Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURperheodottajat viikkoon 33 :0)

13.08.2007 |

Aloitetaampas uusi pino niin ei veny ihan mahdottomaksi!

Meillä kolme vanhinta lähti kouluun ja ollaan kuopuksen kanssa kahdestaan. En muistanutkaan enää, että nämä päivät voi olla näin rauhallisia! ;)

Annlinn, kyselit viime pinon lopussa kaksosten eka vuodesta jne.. Olihan se aika metkaa kuulla, että on kaksi vauvaa tulossa! Ja ihan vielä ensimmäisen vauvakuumeen palkinnoksi.. Mulla ei ollut yhtään minkäänlaista vauvanhoitokokemusta..en olut vaippaa vaihtanut, en pidellyt vastasyntynyttä... onneksi sairaalassaolo aika ja miehen isyys-ja kesälomaaikana ehdittiin päästä jo hyvinkin kiinni vauvamaiseen elämään ja arjen pyöritykseen. Mutta olihan se ensimmäinen kesä yhtä imetystä! Ensin toisen pojan kanssa sohvalla tissittelyä ja sitten toisen... Mies antoi välillä pullosta maitoa toiselle. Kyllä sellaisia kommentteja, että meneehän kaksi siinä missä yksikin, kuuli kovasti! Aina vain mietin, että juu u, näinhän se varmaankin on.. ;) Vauvatavaraa saatiin tuohon aikaan paljon tuttavilta, myöhemmin ostettiin lisää sitä mukaan kun tarvetta ilmeni. Aloin odottaa vanhinta tyttöämme kun pojat olivat 1 v 3 kk ja se hämmensi hetken aikaa myös.. Mutta tuntuipa helpolta hoitaa " vain" yhtä vauvaa! Tyttö oli niin pieni ruokainenkin, että imi rintaa 10 minuuttia ja oli tyytyväisenä kauan aikaa. Pieniruokainen on myös kuopustyttömme. Mietinkin, että pojat taitavat olla nälkäisempiä kuin tytöt.. miehet.. ;) Mutta tässäpä sitä kaksosasiaa taas tuli. Ihan loppuun voisin todeta, että mahtavaa aikaa se oli. Päivääkään en antaisi pois!! Samaa voi varmasti sanoa pikkukakkonenkin, joka liittyi pinon lopussa iloksemme mukaan! :)

Kolme yötä neuvolaan! Sydänääniä odotan... Haluan vain tietää, että joku asustaa masussani..! :))

Iloista viikkoa! Turvallista koulumatkaa kaikille koululaisille! Ja ihania päiviä pienimpien kanssa kotona! Ja tottakai hyviä vointeja masujemme kanssa!

O

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on jännittävää, kun aivan kamalasti jännittää teidän synnytykseen lähtönne ja takaisinpaluunne. Käykääpä sitten kertomassa matkan sujuvuus kun kotiin ehditte. Kaikille lähettelen onnea tuleviin voimanponnistuksiin äideille ja vauvoille.

Onnea uusille odottajille ja seuraan liittyjille.

Täällä kun on vauvakonkareita mukana paljon niin kyselisin vähän mikälaisia vaunuja/yhdistelmiä suosittelette meille. Yhtä lasta vaan täytyy lykkiä, muut isompia. Mutta tärkeintä, että rullaa tosi hyvin lumessa, sohjossa ja hiekassa. Asfaltilla ei kuljeta meilläpäin. Eli vaunuille tulee paljon käyttöä päivittäin. Postilaatikolle, koulupysäkille jne. Pyöräteitä ei tunneta.

Katottiin miehen kanssa hiukan sivusilmällä valikoimaa OZ:ssa ja ne näytti aivan ufoilta. Niin kivoja värejäkin ja huippuhintoja. Ostettiin esikoiselle Emmaljungan yhdistelmät -99 ja niillä lykittiin kaikki 3 lasta.

Oltiin tyytyväisiä, kerran meni jarru rikki, mut oli nopea ja edullinen korjaus. Erityisesti tykkäsin integroidusta hyttyssuojasta. Sellanen olis hyvä meillä metsässä ettei ötökät, paarmat ja ampparit pääse erillisen hyttyssuojan raoista. Meillä on kaikki olleet isoja lapsia ja pitkiä niin pitäis mahtua. Ehdotuksia? Mä olen aivan tippunut ajan hengestä mitä vaunuihin tulee.

Terkuin

tyttötiimi+ tähtijunior 14+1

Vierailija
22/61 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvinnut äitin lähteäkään poikien peliä katsomaan, sen verran huono olo on taas tänään.. Tuntuu etten saa mitään aikaiseksi. Ruoka sentään on uunissa ja just kaivelin imurin esille. Jos enimmät huiskauttais pois... Ens viikolla on luvassa hemmottelua... Kampaaja ja hieronta! :) Mutta sitten isukki lähteekin viiden päivän reissulle ja saan jaksaa omine hyvineni lasten kanssa. Onneksi hyvä ystäväni tulee lastensa kans yhdeksi yöksi piristämään päiväämme. :) Miten teillä muilla äiteillä, kuinka usein teillä on omaa aikaa? Itse olen sitä vähän huono järjestämään. Tuntuu, että aina on joku projekti kesken tai jotain... Sama homma miehen kanssa, tosi harvoin tehdään mitään kahdestaan. Nyt varattiin mun äiti yökylään kahen viikon päähän viikonloppuna ja ajateltiin johonkin päin suunnata yheksi yöksi kaksin. Kuopusta ei raski vielä pitemmäksi aikaa jättää..

Nyt sinne imurin selkään! ;)

Omppis 9+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki äidit lääkitsemään itseänne suklaalla. Jossain törmäsin ajatukseen, että suklaata syöneiden äitien vauvat ovat onnellisempia.. Perustuisikohan tämä nyt sitten siihen kuuluisaan suklaan vapauttamaan endorfiiniin, joka saa äidin tyytyväisemmäksi. Minä ainakin aloitin jo eilen, ihan lääkinnällisistä syistä pyysin miestä ostamaan suklaalevyn kaappiin. Napsin sieltä sit lapsilta salaa onnellisuuslääkettä :)

Nuttu: Ota rennosti! Rauhoitu ja löhöile! Ei ne vauvat adrenaliinin avulla lähde tulemaan :) Kerää voimia niin vauveli hoksaa sit, että nyt äiti ehtii hänet ottamaan vastaan.

Sais se Risellan vauveli vielä hetken kasvaa ja äitiä hiostaa masussa.

Tervetuloa uusille minunkin puolestani :)

Nyt mustikan puhdistukseen,

moi moi

Vierailija
24/61 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies päätti, että lähdetään leikkipuistoon, joten tytöt yrittävät tuossa etsiä vaatteita päälleen :D Ei vaan näytä tulevan mitään, kohta on varmaan vaatekaappi ihan sekaisin... Ja äiti siivoaa...

Me6 tervetuloa mukaan toivottelee uusi listalainen itsekin!

Nutulle ja muille synnärireissua odottaville onnea matkaan! Minulla kaikki edelliset synnytykset ovat alkaneet supistuksilla.

Vaunuista: meillä on kahdet vaunut/rattaat, yhdet yhdistelmävaunut ja yhdet kaksostenrattaat. Käytämme paljon kantoliinaa (olen itse kantoliinatukihenkilö), joten rattaat ovat lähinnä ostoskärryt ja paikka pihalla nukkumiseen. Ilmakumirenkaat ovat kyllä aivan mahtava juttu sorateillä ja lumihangessa!

Olen tässä kaksi päivää käynyt Itun imetyskurssilla, tarkoitus olisi parin viikon päästä valmistua imetystukihenkilöksi :) Toivottavasti läpäisen kokeen ;) On kyllä omaa imetystarinaa takana jo neljä vuotta ja nykyään imetän tandemina.

Meillä on kaikki lapset vielä kotona, esikoisella on pari vuotta eskariin. Syksyllä pitäisi etsiä jokin harrastus tytölle, satujumppaa tuossa mietittiin.

Ensimmäinen ultra onkin jo viikon päästä! Täällä on siis normaalisti vain rakenneultra, mutta tällä(kin) kertaa minut ultrataan kaksi kertaa, että saadaan laskettu aika tietoon.

Jaahas, nyt taitaa olla lähtötunnelmia. Ihanaa sunnuntaita kaikille!

Porenn, tytöt ja Pikkukulta

Vierailija
25/61 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

....eli aloitampa alusta.

Tervetuloa uusille!

Nutulle voimia ja jaksamista sekä hyvä vinkki miten saat vauvan syntymään. kun odotin neljättä lastani ja kävin koko raskauden yksityisessä äitiysneuvolassa, loppu vaiheessa olin enemmän kuin kärsimätön niin mun kätilö neuvoi mua: Ikuistamaan mahaa joka puolelta, tekemään raskausajasta leikekirjaa koska se on 100% varmaa että se jää pakostikin kesken kun vauva päättääkin tulla. Nyt on vielä niitä mahakipsejä joilla voi ikuistaa mahan, kasvoväreilläkin voi leikkiä joten eipä muuta kuin digikamera käteen ja mies ja lapset auttamaan niin yllätyt varmasti kun vauva päättääkin keskenkaiken syntyä.

Omppis: minä en myöskään omaa aikaa juurikaan ota on niin kiva olla perheen kanssa. Meitä on niin ankarasti arvosteltu kun me ei koskaan mennä kahdestaan minnekään vaan meillä on lapset aina mukana ja siinä perheen ympärillä se meidän elämä pyörii. Koskaan ei lapsilla ole sellaisia sukulaisia ollut jotka haluaisi heitä katsoa ja itseksemme on aina pärjätty niin miksi ei nytkin. Meidän ystävät on tosi kovia hoitamaan parisuhdetta ja yksikin perhe hoiti niin tehokkaasti että ero tuli mutta musta ja mun miehestä me keritään sitten eläkkeellä miettiä mitä tekisi nyt on niin mukavan hektistä ja työn täytteistä tämä elämä.

Täytyy katsoa meneekö tämä juttu nyt oikeaan paikkaan ennen kuin jatkan.....

Vierailija
26/61 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se miettikään niitä vauvanvaunuja: aivan ihanaa miten hyvät valinnan mahdollisuudet on kyllä varmasti jokaiselle jotain löytyy. Me ollaan hankittu vauvalle jo kaikki ja muoviin kääritty ja kellariin laittettu. Mä haen kaikki ylös vasta kun vauvan kanssa tulen kotiin kun se kehtokin on niin nopea pedata.

Mun toiseksi vanhin lähtee leirikouluun huomenna (nyyh,nyyh) voi kun ei olis niin innokas. Pelkään kauheasti että jotain hänelle tapahtuisi siellä ainahan niitä onnettomuuksi lukee lehdestä joita lapsille kouluaikana tai ulkopuolella on sattunut. en olisi halunnut häntä sinne laskea ja olin jo open kanssakin sopinut alustavasti että mun poika ei sinne osallistu mutta niin ovelasti sitä osataan äiti pikkusormen ympäri kiertää että hellyin ja annoin luvan. Toivotaan että viikko menee nopeasti ja saan pikkukultani ehjänä takaisin.

Ihanaa sunnuitai iltaa kaikille!

Annlinn

Vierailija
27/61 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan omaa aikaa aina tarvittaessa ja välillä tuo mies ilmoittaa suoraan että mitä jos lähtisit vaikka kirpparille kiertämään yksin. Pari kertaa vuodessa yritetään pitää tyttöjen/naisten viikonloppua mökillä ja välissä sitten peli-iltaa aina kun ollaan yhdessä. Asutaan vähän eri puolella Suomea niin ei kovin usein tule pelailtua.

Miehen kanssa kaksin oltiin viimeksi vajaa kuukausi sitten syömässä ravintolassa. Oli muuten eka kerta koko meidän yhdessä olon (9v) aikana =). Siitä viimeksi kaksin oltiin viime kasänä mökillä viettämässä 5v hääpäivää. Eli miehen kanssa kaksin vietetty aika on hyvin vähäistä jos iltoja kun lapset menee ajoissa nukkumaan ei lasketa.

Noita perheestä vapaita iltoja on helpompi järjestää kun mies hoitaa silloin lapset jos taas kaksin halutaan jonnekin niin tarvitaan lapsille muut hoitajat ja se ei enää neljälle ole niin helppoa.

Seuraavan kerran kaksin ollaan sitten synnyttämässä =). Sinne ei onneksi lapsia huolita mukaan. Tosin tuskin tuota voi laatuajaksi kutsua.

Juu niinhän se pitäisi vaan ottaa rauhalliseti ja ajatella jotain muuta mutta hieman vaikeaa tuo on kun mies koko tämän aamun kyseli 10-30 min välein supistaako? Hieman meni hermot! Onneksi on nyt lopettanut kyselyt ja tyytynyt kohtaloonsa menemään huomennakin vielä töihin =). Eiköhän tämä odotus tästä taas helpotu kun arki alkaa. Maanataina on neuvola niin jotain puuhaa edes. Lisäksi koululaisten lähettämiset ja vastaanotot niin siinnähän se päivä menee nopeesti taas. Tiistaina aloittaa uusi avoinpäiväkerho tuossa lähellä ja sitä ajattelin että käydään katsomassa pienten kanssa.

Nyt suihkuun olen taas hikoillut niin hirveesti että en kehtaa näin hikisenä huomenna neuvolaan mennä =).

nuttu rv 38+6

Vierailija
28/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Tuli kurja olo tällaisesta asiasta...

Silloin kun en vielä tiennyt raskaana olevanikaan, laitoin kysymyksen lapsiluvustamme niin MadamMammalle kuin Ennustaja Ellillekin (linkit täältä vauvasivuilta). Sinnehän pitää laittaa oma ja miehen syntymäaika, lasten syntymävuodet ja se, onko nyt raskaana. Laitoin etten ole, mutta plussasin pian sen jälkeen. MadamMamma vastasi pian, että teille ei synny enempää lapsia ja Ennustaja Elli vasta tänä aamuna ihan saman vastauksen!!! Eli ein! Kurjaa! Ja tyhmää, että edes kyselin ja hitsinvimpulat, ei kai tästä nyt kannata pahoittaa mieltänsä? Vai ovatko nämä ilmaiset nettiennustajat niin varmoja, että nyt keskenmeno on ainut vaihtoehto kohdallani..? :(( Voi EI!!

O ( hämillään)

Vierailija
29/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välittää tuosta ennustusjutusta. Eivät minusta vaikuta kovin päteviltä ennustajilta ;-). Jompi kumpi ennusti mulle joskus pari vuotta sitten, että meille syntyis vielä useita lapsia ja vieläpä silleen, että useita vuosia lasten välissä. Eli mä olisin jo varmaan lähelle 50 v. kun viimeinen ennustuksen lapsi syntyis ;-D. Älä siis kanna tuosta murhetta.

Mähän kerroin aiemmassa ketjussa soittaneeni ennustajalle, joka on jo kaksi kertaa vastannut mulle ihan oikein. No nythän se sanoi tästä vauvan sukupuolesta ensin, että ei meinaa saada selvää. Mut sit lopulta sanoi, että kyllä se poika on. Vieläkin välillä on tullut mieleen, että meneeköhän tämä raskaus kesken tai käykö muuten hullusti (vai onko lapsen sukupuoli oikeasti epäselvä), kun ei se sukupuoli nyt tullutkaan kuin kaupan hyllyltä kuten edellisellä kerralla. Sitäkin mietin, että voisko se sitten vaikuttaa, että tää vaavi oli vielä niin pieni siinä vaiheessa kun soitin. Edellisessä raskaudessa soitin, kun oli jo n. rv18 menossa. No joo, sit olen kuitenkin vaan pyrkinyt pyyhkimään mielestäni koko asian. En ole ollenkaan sellaista tyyppiä, joka haluaisi tulevaisuudestaan ennustajilta kysellä. Näistä vauvajutuista on vaan ollut ihan hauska kysyä, mutta mitään muuta en halua tietää.

Kolme lasta saattelin tänään linja-autolle. Esikoinen lähti kolmoselle, kakkonen lähti ykköselle ja kolmonen lähti eskariin. Voi että kolmos-tyttökin oli onnessaan, kun vihdoin pääsi eskariin. Esikoista on vähän jännittänyt tuo kolmoselle meno, kun tulee olemaan pidempiä päiviä, englanti alkaa ja muutenkin tietysti taas vaativampaa kuin viime vuonna. Ei ole mikään huippuoppilas, mutta ei tarvitse ollakaan. Kunhan vaan suht mukavasti tästäkin vuodesta selviäisi.

Taidanpas lähteä kahvia keittelemään. Kovin on pilvessä taivas, mutta lämpötila näkyy olevan silti 22 astetta.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja onnellista koulutietä kaikille kouluun lähteneille/lähteville!

Vierailija
30/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jos miehenikin kuulisi tästä, hän heittäisi koko jutun leikiksi! ;) Mutta itse sitä ahdistuu nyt niin pienestä...

Ja kuule neronja, minä poimin just netistä sen Heleena Kyyhkyn puhelinnumeron ja nyt se polttelee mulla näpeissäni!!! MItä minä teen? Uskaltaisko sille soittaa? Ja haluanko etes tietää sukupuolta tai muutakaan etukäteen? :) ;) :/

Vierailija
31/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olishan se kiva kokea millaista olisi kahden vauvelin kanssa samaan aikaan.

Muuten älä välitä siitä ennuseukosta niille on niin tavanomaista että juuri se lapsiluku menee pieleen. Sulle voi vielä tulla vaikka toiset kaksoset (mä ainakin olisin haltioissani ja huisin onnellinen sun puolesta).

Mulla lähti nyt nuorin eskariin voi miten haikeeta oli mamman vauva sinne jättää eikä vauveli edes kerinnyt heitä äidilleen sanoa kun kaverit jo kiinnosti enmmän. Niin ja onneksi katsoin meidän lasten todistuksia eli niilläpä alkaakin koulu jo HUOMENNA eikä siis keskiviikkona kuten aiemmin kirjoitin. Hitsi miten noloa!

Meidän esikoiselta kysyin että tuleeko äiti saattamaan pikkuisen yläasteelle ja mulkaisu kertoi kaiken, eipä taida äitiä saattamaan ottaa. No seuraava aloittaa kuudennen luokan ja kolmas neljännen luokan ja neljäs toisen luokan.

Muuten tyttöjen äidit tykätäänkö teillä DIDDLI-tavaroista? mun tyttö on aivan sekona niihin hän kerää didli-papereita joita sitten vaihdellaan koulussa ja kaikki kumit, kynät ,viivoittimet ym pitää olla juuri didli-sarjaa.

Mulla alkaa opinnot keskiviikkona joten kohta alkaa meilläkin pyöriä elämä normaalia rataa.

Heippa taas ja sitä samaa mitä Omppis toivotti kaikille koululaisille turvallista koulumatkaa ja hyvää koulun alkua.

Annlinn

Vierailija
32/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjuutin viime yönä tuohon viime viikon pinoon, eihän sitä tietenkään kukaan enää lue.

En nyt ehdi enkä jaksa kirjoitella uudestaan, joten kopioin tähän vaan tuon tekstini:

" Olenkohan tänne koskaan kirjoittanut? En muista ainakaan, tuonne suurperhekuumeilijoihin kyllä muutaman tekstin nakkasin. Lukenut olen tässä odotuksen alkumetreillä aina välillä teidän juttuja. Ehkä enempi lukupuolelle jääkin, olen laiska kirjoittelija =)

Joitakin yhtäaikaa kuumeilleita täällä taitaakin olla, mutta jospa pikaisesti esittelen itseni muillekin (ja teille yhtäaikaa kuumeilleillekin, ette varmaan enää muista). Eli olen viidettä lastaan odottava äiti pohjanmaalta, laskettu aika tammikuussa. Ennen laskettua aikaa esikoinen ehtii täyttää 13 ja pienimmäiset tuplapariskuntamme 3, kakkonen taas täyttää sitten keväällä 5. Lisäksi arkeamme sulostuttavat karvaiset kaverit 7 vuotias koira ja yli 10-v. kissa. Olen ollut kotiäitinä kakkosen odotusajoista lähtien ja töihin paluulla ei ole mitään kiirettä. Hoitoalan virka odottaa, jos nyt sinne koskaan palaan...

Se, mikä herätti minut tänne kirjoittelemaan, on yksi kysymys. Mahtaako kukaan teistä tietää, onko nykyajan maaleilla vaikutusta sikiöön? Kun minä olen tuolla maalaillut leikkimökkiä ahkerasti, ja nyt vasta mieleen juolahti, että niinköhän tuo on ihan hyväksi...

Annlinn kyselit np-ultran väliinjättäjiä. Täällä yksi. En mennyt, koska olisi ollut pitkänmatkan takana ja lääkärineuvola osui samohin aikoihin. En olisi niskaturvotusta mittauttanut varmaan kuitenkaan, tai ainakaan se ei olisi aiheuttanut toimepiteitä. Meidän lääkärineuvolassa pitäisi olla myös tosi hyvä ultra, mutta nyt olikin toinen sen vienyt, joten virtauksia ei saatu katsottua. Ei silti haitannut, ihan hyvin näkyi vanhemmallakin. Ja täällä terkkakin ultraa joka kerta, jos haluaa. Sukupuolta tämä lääkäri koitti tiirata, muttei saanut selvää. Kaksosilta ja tuolta kakkoselta on poikien sukupuoli nähty jo np-ultrassa. Mekin varmaan sitten tiiraamme tätä sukupuoliasiaa viimeistään rakenneultrassa, mikä tehdään taas tuolla kauempana yliopistosairaalassa.

Tulihan tuosta juttua, vaikka piti äkkiä kommentoimani ;) "

Terkuin Pikkis, nelikko ja masukki 15+5 (kai - ei tässä oikeen tuu pysyttyä ajan tasalla)

Vierailija
33/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt luin tämän alkupinon ja olihan Omppis huomannut juttuni =)

Juu, ihan voin yhtyä sanoihisi, mahtavaa aikaa oli tuplavauva-aika. En minäkään päivääkään vaihtaisi pois. Ehkä joskus olisin kaivannut vähän enempi apua tuon kakkosen hoitoon, hän kun oli 1v9kk tuplien syntyessä, ja kaipasi tietenkin tosi paljon vielä hoivaa ja huomiota osakseen. Mutta ihanaa kaikkinensa, vaikkakin joskus rankkaa...

Juu, äläkä Omppis huolehdi, nyt ne ennustajaeukot teki virheen. Ihmisiähän nekin on. Niilläkin on varmaan helle sekoittanut pään =)

Pikkis

Vierailija
34/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukakkonen: Onko sulla identtiset kaksoset ja kumpaa sukupuolta?

Sitten kysymys että miksi niin moni on kotoisin pohjanmaalta? Oletteko sieltä kotoisin vai onko se muuten vaan erinnomainen paikka asua, eli mitkä on syyt jotka saivat teidät jäämään sinne? (Kummastelee Annlinn)

Mulla olis ollut tänään neuvola mutta paniikinomaisesti jätin menemättä kun sain viime viikosta kuulla että siellä on yksi kauhea neuvolatäti kesälomasijaisuutta tekemässä joka on nyt kesän aikana pelotellut neljää äitiä sillä kun hän ei saa sydän ääniä kuulumaan " että kyllä nyt on niin käynnyt että ei tämä vauva enään hengissä ole" siis tämä täti on näille äidelle napauttanut ja kaikki äidit itku kurkussa on taksilla sairaalaan menneet jossa on sitten todettu että vauva voi aivan hyvin.

Mä ajattelin jättää väliin tän kokemuksen ja odottaa seuraavaan viikkoon jotta oma kiva neuvolatäti palaa.

Muuten Omppis soititko tälle toiselle ennustaja eukolle ja miten meni jos soitit? niin ja musta sä itse osaat kyllä paremmin kuin hyvin selvittää noita vauvan sukupuoleen liittyviä asioita eli mä luotan aivan sun sanaan kun sanoit että poika teille oviksen mukaan tulee. Sitä paitsi eikö se olekin Omppis niin että nyt sulla on taas kahden pojan vuoro ja sitten vasta taas tyttöjen vuoro.

Kauheeta kun jäin oikein ajattelee miten huomenna kaikki on kouluissa ja pikkuinenkin eskarissa siis mä joudun olemaan yksin kotona (nyh, nyh). Onneksi ensimmäinen päivä ei ole pitkä ja eskarilaisenkin pidän vain sen 4 tuntia joten ehkä mä yhden päivän selviän.

Eipä tässä muuta kuin heippa taas!

Annlinn

Vierailija
35/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä sivut ei ole mulle auennut pariin viikkoon jostain kumman syystä...

(.) olo on edelleen hirveä ja nyt alkoi epäilyttää ettei kaikki ole ihan kunnossa kun en koskaan ole raskaus aikana ollut näin surkeana :o/

Tänään juoksin eka kerran kaupasta kotia pöntölle :o/ yökin tosi rajusti mutta oksu ei tullut... väsy on jo ihan naurettavaa sekä kaikki muutkin oireet hipoo naurettavuutta.

koti on kuin pommin jäljiltä ja kaikki alkaa jo siihen tympääntyä kun en vaan jaksa ja jos teen jotain se kostautuu pahana olona heti ja yökin koko illan.Kiloja tullut 5 lisää ja varmaan tulee vielä 20 lisää jos olo ei ala paraneen.

Olen niin kyllästynyt tähän ja odotan vain että se ihana seesteinen raskaus aika alkaisi....

naapurin rouva mulle sanoi että " ootatkohan kaksosia kun noin huonosti voit?" kyllä mulla tulisi itku jos kaksoset olis tulossa mutta kaikesta selviää,eikö?

Niiloakseli rv 10 tasan

Vierailija
36/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vielä kurkkimaan tällekin puolelle, vaikka enemmän viihdyn nykyisin tuolla vauvapuolella. (tai siis viihdyn silloin kun ehdin.) Täällä taitaa olla taas uusiakin mukana, kiva juttu! Tulkaa sitten aikoinanne tuonne vauvapuolelle, sielläkin on suurperheellisille oma pino aina silloin, kun joku ehtii sen aloittaa.

Meilläkin vanhimmat lapset aloittivat tänään kouluvuotensa, minulla on siis päivisin nyt kotona kolmevuotias tyttö ja reilun kuukauden ikäiset kaksoset. Huomasinkin, että täällä on muitakin kaksosäitejä. Minkä ikäisiä teidän kaksoset ovat? Olette varmaan saattaneet mainitakin, mutta en ole lukenut pinoja piiiitkäään aikaan...

Jaahas, vaunuista kuuluu kutsu...

Hauska loppukesän jatkoa kaikille!

T. pyrytyttö ja vauvelit, nyt jo 6 viikkoa.

Vierailija
37/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka moi kaikille mamoille!

Täällä yksi joka vieläkin ei meinaa uskoa vauvaa todeksi vaikka sairaalassa varmistuikin heinäkuun lopussa. Lopeteltiin miehen kanssa lapsen teko neljä ja puoli vuotta sitten kun kuopus syntyi. Se olikin semmonen reissu , että oli äidinkin henki heikommassa. Lapsella ei mitään hätää ollut missään vaiheessa. Kolme lasta annettiin ja nyt sieltä vielä joku olisi niin mahdottoman innokkaasti tulossa =)

Kyllä nauratti ja itkukin pääsi kun testi plussasi. Voi mahoton. Outo oli olo, vaihdevuosia jo ounastelin kun meidän suvussa aikaisin naisilla alkaneet. Mutta mikään ei ole 100% edes hormonikierukka! Mies aina sanookin että käyn tilastoja kaunistelemassa.

Rv. 13+2. Np 0,6 ja heilutteli siellä äidille ja isille aivan innoissaan. Kenellekään ei ole kerrottu, kysymystulva voi olla sen verran suuri. Seerumiseulan tuloksia ootellaan ja kauhea ristiriita mulla mennäkkö istukkavesinäytteeseen vai eikö. Tässä on vielä pitkä matka perille...

Pitäisi vaan olla luottavaisempi , että kaikki menee niin kuin on tähtiin kirjoitettu. Ja luopua turhista ja stressaavista peloista. Mutta tämä naisen luonto...

Vierailija
38/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piruuttani laitoin viestin minäkin taannoin kummallekin.. toinen sanoi, ettei enää yhtään lasta tule valitettavasti ja toinen jotain ihan muuta.. Vähän samaan tapaan kuin horoskoopit paikallislehdessä, uskoo ken tahtoo. Että huoli pois Omppis!!

Heipparallaa Pikkis :) Tervetuloa vain. Sinullahan on odotus jo pitkällä. Jäinkin miettimään, että mitä silloin keväällä sitten tapahtuikaan. Mutta näemmä simpat, ainakin yksi, pääsi perille saakka ;)

Puhelin huutaa, eikä kukaan vastaa. Mun täytyy raahata tämä takalistoni alakertaan..

Mukavaa viikonalkua!

Vierailija
39/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitän teitä kaikkia, jotka saitte nyt todellakin pahanmieleni kaikkoamaan!! Rutistuksia Omppikselta teille jokaikiselle!! :)) Miehellekin kerroin koko jutun ja kiusasi ja kutitteli mua niin ettei loppua meinannut tulla. Heitti siis jutun huumoriksi ja meinasi vielä pistää koko netin tilttiin jos vielä ennustajiin sorrun. ;) Enkä soittanut sille yhellekään ennustajatätille. Näin on hyvä. Eihän me olla koskaan ennekään sukupuolta kyselty vaan minusta on nimenomaan ollut kutkuttavaa odottaa loppuun asti! :)) Vai Annlinn, mulla nyt kahden pojan vuoro taas ja sitten taas tyttöjä.. Huh huh, oisinkin jo TOSI suurperheellinen! ;)) Sinulle puhaltelen kaksostuulia- puuh!! :))

Minun kaksoset on siis pojat ja keväällä täyttivät 9-vuotta. Joku kyseli, anteeksi en muista nimimerkkiä.. :/

Ja sitten oli joukossamme uusikin äippä- LÄMPIMÄSTI TERVETULOA! Onnea yllärivauvasta! Toivotaan, että kaikki menee hienosti laskettuun aikaan saakka! Ja tottakai siitä eteenpäinkin!! :))

Voi Niiloakseli... Milloinkas se sun neuvola onkaan? Pääsisitkö millään käymään jo aikaisemmin siellä? Tai sitten sulla vaan on nyt kunnolla paha olo.. :/ Mutt loppuuhan se aikanaan! Vuorenvarmasti! jaksa siis vielä aavistuksen verran, ok?

Lämmintä on taas luvattu. Tänään oli ainakin meillä täällä pohjoisessa ukkostakin ilmassa ja mulla päätä jomottelee...

Nyt pyykkejä ripustelemaan! Huomiseen!

O (jo iloisena itsenään) ;))

Vierailija
40/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin kyllä pinon läpi, mutta olo on niin tukalan hikinen, etten jaksa kun löhötä. (.) ei mitään uutta...keskiviikkona on lääkärineuvola.Palailen viimestään sitten uusien uutisten kera.

Risella rv 35+3