Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko miettineet miten ateistit ottavat vastaan yleiset " taivaassa enkelinä" lohdutukset kuoleman jälkeen?

Vierailija
11.08.2007 |

Itseäni saattaisi jopa tuo loukata. En ole joutunut läheisiäni hautaamaan, mutten surun hetkellä haluaisi kuunnella jumalasta ja taivaasta ja enkeleistä ja muusta kristillisestä ajattelusta. Itse uskon että kuoleman jälkeen ei ole mitään, mikä lisää tavallaan tuskaa, mutta siihen silti uskon.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mites veikkaat suurimassa osassa " uskovaisia" perheitä vanhempien selittelevän lapsilleen kirkosta? Olin juuri sellaisissa ristiäisissä, jossa vanhemmat oli uskonasioista jopa minua enemmän pihalla ja naureskelivat ihan avoimesti papin uskonnollisuuden perään kuuluttamiselle. Kikattivat jopa itse kesken saarnan(?) kun pappi kehoitti ilta- ja/tai ruokarukoilemaan. Luuletko heidän kasvattavan lapsiaan uskovaisiksi? Tätä jengiä on iso osa kirkon asiakkaista.

Vierailija
42/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morre:

Uskonnon tunteja, uskonnollisia tilaisuuksia, seurakunnan kerhoja... Mitä ovat " uskontohommat" ? Ja kaikki lapsethan eivät ole koulussa. Oppivelvollisuus ei ala synnäriltä ;)

Ihan kaikissa kunnissa ei ole mahdollisuutta ET-opetukseenkaan. Oppilasmäärän täytyy olla vähintään 3. Pikkupaikkakunnilla näin ei välttämättä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan perus-luterilaisista

Vierailija
44/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toihan se onki kaikkein säälittävintä,et massan mukana vaan kaikki pippalot,kun niin kuuluu tehdä

Vierailija
45/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ei tarvitse olla. Mutta jos ET-tunteihin ei ole mahdollisuutta, niin moni vanhempi haluaa laittaa lapsensa uskonnon tunnille.

Vierailija
46/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morre:

Juu. Ei tarvitse olla. Mutta jos ET-tunteihin ei ole mahdollisuutta, niin moni vanhempi haluaa laittaa lapsensa uskonnon tunnille.

Vierailija
47/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuolle pilkunviilaamisellesi joku syy? Jäikö jokin mielipiteeni tai kantani epäselväksi?

Vierailija
48/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

selittää suunileen että ne puhuu vaan paskaa! Missä selkäranka?Naurettavaa

tajutkaa jo että jos toinen uskoo ja toinen ei niin jompikumpi saa luvan taipua toiseen tahtoon. vai pitäiskö kirjautua lapsetkin ulos ja saada tavarat niskaan..? häh?

Morre; oot niin oikeassa. ihan sama mitä tekee niin aina on väärin.

Vierailija
49/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mulle ateismi ei ole mikään käännytyksen asia. Ymmärrän että uskonnolla on oma tehtävänsä tässä maailmassa, joten asia ei ole minulle poliittinen kysymys tyyliin miksi ihmisille syötetään tätä paskaa. Vanha klisee, mutta uskonto _on_ ooppiumia kansalle ja saa mun puolesta ollakin. Voin aivan hyvin osallistua uskonnollisiin seremonioihin. Rukouksissa en lausu mukana, mutta muuten, nou problem.

Vierailija
50/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitää saada ne " tekopyhät" juhlat jotka ei teille merkitse mitään?Naureskelette että mitä paskaa toi pappi jauhaa,ja ette usko sanaakaan,mutta silti pitää saada viettää ne kirkkojuhlat?

Vierailija
51/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ollaan ateisteja mutta toisen paikan tullen ei ollakkaan,kuulostaa oudolta

Vierailija
52/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin se oli tilanteen (lähinnä puolison toiveeseen liittyvä) sanelema ja toiset (ateisteina itseään pitävät) eivät mitään uskonnollista elämäänsä kaivanneet.

Vielä kerran toistan: minun elämässäni on kaikki juhlat yms. vietetty uskonnottomina, samoin vanhempani ovat tehneet (18 vuotiaana kirkosta eroamisen jälkeen) ja samoin on lasteni kohtalo, elleivät tulevaisuudessa toisin päätä.

Vierailija
53/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tietyissä paikoissa huudellaan ateismin perään ja naureskellaan uskontohömpälle,ja lapsille kerrotaan et ne on satua;

mutta muut uskoo,mutta hupsis,vietetään ne juhlat ja lapset istuu uskontotunneilla ja miettivät että mikä on totta ja mikä ei,kun vanhemmat sanoo että on satua jne-no sukulaisten edessä ollaan taas ei ateisteja kun on kirkkojuhlia ym ja ne häät ja ristiäiset on siinä papin edessä oltu jne

Vierailija
54/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jollekin se oli tilanteen (lähinnä puolison toiveeseen liittyvä) sanelema ja toiset (ateisteina itseään pitävät) eivät mitään uskonnollista elämäänsä kaivanneet.

Vielä kerran toistan: minun elämässäni on kaikki juhlat yms. vietetty uskonnottomina, samoin vanhempani ovat tehneet (18 vuotiaana kirkosta eroamisen jälkeen) ja samoin on lasteni kohtalo, elleivät tulevaisuudessa toisin päätä.

Vierailija
55/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla uskovainen ja vaan kuulua kirkkoon. se että uskoo vai ei on aika paljonkin kiinni kasvatuksessa. meillä ei oo iltaruokouksia, emme käy kirkossa, lapset ei edes tiedä jeesuksesta mitään...jne.

ja veikkaan että aika monikin kirkkoon kuuluva ei usko siihen tai pitää jumalaa/jeesusta/enkeleitä Plan B:na. että kun tiukka paikka tulee niin ruokoillaan ja uskotaan että kohtalo on jonkun toiseen käsissä ja niin edelleen.

kaikille se uskonto ei oo niin tärkeetä...ja maailma ei oo niin musta-valkoinen. *vinkvink*

Vierailija
56/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SonataSelene:

olla uskovainen ja vaan kuulua kirkkoon. se että uskoo vai ei on aika paljonkin kiinni kasvatuksessa. meillä ei oo iltaruokouksia, emme käy kirkossa, lapset ei edes tiedä jeesuksesta mitään...jne.

ja veikkaan että aika monikin kirkkoon kuuluva ei usko siihen tai pitää jumalaa/jeesusta/enkeleitä Plan B:na. että kun tiukka paikka tulee niin ruokoillaan ja uskotaan että kohtalo on jonkun toiseen käsissä ja niin edelleen.

kaikille se uskonto ei oo niin tärkeetä...ja maailma ei oo niin musta-valkoinen. *vinkvink*

Vierailija
57/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskonpuhdistuksen tarpeesta. Kirkko on jo jäänyt niin kauas jonnekin viime vuosisadalle, että osaa porukasta rupeaa naurattamaan. Toisaalta sekin osa jota naurattaa kaipaa perinteisia tapoja juhlia merkkipaaluja ihmisten elämässä. Vaikeahan sitä on ilman melkoista paneutumista asiaan pudottautua tavallaan yhteiskunnan ulkopuolelle tässä asiassa.

Vierailija:

et tietyissä paikoissa huudellaan ateismin perään ja naureskellaan uskontohömpälle,ja lapsille kerrotaan et ne on satua;

mutta muut uskoo,mutta hupsis,vietetään ne juhlat ja lapset istuu uskontotunneilla ja miettivät että mikä on totta ja mikä ei,kun vanhemmat sanoo että on satua jne-no sukulaisten edessä ollaan taas ei ateisteja kun on kirkkojuhlia ym ja ne häät ja ristiäiset on siinä papin edessä oltu jne

Vierailija
58/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OO MUN VALINTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en voi päättää kaikista asioista ite!!!!!! ootteko kaikki äidit niin diktaattoreita siellä kotonaettei miehillä oo mitään sanottavaa??? ihme porukkaa täällä tänään... *hakkaa päätä seinään*

Vierailija
59/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SonataSelene:

EI OO MUN VALINTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en voi päättää kaikista asioista ite!!!!!! ootteko kaikki äidit niin diktaattoreita siellä kotonaettei miehillä oo mitään sanottavaa??? ihme porukkaa täällä tänään... *hakkaa päätä seinään*

Vierailija
60/95 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SonataSelene:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi