Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURperheodottajat viikkoon 33 :0)

13.08.2007 |

Aloitetaampas uusi pino niin ei veny ihan mahdottomaksi!

Meillä kolme vanhinta lähti kouluun ja ollaan kuopuksen kanssa kahdestaan. En muistanutkaan enää, että nämä päivät voi olla näin rauhallisia! ;)

Annlinn, kyselit viime pinon lopussa kaksosten eka vuodesta jne.. Olihan se aika metkaa kuulla, että on kaksi vauvaa tulossa! Ja ihan vielä ensimmäisen vauvakuumeen palkinnoksi.. Mulla ei ollut yhtään minkäänlaista vauvanhoitokokemusta..en olut vaippaa vaihtanut, en pidellyt vastasyntynyttä... onneksi sairaalassaolo aika ja miehen isyys-ja kesälomaaikana ehdittiin päästä jo hyvinkin kiinni vauvamaiseen elämään ja arjen pyöritykseen. Mutta olihan se ensimmäinen kesä yhtä imetystä! Ensin toisen pojan kanssa sohvalla tissittelyä ja sitten toisen... Mies antoi välillä pullosta maitoa toiselle. Kyllä sellaisia kommentteja, että meneehän kaksi siinä missä yksikin, kuuli kovasti! Aina vain mietin, että juu u, näinhän se varmaankin on.. ;) Vauvatavaraa saatiin tuohon aikaan paljon tuttavilta, myöhemmin ostettiin lisää sitä mukaan kun tarvetta ilmeni. Aloin odottaa vanhinta tyttöämme kun pojat olivat 1 v 3 kk ja se hämmensi hetken aikaa myös.. Mutta tuntuipa helpolta hoitaa " vain" yhtä vauvaa! Tyttö oli niin pieni ruokainenkin, että imi rintaa 10 minuuttia ja oli tyytyväisenä kauan aikaa. Pieniruokainen on myös kuopustyttömme. Mietinkin, että pojat taitavat olla nälkäisempiä kuin tytöt.. miehet.. ;) Mutta tässäpä sitä kaksosasiaa taas tuli. Ihan loppuun voisin todeta, että mahtavaa aikaa se oli. Päivääkään en antaisi pois!! Samaa voi varmasti sanoa pikkukakkonenkin, joka liittyi pinon lopussa iloksemme mukaan! :)

Kolme yötä neuvolaan! Sydänääniä odotan... Haluan vain tietää, että joku asustaa masussani..! :))

Iloista viikkoa! Turvallista koulumatkaa kaikille koululaisille! Ja ihania päiviä pienimpien kanssa kotona! Ja tottakai hyviä vointeja masujemme kanssa!

O

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minjuska: mulla on aina sf-mitta huidellut yläkäyrän yläpuolella ja vauvatkin ovat olleet nelikiloisia ;) Itse olen aika lyhyt, 160 cm. Tosin kohtukin venyy ja antaa enemmän periksi, varsinkin kun välit ovat lyhyet. Vauvan asentokin saattaa vaikuttaa mittaan, samoin mittaaja itse.

Kun viimeksi kävin neuvolassa, opiskelija sai mitaksi 23 ja th 25. Sit kun neuvottiin miten mitataan oikein, opiskelija pääsi samaan tulokseen.

Kavereista: meillä esikoispoika on aikalailla yksin ja tietokoneella vain istuis, ellen rajoittais pelaamista. Sit kun lähtee ulos, tahtoo löytää ne kaverit, joiden seurassa en haluaisi liikkuvan. Yksi on jäänyt kiinni näpistelystä, yksi kulkee paljon vanhempien poikien kanssa ja mukana tupakka, mopot yms.. ja ovat vasta 11v. Siitä tulee sanomista: kun mulle ei kuulemma kelpaa mikään.

Kakkosella on pari hyvää kaveria, toinen on samalla luokalla, oikein mukava tyttö, toinen vähän vanhempi ja jutut sen mukaisia (naapurissa asuu).. joten meilläkin keskustellaan vähän isompien tyttöjen asioista.. Mutta on tää meidän 9v likka kypsempi kuin usea luokkakaverinsa.

Kolmonen on reilu 3v eikä vielä oikeastaan ole muita kuin tuo pikkuveli. Kohta menee osapäivähoitoon ja saa ikäistään seuraa.

Täällä sataa, eilen jo aloitteli.. eikä todellakaan ole lämmintä. Ei tarvi hikoilla.

Nyt syömään, kamala nälkä

T.Neppis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla