SUURperheodottajat viikkoon 33 :0)
Aloitetaampas uusi pino niin ei veny ihan mahdottomaksi!
Meillä kolme vanhinta lähti kouluun ja ollaan kuopuksen kanssa kahdestaan. En muistanutkaan enää, että nämä päivät voi olla näin rauhallisia! ;)
Annlinn, kyselit viime pinon lopussa kaksosten eka vuodesta jne.. Olihan se aika metkaa kuulla, että on kaksi vauvaa tulossa! Ja ihan vielä ensimmäisen vauvakuumeen palkinnoksi.. Mulla ei ollut yhtään minkäänlaista vauvanhoitokokemusta..en olut vaippaa vaihtanut, en pidellyt vastasyntynyttä... onneksi sairaalassaolo aika ja miehen isyys-ja kesälomaaikana ehdittiin päästä jo hyvinkin kiinni vauvamaiseen elämään ja arjen pyöritykseen. Mutta olihan se ensimmäinen kesä yhtä imetystä! Ensin toisen pojan kanssa sohvalla tissittelyä ja sitten toisen... Mies antoi välillä pullosta maitoa toiselle. Kyllä sellaisia kommentteja, että meneehän kaksi siinä missä yksikin, kuuli kovasti! Aina vain mietin, että juu u, näinhän se varmaankin on.. ;) Vauvatavaraa saatiin tuohon aikaan paljon tuttavilta, myöhemmin ostettiin lisää sitä mukaan kun tarvetta ilmeni. Aloin odottaa vanhinta tyttöämme kun pojat olivat 1 v 3 kk ja se hämmensi hetken aikaa myös.. Mutta tuntuipa helpolta hoitaa " vain" yhtä vauvaa! Tyttö oli niin pieni ruokainenkin, että imi rintaa 10 minuuttia ja oli tyytyväisenä kauan aikaa. Pieniruokainen on myös kuopustyttömme. Mietinkin, että pojat taitavat olla nälkäisempiä kuin tytöt.. miehet.. ;) Mutta tässäpä sitä kaksosasiaa taas tuli. Ihan loppuun voisin todeta, että mahtavaa aikaa se oli. Päivääkään en antaisi pois!! Samaa voi varmasti sanoa pikkukakkonenkin, joka liittyi pinon lopussa iloksemme mukaan! :)
Kolme yötä neuvolaan! Sydänääniä odotan... Haluan vain tietää, että joku asustaa masussani..! :))
Iloista viikkoa! Turvallista koulumatkaa kaikille koululaisille! Ja ihania päiviä pienimpien kanssa kotona! Ja tottakai hyviä vointeja masujemme kanssa!
O
Kommentit (61)
Nuttu se haaveili neitsyt vauvasta; makin oon yrittany tehda masukin kans sopimusta etta oottais tuonne 23. paivaan asti; myos mun esikko on leijona joten kiitos yks riittaa (varsinkin nyt 15 v ah niin ihanassa iassa olevana!).
Mutta naahan on naita ' hassuja' juttuja tietty se tulee kun on tullakseen, mutta saahan mami haaveilla!
Myos ma kirjoittelin jo viime vuonna molemmille ennustajille; toinen sanoi ettei enempaa lapsia tule, toinen veikkas poikaa toukokuuksi 07! Ja nyt siis tytto masussa ja LA 10.8 tienoilla, etta se noista tiedoista heh!
Muuten meidan helteissa on kaikki okei, eilen kavin viela uimassakin, tosin en enaa jaksa noita koko paivan rannalla olemisia, jalat turpoo aivan hirveiksi!
Hyvia oloja kaikille kuitenkin- levinia ja Hope rv 36+4- kera neljan neitosen.
Voi mikä rauha on maassa kun yksin kotona kökötän. Kävin eilen kaupasta ostamassa niin paljon ruokaa että nyt sitten makoilen ja syön nämä neljä tuntia jotka olen yksin.
Millaisia teillä mulla koululaisten äideillä lasten kaverit ovat siis millaisista perheistä, mun lasten koulussa suurin osa on keskivertoa parempituloisista perheistä ja välillä mua oikein ärsyttää muutaman äidin teennäisyys ja asenne. Onneksi suurin osa on ihan mukavia ja reiluja. Pakko kertoa nyt kun aloitin mutta kuulin juuri kun yksi näistä ällö äideistä selitti miten kesä oli mennyt: " siis mehän ei tehty kesällä juuri mitään oltiin vaan pariviikkoa veneilemässä ja sitten käytiin kaliforniassa, kierreltiin euroopassa olikohan se viidessä maassa ja tultiin viime viikonloppuna takaisin Suomeen, Nyt sitten hommia riittää kun on toi kesäasunto tuolla saaressa ja kesämökki Hangossa niissä kun ei sitten kertaakaan keritty lomapäiviä viettämään" . tämä äiti oli siis se pahempi näistä kahdesta ikävä vaan että sen lapsen paras kaveri on mun poika joten kestämistä riittää. Mun poika usein aina ihmetteleekin että miksi meillä ei ole omaa lentokonetta tai vesiskootteria tai mönkijää tai viittä kannettavaa tietokonetta eikä varsinkaa sitä jumalattoman isoa tv:tä jotka tällä toisella perheellä on. Olenkin silloin sanonut mun pojalleni että meilläpäs onkin viisi maaliman söpöintä lasta mutta heilläpäs ei olekaan kuin vaan kaksi . Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?
Hauskaa päivää kaikille!
Annlinn
Koitanpas pikaiseen vastailla=)
Annlinn: Meidän tupletti on pikkupariskunta eli tyttö ja poika. EI siis identtisiä. Vallan mainio parivaljakko ;D Tuossa juuri leikkivät jotain kotileikkiä - vievät kuulemma vauvaa lääkäriin. Mistä lie moisen keksineet. Monesti mietinkin, että on se tuo lasten mielikuvitus tosi upeaa, kun kaikkea osaavat ja keksivät leikkiä, vaikkei mistään mallia saakaan (meidän muksut ei oo hoidossa).
Eikö meillä muuten osunut lasketut ajat melko lähekkäin? Mulla on väestöliiton mukaan 30.1 ja oman neuvolan mukaan 29.1.
Olipas melkoinen sijainen teidän neuvolassa, huh. Äitiraukkoja, jotka ovat turhaan säikähtäneet. Tiedän kyllä tunteen, minä olen saanut kokea suurinpiirtein samaa ihan aiheestakin (keskeytynyt km) ja sitten tuplia odottaessa turhaan (kiikutettiin vielä lanssilla aluesairaalaan, kun vuosin niin kovasti, ja siellä vasta selvis, että piiperoiset olikin vielä kyydissä.)
Ai, luinpa juuri tuon viimeisen viestisi, hohhoijaa. Koitahan kestää noita juttuja - anna mennä toisesta sisään ja toisesta ulos. Mä aina vaan jaksan uskoa, että joskus edestään löytää nämä " materialistitkin" , elämä opettaa... Meillä löytyy joitain naapureita
Niiloakseli: Koska pääset ultraan? Voihan tosiaan olla, että siellä vaikka tuplapotti tekisi tuplaäklötykset =) Tai sitten nämä helteet vaikuttaa. Koita jaksaa olla huolehtimatta, eikö se tässä vaiheessa ennemmin näkyis oireiden puutteena, jos vauvalla ei ois kaikki hyvin? Ja jos siltä tuntuu, niin käy ihmeessä neuvolassa tarkistuttamassa tilanne!
Pyrytyttö: Ihanaa kaksosvauva-aikaa teille! Voi, ne on niin ihanan pieniä nökkösiä vielä tuossa vaiheessa, haikeana muistelen. Meidän kaksoset ovat jo 2v7kk eli tuo vauva-aika on enää hämärä muisto (vai johtuukohan hämäryys jostain muusta kuin ajan kulusta;)
Tyttötiimi: Ihanaista ja huoletonta ylläriraskausaikaa=)) Elämä on ihmeellistä!
Tervehdys Neppis74! Juu, perille pääsi. Ja itse asiassa kävi ekaa kertaa niin hyvin, että meillä jäi pakkaseen alkioita!! Että kolmen vuoden päästä pakastussopimuksen umpeutuessa pistää sitten taas vähän miettimään, josko meille yritettäis vielä lisää iltatähtiä... :))
Missäs vaiheessa sinä nyt menet?
Helteistä päivänjatkoa kaikille!
Niin unohdin aivan kommentoida eli taidanpa tänään olla aika täynnä itteäni:
Pyrytytölle: Onko sun kaksoset idettiset? ja kumpaa sukupuolta?
Pikkukakkonen: Meillä tosiaan la ajat aika lähekkäin mulla on 1.2 mutta jotenkin mua ahdistaa miettiä sitä la aikaa kun ei koskaan tiedä miten käy kaksi kun on syntyny noin kuukausi ennen. Tietämättömyys on pahinta. Voin uskoa että sun kaksoset on varsin söpöjä kun ne vielä leikkii yhdessä. Montako lasta sulla muuten on kun jotenkin se jäi multa huomaamatta?
Niiloakseli: sua on täällä kyllä kaipailtu eli hankippa nyt paremmat vehkeet jotta et joudu netti pimentoon. Voihan se olla että sulle on kaksoset tulossa kun sulla on tupla paha olo.
Sitten vielä varoituksen sana: siis kun mä pelkään aivan kauheasti että mulle kävisi jotain kauheeta tän raskauden aikana ja nyt mä hullu menin tonne keskenmeno-palstalle lukemaan kauhutarinoita ja mulla on aivan kauhean paha olo. SIIS KENENKÄÄN EI PITÄISI KESTÄÄ SELLAISTA KOHTALOA MILLAISTA SIELLÄ KIRJOITTAVAT OVAT JOUTUNEET KOKEMAAN! Musta tuntuu niin kauhean pahalta kaikkien heidän puolesta ja siitä huomaa että raskauden kulussa ei ole yhtään turvallista aikaa eli koska tahansa voi jotain tapahtua. Apua miten mä nyt selviän eteenpäin näine murheineni. Kyllä on viimeinen kerta kun olen yksin kotona ja on liian vähän tekemistä.
Ylihysteerinen Annlinn
Lapset ryntäs sisälle, kun on kuulemma liian kuuma. No, äippä pääsi sitten ruuan lämmetessä taas koneelle;)
Annlinn: Meillä on neljä lasta, viides siis tulossa. Vanhin on kuudennella, kakkonen neljä ja tuplat kaksi. Voi, koita nyt rauhoittua, älä turhaan huolehdi ja murehdi. Niillä ei saa mitään hyvää aikaan, turhaa pahaa oloa vain. Näihin asioihin kun ei itse pysty juuri vaikuttamaan. Ja koita vastaisuudessa pysyä pois noilta palstoilta, jookos ;) Mistähän sinulle keksittäis tekemistä - voisit tulla vaikka meille touhuamaan =))
Ei, nyt tuli sota, pakko mennä.
annlinn sitä taisi kysellä.
Meillä esikoisella on kaksi hyvää kaveria. Toinen on suurperheen tyttö viidestä tytötstä keskimmäinen. Oikein mukava ehkä siksi kun tulee hyvin toimeen meillä noiden pienempienkin kanssa ei hermostu heti jos joku pienemistä tunkee samaan huoneeseen leikkimään. Heillä ei rahassa kylvetä mutta kuitekin pääsevät aina välilä jonnekin kuten kesällä olivat käyneet puuhamaassa. Toisen kaverin perheessä on kaksi isompaa veljeä joten sietä meidän neiti on oppinut teinimeininkiä. Tämä tyttö arastelee meidän pieniä kun on itse kuopus mutta nyt vuoden aikana on kyllä oppinut tulemaan toimeen heidänkin kanssa. Hekin lienevät normaalituloisia.
Kakkosella on tuossa pihalla " kaverinaan" saman ikäinen tyttö. Olen tästä ehkä joskun valittanutkin kun kaveri on kavari jos tytöt on kaksin mutta jos esikoinen on leikissä mukana niin kakkosta kiusataan. No sitä nosmaalia tyttöjen kolmiodraamaa. Tämä tyttö on perheestä jossa lapset eivät harrasta mitään eivätkä lapset juuri koskaan pääse mihinkään. Kesällä eivät käyneet huvittelemassa missään, eivät olleet leireillä tai mökillä tai missään. Joskus ihan harmittaa lasten puolesta. Toki ymmärrän että kun perheen isä on työttömänä niin tuskin sitä rahaa jää enää yli laskujen ja elämisen jälkeen.
Ei meilläkään rahassa kylvetä mutta koen hirmu tärkeäksi että kouluikäisillä on jokin harrastus. Esikoinen on partiossa ja kakkosta on suunniteltu seurakunnan kuoroon laulamaan. Pyysin tytöille viimejouluna velljeltäni joululahjaksi 10 kerran uimakortit ja niitä on nyt käytetty muutaman kerran. Aivan ihana lahja säilyy uimahetket muistoissa ikuisesti eteenkin jos oppivat noiden korttien aikana uimaan. eikä meille kerry turhaa rompetta =).
Kolmosella kaverit on tuosta pihalla ja hekin melko normaaleista perheistä. Vähän ärsyttävää on erään 5v kielenkäyttö kovasti kiroilee ja homottelee kaikkia. Samoin on opettanut meidän pojalle(4v) keskisormen näytön ym. Minä hänelle tiukasti kiikussa kerran sanoin kun valitti että perseen sattuu että me ei tiedetä mikä on perse meillä se on pylly, peppu, takamus jne. Heillä on 11v isoveli joten sieltähän se oppi tulee mutta minusta se on kuitenkin vahempien tehtävä huolehtia että perheessä ei kiroilla.
Meidän esikoiselta kerran saunassa lipsahti joku kirosana niin sai kyllä heti kuulla että sellaista kieltä ei suvaita kotona jos kavereiden kanssa haluaa rumia puhua niin tekee sitten niin mutta pitää tietää että kotona ja mummolla ym. kiroilu on kielletty!
Nyt tuli koululaiset koulusta ja on pakko alkaa tutkimaan koulupostia ym.
nuttu
olipas mukava päivä kun olin nuorimmaisen kanssa kaksin 3 tuntia! aika orpo oli olo välillä :o) eikä tähän ole kyllä vaikea tottua :o)
Kaksoset tästä meidän sekalaisesta sakista vielä puuttuisikin... kyllä yksi kerrallaan on ihan hyvä. On kyllä hirveän vaikea nauttia raskaudesta kun voi niin huonosti koko ajan.
Ja pelkään koko ajan että jotain sattuu... itsekkin erehdyin tuonne keskenmeno palstalle ja syvä osanottoni heille kaikille, ei ole helppoa siellä kenelläkään :o( Olen yrittänyt ajatella että kaikki hyvin niin kauan kuin oksettaa.
Tänään erehdyin puntarille ja nyt on virallisesti paino noussut jo 5 kiloa.... edellisessä raskaudessa nousi vain 8 kiloa koko aikana! ihan siihen en taida nyt päästä... ;o)
Jaahas koululainen tuli!
josko saisin omanapaisesti pyytää teiltä apua vaunu/ratasasiassa.
Olen kyllä ihan turhan aikaisin liikkeellä, mutta minkäs teet, kun olen niin innoissani =)) Olen ehtinyt hävittää yksöskärryt, ja nyt olen sitten pikkuhiljaa alkanut katsastella käytettyjä markkinoita, jotta löydän mitä etsin (kun tietäisin mitä etsin:) Haluan kuitenkin kohtuu hyvät, että viitsii koko katraan kanssa koittaa liikuskella. Tällä hetkellä olisi tarjolla pari vuotta vanhaa brion novaa, jossa on teleskooppisäätöinen heittoaisa, pehmeä kantokoppa. Tai sitten emmaljungan crosswayta niinikään pehmeällä kantokopalla, nappisäätöinen aisa. Molemmissa on metalliset tavarakorit, mikä on ihan ehdoton. Minä oon lyhyt, mies on pitkä, eli mun ois parempi lykkiä nappisäätöistä aisaa, miehen taas sitä brion teleskooppia. Emmaljungan ulkonäöstä tykkään enempi, mutta ei tuo briokaan oo huono. Emmaljungissa on ilmakennorenkaat, brioissa ilmakumit. Molemmat on aika kevyitä nostella ja menee kohtalaisen pieneen tilaan (tai pienempään kuin kovakoppaiset) eli siinä ei oo eroa. Tuo heittoaisahan ois tietty kai aika vinkeä lisä, mutta emmaljungissakin ratasosa kääntyy aika näppärästi.
Krääks, koittakaahan auttaa vanhaa, kertokaa omia kokemuksia, mikä ois parempi.
Ja anteeksi tosiaan, kun tällainen omanapainen materialistinen juttu tänne putkahti, mutta nyt on akuutti hätä!!
Pikkis
piti vielä selittelemäni outoa rataskatsasteluajankohtaa... Kun mikäänhän ei ole varmaa, kaikkea voi sattua. Mutta olen nyt ajatellut, että jos soppelit tulee kohdalle, niin saatan ostaakin ja jos nyt jotain ikävää sattuis, niin ainahan ne voi myydä eteenpäin.
Koskaan en oo kyllä näin aikaisin ollut liikkeellä tällaisissa asioissa, nyt oon tainnut tämän viimeisen kohdalla vähän seota =)) Kun en ikipäivänä jaksanut uskoa, että mekin vielä tähän vaiheeseen päästäisiin ja kenties vauvakin saataisiin...
No niin, nyt palstahäirikkö lopettaa tältä päivältä.
Pikkis
Ihan kamala aamu...kesti yli puoli tuntia päästä sängystä ylös. Aina kun olin nousemassa niin silmissä pimeni ja maailma keikkui...koko päivä sen jälkeen on ollut vähän keikkumista. Inhottavaa. Onneksi on huomenna lääkärineuvola...
Kavereista. Esikoisen kaverit tulevat tavallisista perheistä...eivät ole hienostelijoita ja lapset ovat tosi rauhallisia ja kilttejä. Keskimmäisen paras kaveri on yksinhuoltaja äidin ainut lapsi...ihan mukava tyttö...
Nuorimmaisella ei juurikaan pihassa oo ikäisiä kavereita...tarhassa leikkii parin villin pojan kanssa...
Taidan lähtee kahvin keittoon...vieläkin äkkinäiset päänliikautukset huiputtaa...HÖH!
Risella rv 35+4
Pikaisesti jotain meidän päivästä. Ensin harmittavin juttu. Meidän ekaluokkalaisneiti kaatui tänä iltana pyörällä ja molemmista yläetuhampaista lohkesi pala. Ihan sellaiset reilunkokoiset palat :-(. Muuten vauriot oli vähäiset, joten tosi ihmeellistä, miten hampaille pystyi käymään noin. Harmitti kyllä ihan kauheesti kauniiden rautahampaiden takia, mutta ei auta kuin hyväksyä ajatus siitä, että niihin lisätään nyt sitten vähän muovia :-/. Toivottavasti pysyy sit ne muovipaikat paikallaan.
Ja sit tosi tympeä juttu ollut tänään se, että hevosmuurahaiset meinaa taas vallata meidän kodin >:(. Meillä on joka kesä ollut ongelmia noiden muurahaisten kanssa, mutta nyt meni pitkään ettei mitään ollut. Tänään tuolla pihalla seinustalla " heittelin" myrkkyä niiden niskaan. Toivottavasti alkaa tosi pian vaikuttaa ja saadaan nuo yökötykset ulos meidän talosta!
Sit hellyttävin juttu, mikä on tänään voimiani kuluttanut. Meidän 11-kuinen neiti on muutaman viime päivän aikana innostunut aivan valtavasti kävelystä. Siis Jasminhan hoksasi ryömimisenkin ihan kunnolla vasta 3 vk sitten. Nyt harjoittelee konttaamista virkeänä ollessaan tosi innokkaasti, mutta ihan mieluiten haluaa, että häntä pitää kävelyttää. Riittää kun saa pitää sormestani kiinni ja sitten sitä mennään ympäri taloa ja pihamaata :-). Tosin pidemmän päällehän tuo ottaa tosi paljon selkään. Tänään neiti otti jo ihan itsenäisiä askeleita, 10 enimmillään.
Nyt loppuu näppiksestä patterit...
Ja kauheat kivut mahassa aamulla kun nousin ylös! En pystynyt kuin kaksinkerroin olemaan ja olin TOSI kipeä! Hetihän ne kummitukset valtasi mielen! Koululaisia yritin laittaa matkaan ja tottakai hekin huomasivat äitin kivut ja ehdottelivat vuoronperään, josko äitille ois tullut vauva mahaan!! Siis kuinka huomaavaista ja suloista!! Taitaa olla lapsilla vielä tuoreessa muistissa hetket ennen kuin lähdettiin kuopusta tekemään..! Ison masuni kanssa peittelin ja suukottelin lapset ja supisteli jo niin maan perusteellisesti! Sanoinkin, että pian lähdetään isin kanssa vauvaa hakemaan. :)) Luultavasti lapset ovat iloisia kuullessaan tästäkin vauvauutisesta. Pian. :) Huomenna sitten neuvola!
Siinäpä sitä omaa napaa.. Joillakin on jo LA niin lähellä. Onnellisia viimeisiä raskausviikkoja ja päiviä! Me muut tullaan perässä! Ja varmasti uusiakin odottajia tulee pian kuumeilupuolelta. Toivotaan ainakin! :)
Ulkona helle jatkuu... olen mielummin sisällä, että olo pysyy kurissa. Miten te muut, jaksatteko nauttia auringosta?
Kivaa keskiviikkoa! :0)
Omppis
Kai minun pitäisi teidän joukkoonne ilmoittautua, vaikken millään meinaa hahmottaa olevani suurperheodottaja :)
Meille on siis tulossa neljäs lapsukainen, laskettu aika ei ole vielä ihan selvä, kun kaveri päätti tärpätä ensimmäisestä raskauden jälkeisestä ovulaatiosta. Eilen kuuluivat sydänäänet, joten lääkäri epäili, että voisi olla rv 11. Ultraa odotellessa.
Vanhin on vähän päälle neljävuotias, keskimmäinen vähän päälle 2½v ja kuopus 11kk. Kahdessa ensimmäisessä välissä on siis ikäeroa 1v8kk ja nyt on tulossa eroa 1v6kk.
Pohjanmaalla asustellaan (tästä taisi joku mainitakin, joten me liitymme tähän joukkoon ;) ) ja tämän sirkuksen pyörittämisen lisäksi aika menee oman yrityksen pyörittämiseen.
Muita odottajia tervehtien,
Porenn ja tytöt 05/03, 01/05, 09/06 ja Pikkukulta 03/08
Mieskin tuossa eilen valitteli että kyllä sitä on jo taas töissä oltu että voisi hyvin pitää parin viikon loman. Lasten koulut on alkaneet kivasti ja huomenna on kolmosen eka kerhopäivä tälle syksyä. Kotikin alkaa olla kunnossa vauvan tuloon ja eilen vähän pakkailin sairalakassiin omat ja vauvan vaatteet. Lauantaina olisi kummitytön 2v synttärit mutta jos sinne ei päästä niin ei tuo maailmaa kaataisi. Neiti on vielä niin pieni että tuskin hän kovasti harmistuu jos kummitäti on vauvan haussa hänen syttäreiden aikaan =).
Huoh kuuma on ja tylsää. No kohta tulee koululaiset kotiin ja tulee taas elämää tähänkin taloon. Jaa johtuukohan tää tylsyys sitenkin koulun alusta kun joku ei kokoajan ravaa ovella tai ole pyytämässä sitä tai tätä. Huih sitähän alkaa löytyä suurperheenäidin merkkejä kun on tylsää ja liian hiljaista kun on kaksi koulussa yksi nukkuu ja yksi leikkii/katsoo videoita. Vain radio meuhkaa tuossa korvan vieressä. No eiköhän sitä jo parin tunniin päästä pääse lapsille sanomaan että vähempikin ravaaminen kotiovella riittäisi =).
Suppareita ja vauvan syntymää odotellessa
nuttu rv 38+2 jos kuukautisista olisi laskettu niin rv jo tasan 39
Meilla tyttojen kaverit on tarkkaan valittuja/ sekalaista seurakuntaa kun nykyisin tassa kaupungissa asuttavat nuo saharan kulmilta tulleet heh. Eli esikolla on aivan samanlaisista perheista tulevat 3-4 ' parasta' kaveria, myos samalla luokalla olleet. Ens vuonna menee sitte lukioon niin voi kaveritkin muuttua?! Koulun jalkeen ei niin paljon olla yhdessa; enemman just talla uodella alkaa nuo kaveri-vierailut. (15v)
Kakkosella on aivan kauhee maku kavereiden suhteen, toivottavasti tana vuonna alkais jo oppia hakemaan samanlaisia tyttoja kuin itsekin on kun yla-asteelle menee (11v)
Kolmonen on vaativa kavereissaan; koulussakin paras kaveri on samalla luokalla oleva serkku ja yks toinen tytto samalta kadulta. (8v)
Nelonen on vasta 4 v, joten paras kaveri on serkkutytto.
Muutenkin ollaan kovin laheisesti tekemisissa serkkujen kanssa ja jokaisella onkin melkein samanikainen serkkutytto joka on se ' paras' kaveri.
Hienostoperheita on taallakin useitaa, muttei heidan jutut ole kylla niin hankalia- omat muksut ovat ymmartaneet jo aikoja sitten etta monta lasta =meinaa ettei rahaa ole hirveesti ' turhuuksiin' . Kumminkin joka kesaloma he paasevat vesipuistoon, ollaan joka toinen vuosi vuokrattu talo rannalta pariks viikoks; toisina vuosina hotellilomaa jne jne. Seka tietavat Suomen matkojen maksavan hunajaa joten siihen pitaa SAASTAA! Uimassa kaydaan usein ja miehen siskolla on hotelli, joten etuoikeutettuja ollaan mekin...
Meilla lapset ei harrasta varsinaisesti mitaan- ei todellakaan ole koulunkaynnilta aikaa!!! Koulu on taalla vaativaa ja vie kaiken ajan paivalla ja laksyt illalla! Loma-aikoina sitten kuljetaan joka puolella!
Mutta nyt lopetan lopinat- oma napa voi hyvin
- levinia ja Hope rv 36+5-
Nyt palattiin meillä normaaliin rytmiin, oli ihanaa nähdä vanhoja opiskelukavereita ja jutella niitä näitä. Lapset on paljon rauhallisempia kun saavat koulussa purkaa riemuaan. Kauheasti oli kuulumisia tullut ja täässä muutama sana:
Pikkukakkonen: Kaipailit vaunu kommentteja: Musta hyvään menopeliin kannattaa satsata ja lastentarvikkeessa on usein tosi edullisia tarjouksia jos sitä emmaljungaa mielit eli itse en käytettyjä katselisi vaan juoksisin tarjousten perässä kun vanhoja värejä myydään välillä halvemmalla mitä monet vähän käytetyistä pyytää. Briokin on nyt aivan ihana vaunu/ratas ja kankaat tosi hyvänlaatuiset eli valinnanvaraa todella on. Muuten en muista missä suunnalla asuit nimittäin täällä pääkaupunkiseudulla ainakin nyt melkein joka vaunuliike myy vanhoja värejä halvalla.
Mä palailen illasta uudelleen<nyt tuli paniikki...
Annlinn
Kauhea minkä kohtauksen noi pojat järjesti kun sellaisen riidan keskenään kehittivät. Pakko oli muutama tunti nukkua joten palaan nyt hyvissä voimin.
Neronja: tosi kurja teillä toi hammasjuttu, voimia sulle ja tytölle. Mun nuorin kolautti sellaiseen metallipuomiin etuosansa ja etuhampaat alkoi heilumaan , mutta onni onnettomuudessa ne on vielä maitohampaat joten ehkä pysyville ei vahinkoa syntynyt mutta ollaan kyllä nyt pariin otteeseen hammaslääkärissä käyty ja tapaturmavakuutukseen tein ilmoituksen jotta jos myöhemmin jotain ilmenee.
Porenn: Tervetuloa joukkoon, on se uskomatonta että niin moni teistä kanssasisarista on juuri Pohjanmaalta.
Nuttu: sulla se H-hetki vaan lähenee eli jännät paikat tiedossa.
Levinia: Asutteko te ihan pysyvästi siellä ulkomailla vai palaatteko vielä tänne Suomeen. Mulla myös lapsilla koulu niin vaativa joten niillä ei ole mitään harrastuksia koulussa on kerhoja joka päivälle koulun jälkeen ja siihen niillä iltapäivät meneekin ja illasta on sitä läksyjen kanssa painimista. Vanhin kun juuri aloitti yläasteen niin sietä tuli tiedote missä varoitettiin siitä miten läksyjen määrä tuplautuu ja omatoimista tiedonetsintää on miltein joka viikko jossain aineessa.
Mulla lähtee toiseksi vanhin ensi viikosta leirikouluun eli ikävä taitaa mammalle tulla. Nyt täytyy mitata verenpaine, mittaan sen aamusta ja illasta. Virtsanäyte täytyy viedä neuvolaan mulla on niin salakavalia virtsatietulehduksia ilman oireita joten aina säännöllisesti täytyy viljely tehdä yritän kyllä pitää ph:n tosi väkevänä juomalla veteen sekoitettu lusikallinen omenaviinietikkaa mutta ei se silti aina auta. Muuten miten te muut selviydytte lasten koulukirjojen paperoinnista. Täytyy pyytää mies apuun jotta saadaan kaikki joutuisammin. Tänään tuli jo yhteensä 8 kirjaa ja useita vihkoja joten kiva iltahomma tiedossa.
Viime yöstä taas oli kauheat painajaiset ja valvoin yli neljä tuntia.
GALLUP:Muuten millä viikoilla olette tunteneet ensimmäisen kerran vauvan liikkeet, mä en yhtään muista edellisistä ja nyt musta tuntuu aivan kauheelta kun en vielä tunne mitään ja moni uudelleen synnyttäjä kirjoittelee tuntevansa vaikka kuinka aikaisin, eli yli 15rv olis nyt ja ultran mukaan viikko enemmän, enkä kyllä tunne mitään.
Järjissään pysyminen on ja vaikeeta, näillä tuntemuksilla.
Annlinn
Ja löysihän se Porennkin tiensä tänne ;)
Onpas taas pitkästi kun olen ennättänyt koneelle istahtaa ja näppäillä...
KAVEREISTA: meillä esikoinen aloitti just ekalla ja parhaimpiin kavereihin kuuluu samalla luokalla oleva tyttö jonka perheeseen odotetaan myös neljättä lasta :) ja heilläkin esikoinen siis nyt ekalla, että aika samanmoisesta perheestä. Toinen paras kaveri asuu tuossa naapurissa, muuten ihan kiva tyttö, mutta kyllä sen huomaa että on kuitenkin kaksi vuotta vanhempi, alkaa olla isompien juttuja sillä jo. Ja vielä kun on yksinhuoltajan ainoa lapsi ja sukunsa nuorin niin näkee että on kaiken aina saanut. En aina oikein pidä hänen juttujaan oman tyttöni ikätasoon sopivina, ei meillä vielä Brazt leikeissä vilahtele ex-poikaystävät ja pussaileminen jollei naapurintyttö sit niitä viljele. Melkein nauratti kun naapurintyttö kysyi " kuulitko kun ne pojat siellä (uimarannalla) esitteli olevinaan jättimuniaan, hyi hitto" niin minun esikoiseni ei selvästikään ymmärtänyt mistä munista oli kysymys....
Neuvolassa kävin tänään ja jäin hieman ihmettelemään...Mulla on aina ollu fundusmitat siellä alakäyrän ja keskikäyrän välissä ja nyt oli Yläkäyrällä!!!! Siis MITÄ?? Ultrassa kuitenkin vauva vastasi viikkoja täysin...eli onko kyse siitä että kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa, että kohtu venyy nopaemmin? Ei kukaan kuitenkaan ole maininnut että olis paljon lapsivettä tms? Neuvolantäti oli sitä mieltä että olis rt, mutta itse epäilen sitä koska tunnen liikkeet pääasiassa suoraan alaspäin tai alaoikealle, ei potkuja ylös ollenkaan. Onko kenelläkään kokemusta tuosta sf-jutusta?
Painoa oli tullut yllättävän vähän (vrt.syömisiin nimittäin), 320g/vko ja kun alkuraskaudessa podetun flussan (kaikki miastui styroksilta eikä mitään tehny muutenkaan oikein mieli) tuoksinassa painoa hupeni 3kg niin olen nyt sitten samanpainoinen kuin ekassa neuvolassa, ei huonosti minusta se. Tavoitteena onkin ettei ihan hirveästi painoa tulis kun on tuota makkaraa jo ennestään olemassa.
Muuten elämä etenee hikoillessa kuin porsas, kiva kiva. Muutan K-kaupan maitokaappiin jos ei lopu kohta paahtaminen.
Minjuska ja Manteli 24+3
Kyllä oli kiva käydä aamulenkki kuopuksen kanssa kun ei heti läkähtynyt! Sinne se neitokainen jäi pihalle nukkumaan ja taas on nämä ruhtinaaliset pari omaa tuntia (siis aikaa siivota jne... plääh..). Neuvola on kahdelta ja ilman muuta riennän iltasella tännekin laittamaan kuulumisia. :)
Annlinn kyseli kirjojen päällystämisestä. Meillä isukki hoitaa kaikkien kolmen koululaisen kirjat. Sanon hänelle aina etten minä osaa... osaisin kai jos yrittäisin.. ;) mutta itsellä on niin kädet täynnä, että hyvällä omalla tunnolla olen sen homman miehelle jättänyt. Tähän mennessä vasta ekaluokkalainen on tuonut aapisen muovitettavaksi.
Soffalaa täällä kaipailen! Olet varmaan ihan kunnossa ja selvisit säikähdyksellä vuodosta??? Kirjoittelepa muutama rivi jos käyt lueskelemassa! :))
Kauheasti tekisi jo mieli ostaa mammavaatteita, mutta jos vielä muutaman viikon odottaisi ja sitten! Siinä sitä onkin pähkäileminen, että mikä kumma talvitakki menee päälle maaliskuun viime metreillä.. ;) Viime raskaudesta on äippävaatteita säästettynäkin, mutta suurin osa on kevät-ja kesävaatteita kun silloin suurin masu ajoittui lämpimiin keleihin. Mutta eiköhän tästä pulmasta selvitä!
Nyt alkoi satamaan! Pian sadesuojaa vaunujen päälle! Moit!
O
Melko hyvin nukuttu yö takana. Mieskin lähtii töihin joten paluu oikeseen arkeen on käsillä. Jee! Lapset katselee vielä nelosen aamupiirrettyjä kohta laitetaan aamupalaa sitten isot tytöt kouluun. Ohjelmassa tänään ei ole mitään pitää kehittää jotain että vauva ei luule minun pitävän lepopäivää ja päätä syntyä lupa syntymiseen on vasta viikonloppuna ;o) Sittenkin voisi odotella vielä. Minä en millään haluaisi leijonaa meidän perheeseen ärjymään. Yksi neitsyt meillä jo on ja mukavan rauhallinen.
Niin aina tässä on tuota hommaa. Tässä pitäisi vielä kehittää vajaa 5 cm tuolle yhdelle seinälle että saadaan yksi sohva mahtumaan spivasti päin paikalleen. Eilen sen jo mittasin että mahtuu just mutta en tajunnut meillähän on ikkunalauta kin olemassa joten eipä nyt sitten mahdukkaan. Meidän olohuoneen ruokapöytäkin on ollut koko kesän tavaroiden lepopaikka ja sitä olen kohta pari viikkoa yrittänyt siivota mutta ei löydä romut millään paikkaansa toisen sohvan päälisiä on vielä pesemättä sitten ne pitäisi saada kuivaksi ja paikalleenkin vielä. Jotain kivaakin puuhaaa pitää yrittää kehitellä.
( .) eilen ei enää supistellut ainakaan säännöllisesti. Neuvolatäti mittasi hieman korkeita verenpainelukemia joten nyt saan sitten tarkkailla päänsärkyä ja näköhäiriöitä. Pissastakin löysi valkuaista mutta se oli niin pieni liru että valkuainen johtui siitä. Sain kotiin liuskan ja se oli kyllä puhdas kun tein vähän runsaanmasta näytteeestä. Painoakin o oli tullut niin että nyt sitten painan puoli kiloa yli 80kg =0. No jos suurin osa olisi vain turvotusta joka häviäisi melko pian vauvan synnyttyä.
Jaaha nyt ne ohjelmat loppui pitää mennä laittamaan aamupalaa ja potkia isot kouluun.
nuttu rv 38+1