Oletko varannut kotiin hätävaran. Hätävara pitää kestää 72 h eli 3 päivää.
Miten hyvin olen varannut kotiin hätävaran? Hätävaran on kestettävä 72 h eli 3 vuorokautta. Mitä hätävaraasi kuuluu?
Nyt pitää myös valmistautua Venäjän iskuun. Venäjällä pommeja ja tykkejä joilla se ampuu. Miten hyvin olen varautunut mahdolliseen iskuun Venäjän suunnalta? Mitä venäjän hätävaran kuuluu? En tiedä kuinka kauan Venäjän hätävaran pitää riittää kun viranomaiset ei sitä kerro.
Toivoisin, että kertoisit molempien hätävarojen sisällön ja erittelisit mitä Venäjän hätävara pitää sisällään ja miten pitkäksi aikaa arvioit sen riittävän.
Minun pitää nyt lisätä hätävaran riittävyyttä kun tilanne vakava ja Suomi sodan esiasteella.
Paljon kiitoksia kun autat minua asiassa ja kerrot mitä hätävaraan pitää laittaa ja Venäjän hötävaraan myös. Laitan erikseen molemmat hätävarat jotta en sekoita niitä keskenään.
Kommentit (33)
No, niin trollero, voit lopettaa. Vinkki: opettele suomen kieli, jos haluat onnistua trolleissasi. Menehän jo siitä, hus pois.
Kolme päivää nyt pärjää vaikka kaapeissa ei olisi kuin makaronia. Joten ei, ei ole mitään hätävaraa, mutta perustarvikkeita löytyy aina.
Volttaa karvakäden kebabbia, siinä on 72h hätäistä varaa kerrassaan
ainakin viikon safkat pystyy tekee ihan kaapissa olevista kamoista ja säilykkeitä on 'riittävästi' jotka liikkuu kun niitä käytetään ajoittain ja ostetaan uusi tilalle, pakkasessa on ruokaa myös riittäväsi sen takia kun kesällä ei ole aikaa jokapäivä tehdä, niin on äkkiää otettu makru, hernesoppa, kaalilaatikko, joku kiusaus tai kypsää lihaa tai savulohta ym.
EIkai kukaan ole niin tyhjän päällä sapuskoissaan ettei ole kuin 3 pv.
Mulla on:
muutama 5 L lähdevesitonkka
- elintarvikelaatuinen kahvallinen sanko veden hakua varten
- Patteriradio+ pattereita
- varavirtalähde, jota säilytän 75% ladattuna
- kuivaruokaa jonkin verran (näkkäreitä jne.)
-grilli ja keittolevy, jolla voi tehdä ruokaa ilman sähköä
- joditabletteja
- Makuupusseja siltä varalta, jos lämmöt katkeaa talvella
- pakkasessa ruokaa
Ehkäpä siinä tärkeimmät, ei tuolla vielä pitkälle pötki, mutta on edes jotakin.
Ja unohdin mainita vielä, että käteistä rahaa löytyy muutama satanen.
Hätävaraani kuuluu maanpuolustustahto ja amisioonia hyvinkin 72 vihulaisen nirhaamiseen.
Ensimmäinen pommi ja hätävara on mennyttä. Toisekseen missä säilytät hätävaraa kun asuu pienen pienessä yksiössä?
Venäjä ei tule koskaan Suomeen, sodalla pelottelua tehdään vain koska sillä rahastetaan.
Sen sijaan todellinen uhka johon mikään hätävara ei auta on tuhoisan Ursula Von Der Leyenin ja muun EU eliitin ajama muslimi-islam yms. invaasio joka tuhoaa EU maat, myös Suomen.
Joo on ainakin 20 kondoomia hätävarana. Kyllä niillä 72 tuntia pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Joo on ainakin 20 kondoomia hätävarana. Kyllä niillä 72 tuntia pärjää.
Päiväys on mennyt 5 vuotta sitten mutta kyllä niitä silti voi käyttää suojaukseen. Omista käsistä voi tarttua kaikenlaisia pöpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on:
muutama 5 L lähdevesitonkka
- elintarvikelaatuinen kahvallinen sanko veden hakua varten
- Patteriradio+ pattereita
- varavirtalähde, jota säilytän 75% ladattuna
- kuivaruokaa jonkin verran (näkkäreitä jne.)
-grilli ja keittolevy, jolla voi tehdä ruokaa ilman sähköä
- joditabletteja
- Makuupusseja siltä varalta, jos lämmöt katkeaa talvella
- pakkasessa ruokaaEhkäpä siinä tärkeimmät, ei tuolla vielä pitkälle pötki, mutta on edes jotakin.
Onko sinulla karkkia, pullaa, piparia, leikkeleitä ja juusto? Miten maito ja piimä? Onko kalaa?
Ap
Kyllä kai tässä 3 kuukautta menisi. Ilman sähköä oli kieltämättä aika haastavaa, kun pakastinten sisältö pitäisi säilöä runsaalla suolalla ja sokerilla. Maitoa käytettäisi erittäin säästeliäästi ja ilman juustoa kyllä pärjää. Kalaa on joessa j lihaa metsässä, ja tuoretta vihannesta tähän aikaan vuodesta pihalla.
Siihen toiseen hätävaraan kuuluvaa aseistusta myös löytyy, sellaista kevyempää kalustoa.
Miksi keksiä pyörä uudestaan.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3657203/hyvat-survivalistit-ja-preppaaj…
Hätäpaska tuli äsken, riittääkö se?
Kyllä mulla menee ruokahalu, jos oikea hätätilanne tulee. Keksi päivässä. Vettä pitää olla ja murukahvia, että voi keitellä nokipannulla. Kun
Tarkoitatko, että miten sinun siellä pitää varautua? Eiköhän se mene vähän samaan malliin kuin täällä Suomessa: Vettä ja leipää kun on riittävästi, sillä pärjää vaikka 900 päivää. Mieluummin näkkileipänä. Äläkä unohda vessapaperia.
Täällä on venäjän hätävaraksi voita leivän päälle!