Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TAMMITENAVAT ma-to***

13.08.2007 |

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! =)

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan sydänäänet oli vahvat ja vilkkaat=) Voi että kivi vieri sydämeltä!!!! Heti olenkin tänään tuntenu jo enemmän liikkeitäkin=)

En tiiä siitä ä-pakkauksesta.Saahan sillä rahalla aika hyvän haalarin vauvalle, tai parikin.Kun juuri otettiin kuopukselle se edellinen, jossa kylläkään ei ollu yhtä kivat vaatteet. Mut enimmäkseen oon pitäny itte ostamiani vaatteita kuiteski.

Vierailija
42/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämmelliset onnitelut tämän päivän sydänäänistä Sammermannille. Sydänäänet on ehkä yksi kauneimmista äänistä tällä hetkellä.

Mulla on masentava päivä. Tuntuu että kaikki menee jotenkin toisin kuin suunnitteli. Uudet työt ahdistaa, koska pelkään etten ole riittävän nopeasti riittävän hyvä ja sitten jään vielä äippälomalle.. Että musta on lähinnä harmia sinne. ANTEEKSI teille ihanille että tälläin vuodatan, mutta tuntuu, että nyt pitää vähän päästellä.. Te suurinpiirtein ymmärrätte millaisia säväreitä raskaus kaikkeen lisää. Kun stressi kaikesta muusta kasvaa, tulee pelko siitä että raskaudessakin kävisi jotain ikävää. Tuntuu, että se on kuitenkin se kantava voima nyt kun muu maailma tuntuu pullistelevan ympärillä. Minä voisin vain itkeskellä.

Teidän pohdinnat ovat mulle kuitenkin stressilääkettä. Avaan koneen aina kun alkaa ahdistaa ja saa lueskella toisten taipaleesta, kun samalla tiellä ollaan.

Allun linkki oli myös hyvä ylläri - sopivan erilaista tavaraa. Sieltä löytyy hyviä lahjavinkkejä kavereidenkin lapsille vaikka.

Äippäpakkaus: Minäkin yhä kahden vaiheilla. Aika paljon saan muualta, joten ehkä ostan loput sitten valikoiden. Elloksen haalari vaikutti hyvältä, senkin vinkin taisin saada täältä.

Vatsan kasvu: Lilyn kanssa meidän vatsat taitaa vetää aika samaa tahtia, koska nyt myös mulla vauvamahan alku pamahtanut kehiin Ei ole enää ihan NIIN kaljamaha kuin oli. Lisäksi tunnen nipistelyä kohdun alueella. Toivon, että ne olisivat sitten kasvukipuja. Hope so...

Kiitos kun sain taas jakaa näitä fiilareita! Älkää antako mun masentaa ainakaan teitä muita ;)

M_l

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on rakenneultra ja on alkanut jännittään ihan toden teolla nyt! Olen saanut tässä viikon sisällä päähäni että masussa voisi olla kaksi vauvaa,kun liikkeitä tuntuu niin joka puolella masua! Ei ole kyllä kahdessa ultrassa näkynyt kun yksi sikiö mutta voihan se olla mahdollista... En kyllä yhtään toivo mitään kaksosraskautta vaan lähinnä panikoin sitä jo nyt vaikka asia ei luultavasti edes totta! Kaikkea tämä raskaus pistää ajattelemaan... Niin ja sit tietty huolestuttaa onko vauvalla kaikki hyvin, mutta onneksi menen lääkäriin jo aamusta niin ei tarvitse koko päivää panikoida. Tulen sit huomenna ilmoittelemaan kuulumiset. :)

nimivalinnoista: meillä kans ollut asia pinnalla kun täytettiin sairaalan esitietolomakkeet johon nimet piti laittaa hätäkastetta varten. No eihän niitä nimiä nyt välttämättä tarvi lapselle antaa mut kuitenkin alettiin sit urakalla miettimään nimiä eikä siitä meinannut tulla mitään.. Ei ole siis kummallekaan (tytölle tai pojalle) nimeä tiedossa. Jotain kuitenkin kirjoiteltiin esititetolomakkeisiin...

kestovaipat: En usko että jaksaisin alkaa pelaan niitten kanssa. Täytyy tunnustaa...Vaikka välillä tai aika useasti hirvittää se vaippajätteen määrä mitä yhdestä naperostakin tulee! Että hieno homma te jotka viitsitte!

talvivaatteet: Samaa olen itse pähkäillyt mutta ajattelin katsoa vähän pidemmälle syksyyn, kun näkee kuinka iso tästä masusta taas tulee. Täytyy sitten penkoa ystävien ja sukulaisten vaatekaapit jos sieltä sattuisi löytymään joku sopiva kolttu.

Hienoa että sammermanni sai kuulla oman naperonsa sydänäänet! On se vaan hieno hetki...

Nyt täytyy rientää iltapalalle!

satsumanäiti rv 20+1 (puoliväli ylitetty-jihuu!)

Vierailija
44/61 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän käy kuhina :)

Mulla on paniikki päällä kun mahassa tuntuu kuukautiskipuja ja aika kovaa. Mietin, että supisteleeko se mun masu jo? Liikkeitä en ole tuntenut aikoihin ja milestäni tunsin niitä ekan kerran jo viikkoja sitten...huolestuttaa. Minulla neuvola vasta viikkojen päästä!

Kestovaippoja haluisin kyllä käyttää. olisin halunnut myös esikoisella. Siinä on vaan kova miettiminen, että onko ympäristöystävällisempää perstä enemmän pyykkiä eli käyttää vettä ja pesuaineita jotka liukenevat vesistöön vai roskata kertakäyttö vaipoilla. Pitää varmaan ennen tätä kakkosta tutustua aiheeseen kunnolla ja tehdä sitten päätös.

Nimiä meillä on mietitty, mutta mitään kivaa ei oikein keksitä. Tytölle ois pari ihan ok ehdotusta, mutta pojalle ei oikein mitään! Me ei tykätä kauheen tavallisista nimistä, mutta sukunimi on perus suomalainen joten aika vaikeeta on soveltaa... :)

Mustakin muuten tuntuu kuin maha ois pienentynyt? Joku kirjotteli samaa...tais olla vielä samoilla viikoillakin kun minä Onkohan meillä vaan turvotus laskenut?

Hei, onko täällä muuten ketään Järvenpäästä tai Keravalta? Itse olen Järvenpäästä, mutta en täältä kotoisin. Olisi hauska tutustua äiteihin jotka asuvat tässä lähellä. omat kaverit ja ystävät asuu aika pitkälti Helsingissä ja sinne on matkaa kyllä...

onnellista odotusta kaikille

Milla-79 + chiquita rv 16

Vierailija
45/61 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkuisuutta on täälläkin havaittavissa, toisinaan aivan raivostun itselleni kun saatan nyyhkyttää mitä omituisemmista asioista =/ Ja jo nyt olen etukäteen itkenyt Rasmuksen 1-vuotis synttäreitä, kun ajattelen että siitä on tosissaan jo kohta vuosi aikaa, kun saimme vihdoin ja viimein neljän vuoden odotuksen ja neljän keskenmenon jälkeen Piiperön kotiin¿ kyllä nää hormoonit teettää hassuja¿

Kakkajuttuja oli Sammermannille sattunut, muistan kun esikoinen aikoinaan vajaa vuosikkaana hipsi mamman huomaamatta vessaan ja tietty vaipparoskista tonkimaan. Hiljaisuuden hälyttämänä lähdin sitten poikaa etsimään ja toinen hyvin tyytyväisenä tutkiskeli kakkavaippansa sisälmystä koko naama siinä ihtessään ja suikistipa suutaan pusua antaakseen, kun eihän siinä voinut muuta kuin alkaa nauramaan kaksin kerroin =) Mutta se oli silloin se¿ Juu ja onneksi on muuten pyykkikoneet olemassa, jotain hyötyä noista insinööreistäkin ;) (kotoakin löytyy sellainen!)

Niin ja onnittelut Sammermannille jumpsutusten kuulemisesta! =)

Pipali, saitteko jo tietää, kumpi on tulossa? Poika ilmeisesti, jos kerran nimikin on valmiina¿? ;)

Aventin rintapumpuista oli myös juttua, minä ostin Rasmukselle sähkökäyttöisen, sillä mielessä oli aikaisemmista lapsista se kamala maidon tulo! Myyjä kyllä kehui, että manuaalisellakin saa/jaksaa pumpattua ihan kevyesti, mutta ostin siis kuitenkin sen sähkökäyttöisen enkä ole kyllä katunut lainkaan!

Kestoja en ala täällä tässä kuumuudessa edes kokeilemaan, laiska mikä laiska =/

Vauvalehdistä meille tulee KaksPlus, tilasin sen jo edellisen raskauden aikana enkä ole vain jaksanut poikkasta tilausta¿ onhan siellä toki aina hyödyllistä tietoa, esmes kuin tilauksesta ennen Suomen reissuamme oli juttua matkarattaista ja niitä vertailtiin sieltä ja täältä ja kyllä vaikutti aika paljon meidän ostopäätökseen!

Lily76 oli saanut hyviä uutisia seerumiseulasta, onnea!

Turvotuksesta tuli mieleen sellainen kysymys, että onko se yleisempää tyttövauvaa odottaville kuin poikaa odottaville¿? Itselläni siis kolme poikaa eikä turvotuksesta ole luojan kiitos tarvinnut kärsiä lainkaan! Taitaa olla osin kyllä ihan aineenvaihdunnallinenkin asia¿ :/

Iuiu, meillä oli myös pieni vauva viimeksi, painoa 2760 ja pituutta 47cm ja kyllä ne 50-senttiset vaatteet tulivat todella tarpeeseen!

Magda_lena, hyvä jos voimme auttaa! Ja juuri sitä vartenhan nämä jutut on, että tänne saapi sydäntään purkaa, harva kun ymmärtää raskaana olevaa naista niin hyvin kuin toinen raskaana oleva =)

Satsumanäiti, tulehan sitten heti kertomaan rakenneultra kuulumisia! Ja onnittelut puolivälietapin ylittämisestä, perässä tullaan ;)

Milla-79, jos sua kovasti huolestuttaa niin soitappa neuvolaan ja kysäise pääsisitkö kuunnelluttamaan sydänääniä, yleensä kai ottavat aika herkästi jos äitiä hermostuttaa¿ Uskon kuitenkin että kaikki on ok!

Ja sitten omaa napaa, joka on tänään sitten taas vaihteeksi pullottanut aikalailla ;) Alkaa tuon pienen miehen nostelut jo välissä tekemään tiukkaa, kun täytyy alavatsaa jännittää¿ Olen kyllä miettinyt tukivyön ostamista, oisko kellään kokemuksia siitä ja lähinnä että mihin vaivaan se oikein auttaa¿?

Naapurihotellin pihalle oli ammuttu mies viime lauantai aamuna! Normaalisti käymme kävelyllä öpaut noihin aikoihin, mutta mies antoi mun nukkua pitkään ja näin ollen piiperö ehti laittaa jo aamupäiväpäikkäreille ennen kuin heräsin ja kävelylenkki jäi väliin, onneksi!!! Alkaa meno jälleen olemaan näköjään aika hurjaa¿ =/

Nyt lähden kirjan kanssa tutimaan, mukavaa keskiviikkoa kaikille!

-Allu ja Pupu rv17+

Vierailija
46/61 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin kun mies lähti töihin kuudeksi ja päätin tehdä heti jotain järkevää. Laitoin siis päivän ruoan uuniin ja tulin lukemaan teidän kuulumisia. Innostuinpa kirjoittamaankin taas välillä.

Ultrakuulumisia: Meillä oli rakenneultra eilen. Koko aamun hermoilin ja jännitin, mutta onneksi ennen yhtä saatiin jo kuulla, että kaikki on ihan niin kuin tässä vaiheessa pitääkin. Kohdussa polskutteli vilkkaasti kaveri, jonka BM mitaksi saatiin 45mm ja FE mitaksi (reisiluu) 30mm. Lapsivettä on normaalisti ja sydän sekä ehjä selkäranka näkyi oikein selvästi. Tuntui lääkärikin olevan ihan ihmeissään, että jo tässä vaiheessa näkyi todella hyvä nelilokeronäkymä ja läpätkin sydämestä. Painoarvio tällä hetkellä oli kyllä jo 280g. Täytyy varmaan tämän mamman alkaa oikeasti vähän vähentää herkuttelua.

Vaipat: Minä olen myös ajatellut kokeilla kestovaippoja. Pidettäisi varmasti käytössä myös kertakäyttövaippoja siinä rinnalla, mutta jos ainakin ihan kotosalla oleillessa käyttäisi kestoja. Niissäkin tuntuu kyllä olevan niin paljon erilaisia vaihtoehtoja, että kuinka ihmeessä löytää meille sopivan ratkaisun?? Kokeilemalla kai?

Talvivaatteet: Minulla taitaa muistaakseni olla komerossa tallella yksi A-linjainen villakangastakki, jonka jostain alennusmyynnistä erään kerran ostin, vaan eipä ole tullut käytettyä. Jospa se mahtuisi ensi talvena suuren vatsan kanssa ja voisi miehelle todeta, että ei mennyt hukkaan sekään ostos. :-)

Koska olette suunnitellet ostavanne vaunut, jos sellaisia ei ole vielä odottamassa uutta tulokasta? Me meinataan lähteä tänään vähän kiertämään vaunukauppoja nähdäksemme mitä kaikkea on tarjolla. Mitään emme kylläkään vielä varmaan vähään aikaan osta, mutta haluamme jo hyvissä ajoin kartoittaa tarjonnan. Meillä kun on sen verran pieni autokin, että täytyy tarkasti mittailla mitkä vaunut sopivat takaluukkuun. Ajattelin, että hyvissä ajoin kun käydään katsomassa, niin sitten on aikaa katsella jos vaikka saisi käytettynä jotain sellaisia, joista tulee suosikki. Tosin käytettynä ei tietenkään saa niitä uusimpia värejä ja malleja, mutta meille se ei olekaan se tärkein asia.

Minulla on tänään vapaapäivä ja olen luvannut leipoa 100 pullaa viikonlopuksi yhteen tapahtumaan. Nyt kuitenkin ensin vielä hetkeksi nukkumaan ja sitten kauppaan ja leipomaan.

Siru-Sofia ja pikkuinen 19+1

Vierailija
47/61 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkelis!

Ajattelin kertoa muutaman ajatuksen siitä, miksi päädyin aikanaan käyttämään esikoisella kestovaippoja.

1. Pitkän sairaslomani vuoksi mulla oli aikaa tutustua eri vaihtoehtoihin. Jos tätä tutustumisaikaa ei olisi löytynyt, en olisi välttämättä koskaan edes kokeillut kestoja.

2. Varsinkin alkuaikana oli oikeastaan ihanaa, kun sai vaippojen avulla täyden koneellisen pyykkiä. Kestot kun voi pestä 60 asteessa muun pyykin seassa.

3. Kerrostalossa kun asumme, oli ihanaa kun koko ajan ei tarvinnu roudata haisevia roskapusseja roskikseen. Omakotitalossa tämä ei olisikaan niin ongelma, kun roskapussit voisi väliaikaisesti heittää vaan ovesta pihalle :).

4. Ei tarvinnut kantaa vaippoja kaupasta kotiin selkä vääränä. Myöhemmin, kun luovuin esikoisella kestoista, niin tuli tämä roudaaminenkin tutuksi ja on kyllä ollut oikeasti aika rasittavaa.

Tuossa nuo tärkeimmät, elämää helpottavat tekijät kestoista. En siis niinkään ajattele asiaa kovin ekologisena juttuna.

Jos siis kestot kiinnostaa, niin suosittelen tutustumaan (ja hankkimaan) ne hyvissä ajoin etukäteen. Netistä saa käytettyjä edullisesti, jotta voi testata erilaisia vaippoja.

Allujapupu pohti tuota turvotusasiaa. Mulla turvotus on ollut ongelmana ilman raskauksiakin ja loppuraskaudesta (ja sen jälkeen) se vain pahenee. Esikoinen on poika (ja turvotuksesta kärsinyt ystäväni sai myös aikanaan pojan), joten meidän osalta sukupuolella ei ainakaan ole merkitystä.

Joku kyseli siitä sairaalaan toimitettavasta kaavakkeesta (missä kysytään alustavia lasten nimiä). Kyllä se taitaa aika yleistä olla. Meillä se pitää toimittaa sairaalaan jo NP-ultraan, jos sinne on menossa. Mikä on kyllä ihan ¿tyhmää¿, kun noiden nimien lisäksi pitäisi runoilla sairaalaan toivomuksia millaisen synnytyksen haluaa (kivunlievityksistä, synnytystavasta, yms.). Mistä ihmeestä esikoista odottava voi tietää jo ennen raskauden puoltaväliä, mitä haluaa synnytykseltä? Ainakin meillä kaavake käydään läpi vasta rakenneultran yhteydessä ja silloin voi esittää toiveita, ym. tarkemmin, mutta ei tuntunut ainakaan mun kohdalla kovin toimivalta systeemiltä.

Mulla nuo synnytysasiatkin siis jo mielessä myllertää¿

Nyt töihin.

Justus rv18+1

Vierailija
48/61 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo pidemmänaikaa lueskellut teidän kuulumisia mutta nyt ajattelin itsekkin kirjoitella. esikoistani odotan ja maanantaina pääsin ekan kerran ultraan.kaikki oli hyvin ja sai huokaista helpotuksesta...ollut jotenkin epätodellinen olo vaikka liikkeet olen tuntenut jo pari viikkoa...Masukin on jo ihan kivan kokoinen :) ollut vain pientä vihlontaa pari päivää oikealla puolella ..normaalia kai..?? Noppari+juniori 17+5

Vierailija
49/61 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin vihloo pömpön alapuolelta, mutta olettaisin että kohtu se siellä vaan venyy ja paukkuu? Kai jos vauvalla olisi jotain hätää se sattuisi enemmän ja pidempään eikä vaan vihlaisisi nopeasti jostain päin...

Sunnuntai iltana tunsin ekaa kertaa mielestäni potkuja - tuntui kun joku olisi ihan hiljaa painanut sormenpäällään sisäpuolelta. Samanlaista on tuntunut nyt parina iltana. Kyseessä on eka lapsi, joten siksi en ole varma kuvittelenko vai onko se ihan oikeasti. Eilen tunsin samanlaisia " potkuja" myös päivällä töissä. Olisi kiva kun potkut tuntuisivat varmasti ja selvästi niin tietäisi että vauva on tallessa. Nyt epäilyttää koko ajan, että onkohan siellä kaikki hyvin.

Toukomaa ja Nuppu 17+1

Vierailija
50/61 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sain seuraavan ultra-ajan, 3.9. ja nyt ei millään taas malttaisi odottaa, että näkee vauvan. Miten odottavan aika tuntuukin nyt extrapitkältä! :) Yritetään ultrassa löytää viitteitä myös masuasukin sukupuolesta, joten jännittää jo senkin vuoksi.

Nimistä: Molemmille sukupuolille on nimiehdotuksia valmiina. Variaatioita on muutamia, joista se paras ja oikein varmaankin vauvan nähtyämme varmistuu. Tai sitten tulee joku ihan uusi ehdotus! :)

Talvivaatteista: Onneksi sain masun ekassa raskaudessa sopimaan juuri ja juuri pitemmän toppatakin alle, joten takki ei mennyt uusiksi. Masu lämmitti kyllä muuten talvipakkasilla, joten villapuseroita en tarvinnut.

Äippäpakkaus: otetaan, kuten ekallekin. Pitäähän kummallakin sellainen oma olla... Voi sitä onnea ja hypistelyä ja huokailua, kun laatikon saa eteensä. Viikkasin vaatteita monet kerrat ja ihmettelin, miten pieni vauva mahtaakaan olla. Ja ne vaatteet oli suurin osa liian suuria vastasyntyneelle! :) Uusimman pakkauksen olen jo Kelan sivuilta vakoillut ja seuraavan neuvolan jälkeen pääseekin jo lomaketta täyttämään.

Milla -79 ja noppari: ekassa raskaudessa muistan itsekin säikähtäneeni noita vihlomisia, mutta suurimmalla osalla se menkkamainen kipu ja vihlonta on juuri masun kasvamista. Varsinkin ekalla kerralla, minusta tuntuu, että se on " kivuliaampaa" .

Liikkeitä odottelen edelleen voimakkaammiksi. Parina päivänä on jotain hipaisuja jo tuntunut, mutta mutta... Jos on yhtä rauhallinen köllöttelijä kuin esikoinen, niin kunnon töyssyt tulee vasta joskus joulun pyhinä :)

Mukavaa masunkasvatusta kaikille!

TopiCat & Osmo-Orvokki, 16+4

Vierailija
51/61 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Minä oon huono odottaja, en taaskaan tiedä monesko raskausviikko on menossa :) Kaveri tossa juuri soitti ja kysyi, en voinut sanoa ku en tiedä tarkalleen, 20-21 epäilisin. Ekaa odottaessa tiesin varmasti päivälleen, missä ollaan menossa (nyt neljäs lapsi tulossa).

Mutta sen tiedän, että huomenna meen mahan kans ultraan. Jännittää! Kaikki on kyllä menny ihan hyvin, mutta on se vaan niin mahtava päästä masuun kurkistaan! Liikkeitä ei ole paljon tuntunut, ja välillä on epäilyttänyt että onko siellä kaikki kunnossa. Onko teillä tietoa, jos käy niin että vauva kuolee mahaan, tuleeko siitä jotain oireita (esim. vuotoa)? Vai voiko olla niin, että ainoa oire on että maha ei enää kasva eikä mahasta mitään liikettä tunnu? Tää rauhottais tän höperön mielenrauhaa, tai sitten ei :)

Tylysää, kun piti palata loman jälkeen töihin... Oisin ihan hyvin voinu jäädä kotihengettäreksi.

Painoa mulla on tullu varmaan ihan tarpeeksi lisää ja vähän ylikin. En ole pahemmin herkutellut, mulla vaan on nälkä tasaisin väliajoin.

Minä, rv noin 20-21

Vierailija
52/61 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Ultrassa kaikki hyvin! Huh onneksi! Ja yksi vauveli siellä vaan teki kuperkeikkaa! Kaikki oli rakenteissa ok, mitat vaan näyttivät laskettua aikaa nyt taas tammikuun alkuun mutta ei sitä enää muutella. Sen vuoksi kuitenkin kontrolliultra lokakuussa, ihan siis vaan mun toivomuksesta, lääkäri sanoi ettei ole mitään syytä huoleen. Painoarvio oli nyt 330g, mittoja ei merkinnyt neuvolakorttiin enkä niitä huomannut tarkemmin kysellä. Niin ja sukupuolta ei pystynyt sanomaan, kun kaverilla oli jalat koko ajan niin tiukasti ristissä! Heh...

Mutta nyt lähden laittaan neitoa päiväunille.

satsumanäiti rv 20+2

Vierailija
53/61 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allujapupu: Ei me kysytty ultrassa et kumpi sieltä mahdollisesti on tulossa. olen miettinyt että ei se ole kuitenkaan sata varma vaikka ne jotain veikkaisivatki niin ihan sama ootella sinne synnytykseen. Jännää kyllä miettiä että kumpihan on tulossa, mut ootetaan nyt vielä.

kyselit myös tukivyöstä. Mulle yks terkkari suositteli hankkimaan tukivyön jos selkäsäryt pahenee. voi kuulemma helpottaa niitäkin. ainakaan vielä ei ole kuitenkaan ihan sietämättömät kivut olleet joten en ole sitten tarkemmin niihin perehtynyt.

Eilen illalla vauvalla oli joku ihme myllerrys päällä tuolla masussa. ainakin puoli tuntia se väänteli tuolla ja ihan ku ois mahan läpi yrittäny ulos tulla. välillä vihlo ihan kunnolla tuolta alhaalta että oiskohan sit potkinu sinnekki päin. alko jo lopussa tuntuun et sais jo vähän rauhottua et itekki pystyis alkaa nukkumaan. ihanaa toki että liikkuu mutta tämä oli jo melkosta liikkumista. :)

ihana enään kolme päivää tätä työharjottelua ja sit 2viikon loma! tosin pitää lukea kokeeseen mutta eiköhän se tästä ku sais otettua itteä niskasta kiinni ja avattua sen kirjan.

mut hyvää päivän jatkoa kaikille.

pipali ja masumyllertäjä rv19+0

Vierailija
54/61 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin just viikonloppuna ed. raskausajan päiväkirjaani ja olin jossain vaiheessa hyvin epätoivoinen siitä, kun ei tiennyt onko kaikki hyvin vai ei. Olin 100% varma, että olisi mennyt kesken, varsinkin kun oireet loppuivat ja jossain vaiheessa oli tosi kovia vatsakipuja.

Nyt en edes osaa pelätä niin, kuin ekalla kerralla ja yritän ajatella että kaikelle on tarkoituksensa. Jos jotain sattuu, ei voi mitään ja asiat kannattaa surra vasta sitten. Yritän olla luottavaisella mielin ja ajatella pelkkiä positiivisia asioita. Joten toivotan teillekin kaikille tsemppiä, varsinkin jos liikkeitä ei vielä kuulu!

Anhi98 kyseli voiko sikiö kuolla " huomaamatta" . Olen lukenut, että näin voi valitettavasti käydä. Ja sekin tosiasia on, ettei tässä vaiheessa vielä voitaisi tehdä mitään (= pelastaa sikiötä), jos jotain ikävää sattuisi.

Mutta olen monelta taholta kuullut, että tässä hyvin usein toimii tuo kuuluisa äidin vaisto. Jos jotain on oikeasti pielessä, niin kyllä sen jollain tasolla astii. Ja ainakin meidän neuvolassa on moneen kertaan korostettu sitä, että jos tarpeeksi paljon mietityttää tilanne, niin sinne vain sydänääniä kuuntelemaan!

Vierailija
55/61 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultra takana ja terveeltä näyttää...Kaikki oli mitä piti eikä ollu mitään ylimääräistä=) Suuri asia, sillä terve lapsi ei ole itsestäänselvyys.

En sitten malttanu olla utelematta ultraajan näkökantaa sukupuolesta...Veikkasi TYTTÖÄ!!!!! IIH!!!! Olisipa taas ihana päästä ostamaan suloista suloisempia tytönvaatteita=) Meillähän on kaksi poikaa ja tyttö ennenstään ja tietenkin juuri tyttö erityisesti toivoo tyttöä.Esikoispoika 10v on maltillisesti todennut että kunhan tulee terve, hänelle käy kumpi vaan=)

Juu että semmosia terveisiä...Toivottavasti kaikki saavat yhtä ihanaia uutisia.

Vauva voi tosiaan olla parikin viikkoa kuolleena kohdussa ilman oireita, mutta onneksi se on harvinaista. Minäkään en juurï mitään liikkeitä ole nyt tuntenut, mutta vauva oli varsin eloisa=) Istukka etuseinämässä myös minulla, joten sekin hankaloittaa liikeiden tuntemista.

Vierailija
56/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justus80, onko sulta koskaan tutkittu syytä turvotuksiin? Meinaan että jos turvottaa muutenkin kuin raskaana ollessa¿ Sydämen vajaatoimintahan ainakin aiheuttaa veden kertymistä elimistöön¿

Siru-Sofia, oletpa sinä ahkera! Ei voi kun hattua nostaa, itse en varmaan ikuna jaksaisi noin paljoa leipoa pullia, muuta kuin omaan pakkaseen =/ Ja olipa mukavia rakenneultra kuulumisia =)

Nopparille tervetuloa! Se on aina kivaa, kun uusia ihmisiä liittyy seuraan =) Ja mulla kans toisinaan vihlaisee juurikin oikealta puolelta aika häijysti, usein silloin jos nousee ja suoristaa itsensä suht nopsaan¿ Kohtu siellä vain ilmoittaa että älähän oikein riuhdo ;)

Anhille mukavaa ultrapäivää! Toivotaan, että pienellä on kaikki ok, tulehan heti kertomaan! Bd

Satsumanäiti, onnea ihanista ultrakuulumisista! Teille taitaa olla tulossa ujonpuoleinen vaavi, kun jalat ristissä vain istuksi ;)

Pipali, ok, jostain vain vedin sen käsityksen että olisit jo varma pojasta ;) Juu, näin ajattelin itsekin tuosta tukivyöstä, jos jollain kokemusta jostakin tietystä merkistä, saapi kirjoittaa kiitos! :)

Sammermannille onnittelut myös ultrauutisista, ja vai että tyttö, ONNEA!!! Meille toivotaan näiden viiden pojan hoivattavaksi tyttöä, pari-kolme viikkoa pitäisi vielä malttaa odottaa rakenneultraa¿

O.N tänään oli kevätlukukauden ensimmäinen Ladies Lunch ja mukava oli nähdä tyttöjä parin-kolmen kuukauden tauon jälkeen! Saatiinpa yksi uusikin mukaan, Sonia Argentiinasta! Joka keskiviikko käymme eri ravintoloissa syömässä ja päivittämässä kuulumisia, ja saa samalla sitä kaivattua aikuisseuraa :) Mulla kun päivät menee enemmän tai vähemmän ton piiperön kanssa kaksin, ja tietty illalla noiden isompienkin seurassa, kunhan koulusta kotiutuvat.

Mutta nyt vielä pyykit kuivumaan ja sitten taidan lähteä lukemaan Kummisetää, jälleen kerran!

-Allu ja Pupu 17+

Vierailija
57/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Kyllä huomaa ettei työt nappaa laisinkaan, kun taas täällä :).

Allujapupu, kiitti huomiosta, että tuota turvotusasiaa voisi tutkia. Ei ole siis tullut mieleenkään, kun se ei ole ollut kovin häiritsevää. Mutta täytyypä pitää mielessä, kun tämä raskaus on ohi.

En ole muistanutkaan kertoa ja kiittää...

Joku kyseli varmastikin jo yli kuukausi sitten ihon ja välilihan rasvaamisesta, raskausarpien ja repeämien ehkäisemiseksi. Otin nuo asiat selvityksen alle lomalla ja päädyin kokeilumielessä testaamaan luontaistuotekaupasta saatavia Weledan tuotteita, jotka ovat turvallisia käyttää näin raskausaikana.

Minä siis kärsin raskausarvista jo teininä, kun rinnat, ym. alkoivat muotoutua. Nyt olen muutaman kerran öljynnyt ihoa, kun vain muistaisi edes joka toinenpäivä!

Välilihan kanssa taas oli ongelmia jo ekassa raskaudessa ja nyt pelkäänkin suunnattomasti, että kävisi samalla tavalla. Weledalla on tuotakin varten siis öljy, mitä voi alkaa käyttämään loppuraskaudesta. Eli vielä ei voi käyttää, mutta aion kyllä hankkia heti kun on sen aika. Neuvolasta sanottiin, ettei siitä ainakaan haittaa ole, joten testaukseen!

Kiitos siis uusista ideoista!

Oli paljonkin mitä piti vielä kommentoida, mutten taida muistaa puoliakaan. Mutta yritetään:

PIPALI, kurjaa että sun olo on vieläkin huono! Pidän peukuja ettet joudun koko raskautta kärsimään, etkä joutuisi Kelan sairaspäivärahalle! Nuo kun ovat henkisesti raskaita asioita!!!

Jollain alkoi/alkaa uusi työ: onnea ja jaksamista työssä!

Niin ja tervetuloa uudet palstailijat!

Tukivyöstä piti vielä kirjoitella. Olen joutunut ottamaan sen jo käyttöön, kun liikun paljon. Esim. siivotessa se on ihan ehdoton jo nyt. Tukivyö auttaa ainakin mulla kaikkiin mahan kivistyksiin ja alaselän vaivoihin.

Justus rv18+2

Vierailija
58/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!!! ;)

Ihania, rakenneultrauutisia. Tosta on hyvä taas jatkaa. Onnittelut teille! Ja pitäkää meidät ajan tasalla kaikki muutkin.

Kyllä se jännnittää! Meidän ultra on 3.9. Sitä ennen yritän oppia tuntemaan liikkeitä. Välillä olenkin ihan varma, että tuntuu, mutta mun tarvitsee todella keskittyä kuuntelemaan. 16+4 rv meneillään nyt.

Kerroin teille viimeksi uuden työni alkamisesta ja olin aika ahdistunut. Ehkä tässä vaiheessa ei ole niin helppoa astua mukaan uusiin kuvioihin. Tunneherkkyys on aivan eri tasoa kuin ennen raskautta. Tosin ei sitä voi olla ihan tekemättä mitään, vaikka raskaana onkin. Pitää vain olla kovana ja pitää omia puoliaan. Se kun ei meikäläisen vahvuus ole yleensäkään ollut. Heh, kyllä minun maha on pieniä katseita saanut. Pömpöttäähän se, mutta ei voi olla varma mistä syystä. Esimieheni on ainut joka tietää pömpön syyn. Hänelle olen kiitollinen, että otti minut töihin. Aivan uskomattoman harvinaista varmasti.

Olen muuten ajatellut itsekkin kokeilla tuota välilihalle tarkoitettua öljyä, joka täällä mainittiin. Se, että ihosta tulee joustavampi ei voi olla pahasta. Minulla on muuten kokeilussa rinnoille ja vatsalle raskausarpiin tarkoitettu Clarinsin öljy. Tuoksu on aromaterapeuttinen, mutta muuttuu iholla kevyemmäksi. Käytän iltasuihkun jälkeen ja vielä aamullakin iho tuntuu joustavalta. Siskoni käytti aikoinaan vastaavaa tuotetta Vichy-merkkisenä. Se taisi olla voidemuodossa. Ei tullut yhtään arpea vatsaan. Mutta ei ollut tullut seuraavassakaan raskaudessa, vaikka ei ollut käyttänyt mitään..

Allujapupu: mistä päin sinä kirjoittelet? Olen ehkä missannut jossakin vaiheessa tähän liittyvän tiedon, mutta kiinnostaisi kovasti!

Hei ja tietääkö joku mistä saisin itselleni sellaisen kotidoplerin (noinko se kirjoitettiin) jolla voisi siis kuunnella sydänääniä. Onko ne kalliita? Eli millaisesta investoinnista olisi kyse? Tuntuu että toisinaan sillä saisi rauhoitettua omaa mieltä (tai sitten ei, jos ei onnistu löytämään ääniä)

Onko teillä kerrostalossa asuvilla tarkoitus ostaa " parvekevaunut" erikseen. Tai onko tähän jotain vaihtoehtoisia kokemuksia? Olen kuullut että vaunukoppa voisi riittää pelkästään. Onko tästä kenelläkään ajatuksia. Likaisia vaunuja kun viitsisi tuoda sisäkautta parvekkeelle, jos aikoo laittaa vauvan sinne nukkumaan.

Minulle ei muuten ole koskaa sanottu missä kohtaa istukkani on. Onko ultra se paikka missä sitä sitten kannattaa kysyä?

Kiitos taas tuhannesti, jos joku jaksaa vastailla kysymyksiini. Kaikille ihanaa vointia ja syksyä odotellen:

Magda

Vierailija
59/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukan paikkaa kannataa kysyä ultrassa.Minulla on etuseinämässä taas tälläkin kertaa. Oli aivan ihana ultraaja kyllä, selosti tarkemmin kuin kukaan ennen tutkimuksen kulkua.

Parvekevaunuiksi kannataa yrittää saada jostain hieman huonommat, koska niillä ei tee lenkkiä. Pelkällä kopalla ai voi vauvaa hyssyttää niin hyvin. Mulla oli naapurin vanhat vaunut partsilla, mutta eiipä jäppyrä kovin hyvin siellä nukkunut, niin annoin vaunut sit jossain vaiheessa takas.

Meillä on nyt tuplarattaiden ostoa edessä ja kovasti oleln vertaillut merkkejä ja ominaisuuksia. Hinta ei tässä asiassa ratkaise. Olisiko jollain jo kokemusta hyvistä tuplista? Olen kallistumassa Oran tai Herculeksen vaunuihin. Herculeksessa olis kääntyvät etupyörät, mutta kuinka paljon se sitten auttaa arjessa...En tiedä. Orat on muuten ehkä jämäkämmän oloiset ja kotimaiset.Hintaeroa on n. 100e.

Nyt Serranoksen perheen touhuja katsomaan=)

Rv 19+4

Vierailija
60/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magda_lena: Me asutaan kerrostalossa ja esikoisen aikaan kuletin vaunut aina lenkiltä tultua parvekkeelle jos vauva vielä nukkui. Laitoin vaan aina sisälle tullessa rengassuojat rattaisiin ja hyvin pääsi olohuoneen läpi sotkematta lattioita. Meillä muutenki pitää säilyttää rattaita sisällä ni on hyvä olla ne rengassuojat.

Sammermannille onnea hyvistä uutisista ja pietään peukkuja että ultraaja on oikeessa tytön suhteen. :)

vielä niistä vauvantoppapuvuista sen verran että minkä kokosen aijotte vaaville ostaa vai piättekö vaan sitä äippäpakkauksen pukua? vielä täällä pähkäilen sitä että kannattaisiko sitä pakkausta ottaa vai ei.

mut nyt töiden pariin. onneksi enään vaan kaks päivää.

pipali ja masumyllertäjä rv19+1