Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TAMMITENAVAT ma-to***

13.08.2007 |

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! =)

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tähän alkuun linkit kahteen edelliseen pinoon, ettei jokaisen (joka haluaa niitä lukea) tarvitse niitä erikseen kaivaa:

- Viime viikon alun jutut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10895813&p=9&tm…

- Viime viikonlopun jutut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10986380&p=2&tm…

Sitten yhteen vanhaan juttuun, mikä jäi kesälomani vuoksi kommentoimatta aiemmin. Eli sukupuolen tunnistaminen virtsarakosta. Olen siis jostain tämän asian aikanaan kuullut, mutta en ole muistanut kysyä asian paikkaansa pitävyyttä henkilöltä, jolla on kunnon kokemusta ultraamisesta. Piti kysyä NP-ultrassa, mutta unohdin. Jospa 3vk päästä rakenneultrassa muistaisin kysyä...

Eli mulla on siis sellainen käsitys, että tytöllä olisi isompi virtsarakko kuin pojalla.

Allujapupu kyseli masun kasvamisesta. Mulla se on alkanut nyt vasta kasvamaan. Nyt näyttäisi siltä, että voisin saada oikean vauvamasun. Ekassa raskaudessa kun sellaista ei näkynyt viimeisillä viikoillakaan :/.

Liikkeetkin tuntuvat nyt jo mukavasti, aiemmin kun niitä piti ihan " kuulostella" ja jokin aika sitten oli parin viikon tauko, kun en tuntenut mitään, ei kyllä ollut aikaa " kuulostellakaan" .

Toissaviikolla oli neuvola, HB laskenut huimasti. Ekalla neuvolakerralla se oli 160 ja nyt 111. Painokin tippunut, saisi laskea vielä jonkin aikaa :). Seuraava neuvola onkin se, jolloin saan raskaustodistuksen!

Loman aikana ajattelin, etten sittenkään ottaisi äitiyspakkausta, mutta joku täällä mainitsi että se toppapuku on huomattavasti pienempi kuin aiemmissa pakkauksissa, joten se sai mut taas haluamaan pakkausta. Eli kiitos maininnasta!

Sammermanni taisi ihmetellä pahaa oloa päikkyjen jälkeen. Mulla on ollu pientä etomista, jos olen nukkunut väärässä asennossa. Mutta nyt viikonloppuna sain päikkyjen jälkeen niin kamalan pahoinvointi- ja pyörrytyskohtauksen, että oksat pois! Ikinä ei ole tuollaista ollut. Tämä ei voinut johtua väärästä asennosta. Johtuisikohan verenpaineista? Mulla oli viime neuvolassa alhaiset verenpaineet (onkin pyörryttänyt), mitä ei ole koskaan aiemmin ollut (yleensä hieman koholla).

Itse pyörittelen nimivalintoja päässäni, mutta miehen kanssa niistä on turha vielä puhua. Kaikki aikanaan. En viimeksikään täyttänyt sairaalan kaavakkeeseen nimiehdotuksia, kun neuvolasta sanoivat ettei tarvii jos ei halua.

Rakenneultra on 3vk päästä (rv21). Samalla pyydän keskusteluaikaa tulevasta synnytyksestä, eka synnytys kun ei mennyt ihan nappiin. Saattavat kyllä vaatia lähetettä neuvolasta, mutta onneksi on neuvola heti ultran jälkeen.

Hankinnat on monen mielessä :).

Onkos kukaan hurahtanut tai innostunut kestovaipoista? Mä käytin esikoisella kestoja aluksi, mutta ekan kesän tullessa (lämpimät kelit, runsaat menemiset, ym.) ne jäivät, eli reilun vuoden iässä. Nyt reilun 2v iässä vaippoja ei enää tarvitakaan(!). Nyt kestot on veljenpojalla ja ajattelin ne heille lopullisesti luovuttaakin, kun sinnekin on toinen tulossa. Nyt olen kuitenkin tullut toisiin aatoksiin ja ajattelin ottaa ne kertisten rinnalle. Viimeksi käytettiin myös sekaisin kestoja (päivisin) ja kertiksiä (öisin ja reissussa).

Vikli80 kertoi hankkineensa Aventin rintapumpun. Itse ostin sen Tallinnan apteekista esikoista odottaessa ja myin sen pois, kun ei ollut tarvetta. Nyt en sitä aiokaan hankkia etukäteen. Mutta vinkiksi, että ainakin 3v sitten Tallinnasta (apteekista siis) sai Aventin rintapumpun n.40% halvemmalla kuin Suomesta :).

Magda_lena, kiva kuulla että olet kaverin innoittamana löytänyt meidät! Olen aikanaan suositellut palstaa kahdellekin kaverille, jotka olivat muuttaneet uudelle paikkakunnalle töiden perässä, eikä heillä ollut yhtään kaveria/ystävää uudella seudulla. Kerroin siis, että tällaisten palstojen kautta tutustuu kuin huomaamatta samassa tilanteessa oleviin ihmisiin. Itselleni ainakin korvaamaton tuki ollut jo esikoista odottaessa. Kumpikaan kavereista ei innostunut asiasta ja kaipaavat edelleen seuraa, vaikkakin joitain yhteyksiä ovatkin luoneet mm. leikkipuistoissa.

Nyt on jatkettava taas töitä (eka työpäivä loman jälkeen alkanut ja fiilikset aika huonot, varsinkin kun ulkona yli 30 astetta (viime viikolla oli koko ajan " vain" max. 28 astetta).

Justus rv17+6

(kääk, kohta ollaan puolessa välissä!!!!!!!)

Vierailija
22/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justus, verenpaineita mäkin aattelin, mut en tiedä selittääkö se ihan kaikkea.Kuheeta tuo kun voisn vauvan nukkuessa otta itsekin päikyt mut en uskalla enää kun menee sitten loppupv pilalle ku tulee aivan hirveä olo!!!!

Nimet on selvät, paitsi ukko ei oo täysin nielaissut pojan nimiehdotusta. Saa luvan niellä, koska mitään muuta kivaa nimeä ei enää ole osunut silmään=)

Kertavaipoilla mennään.

Mitäs viel?

No, palaan sit jos tulee mielen jotain.

Mukavaa päivää!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miulla alkoi työt tänään melkein 2v tauon jälkeen. pomo ei kommentoinut raskautta mitenkään (onnittelut olisivatkin olleet liikaa toivottu, muttei tosiaan mitään kommenttia!). muutenkin jäi vähän halju fiilis ekasta päivästä, pitää toivoa että meno tästä vähän mukavoituisi..

nimistä: tytölle meillä on nimi, pojan nimestä ei hajuakaan.

vaipat: kestoilla mennään kuten on menty 2 ekan lapsenkin kanssa.

ja muistutus vielä yahoon keskustelupalstasta: http://groups.yahoo.com/group/Tammitenavat08/

annele + pikkarainen 18+0

Vierailija
24/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet vain jatkuvat! Ainakin täällä etelässä. Ei kyllä saisi valittaa näistä keleistä, mutta tämä mamma on ainakin ihan pakahtumispisteessä. Iso osa ongelmaa on, että mitkään hellevaatteet eivät enää mahdu päälle, enkä malttaisi ruveta muutamaa viikkoa varten uusia shortseja ja mekkoja hankkimaan. Ja turvottaa.

Ensi viikolla on rakenneultra. Olin tuntevinani liikkeitä jo monta viikkoa sitten, mutta nyt on ollut pari viikkoa ihan hiljaista. Huolestuttaa, ja ajattelin jo soittaa neuvolaan ja pyytää ylimääräistä käyntiä sydänäänien kuuntelua varten, mutta yritän sinnitellä tuonne ultraan. Jos käy huonosti, niin eihän siinä ylimääräiset neuvolat paljon auta. :(

Olikos se Satsumanäiti joka vinkkasi siitä äitiyspakkauksen aikaisempaa pienemmästä toppapuvusta. Mulla meni äitiyspakkausasia myös uudelleen harkintaan tuon tiedon jälkeen. Ilmeisesti tammivauva sen toppapuvun kuitenkin tarvitsee ja meillä olemassaolevaan 80 senttiseen vauveli kyllä hukkuu.

Kestovaippoja ajateltiin käyttää. Esikoisen kanssa osakestoiltiin aluksi ja sitten siirryttiin kokonaan kestoihin. Tulevalle vauvalle vaipat on siis kutakuinkin valmiina, jollen innostu jotain söpöä ostelemaan. :)

Isännän loma loppui tänään, joten (kotiäidin) arki on alkanut täälläkin. Hauskaa viikkoa itse kullekin!

-Tintti

Vierailija
25/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehdin pitkästä aikaa kirjoittaa muutaman rivin. Tosi kiireinen kesä on ollut, vaikka vanhempainvapaalla olen (syyskuussa alkaa hoitovapaa). Pakolliset mummola/sukulaiskyläilyt on nyt suoritettu, mökillä on tullut oltua ja talokin on lähes muuttovalmis. Päivät menee tosi nopeaan ja välillä kauhistuttaa, että tämä raskaus on jo puolessa välissä. Esikoista odottaessa sitä toivoi, että raskausviikot olisivat menneet nopeammin, mutta nyt sitä toivoo, että vuorokaudessa olisi edes muutama tunti lisää.

Keskiviikkona olisi neuvola ja sen jälkeen varaan ajan rakenneultraan. Ekassa raskaudessa emme halunneet tietää vauvan sukupuolta, mutta nyt haluamme tietää. Kummatkin ollaan " varmoja" , että tyttö meille tulee...saa sitten nähdä. Tytölle on nimi valmiina. On samantyylinen vanhanajan nimi kuin esikoisella. Pojan nimi on sitten aivan hukassa. Mieheni isä sanoi, että hänen Seppo -nimeään saa kyllä lainata, jos ei muuta nimeä pojalle keksitä :)

Mulla vatsa pömpöttää jo reilusti. Painoa ei kuitenkaan ole tullut kuin 1 kg lisää. Herkkujen syönti on pikku hiljaa tasaantunut. Olen päässyt eroon alkuraskauden aivan järjettömästä karkin ja makean himosta. Nyt riittää, että pari kertaa viikossa saa jotain tosi makeaa. Vauva potkii jo kovasti vatsassa ja muistuttaa tasaisin väliajoin olemassa olostaan, onneksi!

Harmillista kuulla, että ainakin yhdellä tammikuun odottajalla oli ristiriitoja lähisukulaisten (anoppi) kanssa raskauden vuoksi. Meillä läheiset ovat olleen tosi iloisia raskaudesta. Tietysti se on tainnut kaikille läheisille tulla vähän yllätyksenä, että olen näin pian esikoisen syntymän jälkeen uudelleen raskaana. Omat vanhempani asuvat kaukana, eivätkä voi osallistua arkeemme (nähdään noin 4-5 kertaa vuodessa), mutta mieheni vanhemmat asuvat 10 minuutin automatkan päässä ja auttavat mielellään lapsenhoidossa. Loppujen lopuksi esikoinen on ollut aika vähän heillä hoidossa, mutta tietoisuus siitä, että hoitopaikka on tarvittaessa olemassa, helpottaa elämää kummasti.

Mä olen viimeisen kuukauden aikana lainannut kirjastossa ison kansan vauvalehtiä ja lukenut niitä ennen nukkumaanmenoa. Yhden asian olen lehtiä lukiessani huomannut. Mä en pysty lukemaan ns. surullisia artikkeleita (lapsen kuolema ym.). Muutaman artikkelin olen " erehtynyt " lukemaan ja itkusta ei meinaa tulla loppua. Kyllähän sitä on ennen raskauttakin herkistynyt, jos lukee tai kuulee jotain surullista/ikävää, mutta nyt musta on tullut aivan mahdoton. Yhden ystäväni luona oli kissanpentuja ja nekin alkoivat itkettää minua. Olen jättänyt suosiolla kaikki nyyhkyelokuvat väliin, jotta silmäni eivät turpoa kiinni :). Miten muilla?

Nyt täytyy alkaa imuroimaan, vaikka yhtään ei huvittaisi!

Terkuin, aamuhalla rv 19+2

P.S. Sammermanni: tuo teidän aamuinen kakkashow nosti myötätunnosta tuskan hien otsalle. Meillä neiti ei onneksi ole vielä keksinyt, että vaipan voi ottaa itse pois, mutta oksentaessaan hänkin osaa taitavasti levittää oksennuksen käsillään joka paikkaan. No, onneksi ei sentään eletä keskiajalla, vaan pyykkikone auttaa meitä sottapyttyjen äitejä.

Vierailija
26/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ollut lomilla joten en oo hirveesti kirjoitellut tai käynyt edes katsomassa kuulumisia. mustaki tuntuu et tuo mahan kasvu ois pysähtynyt mut 2 viikkoo sitten neuvolas kuulu sydänäänet ja selvästi joten yritän olla hyvin mielin. itseki kokeilin täs kesävaatteita ku tuli nää helteet ja 1 hame ainoastaa mahtuu päälle... en kyll viitsis ostaa uusia ku kuitenki nää helteet ei kauan kestä... mä käytän viel normi vaatteita, äitiysvaatteet tuntuu viel " isoilta" oon kyll siirtynyt koosta 36 kokoon 42(ikinä en oo näin isoi vaatteita käyttäny). liikkeitä en oo tuntenut viel. väsymys ja pahoinvointi vaivaa edelleen... et tälläistä täällä...

rv 16+2

Vierailija
27/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paidat on samaa kokoa kui ennenki, housut on vaa isommat...

Vierailija
28/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tähän alkuun heti linkin sinne KELAn sivuille, niin voipi käydä halukkaat helposti sitä uutta ÄP katsomassa =)

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100502155308EH?openDocument

Itse en siis vielä tiedä, ottaako vai jättääkö...

Aika tylsiä työkavereita/pomoja täällä näyttää olevan... toivottavasti tilanne korjaantuu tavalla tai toisella, ja pian!

Anoppiongelmat on kans olleet puheenaiheena, meillä miehen äiti vain tuumas että mitäs sitä sinäkään (siis mies, ikää nyt 48) enään noin vanhana lisää niitä lapsia tekemään!!! Miehellä siiis edellisestä avioliitosta kaksi poikaa (29 ja 23) ja nyt siis tämä vajaa vuosikas ja masuasukki... Kumma vaan, ettei samanlaisia kommentteja antanut miehen siskon perheelle, siellä siskon mies oli 55 vuotias heidän kuopuksen syntyessä... Nooh, onneksi osaan laittaa asioita tarpeentullen toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, vaikka ne tietty vähän jäävätkin kaihertamaan =/

Juu, makeaa teki mullakin koko alkuraskauden mieli, karkkia ois voinut mussuttaa jatkuvasti! Nyt on onneksi vähän jo tasaantunut, riittää kunhan kerran viikossa on karkkipäivä ;)

Mitäs muuta, uusia odottajia oli viime viikolla, rohkeasti vain mukaan kirjoittelemaan! :)

-Allu ja Pupu rv17+

Vierailija
29/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihanan erilaisia lastenvaatteita ja muita tykötarpeita myyvä nettikauppa, käykääs tsekkaamassa =)

http://www.sisukas.net/

-Allu

Vierailija
30/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos allujapupulle linkkivinkistä, kivoja vaatteita!

Joku kyseli muistaakseni viime viikolla vauvalehdistä. Tällä hetkellä pelkkiin vauva-asioihin keskittynyt lehti taitaa olla Vauva-lehti. Kaksplus on laajentanut juttujaan ja käsittelee muutakin kuin vauva-aikaa. Itse olen ihastunut Perhe-lehteen, kun on tuo esikoinen jo menossa mukana.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille! Toivottavasti kestetään nämä kesän viimeiset hellepäivät (toivottavasti viimeiset, alkaa kohta kunto loppumaan näin raskaana ollessa).

Justus rv tasan 18

Vierailija
31/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää yksi kysymys laittaa, jota olen itse pähkäillyt tässä... =)

Eli millaisia talvivaatteita olette meinanneet käyttää??

Mulla esikoisen odotus ajoittui suurimmaksi osaksi kevääseen ja kesään ja kuopuksen odotus taas päättyi marraskuulle ennen kunnon apkkasten alkamista... Eli isompia talvivaatteita en ole joutunut pitämään vielä!

Sain anopilta lainaksi Novitan neulelehden, josta otin neulottavan ison ponchon ohjeen, jota hieman meinasin jos kokeilisi tehdä. Paksusta langasta ja joku kivan värinen... Muuten ei mitään hajua mitä mahtuu päälle, talvivaatteet (niinkun muutkin) on mulla melkeinpä sellaista tyköistuvampaa kun väljää mallia normaalisti.

t. vilmahilja (la 19.1.)

Vierailija
32/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Eilen olikin kertynyt jo pitkä ketju. Tässä kommentteja joihinkin juttuihin, joista täällä on puhuttu.

Nimiä ei olla vielä mietitty. Jossain vaiheessa niistä tuli puhetta, mutta ei päästy asiassa pidemmälle. Jotenkin tuntuu, että haluan nähdä tulokkaan ennen kuin päätän nimestä, mutta voisihan niitä vaihtoehtoja jo miettiä. Ja mekin saatiin sairaalaa varten paperi, johon pitää kirjata nimivaihtoehdot.

Vaipoista: kestovaippoja olen suunnitellut kokeilevani, katsotaan sitten miten alkaa sujua. Jotenkin vaan hirvittää se määrä mikä niitä kertakäyttövaippoja yhdeltä lapselta kertyisi kaatopaikalle.

Rinnat mulla aristaa vaihtelevasti. Olisiko sitten kasvu sellaista ajoittaista? Alussa aristi kovinkin ja nyt on viime viikkoina aina välillä rinnat olleet kipeät. No, kokoakin on tullut lisää, joten kai se siitä kasvusta vaan johtuu.

Itkuisuutta/herkkyyttä on ilmassa täälläkin normaalia enemmän. Reilu viikko sitten oli isoisän hautajaiset ja arvatkaa vaan kuinka rankkaa se oli. Nenäliinat oli märkinä jo ennen kuin pappi edes alkoi puhua...

Vatsan kasvu mulla tuntuu vasta kunnolla alkaneen, esikoista kun odotan. Nyt ihan viime päivinä maha tuntuu pullahtaneen esiin, mutta sen pystyy vielä peittämään vaatteilla aika hyvin. Tosin nyt alkaa loputkin kesävaatteet kiristää ja tuntua epämukavilta. Housuostoksille olisi suunnattava pikimmiten. Paino ei kotivaa' an mukaan ole noussut, mutta mun paino laskee yleensäkin aina kilon pari kesäisin. Seuraava neuvola ja punnitus on vasta kahden viikon päästä, saa nähdä mitä siellä vaaka näyttää. Tosin ei se niidenkään punnitus mikään tarkka ole, kun punnitaan vaatteet päällä. Nyt on käytössä kevyet kesävaatteet, mutta sitten kun siirrytään talvivaatteisiin, niin siinähän tulee helposti pari kiloa lisää painoa. :-)

Eilen tuli tulokset seerumiseulasta ja näyte oli ollut normaali, huh. Eihän sitä silti tiedä, mutta periaatteessa olen kiinnostunut käymään kaikissa tutkimuksissa mihin vaan pääsee. Rakenneultra on vasta kolmen viikon päästä. Nyt kun työt taas alkoi viikot tuntuu kuluvan tosi nopeasti

Mukavaa viikkoa kaikille!

Lily 16+4

Vierailija
33/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan pihalla, kun luen noita teidän vaatekeskusteluja. Mulla ei ole hajuakaan mitä vaatteita itse talvella käytän/mitkä mahtuu päälle saati sitten mitä vauva tarvitsee. Onneksi tässä on vielä aikaa, mutta jatkakaa vaan hyvien vinkkien antamista! :-)

Lily

Vierailija
34/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kenelläkään hyviä ideoita mistä saisi toppatakin (tai muun talvitakin) johon masu mahtuisi? Isomman koon ostaminen ei oikein innosta, koska olen jo kokoa 42 tai 44 ja takkia pitäisi käyttää töissä. Eli haluaisin normaalin kauniisti istuvan takin, mutta mihin masu mahtuisi.

Toukomaa ja Nuppu 17+0

Vierailija
35/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana kiitti Allulle linkistä, oli ylisöpöjä vaatteita!!!

Tänään on sit se neuvola ja saa kuulla vauvan sydäntä=) Mut parina iltana olen tainnut kuulla niitä liikkeitäkin nyt.

Mulla on toppatakkina joku 42 koon tikkitakki, jonka ostin viime vuonna ku olin silloinkin raskaana kahdellakympillä Lidlistä.Sillä on sitte mentävä. A-linjaiset takithan sopii odottajalle ja myöhemminkin. Ja pitkä ponco on hyvä. Kirppareita kantsii kiertää sillä silmällä.Itse en raaskinut sijoittaa kunnon äitiystakkiin, kun piti olla se viimeinen raskaus...No, toisin kävi. Mutta ne äitiysvaatteet saa kyllä huutonetissä myytyäkin eteenpäin hyvin, etenkin takit ja tommoset.

Ostin eilen (tai oikeestaan passitin ukon apteekkiin) magnesiumia ja renniee.On tullu suonenvetoa pohkeisiin ja närästystä nyt. Toisaalta kiva ettei ole lihaskivut vaivanneet, mut sen aika on myöhemmin. Magnesium auttaa suonenvetoihin ja levottomiin jalkoihin, ihan vinkkinä;)

Ihanaa lukea toisten kuulumisia!!! Olkaa aktiivisia!! Parvessa on hyvä lentää=)

Rv 19 tasan (kylläpä aika rientää!!!)

Vierailija
36/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat ystäväni ovat lainanneet isokokoisemmalta ystävältään tai sukulaiseltaan just talvivaatteita.

Mulla mahtui viime raskaudessa omat talvitakit ja äitini teki yhdet paksummat, fleecevuoriset housut (ei kuitenkaan toppahousuja, koska loppuraskaudesta oli aina kuuma).

Suurimmaksi ongelmaksi koitui kengät! Mun kengän koko kasvoi parilla numerolla raskausaikana, ihan vaan turvotuksen vuoksi. Ostinkin (Lidlistä) toppasaappaat ja loppuajan käytin miehen ylisuuria lenkkareita :). Turvotus kun jatkui vielä synnytyksen jälkeenkin, niin miehen lenkkarit oli kovassa käytössä muutaman kuukauden.

Ihan vain vinkiksi, että jos kärsitte loppuraskaudesta turvotuksesta, se mitä todennäköisemmin pahenee synnytyksen jälkeen. Mä sain parin vuoden takaiset turvotukset pois vasta viime keväänä lymfan avulla (myös kengän koko palautui normaaliksi).

Niin ja tosiaan, jalan koko saattaa kasvaa raskausaikana, kun jalan muoto muuttuu. Tiedän yhden naisen, jolla kasvoi jalka jokaisesta lapsesta numerolla ja hällä on kolme lasta.

Sori paasaukseni, mutta koin asian viime raskaudessa (ja sen jälkeen) todella raskaana. Onneksi yksi ystäväni osasi valaista mua asiasta just ennen synnytystä, ettei ihan yllätyksenä tullut. Sairaalassa kysyin turvotuksen pahentumisesta pariltakin kätilöltä ja he sanoivat ettei voi olla mahdollista! Oli siis aivan hirveätä pukea vauvaa tuvonneilla nakkisormilla, niitä särki ihan hirveästi, eikä mitkään napit meinanneet mennä kiinni :(.

Ja sitten tuo magnesium. Kuulin luontaistuotekaupasta, että magnesium auttaa myös ummetukseen ja sitähän saattaa ilmetä näin raskausaikana!

T: palstaterroristi :)

Vierailija
37/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aloin miettimään uudestaan sitä äippäpakkauksen ottoa ku kelan sivuilla oli et se toppapuku on 68cm. tosin ku tossa kuvassa on kääritty ne hiat ni en sitten tiiä että tarkottaako se käärittyny sitä 68 vai onko se ihan oikeesti 68cm. pitäs kysyä vaikka neuvolasta jos ne tietäis tai voiskohan kelalle soittaa johonki ja kysellä sitä?

itelle ei välttämättä tarvi uuttatoppatakkia ostaa, tosin sen näkee sitten ku maha kasvaa enemmän. mut syksyksi varmaan tarvis ostaa joku takki ei oo muita ku sellasia vartalonmyötäsiä ni kohta lentää napit niistä...

masussa kaikki hyvin. kovasti taas myllertää siellä ja potkii. :)

pipali ja masukki 18+6

Vierailija
38/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan oikeasti kokoa 68 cm.

Toukomaa

Vierailija
39/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti kun toiset ajattelee toppatakkeja ja tuntuu että hiki tulee jo pelkästä ajatuksesta!! No, kiva ajatella kun nääntyy tähän helteeseen että jos sitten taas kun meillä mennään synnyttämään niin pakkasta on paljonkin. Tai syksyvauvoilla on kyllä melkein kaikille vihmonu lunta kun on sairaalaan ajeltu.

Minäkin ajattelin katsastaa ensin sen pakkauksen toppapuvun ja jos se tuntuu jättisuurelta niin ostan sitten uuden pienemmän. Kun laittaa heti paperit kelalle menemään niin aika pianhan sen pakkauksen on saanut.

Olis tehnyt mieli jo nyt tilata haalari mutta en kertakaikkiaan voi. Joudun varmaan soittamaan neuvolaan et kuuntelevat sydänäänet ennen seuraavaa neuvolaa, joka oli joskus syyskuun alussa. Minut vetää niin maahan nuo suru-uutiset. Ja kun ei omasta vauvasta ole vielä toivoakaan että alkaisin liikkeitä tuntemaan. Eli kait täälläkin on sitä itkuherkkyyttä. Eräänä päivänä kävelin postiin yksin rauhassa ja mietin että viime syksynä olin tähän aikaan aivan viimeisilläni ja sit sain sen ihanan pikku nyytin. Sitten muistin ne parit pienet 50 cm potkarit jotka ostin ja meinasi itku tulla. Vauva oli vain 46 cm pitkä niin sehän hukkui 60 cm vaatteisiin.

Kun osaiskin elää tuohon puoleen väliin niin ettei edes muistais ajatella tätä raskautta niin ei ehtisi murehtimaan. Ehkä se aika tästä äkkiä meneekin, vauvakuume vaan on aivan mieletön!! Mitenhän pitkäksi mun aika vielä tulee enneku vauva on sylissä. No, ehkä ne liikkeet sitten helpottaa sitä kuumetta kun tuntee vauvan.

Nimet meillä varmaan joudutaan nostamaan hatusta. Ei kertakaikkiaan kumpikaan meistä keksi enää yhtään mitään nimiä. Sais kyllä kohta puolin alkaa miettimään, täällä ainakin pitää täyttää sairaalan esitietolomake jossa kysytään nimiä. Ei niitä kehtaa tyhjäksikään jättää. Viimes jo meinasi tytön nimi jäädä tyhjäksi.

Minä olen viime keväänä tutustunut kestovaippoihin ja kokeillut niitä nuorimmaisella. Nyt olis tarkoitus tehdä lisää hänelle niitä ja ommella vielä vauvallekin pieniä vaippoja. Olen käyttänyt rinnakkain kertakäyttöjä ja kestoja. Tykkään enemmän sellaisesta vapaa valinnaisesta linjasta ettei niin ehdoton tarvi olla. Jos tuntuu että hukun pyykkeihin muutenkin niin olen hyvällä omalla tunnolla voinut pitää taukoa kestoilussa. PItäis vaan tehdä kangastilaus että pääsis ompeleen. Syksyllähän sitä on aikaa.

Mutta nyt minä lopetan tältä erää ja yritän saada tästä päivästä otteeen.

Voimia masunkasvattajille!

Iuiu ja masukki 15

Vierailija
40/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania nuo äitiyspakkauksen vaatteet! :) Muistan nähneeni viime tai edellisvuoden vaatteita kuvassa, eikä ne musta ollut näin ihanan näköisiä silloin.

Nimiä ollaan mietitty. Tytölle on jo päätetty, pojalle on hankalampi keksiä, mutta sekin ollaan jokseenkin päätetty.

Olen ajatellut ottaa kestovaipat käyttöön! Esikoista odotellaan, että saa nähdä, onko sitten liian kunnianhimoinen tavoite. :)

Viime viikon pinkassa muutama taisi valitella ongelmaa tihentyneestä pissalla käymisestä. Sain vinkin yhdeltä kaverilta, että helpottaa, kun nukkuu vasemmalla (muistaakseni vasemmalla) kyljellä. Ei tule painetta rakkoon niin paljon. Oli hänellä auttanut! Kannattaa kokeilla.

Hyvää odotusta kaikille!

Liina ja vauva 17+1