Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TAMMITENAVAT ma-to***

13.08.2007 |

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! =)

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tällä sivustolla on kun vähän väliä ilmoittaa rekistäytymispakosta vaikka olen reggautuneena. Yhden kirjoituksenkin kadotti.

Okei, asiaan. Olen nyt töissä kertonut tästä. Vein eilen esimiehelle kirjallisen ilmoituksen perhevapaasuunnitelmasta. Oli aivan ihmeissään. Mutta kaikesta ääliöydestään huolimatta suhtautui hienosti ja vaikutti olevan vilpittömästi iloinen.

Samalla kerroin sitten työkavereille. Nyt on kiva kun ei tarvitse lainapeitteissä enää kulkea.

Anoppi kävi toissapäivänä!!! Kyllä! Se ei ole ollut missään kontaktissa yli kahteen kuukauteen. Nyt sanoi: Oletpa pyöristynyt. Ja siinä se, ei mitään muuta asiaan liittyvää. Ei kysynyt vointia, ei ultrista ei mitään. Kertoili vain naapurin mummolle omista allergioistaan. Ketä kiinnostaa?! Kamala eukko.

Milla-79 kyseli naapureita. Minä asun Järvenpäässä. Eli samassa neuvolassa varmaankin käydään (ei taida olla kuin yksi äitiysneuvola). Ehkä olemme törmänneetkin?

Mahassa tuntuu ajoittain möyrintää mutta ei varsinaisia potkuja. Maha kasvaa kuitenkin ja olen siitä iloinen. Saan olla nyt virallisesti ja julkisesti paxu ;)

Jaahas, pitänee jatkaa työn tekoa. Nyt siis paremmalla tuulella kuin aikaisemmin. Ei olosuhteet ole parantuneet, mutta itsellä leppoisa olo kun kaikki tietävät ja uusia projekteja ei minulle enää anneta.

ipu 17+5

Vierailija
2/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloma on suurelta osin vietetty ja taas työpaikalla on aikaa surffailuunkin. Kesä on siis mennyt nettipimennossa, lähinnä laiskuudesta ja huonosta voinnista johtuen. Jossain vaiheessa oli niin paha olo, että koko raskauden ajattelelminen tuotti tuskaa...

Ihanaa kuulla heti kärkeen hyviä rakenneultrauutisia, onnittelut vaan kaikille! Itse odottelen kuin kuuta nousevaa... 7.9. olisi tuo varattuna. Hankalaa aikaa kun ei liikkeitä vielä kauheasti tunnu, iltaisin aika usein jotain pientä, mutta ota niistä sitten selvää, että mikä johtuu vatsan normaalista kuplinnasta... Täytyy vaan luottaa että kaikki on hyvin.

Vauvakuume nosti äkisti päänsä uudelle tasolle, kun miehen veli sai vauvan heinäkuun lopulla. Nyt on päässyt vähän paijailemaan pikku nyyttiä, ja tammikuun odotus ei tule yhtään helpommaksi.

Nimipohdinnoista joku kyseli. Meillä ei ole aktiivisesti mietitty nimiä, mulla on kyllä päässä hyvät (!) nimivaihtoehdot molemmille, mutta voi olla että miehellä on vielä asiaan jotain sanottavaa :)

Eilen oli nelosen uutisissa juttua, että maksamakkaraa saisi pieniä määriä syödä raskausaikana. En voinut uskoa korviani, sillä se on ainut kielletty juttu mitä on tehnyt mieli! Täytyy vielä varmaan kysyä neuvolasta lupa, ennen kuin uskaltaa herkuttelemaan. Onko joku muu jo uskaltanut syödä??

Toinen kielletyksi luulemani ruoka-aine oli hapankaali ja tunnustin neuvolassa, että olen sellaiseen sortunut. No yllätykseni olikin iloinen, kun neuvolatäti kertoi, että päin vastoin hapankaali on äärimmäisen terveellistä siinä olevien maitohappobakteerien ja tietysti kaalinkin vuoksi. Sitä siis on syöty ja paljon (siitäkin voi johtua tuo vatsan kuplinta...).

Huh, tulipa taas paljon tekstiä. Pahoittelen taas omanapaisuutta, mutta vielä en muistanut juuri mitään kommentoitavia juttuja, kun luin niiiiin pitkän pinon ennen kirjoitteluani. Koitan jatkossa taas aktivoitua enemmän...

Popin_äiti ja pallero rv 16+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrakuulumisia heti alkuun täältäkin! Olimme eilen kättärillä ja siellä se pikkuinen mahassa köllötteli, oli niellyt lapsivettä niin että hikkaili kovasti. Saas nähdä tuleeko samanlainen tissi-imuri kuin siskostaan. Lopetin imetyksen vasta nyt kun tyttö oli kahden,ja tulin raskaaksi, ihan sen takia kun tissit tuli niin kipeäksi ettei enää voinut. Tuli muuten tosi tarkkoja kasvokuvia, pienellä näyttää tulevan melko lituskainen nenä!

Joku mietti kestovaippojen egologisuutta - ehdottomasti säästää luontoa! Emmehän käytä kertakäyttövaatteita tai astioitakaan.

Toppapuvun ostin kokoa 50-56 kun löysin kirpparilta niin edullisesti, ja vielä tosi hienon! Me emme ota äitiyspakkausta kun esikoiselta on tallella, ja sillä rahalla saa niin paljon jo muuta sitten.

Puolet taas asioista mihin meinasin vastailla on unohtunut :). Vaivaako muitakin jo tämä raskausajan dementia?

Ai niin! Parvekevaunut oli meillä ihan turhat, tyttö ei kertaakaan nukahtanut parvekkeelle. Toin ulkoa tullessani tytön pehmeässä kantokassissa ja laitoin kahden tuolin varaan parvekkeelle nukkumaan. Sitten kun kasvoi kopasta ulos, oli pakko kantaa rappusia ylös koko rattaat (pelkät rattaat 12 kg, ja kierreportaat :) ja työntää sitten ne parvekkeelle tai jättää sisälle. Sama homma taas edessä tälläkin kertaa. Mutta toisaalta tiedän perheitä joissa parvekerattaat ovat olleet ihan must. Eli riippu vauvasta, kelpaako hälle eestaas työntely, vai onko päästävä töyssyiselle tielle kuten meidän vauvelin.

No niin nyt on riennettävä hakemaan h&m pakettia, tilasin sieltä housut ja muutamia paitoja! Saas nähdä miltä näyttävät.

Ihanaa päivää taas kaikille tammimammuille ja anteeksi tämä omanapaisuuteni!

Terkuin Mantelihammas rv. 19+4

Vierailija
4/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle olisi ihana nimi valmiina, mutta tyttö aiheuttaa sitten jo tosi paljon hankaluuksia.....

Vierailija
5/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma kuin Ipulla tämän palstan kanssa. Kirjoitin pitkän tarinan ja sitten lähetysvaiheessa tuli joku herja, että pitää kirjautua sisään, mutta ei mitään linkkiä kirjautumiseen. Ja teksti yllätys yllätys katosi. Ärsyttävää!

Kadonneessa viestissä kyselin, onko teillä muilla jalat suurentuneet odotusaikana? Mua yksi fysioterapeutti varoitteli vuosia sitten, että mulla jalka suurenee, jos tulen raskaaksi, kun mulla on kuulemma niin löysät kudokset. Vielä en ole muutosta huomannut enkä sitä kyllä kaipaakaan, ihan tarpeeksi isot jalat muutenkin.

Raskausdementiaa mullakin, välillä tuntuu, ettei mitkään asiat pysy päässä. Ja alkuraskaudessa olin myös tosi kömpelö. Kaadoin esim. töissä yhtenä päivänä mukillisen teetä valkoiselle paidalleni. Onneksi ei ollut tulikuumaa sentään. :-)

Lily 16+6

Vierailija
6/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vinkki, miten saat tekstin varmasti perille (vaihtoehtoja)

1. Kirjoita teksti ensin esim. Wordissa, kopioi se (ctrl+c) ja kirjoittaudu vasta sitten palstalle ja liitä teksti viesti-kenttään (ctrl+v)

2. Kun olet kirjoittanut tekstin viesti-kenttään, maalaa teksti hiiren avulla (tai ctrl+a) ja kopioi se leikepöydälle (ctrl+c). Jos kirjautumisen kanssa tulee ongelmia, kirjaudu uudestaan ja liitä teksti viesti-kenttään (ctrl+v)

3. Jos et ottanut tekstiä talteen ja tulee se ilmoitus ettet ole kirjautunut, tms. niin sen tekstin alla on linkki (palaa?). Tätä linkkiä painamalla pääset takaisin kirjoittamaasi tekstiisi. Tämän jälkeen suorita kohta 2.

MANTELIHAMMAS, paljon maksoit kirpparilla haalarista? Entä muut, jotka ovat jo löytäneet kirpparilta toppahaalrin vauvalle? Olis tarkoitus koluta kirppareita ja etsiä juuri haalaria. Vielä ei ole osunut silmään, ainakaan oikean väristä.

LILY76 taas kyseli jalan kasvamisesta. Ehdinkin jo kirjottelemaan aiheesta aiemmin tällä viikolla. Mulla jalka kasvoi turvotuksen vuoksi. Mutta kaverilla se kasvoi pysyvästi. Hän sai jälkeenpäin jumppausvinkin just joltain fysioterapeutilta. Jalkahan kasvaa raskausaikana raskaan painon vuoksi, kun jalan lihakset antavat periksi.

Jumppaohje: laita käsipyyhe lattialle ja kerää se kasaan varpaiden avulla ja sit toisinpäin: levitä pyyhe kasasta varpaiden avulla.

Jalan kasvusta tuli mieleen yhden toisen kaverin " kauhukokemus" raskaudesta. Hän joutui hankkimaan silmälasit synnytyksen jälkeen (synnytyksestä jo 9v, eikä näkö ole palautunut)! Hänelle tapahtui jotain rankassa synnytyksessä, mikä huononsi näköä. Mulla on ollu lapsesta asti silmälasit ja olisin mennyt laserleikkaukseen muutama vuosi sitten, että olisin saanut silmälasit pois. Kaverin kertomuksen vuoksi kyselin monelta taholta, kannattaako leikkaukseen mennä ennen raskauksia ja päädyin siihen, että ei kannata haaskata rahoja. Harkitsen asiaa uudemman kerran, kun lapsiluku on täynnä.

Aina jäänyt kirjoittamatta: onnittelut kaikille hyvistä ultra- ym. neuvolakokemuksista!

Vierailija
7/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa yritän laittaa jotain kuulumisten tynkää...

Mulla meinaa myös välillä mieleen hiipiä epäluulo, et kaikki ei oo kunnossa, mut en suostu huolestumaan ennen kuin siihen on selkeä syy. Ajattelen vähän kuin Justuskin (muistinko oikein) et kaikkeen on syynsä ja sen mukaan mennään.

Onnittelut ultrassa olleille hyvistä uutisista. Meillä vielä 2 viikkoa ennen rakenneultraa... Ei millään jaksaisi odottaa...

Noppari; tervetuloa joukkoon!

Sammermanni; onnittelut tyttöuutisista!

ipu71; onpa sulla anoppi. Voimia sen kanssa. Onneksi töissä oli kivempi vastaanotto uutisella.

Vieläköhän jotain piti kommentoida... Ei muista enää.

No sit oma (.) Neuvola oli eilen ja sain sen vaihdettua lääkäriin, kun on noita supistuksia ollut aika reilusti. No lekuri tutki ja kaikki oli kunnossa ja paikat kiinteät ja kiinni. Kohtu kaunis ja symmetrinen... ihania nuo lääkäreiden ilmaisutavat... Pari viikkoa sairaslomaa sain ja katsotaan sitten uudestaan. Tässä muut " tulokset"

rv 19+3

paino +400/vko (kaikkiaan 4kg eka neuvolasta)

RR 113/71

Hb 127 (noussut ihan itestään)

Kohdunpohjan korkeus 21

Lveden määrä N

Syke + 150

Liikkeet + + tai H (ei ota selvää)

Olo muuten hyvä ja maha on jo valtava! Kasvanut muutamassa päivässä ihan huimasti. Ja liikkeitä alan viimeinkin jo erottamaan. On tää niin jännää!

Pore&Papunen 19+4

Vierailija
8/61 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan neljättä lastani ja laskettu aika on tammikuun 30. Aiempien raskauksien aikana olen kirjoitellut verkkoklinikan palstoilla, silloin vauva-lehden keskustelut olivat täynnä asiattomuuksia ja sekavia. Nyt verkkis vaikuttaa aika kuolleelta ja täällä on vipinää. Pirullista oli kyllä sommitella sellainen tunnus, joka ei vielä olisi käytössä!

Maha on kasvanut toistaiseksi maltillisesti. Tavalliset farkut sopivat jalkaan vieläkin; ehkä siksi, että alavatsamakkaroitten takia oli valmiiksi vähän väljät housut. Liikkeitä tunsin jo viikolla 10+jotain, pari viikkoa siitä ja liikkeet tuntuivat katoavan kokonaan, nykyään tuntuu taas, mutta yleensä jotenkin ohimennen ja kun jää " kuulostelemaan" että oliko se vauva vai jotain muuta ei mitään taas tunnu. Ärsyttävää kun on melkein koko ajan epävarma olo. Tosin joka raskauden aikana on ollut samanlainen huoli.

Nimiä ei ole paljon vielä mietitty. Miehen mielestä ei taida olla vielä sen aika. Pojan nimi on vaikeampi, kaikki kivat kun tuntuu olevan jo omilla pojilla käytössä. :)

Tukivyö mun tarvitsee jostain hankkia taas. Kolmosen jälkeen ehdin sen myydä pois, kuten muutkin mammavaatteet ja pienen vauvan vaatteet. Loppuraskaudesta olen aina kotoa poistuessa käyttänyt vyötä tukemassa. Ei mulla selkä niinkään kipeytynyt ilman, mutta vatsanahka tuntui venyvän ja yskiminen/aivastaminen ilman vyötä tai käsien tukea mahalle oli kauhistus.

Vauvan vaatteista olen talvihaalarin säilyttänyt. Kaikki lapset ovat syntyneet tammi-helmikuussa. Esikoiselle jo ostin 50 senttisen haalarin. Tosin se on kotimainen ja oli isompikokoinen kuin 60 senttinen italialainen. Täytyy kaivaa se esiin ja jos on liian kauhtunut, niin voisi investoida uuden - ellei äitiyspakkauksen haalari vaikuta tarpeeksi pieneltä. Äitiyspakkauksen otin vain esikoiselle, mutta nyt on ollut vauvoissa sen verran taukoa (kolmonen on jo 5v), että pakkaus on otettava ja onhan sitä mukava päästä tutkimaan ja ihastelemaan.

Eiköhän tässä ollut jo liikaakin ekaan kirjoitukseen. :)

Strutsi 16+1

Vierailija
9/61 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa jälleen kaikille! Poijjaat on nukkumassa ja juuri sain lelutkin siivottua, on kivempi herätä sitten uuteen aamuun¿

Justus08, mitä tukivyötä käytät? Ja mitkä on sen hyvät/huonot ominaisuudet? Koitan pähkiä, minkä pyydän miestä tuomaan, kun kuitenkin noita merkkejä on useita¿ :/

Magda_lena, Brasiliassa ollaan kohta kolme vuotta asusteltu ja ainakin ensi heinäkuuhun vielä ollaan!

Maksajutskista sen verran, että täällä on poikkeuksetta kaikissa raskaana oleville suunnatuissa vitamiinitableteissa ainakin 1500 mikrogrammaa A-vitamiinia!!! En sitten tiedä, auttaako se tummapigmenteisillä jotenkin auringonvalon muuttamista D-vitamiiniksi vai miksi ihmeessä sitä oikein noihin pillereihin laitetaan?!? Ostinkin nyt Suomen reissulta vitamiinit sekä odotus- että imetysajaksi :)

Jälleen uusi odottaja, jee! Tervetuloa Strutsi mukaan =) Ja kysyn sinultakin että minkä merkkistä tukivyötä olet käyttänyt aiemmin ja hyvät ja huonot puolet siitä, kiitos!

Sain tänään tehtyä pojille lättyjä, nam! Tulihan niitä tietysti itselläkin muutama popsittua, mutta ihan muutama vain ;) Heräsin aamulla JO puoliviisi, eipä naurattanut kyllä yhtään! Viideltä nousin sitten kaffen keittoon ja piiperö heräsi sitten vähän ennen kuutta, ei kuulunut mamman tuhinaa vierestä joten äkkiä ylös ja ääntä pitämään :) No, nukahti poitsu sitten kasin pintaan kun oltiin passitettu isot velut koulubussille ja saatu aamupuuro ja ¿maito syödyksi, mutta heräsi sitten kyllä jo puolen tunnin päästä, blääh¿ ja mua ois tietty väsyttänyt ihan kamalasti¿

Mutta huomenna ollaan jo perjantaissa, näin ne viikot kulkee nopsaan =)

-Allu ja Pupu rv17+

Vierailija
10/61 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille!!!

Strutsi, mulla myös 4.odotus ja kans jo myin kaikki pikkuvaatteet ja äitiyskamat pois. Kuopus on vasta 8kk mutta kun sen piti olla se viimeinen kullanmurua...Vaan elämä yllättää!!!

Eilen höyrähdin päästäni kun menin " kattelee" tytön vaatteita ja sit olikin yhtäkkiä kassillinen kädessä :/ No mut hitsi, en soimaa itseäni!! Jos ultraaja olisikin sitten väärässä ja tulis poika, voin myydä vaatteet kirpparilla tai antaa lahjaksi=) Ovat vaan NIIN suloisia nykyisin nuo tyttöjen vaattee!!!

Mulla on ollu tiistaista asti maha kuralla ja huono olo..Onkohan jotain mahatautia, raskauden oire vai mikä? Aloitin tiistai-iltana kyllä magnesiumin syönnin suonenvetoihin, olisikohan se syyllinen...? Onko muilla mitään tämmöistä ollu??

Mulla oli viimeksi mamabelt-tukivyö ja mua ei kyl jeesannu. Olisikohan sitten joku muu merkki ollu parempi? Oli selkä niin rikki lopussa, etten pystyny kävelee juuri ollenkaa...Kauheeta, toivottavasti nyt ei tuu sitä.Milläs mä sitten tuota vilperttiä hoidan?!

Juu iin se mun on pitäny jo aikaa sitte sanoa että ALLU, toivottavasti saatte sen pienen tytön kans=) Vaikka tervettä lastahan tässä tilataan tietenkin , mutta kävis se terve tyttökin=)

Rv 19+5

Vierailija
11/61 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä on aikaa kun viimeksi olen kirjoitellut. Meni jo tovi että sai kaikki tämän viikon kirjoitukset luettua :)

närästys vaivaa yleensä iltaisin, pahenee vain päivä päivältä. ITkettää ihan :( SElkäkivut alkoi eilen. Yläselästä särkee, minulla on muutenkin niin alhainen kipukynnys...:(

Rakenne ultra on parin viikon päästä ja jännityksellä odotellaan.On sellainen tunne että voisi olla tyttö. Olisi se niin ihanaa kun tytöille on niin ihania vaatteita.

Tuo mies on alkanut kiinnostumaan hiukan enemmän. Ehkä on hoksannut että ei ole muuta vaihtoehtoa kun valitan oloani koko ajan :)

Vatsa on kasvanu äärettömästi. On turvotusta oletettavasti. Eihän näin aikaisin voi iso maha olla vielä, vai voiko?

Mutta jatkan aherruksia, yöksi töihin :)

MiiKaro & Alma 18+4

Vierailija
12/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin aloittaa uuden pinon, jospa jokainen löytäisi tiensä kirjoituksineen tänne =)

Täällä elellään vielä sunnuntai-iltaa, kello on vartin yli yhdeksän ja kaikki pojat ovat nukkumassa joten mammalla on rauhallinen hetki smurffailuun ;)

Juu, viime viikolla oli ilmeisesti vähän sekaannuksia jotta mihin ketjuun kirjoittaa, mutta uusille palstailijoille tiedoksi, että yleensä tämän tyylisellä otsakkeella varustettuun pinoon kannattaa kirjoittaa niitä vakiokuulumisia ja spesiaalikysymyksiä juuri Tammitenavien mammoille!

Mitäs sitä, massu ei ole kasvanut viimeiseen pariin-kolmeen viikkoon juurikaan ja doppleria on pitänyt käyttää mielenrauhan säilyttämiseksi ja kyllähän ne pumpsutukset ovat sieltä kuuluneet =) Miten muilla, onko masu jatkanut kasvuaan vai onko tullut väliin tämmöinen seesteisempi kausi kuten minulla?

Edelleen käytän normivaatteita, tosin paidat mulla on sellaisia ihanan A-linjaisia ja masun saa niillä vielä piiloon ;)

Mukavaa viikonalkua kaikille ja rakenneultrakuulumisia odotellaan :)

-Allu ja Pupu rv17+

Vierailija
13/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitanpa nyt, kun aikaa hieman on. =) Tänään alkaa esikoisella eka luokka ja jännitys tiivistyy! Heräsin äsken ja poika oli täällä sohvalla istumassa jo täysi vaatetus päällä vaikka taksi tulee hakemaan vasta 8.35! Että sellasta jännitystä.... =D Niin ja ei kuulema saa viedä koululle, pitää päästä taksilla niinkun koko viime talvenkin kun kävi samassa kyläkoulussa eskaria! On se iso asia tuo koulun aloitus! Eilen käytiin kirkossakin kouluunsiunaamisessa ja poika oli niin ylpeä siitä, että pääsi oikeen alttarille ja jopa ehtoollisellekin! Ei normaalisti olla mitään kirkossakävijöitä, joten ainutlaatuinen tilaisuus! =)

Musta kanssa tuntuu, että nyt maha ei ole enää niin selvästi kasvanut. Tosin mulla alkoi näkymään jo ihan alusta lähtien ja maha tuntuu kyllä aika isolta jo! Nyt on muutaman päivänä ollut sellaisia vihlaisuja jossain päin (lähinnä kyljissä päin) mahaa, joita olen ajatellut juuri kasvukivuiksi... ainakin vauva liikkuu ihan normaalisti näistä vihlaisuista huolimatta.

Vauvan potkut tuntuvat siis jo ihan selvästi.. päivällä on tiettyjä aikoja ja sitten myös iltaisin. Olen nähnyt jo potkuja mahanpäältäkin sohvalla maatessani.

Rakenneultra on 6.9. ja sen jälkeen neuvola seuraavalla viikolla.

Viimeksi sain kelan paperin sekä lähete paperin sairaalaan. Siihen pitäs kirjoittaa nimiehdotukset mahdollista hätäkastetta varten, eikä miellä ole oikein mitään ehdotuksia!! =O Varsinkin pojalle tuntuu olevan aivan mahdoton keksiä nättiä nimeä jota ei jo jollain tuttavalla olisi käytössä.... =/ Ei haluttais liian erikoista, mutta sitten taas kaikki ihan liian tavallisetkin vieroksuttaa... ollaan ronkeleita! =D

Onko teillä muilla jo jotkut selvät nimivalinnat pojalle/tytölle? =)

Vauva-hankinnoista sen verran, että tilasin kangastukku.comista kankaita, joista ajattelin ommella itse pinnasuojan sekä pussilakanoita vauvalle. Meillä kun ei ole entisiä enää tallella.

Jaahas, nyt pitää keittää puuroa niin uusi ekaluokkalainen jaksaa koulun aloittaa! Ja kuopuskin lähtee taas hoitoon ryhmikseen, niin muutoksia ja uusia juttuja on tälle päivälle riittävästi! =)

Mukavaa alkavaa viikkoa!

t. vilmahilja 17+2

Vierailija
14/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas täällä työpaikassani, jossa työtehtävät kiinnostavia ja haastavia, mutta työyhteisö ihan syvältä. Pomo palasi juuri lomalta ja ei se edes huomenta sanonut. Istuu tuolla seinän takana. Toinen kollega lintsaa tänään (hyvin yleistä), toinen puhisi raivon vallassa kun äsken hänet tapasin.

Joten... ajattelin lueskella näitä tärkeämpiä uutisia täältä.

Vilmahilja kirjoitti, että sai jo Kelan paperit. Minulla myös 17+2 ja neuvolasta sanottiin viime viikolla että Kelan paperit saan syyskuun puolivälissä. Mitään sairaalalähetettä en saanut esikoisenkaan kanssa, saati kysytty mitään hätäkastenimiä. Onko tuo yleistä sitten muualla paitsi täällä meillä (NKL).

Liikkeitä ei tosiaan mahan päältä tunnu, mutta nyt vkl olin tunnistavinani sellaista myllerrystä. Ei selkeitä potkuja, vaan yleistä härdelliä. Syke oli torstaina onneksi ok.

Mulla maha on kasvanut maltilla ja nyt tuntuu että se pahin turvotus alkaa laskea, joten ehkä siksikin tuntuu ettei kasva kovin vauhdilla. Näytän varmaan kaljan turvottamalta, koska kukaan ei kysy mitään. No eipä ihme, kun ei ne muutenkaan puhu mitään. Yhden kollegan vaimo odottaa (palstalla kävijä, satuin huomaamaan....), mutta ei tämäkään kollega mitään huomaa eikä kysele vaikka olen poikkeuksellisen kiinnostunut heidän ultrakäynneistään ja muista ;)

Anoppi ei edelleenkään ole soittanut eikä ole ollut kahteen kuukauteen missään yhteyksissä. Siis minuun. Ovat käyneet meillä, mutta vain kun en ole kotona. Taitavat oikein täpinöissään odottaa tätä uutta tulokasta... hah.

Voi että eilen illalla nautin kun saatoin istua sohvalla ja syödä huoletta ihanan kaloripommiherkkupalan (riisifrutti) ja lukea kirjaa. Nyt en kaloreista murehdi. Koskaan ennen en ole sallinut moisia itselleni vaikka niistä pidänkin. Eipä tule enää aikaa, jolloin voisi syödä mielitekojensa mukaan.

Ei vaan, pitänee kehittää jotakin motivoivaa työtä itselleen. Yksi pikapalaveri jo olikin ja nyt voisi keksiä muuta. Mukavaa päivää tämän sortin " kollegoille" .

ipu 17+2

Vierailija
15/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yllätyksekseni ollut tosi aktiivinen kirjoittelija ja kiitollinen että aikoinaan sain kaveriltani vinkin koko palstasta.

Oi, pystyn hyvin kuvittelemaan tuon koulun alkamisen tuoman jännityksen. Mullakin alkaa huomenna uudet työt ja hirveää jännitystä, suorituspainetta ja kaikkea muutakin mikä tekee olon melko huonoksi. Olen suorastaan itkuinen. Siitä se rumba sitten lähtee käyntiin ja olen päättänyt tehdä (näistä kaikista uuden työn tuomista suorituspaineista huolimatta) töitä oman oloni ehdoilla. Pitäkää mulle pliis peukkuja että homma menee kuitenkin hyvin. Hain työtä jo tietoisena siis raskaudestani ja kerroin siitä johdolle. Työkaverit eivät siis tiedä tilannetta mutta koska työvaatteena on kireämpi t-paita, joko he ihmettelevtä mun kaljamahaa tai sit epäilevät raskautta. Musta tuntuu että raskaus ja hirveän herkkä mieli vielä tekevät tästä normaalia hankalampaa.

Eilen jumpassa tuntui että vauvamaha näkyisi aikaisempaa selvemmin. Mulla se tuntuu kasvaneen 16+1 astikin hitaasti. Odotan siis ensimmäistäni, joten en osaa kommentoida hidastuneeseen kasvuun.. ;)

Minäkin mietin nimiä jo päivittäin, molemmille. Pojille on huomattavasti vaikeampi mustakin keksiä. Ja uskon, että nimi jopa muuttuu kun näkee oman vauvan. Se on kuitenkin aika persoonaan sidottu juttu.

Odotan hirveästi myös rakenneultraa. Meilläkin se on syyskuun alussa aivan! Välillä niin valtaa epäusko kaiken onnistumisesta loppuun asti. Mistä muuten sen doplerin saa (tai kirjoitettiinko se noin...? t:amatööri)

Hyvää viikonalkua!

Vierailija
16/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipun tilanteesta työpaikalla.. Sinulla vasta taitaakin olla todellisia amatöörejä kollegana. Huh! Miten osaatkin ottaa noin tyynen rauhallisesti, jopa ironisesti koko asian. Ihailtavaa :)

Tsemppiä ;)

Vierailija
17/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mellä alkoi mielenkiintoisesti tää viikko, kun vauva oli kuuden jälkeen äheltänyt kakan vaippaan pinniksessä ja sit oli osannut taitavana poikana ottaa vaipnkin pois ja sitä kakkaa oli sit joka paikka täys!!! Oli hieronu sitä päähänsä ja pinnoihin ja unileluihin ja vuodevaatteisiin..Polleana sit istuskeli siellä leveä hymy naamallaan. No, pyykkiä on nyt sit parvekkeella kuivumassa kesätuulessa=)

Maha on mulla iso ja ihan selkee vauvamaha. Ei siitä voi erehtyä.

Liikkeitä en edelleenkään nyt tunnista sen alun jälkeen, mut huomenna neuvola, niin saa toivottavasti kuulla sydänäänet ja mieli huojentuu. Ke rakenneultra.

Mullaon nyt vasta alkanut tulla rintoihin arkuutta, kun taas kaikissa aiemmissa raskuksissa se on ollut alun vitsaus. Hassua miten yksilöllisiä nää eri raskaudet on.

Yritän nyt vaan pysyä huomiseen neuvolaan asti rauhallisena...Olishan se kauheaa, jos vauva olis sinne kohtuun kuollut...Ja sellaistakin sattuu.

Onneksi mullaon tänään voileipäkakkujen tekoa ja muuta puuhaa, niin ei ehdi kauheesti paisutella asioita mielessään...

Rv 18+6

Vierailija
18/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tänä aamuna huomasin että onneksi alkaa tuo maha vähän muotoutuun vauvamahaksi niin on sitäkin kivempi katsella. Tuntuu muutenkin mukavalta kun alkaa nuo viikot taas kulkemaan eteenpäin sen viime kertaisen neuvolan jälkeen. Nyt lähdetään sitten siitä 15 taas eteenpäin. Hurjalta tuntuu että joillakin tammikuisilla on jo puoliväli saavutettu.

Toivottavasti muistan oikein, Ipulle voimia sinne työpaikalle! Ja laitetaan raskausdementian syyksi, mutta juuri sinulle joka huomenna aloitat työt, rentouttavaa työnodotusta ja mielekästä työpäivää huomenna! Eihän siihen ole kenelläkään mitään sanomista kun olet aikoinaan raskaudesta kertonut ja sinut on kuitenkin valittu. Näinhän sen pitääkin mennä, raskaana olevia ei saa raskauden takia syrjiä, sinulla on reilu pomo siellä!

Minä olen kuvitellut viikonlopun kaikenlaisia mörköjä kun anoppi kertoi meidän naapurista, joka olisi saanut vauvan tammikuussa ja olikin kokenut viime viikolla keskenmenon. Yhtäkkiä vaan sydänäänet olivat loppuneet. Tietäähän sen mitä raskaana oleva nainen alkaa sitten kuvitella omasta tilanteestaan. Olispa mullakin se kotidopleri!

Meillä alkaa huomenna koulu ja kyllä on tänäänkin jo jännitystä ilmassa.

Muistaahan sen miten jännää se oli silloin pienenä itsestäkin. Ja viikonloppuna on meidän nuorimmaisen 1-vuotissyntymäpäivät. Pitäis jaksaa viikolla jotain leipoa juhliin.

Energistä viikkoa kaikille!

Iuiu ja masukki 14+6

Vierailija
19/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas piti vääntäytyä tänne töihin vaikka tuntuu ettei millään enään jaksaisi. enään tämä viikko jäljellä ni pakko yrittää kituuttaa täällä. Viime viikolla olin taas 3 päivää sairaslomalla, ku olo oli taas niin huono. pää oli kipiä melkeen kokoajan ja oksentaakkin taas piti.

perjantaina käytiin rakenneultrassa ja olihan se ihana vihdoin nähä se pikkuinen siellä masussa. kovasti potki sillonki ja selvästi ne potkut tuntuu päivittäin. laskettuaika ei muuttunu ja kaikki oli onneksi kunnossa.

nimiä ei olla vielä oikeen mietitty, mut pojalle ois melkolailla nimi valmiina. se oli mielessä jo esikoista odottaessa.

Maha on tullut vähän enemmän esiin nyt ihan parin päivän sisällä. ei siis nyt mitään jätti mahaa ole mut varmaan parin viikon päästä näkee jo selvästi että on vauva mahassa.

pipali ja masuasukki rv18+5

Vierailija
20/61 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varmaan koko kesän aikana ehtinyt kirjoitella tänne. Seuraillut kuitenkin teidän kirjoituksia taustalta!

Tuosta mahan kasvusta: Itsellä tuntui juuri noilla 16-18 viikoilla, että ihan kuin maha olisi melkeimpä pienentynyt. Ajattelin sen johtuvan siitä, että se alkuraskauden turvotus on laskenut, ja jäljellä onkin vain se " oikea" vauva maha, joka oli pieni. Nyt on menossa rv 20+1 (ultran mukaan 19+5), ja tässä viikon sisällä on taas tuntunut, että vatsa alkaa taas näkyä enemmän. Töissä jopa yksi potilas kysyi, että " vartootko sinä, vai pullottaako sun maha muuten?" . Eli noiden löysien sairaalavaatteidenkin alta vatsa jo pullottaa.

Koulu alkoi tokaluokkalaisella myös tänään. Ei ole aivan hirmuista intoa ollut koulun alusta, mutta aamulla tyttö sanoi, että on tosi kiva mennä kouluun, kun näkee opettajan ja kaverit. Tästä se arkinen aherrus taas alkaa.

Nimiehdotuksia ei olla oikeastaan edes mietitty. En muista, että pitikö viime raskaudessa kirjoittaa hätäkasteen varalta nimiä ylös? Mutta eipä meidän lapsia kyllä kasteta muutenkaan, kun emme kirkkoon kuulu.

Vauvahankintoja ei meillä tarvitse muuten tehdä, koska isoveikan kaikki vaatteet ja tavarat on vielä tallessa. Tilasin kuitenkin huuto.netistä aventin rintapumpun. Toivonkin, että maitoa riittäisi nyt pidemmälle kuin viime raskaudessa, jolloin täysimetin vain 2kk, ja 3kk jälkeen maito loppui jo kokonaan. Pinnasängyn patja täytyy myös hankkia, koska vauva menee nukkumaan pinnikseen, ja isoveli siirtyy matkasänkyyn, johon tuo kunnon patja pitää siis hankkia.

Joku mainitsi anoppi ongelmista... Niitä on täälläkin... Mutta minkäs teet, ei aikuisia ihmisiä voi opettaa käyttäytymään... Mutta olisihan se hienoa, että lapsen isovanhemmat olisivat mukana tässä touhussa, mutta eipä siitä sen enempää... Harmikseni oma äitinikin asuu 400 km päässä, niin häntäkään emme kauhean usein tapaa.

Oikein hyviä jaksamisia teille kaikille!

Toivoopi vikli80 rv 20+1 (tai 19+5)