoon ja eilen kävivät kiivasta sanavaihtoa tuossa pihalta partsille huutaen. Tänään on sitten yläkerran nuoriso ärsyttänyt lisää tätä rouvaa soittaneet melkoisen lujalla musiikkia. Toivottavsti rauhoittuvat että ei minun tarvitse puuttua asiaan. Tyhmää molemmilta osapuolilta tosin minusta tänään tuo rouva ei ole nuorisolle valittanut ja luulen että jos osaa pitää suunsa kiinni niin nuorisokin tuosta rauhoittuu.

(.) kulunee hyvää vauva vaan on nyt löytänyt jonkun mukavan solisevan verisuonen tai hermon johon nojata. Tämä saa aikaan sen että minulta puutuu oikea käsi vähän väliä. Viime yönä heräsin kerran tunnissa ravistelemaan kättä että alkaa taas veri kiertämään. Nyt alan olemaan sitä mieltä että voisi syntyä tai sitten vaihtaa asentoaan niin että minullakin raajat toimii. Supistelee silloin tällöin mutta ei säännöllisesti ei riittävällä voimalla. Alkaa vähitellen kyllästyttää tämä odotus.

Johonkin piti vielä kommentoidakin mutta se unohtui jo =).

nuttu rv 38+3 vasta...syntyisi jo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo vaan pahenee ja voi mahoton tätä mahaa....

tänään naapurissa kesken kahvituksen kutsui vessan pönttö *yöks* ja siihen loppui minun kahvin juonti nyt oksettaa jo hajukin... huh,huh. ja maha ei mahdu enää tavis housuihin... ja näin ollen olen mammahousuissa huhkinut tämän päivän :o) vähän pöljältä tuntuu kun ei mitään tietoa onko tuolla mitään elämää tuolla masussa. Kyllä varmaan kun olo on näinki hirveä... Tasan 5 kiloa on nyt tullut ja ilmeisesti kaikki tuohon navan kohdalle ;o)

Olen nukkunut päikkäritkin kahtena päivänä ja tänään puutui lonkka tosi pahasti kun sohvalla koisasin ja lopulta heräsin ku pissatti niin että mahaan sattui. Yölläkin herään 3 kertaa vessaan ja aina kun käyn vessassa alkaa janottaa.... aamulla sitten pitäisi oll askarppina eskarilaisen ja koululaisen kanssa klo 7.

No nyt meen leipomaan piirakkaa omista vadelmista *nam*

Niiloakseli rv 10+3

Vierailija
4/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti nuttu olet jo malttamaton! Mutta ajattele, että ihan pian vaavi syntyy!! Kutkuttavia viimeisiä odotushetkiä! :)

Ja Omppis kävi neuvolassa!! Siellä vierähtikin melkein tunti kun oli niin kiva nähdä taas tuttu neuvolantäti ja jutella aikaisemmista lapsista ja tottakai tulokkaasta. :) Hb on hyvä, samoin paineet. Paino ei ole noussut yhtään! 58 kg näytti yhdeksän viikkoa sitten ja samaa nyt. :) Ja arvatkaas! Alettiin kuunnella sydänääniä ja siinä yhdessä pohdittiin ettei välttämättä vielä kuulu. Sitten kuultiin pieni pulahdus, vauva varmaan pyöri ja sitten- SYDÄNÄÄNET! Ne kuuluivat! Minun pienen ihmeeni sydän löi niin vahvasti ja kauniisti! Aivan mahtavaa! Olin ihan myyty kun ajattelin jo, että saan vielä odottaa. Ihana olo ollut koko illan. Olen rakastunut! :) Ultra on reilun viikon päästä eli sekin jo ihan pian! Oisin saanut ajan jo ens torstaille, mutta mies on silloin reissussa, joten varattiin aika seuraavalle tiistaille. Ja nyt odotellaan sitä.

Olo on ollut vähän väsynyt. Johtunee osittain tästä tuhruisesta ilmastakin (haukotus)... mutta en valita. Sain helteestä jo tarpeekseni. Viikonloppuna ois kiva kuitenkin päästä mustikkametsään. Pakastin janoaa herkkuja talveksi. Niiloakselin vadelmatkin kuulostivat niin herkullisilta! Nam!

Uneliasta loppuiltaa. Pian alkaa LOST ja sitten joutaakin jo pehkuihin.. Miten teillä muilla äiteillä, tuleeko katseltua paljon sarjoja tv:stä? Mulla on tullut nyt äippälomalla ja hoitovapaalla katsottua paljon enemmän kuin normaalisti. Illalla yleensä nukutan kuopuksen sohvalle tisulle ja katselen samalla sarjoja.. :)

Moit!

Omppis ja maalisvauva (totta se on!)

Vierailija
5/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa eilen kävin ja ihmettelin kun lääkäri totesi, ettei vauva olekaan laskeutunut vielä...olin ihan varma, että ois laskeutunut kun olo on ollut kevyempi...paikatkin oli vielä kiinni??? Hmm...pistää miettimään, että meneekö sittenkin yli lasketunajan vaikka kaikki kolme edellistä ovat tulleet 38 ja 39 viikoilla? Lääkäri kyllä sanoi, että kun neljäs jo tulee niin paikat aukee sitten nopeemmin ja laskeutuminen voi tapahtua ihan vasta H-hetkellä...No aika näyttää.

Koululaisia meillä on kaksi...ja minä päällystän kirjat! Täytyy myöntää, että tykkään siitä puuhasta. Heh!

Mies tuli kuopuksen kanssa äsken lääkäristä...varpaassa oli rakkula ja se on puhjennut...ilmeisesti likaa päässyt haavaan ja varvas on tulehtunut...saatiin antibioottikuuri.

Joku kyseli lasten yöhiippailuista...meillä tyttö ei ole koskaan tullut yöllä viereen...nukkuu hyvin ja sikeesti. Esikoispoika hiippaili yöllä aikoinaan viereen ihan kouluikään asti ja kuopuspoikamme pian 5v. hiippailee kerran pari viikossa viereen. En ole raskinut omaan sänkyyn passittaa kun nukahtaa nopeasti viereen...kai se aikanaan loppuu kuopukselta kun se loppui esikoiseltakin.

Ihanan vilpoinen ilma ollut tänään kun tuuli puhaltaa.

Risella rv 35+6

Vierailija
6/61 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppis oli niin ihana lukea sun neuvola kuulumisia, tosi ihana tunne kun ne sydänäänet kuuluu ensimmäisen kerran.

Pikkukakkonen en ollutkaan oikein kiinnittänyt siihen tavarakoriin huomiota mutta totta on että se kankainen on huonompi kuin kunnon ritiläinen kori.

sitten vieressä nukkumiseen, meillä ei kukaan enään oikein meidän sänkyyn pyri mutta kyllä sen ajan muista kun meillä sänkyyn ahtautui kaikki viisi kerralla ja meidän sänky kun on vain 140 cm leveä eli siinä mieheni sitten kanteli nukkuvia söpöliinejä omiin sänkyihin kun emme tosiaan mahtuneet itse sinne. välillä kun mieheni on työmatkalla pyydän oikein lapsia nukkumaan mun kanssa kun on niin kurjaa nukkua yksin eli minä otan mielellään kaikki kainaloon jotka vaan haluaa sinne tulla.

Omppis kyseli vielä niistä telkarisarjojen seuraamisesta. Mä en kerkiä katsomaan mitään nyt kun mulla on omat opinnot ja lapset on koulussa. Lisäksi lapset jättää läksyt tekemättä jos tv aukeaa joten emme sitä iltaisin avaa. Viikonloput meillä sitten katsotaan lastenohjelmia ym. leffoja .

Mulla on joitakin tuntemuksia almahassa olisko ne vauvan liikkeitä kyllä se on kauheeta kun en yhtään muista millaisia ne ensimmäiset tuntemukset oli.

Pian lähden viemään eskarilaisen eskariin ja sitten opiskelemaan. Nyt mä nukun muuten paremmin kun illasta mä oon niin raato että empä ole pahoja unia nähnyt, vielä kun kello soi 5.30 niin päivä lähtee hyvin käyntiin.

Hauskaa päivää kaikille!

Annlinn

Vierailija
7/61 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risella: heti nyt kun muistan kommentoida :) Mulla on tää reppu roikkinu näiltä kolmelta viimeiseltä tuolla alhaalla koko ajan. Aah tätä hengityksen helppoutta;)

Kolmosta olin synnyttämässä, lääkäri tuli antamaan kohdunkaulan puudutuksen ja sanoi, ettei tämä täältä tule vielä aikoihin, ei ole edes pää kanavassa vielä ja painui puuduttamaan toisen äidin. 20 min kuluttua poika oli maailmassa! Lääkäri tuli ovelle ihan kysymään, että oma lapsiko täällä parkaisi. Poika tuli kerta rytinällä kanavan läpi, ponnistusvaihekin oli vain 4 min mutta olihan sen lapsen kasvot mustelmilla, reppanalla ja elopainoa se 4520 g ja 56 cm pituutta. Synnytys käynnistettiin, joten kaikki tapahtui niin nopeaa, ettei vauva ehtinyt kanavaan asettua.

Silläpä toinen lääkäri sanoi minulle nelosen aikaan ettei mielellään lähde käynnistämään, varsinkaan jos on odotettavissa iso lapsi. Isolle vauvalle on turvallisempaa syntyä omaan tahtiinsa, kanava ehtii muokkautua ja vauva asettua kunnolla. En meinannut ensin millään uskoa mutta kun hän vakuutti, että neljäs mahtuu hyvin tulemaan, sitten kun päättää tulla, päätin minäkin uskoa, että näin se on. Nelonen sit halusi syntyä ajallaan ja se kokemus oli kyllä hieno. Olihan poju pienempikin kuin veljensä, 4300g mutta hienosti tuli..

Tietysti on käynyt mielessä, että mitähän jos menee pari viikkoa yli lasketun ajan..??

oops, menipä omanapaiseksi muisteloksi ihan Risellaa miettiessä :)

Meidän kunnassa kerhoon pääsee vasta 4 vuotiaana, ts. kauden aikana tulee täyttää 4 v.

Meidän 3v. poitsu kömpii viereen ja saa nukkua aamuun asti. Pienintä en ota kun sillä on muutenkin nukkuminen niin vaikeaa, yritän saada edes jossain pysymään. Ja on niin kauhea potkimaan ja pyörimään, että silmät mustana saa aamulla nousta. Naapurit vielä luulee, että isäntä pieksää.. Pari yötä sitten siirrettiin kolmonen esikoisen kanssa samaan huoneeseen nukkumaan ja kyllä se siitä taitaa lähteä.

Koulukirjat päällystän minä.. jouduin jo pienenä itselle ja pikkuveljellekin päällystämään kun omat vanhemmat eivät osanneet/halunneet/viitsineet kontakteja laittaa. Nyt meillä ei edes koululaiset osaa vaikka ovat samassa iässä kuin minä silloin.

Jaa-a.. kotityöt odottaa.. ja tytär tuli koulusta niin ryminällä että taitaa pienin herätä päiväuniltaan- huoh-

viikonloppuja,

T.Neppis

Vierailija
8/61 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostipa Annlinn niin tutulta, että kun mies ei ole kotona, lapset tulevat viereen! :) Meillä on kans aina näin kun mies on muutaman päivän reissussa tms. Silloin lapset on yleensä vuorotellen mun ja kuopuksen kans parisängyssä. Joskus haalataan vielä patjakin meidän makkarin lattialle, että kaikki mahtuvat sinne. ;) Meillä on kyllä leveä petikin, 180 cm, mutta täynnä se on ainakin aina viikonloppuaamuisin kun kaikki sinne kömpivät. :) Ja lisää täydennystä tulossa.. ;)

Kerroin tänään taas yhdelle ystävälleni viitosesta ja hän oli ihan todella iloinen! Kertoipa vielä, että hänelläkin on menkat myöhässä... :)) Odotellaan siis josko saisin lisää odottelukavereita! Mikä sen mukavampaa! :))

Mutta nyt ukkokullan kuulumisiin. Tuli just töistä. Heippa!

Omppis

Vierailija
9/61 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neppis...Ihan kiva oli lukea muisteloitasi...olen yrittänyt asennoitua nyt tähän loppuaikaan niin, että otan rauhassa enkä hätäile vauvan tuloa...tietysti se on koko ajan ajatuksissa, mutta tulee kun on tullakseen...jossain vaiheessa sen on pakko tulla.

Sitten kysymys???

Onko teitä " loppusuoralla" olevia alkanut jännittään jo synnytys vai odotatteko malttamattomana???

Minua kyllä välillä jännittää kun ajattelen taas tulevaa koitosta. Aikasemmat synnytykset on olleet mielestäni suht " helppoja" ja välillä käväsee mielessä, että voiko kaikki vieläkin mennä yhtä hyvin ilman suurempia yllätyksiä. Toisaalta...turhahan sitä on etukäteen murehtia koska jokainen synnytys on erilainen ja ainutlaatuinen kokemus omalla tavallaan.

Risella rv 36

Vierailija
10/61 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin aamulla vastata tohon kerho kyselyyn: Meille tuli juuri meidän seurakunnasta tiedote jossa päiväkerho on 2-6 vuotiaille, perhemuskari 0-2 vuotiaille, toinen lastenkerho lauantaisin 3-10 vuotiaille, partio 7-12 vuotiaille, musiikkikerho 3-6 vuotiaille. Lisäksi tässä sanotaan että skr:n kerhot on ilmaisia eikä niihin tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Mulla menee nyt koko viikonloppu opiskelutehtäviä tehdessä joten saa nähdä kerkiinkö lepäämään yhtään.

Annlinn

Vierailija
11/61 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas koko päivän supistelut 5-10 min välein. En enää uskaltanut iltapäivästä mennä varaamaan pesutupaa ja kauppa reissunkin jätin väliin. Mies lähti kauppaan ostamaan saunajuomia ja maitoa =). Voi olla että tästä lähdetään näytille ilman saunomisia. Ihan on jo napakoita suppareita ja aamupaivän olen ravannut vessassa. Ikävä käydä kakkos tarpeilla kun ei uskalla oikein ponnistaa. Olisi niin paljon helpompi lähteä jos menisi vedet mutta kyllä taidan näytille tänään vielä lähteä.

Pitänee alkaa hoitajaa vähitellen soitella kun vaan se ukko palaisi tuolta kaupasta. En tainnut oloani riittävän selkeästi ilmaista kun lähtiessä mietti vielä jos ajelisivat ideaparkista ostamaan saippuakupla-ainetta sellaisen ison pöntön. Ne ei sinne nyt sitten kuitenkaan lähtenyt. Aina välillä on olo että syntyisi jo mutta sitten väliin iskee paniikki että mihin sitä on taaskin ryhtynyt... taitaa olla enää myöhäistä perua =).

Tulen sitten teitä taas infoamaan kun tiedetään kuin tässä käy.

nuttu rv 38+4

Vierailija
12/61 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 18.00 oltiin sairaalassa kun alkoi supistukset olemaan tukalampia. Minä myös halusin tietää mikä se kohduntilanne oli sormelle auki ja kanavaa reilu sentti ja pehmeä. Sain peräruiskeen (viimeksi tehosi hyvin) mutta nyt sillä ei ollut vaikutusta. nelisen tuntia sielä istuin ja odottelin että supistukset voimistuu mutta eipä nuo voimistuneet. Olisivat kai kuitenkin ottaneet minut sisään ja aloittaneet synnytyksen vauhdittamisen mutta päätin että me lähdetään kotiin vähän nukkumaan ja tullaan takaisin jos näyttää että en kotona pärjää.

Nyt klo on puoli 3 enkä vielä ole saanut nukutuksi yhtään. Tuossa yhden aikan torkuin muutaman supistuksen välin mutta nyt ei edes väsytäkkään. Vähän kauhistuttaa jos synnytys nyt käynnistyy niin kuinka sitä jaksaa loppuun asti. Kai se on vaan pakko kohta taas yrittää käydä pitkäkseen jos vaikka uni tulisikin. Nyt supistelee säännöllisen epäsäännöllisesti 4-10 min välein. Niin ja taas ollaan samassa tilanteessa mitä tehdä mennäänkö kohta taas näytille ja yritetän saada vauva ulos lääkkeiden avulla vai odotteleko tässä vielä koko yön vähän kipeämpiä ja säännöllisempiä suppareita tai vesien menoa.

Isot lapset on ihanalla ihmisellä hoidossa ainakin tämän yön pitää hänelle keksiä joku kiva kiitoslahja kun viitsii vahtia niin montaa omien lisäksi =).

nuttu rv 38+5 hih kerkesi vielä ainakin yksi päivä tulemaan lisää. 18.8 olisi kyllä oiva syntymäpäivä. Meiltä kun löytyy jo 19.9 versio =).

Vierailija
13/61 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mene kauan aikaa kun sulla on jo pikkuinen sylissä. 18.8 olis tosi hyvä syntymäpäivä joten pidämpä sulle peukkuja jotta supistukset jatkuisi ja voimistuisi.

mä näin yöllä taas aivan syvän pahaa unta heräsin siihen kun itkin aivan hurjasti. En sitten uskaltanut nukkua enmpää joten olen kukkunut kolmen jälkeen ylhäällä ja siivonnut koko kodin. Nyt rupean noiden opiskelutehtävien kimppuun. Mun tekee kauheasti mieli sellaista kunnon täytekakkua, ehtisköhän tehdä sellaisen vielä tänään, no saa nyt nähdä.

Hauskaa lauantaita kaikille ja Nutulle voimia synnytyksen.

Annlinn

Vierailija
14/61 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suppareita ja hyvin nukuttu yö takana...

NUTTU...jännittää sun puolesta. Paljon voimia sinulle!

Tänään aion pitää siivous/ kirpparipäivän.

Risella rv 36+1

Vierailija
15/61 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutullapa on jännät paikat; tsemppiä synnytykseen!!

Enpä ole aikoihin ehtinyt tai jaksanut kirjoitella, nyt ajattelin sen tehdä, kun on vähän uusia kuulumisiakin.

Meilläkin siis esikoinen aloitti koulun ja kakkonen meni eskariin. Kovin on koululainen ollut väsynyt iltapäivisin, rankkaa tuntuu olevan. On sellainen hiljaisuutta kaipaava poitsu, joten ison koulun hälinät uusine juttuineen on varmasti alkuun väsyttävää.

Itse kävin äitipolilla eilen paastoverikokeessa ja lääkärillä. Kaikki oli oikein hyvin ja vauveli kasvaa ihan keskikäyrää ja näillä näkymin taitaa jäädä pienemmäksi kuin edellinen syntyessään. Hyvä niin, oli siinä reilussa neljässä kilossa aika tekeminen! Jäin sitten sairaslomalle äitiysloman alkuun asti eli puoleksitoista viikoksi. Töissä on alkanut tulla kovia alavatsakipuja ja supisteleekin välillä reippaasti. Nyt sitten saankin jäädä huolehtimaan näiden koululaisten asioista, hyvä niin.

Ja sainpa muuten tietää tämän vauvelin sukupuolenkin. Näin sen itsekin harvinaisen selvästi, joten annoin sitten luvan lääkärillekin vielä varmistaa...Eli meidän perheen ukkovalta senkun kasvaa!!Taitaa tulla pieni pettymys ainokaiselle tyttöselle, joka siskoa kaipailee...Emme taida lapsille kertoa ollenkaan tästä sukupuolesta, muuten tietää kohta sukulaiset ja naapuritkin!

Mutta nyt lähden laittamaan pyykit koneeseen. Isompi ostosreissukin olisi tänään tiedossa, koululaiselle pitää hankkia isompi reppu, kun muuten hyvään entiseen reppuun ei mahdu tarpeeksi tavaraa...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Suviruusu ja rv 33+2

Vierailija
16/61 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset loppui yllä joskus klo 3-4. Sain sitten nukutuksikin jokusen tunnin. Tänään ei supistuksia ole näkynyt vaikka olen yrittänyt siivota ja touhuta.

Tänään on ohjelmassa kummitytön synttärit ja lapset pitää hakea hoidosta kotiin. Olivat hoidossa vielä aamupäivän me käytiin sielä kylässäkin mutta ei silloin otettu omia kotiin kun toiveissa oli että pääsisi vielä sittenkin synnyttämään. Nyt haetaan perhe kokoon.

Pitää nyt vain toivoa että supistukset taas pian alka säännöllisinä ja sitten kyllä mennään synnyttämään enkä suostu sairaalsta lähteä ilman nyyttiä. Grrr!

nuttu

Vierailija
17/61 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin aamupäivän ja käytiin miehen ja muksujen kanssa kirpputorikierros...lähettiin anopille kahveelle valkeakoskelle niin autossa alkoi napakat supistukset...oli niin napakoita, että seurasin heti kellosta...1½ tunnin ajan tuli ihan 10 min välein ja välillä ihan kipeitäkin. Nyt ei oo reiluun tuntiin tullut yhtään...saas nähä saanko nyt kaks viikkoa kärsiä turhasta hälytyksestä koko ajan. Kuopuksesta supisteli epäsäännöllisesti kaks viikkoo ennen kuin syntyi.

Risella rv 36+1

Vierailija
18/61 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkaistun kirjoittamaan tänne suurperheellisiin kun lueskelin teidän aikaisempia pinkkoja :)

Olen 38 v neljän lapsen äiti pääkaupunkiseudulta, joka varovaisen toivekkaana odottelee iltatähteä. Viikkoja on vasta 8+6, joten alkutaipaleella mennään. Jatkuva pahaolo ja väsymys vaivaa koko ajan.

Lapsemme ovat 14v poika, 13v tyttö, 7v poika ja 6v tyttö. Isoilla on ikäeroa 1v 3 kk ja pikkusilla 1 v 10 päivää! Nyt en kyllä ajatellut tehdä kahden sarjaa vain pidättäytyä yhdessä raskaudessa. Kauhukuvissa näemme mieheni kanssa masussani kaksoset. Suvussamme niitä kun piisaa...

Emme ole kertoneet kenellekään vielä uudesta tulokkaasta. Ensi viikolla on pakko kertoa pomolle, koska samalla kieltäydyn vastaanottamasta uutta yksikköä lokakuussa vastuulleni. En halua aloittaa hommassa, joka jäisi muutaman kuukauden jälkeen kesken. Sukulaisille ja ystäville meinattiin kertoa sitten kun kehtaavat kysellä mahani kasvua :)

me6 ja masu

Vierailija
19/61 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun saadaan taas uusia masuja ja mammoja! :)

Nuttu, koita jaksaa vielä hetki. Synnytys on kuitenkin jo lähellä. Viimeiset ajat on piinaavia. Itsekin olin viime raskaudessa lopussa (viimeiset päivät) jo ihan väsyksissäni ja itkuinen siihen odottamiseen. Mutta palkittiinhan se sitten ihanalla tyttölapsella. Miten muuten Nuttu kun en muista, onko sulla jo sukupuoli varmuudella tiedossa?

Itselläni oli eilen oikea väsypäivä. Varsinkin iltapäiväruuan jälkeen olen aina ihan kuitti. Eilen sitten nukahdin sohvalle tunniksi ja kun heräsin, olisin halunnut samantien yöunille. Huoh, jospa tämä väsymys ei olisi ikuista.. Tänään ois ohjelmassa poikien jalkapallopeliä ja kaveriperheen lasten synttärit.

Mulla on ollut pari päivää alapäässä kirvelyn tapaista....Hiivaa? Pissatulehdus? Vai onko muilla samanlaisia oireita..? :/ Pitää odotella vielä huomiseen ja käydä vaikka lekurilla antaan pissanäyte jos tämä jatkuu...

Mukavaa elokuun sunnuntaita!

Omppis

Vierailija
20/61 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaa tietoa ei suku puolesta ole mutta minulla on ollut tyttöolo miltein koko raskauden joten se ennustaisi poikaa =).

Mies on sitä mieltä että ei huomenna halua töihin joten tänään on vauva synnyttävä. Katsotaan nyt totteleeko isiä jo alkaa syntymään. Lupasin lähteä kävellen tuohon hieman pidemmälle kauppaan jos siitä supistukset taas alkaisi mutta eipä tuota voi ulos pakottaa jos ei ole sieltä tulossa. Laskettuun aikaankin on vielä kuitenkin viikko. Meillä lapset ovat syntyneet rv 39+1-40.

Onhan tämä tylsää olla koko ajan valmiudessa lähtöön. Lapsetkin jännittää ihan hirveästi vaikka eivät sitä tunnusta. Kakkonen tuossa tuli juuri sisään kun pihalla kiusataan ja nyt ei ole mitään tekemistä. Kuopus taas haluaisi pihalle mutta mies ei ollut innokas lähtemään ulos. Kolmonen oli iloinen kun vauva ei ollut vielä syntynyt mutta syykin siihen selvisi. Olisi vielä voinut jäädä kummille hoitoon mutta pääsee sinne sitten taas kun lähtö koittaa. Saa kummikin vähän levätä on siinnä hommaa hoitaa meidän neljää (8v, 7v, 4v ja 2v) sekä kahta omaa (2v ja 4kk). Meidän isoista oli kuulemma onneksi iso apu tuon pienimpien hoidossa.

Nyt tuli esikoinenkin aamupalalle ja ilmoiti olevansa pahalla tuulella eipä hirmusti kuulosta siltä.

Juu minä taidan suunnata pian sinne kauppaan. Pääsee hetkeksi tästä hermokeskuksesta pois. Eihän tuo uskalla syntyä tänne kun täällä hermoillaan ;o).

Tänään ei ole mitään ohjelmaa ja sekin on nyt vain huonoasia. Jos jotain puuhaa keksisi niin menisi päivä nopeammin. Sitä vaan ei viitsisi/jaksaisi/haluaisi mihinkään lähteä.

nuttu rv 38+6 (tai 39+4) jotenkin sitä nyt haluaisi uskoa tuohon kuukautisten mukaiseen la:n =).