Työntekijöiden etujen heikennykset
Suomen Yrittäjät ja EK ehdottavat heikennyksiä, jotka aina koskevat työntekijöitä, Kokoomus kuuntelee. Esim. sunnuntailisän poisto ja lomat lyhyemmiksi! Tätä he vaativat "kilpailukyvyn nimissä". Eihän tämä paranna kilpailukykyä vaan lisää osinkoja jota omistajat saavat. Tehdään SDP:lle vasta ehdotus; osinko leikkuri. Osingot eivät saa nousta liian korkeiksi tai yritystä rangaistaan!
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen valmis luopumaan sunnuntailisistä heti kun perustuntipalkka nostetaan sille tasolle että sunnuntailisiä ei elämiseen tarvi.
T; kaupan täti
Varo sanojas. - Jos näin kävisi, niin luultavasti inflaatio söisi pian saavutetun edun.
Sinkkumies
Palkat pitäisi leikata niin että kukaan ei saisi yli 100 000 vuodessa.
Kävisikö EK:lle ja Kokoomukselle.
Molemmat kertovat yhdellä suulla että palkat suomessa on liian suuria. Näin se ratkaistaisiin.
Tää oli huippu! Paljon parempi kuin minun osinkoleikkurini.
Todellakin, jos palkat ovat liian isoja (työntekijällä), niin rajoitetaan johdon palkkoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen valmis luopumaan sunnuntailisistä heti kun perustuntipalkka nostetaan sille tasolle että sunnuntailisiä ei elämiseen tarvi.
T; kaupan täti
Varo sanojas. - Jos näin kävisi, niin luultavasti inflaatio söisi pian saavutetun edun.
Sinkkumies
Inflaation edellytys on talouskasvu, jota Suomessa ei tunnetusti ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T; kaupan täti
Sinkkumies
Inflaation edellytys on talouskasvu, jota Suomessa ei tunnetusti ole.
Inflaation voinolettaa muodostuvan, jos huomattavan suurellevjoukolle jää aiempaae enemmän palkasta käteen. Vertailun vuoksi kun aikanaan oointotuki nousi, niin ei mennyt kauan kun huomattavan suuri määrä vuokralla asuvia ooiskeljoista sai vuokranantajaltaan viestin, jossa tämä kertoi vuokrankorotuksesta. Taivkuinka minta kertaa nuustattecruoan hinnan lasjeneen pidemmäksi aikaa, joa ruoan hintaan vaikuttavaa arvonlisäveroa on laskettu vs. siihen kuunka oian ruoan hinta on noussut kun alv:a on nostettu
Sinkkumies
Moni ei tarvitse ollenkaan valittaa sunnuntai palkoista, ken ei saa ollenkaan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni ei tarvitse ollenkaan valittaa sunnuntai palkoista, ken ei saa ollenkaan palkkaa.
Se, että on sunnuntai lisät mah. Sen, että aina ei tarvitse olla koko viikkoa töissä vaan pyhäpäivä ja sunnuntai lisien turvin voi olla kannattavaa ottaa vastaan myös osa-aikatyö
Sinkkumies
Sunnuntai on tällä hetkellä ainoa päivä mille saa helposti tuuraajan töihin. Kauppa
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntai on tällä hetkellä ainoa päivä mille saa helposti tuuraajan töihin. Kauppa
Sama hoitoalalla.
Oletan, että tämä tarkoittaisi myös sitä, että voin asioida pankeissa, virastoissa yms myös sunnuntaisin?
En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät perusta yrityksiä ja ryhdy rikkaiksi. Miksi valittaa palkasta, kun voit olla pomo.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät perusta yrityksiä ja ryhdy rikkaiksi. Miksi valittaa palkasta, kun voit olla pomo.
Kyllä yrityksissä pomottelijat ja muiden sortajat ovat ihan muita kuin niitä, jotka sen ovat perustaneet.
No Suomen yrittäjille ja EK:lle työntekijä on tuotantoväline siinä missä ruuvari eikä ruuvarillekaan makseta palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa ole mitään ongelmaa vaikka lisiä ei olisi. Kun nimi on listassa tullaan töihin. Jos ei tulla niin seuraava jonosta tilalle.
Minusta olisi hyvä olla joka työsuhteessa palkaton koeaika esim. 3 kuukautta. Sen jälkeen voisi arvioida, minkä arvoinen tekijä on, ja sopia paikallisesti sen mukaisen palkkatason. Toivottavasti seuraava hallitus alkaa tätä asiaa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen ei ole pakko olla sunnuntaisin auki. Sairaalat ovat.
T; kaupan täti