Kaveriperheen koti on kuin kaatopaikka - nurkat taynna vaatepinoja, lelut levallaan lattioilla, kaikki vaakatasot taynna mainoksia, kaytettyja nenaliinoja ja ties mita tilpehooria,
vessan lattialla puhtaat ja likaiset vaatteet, lehdet, pyyhkeet ja käytetyt vaipat sulassa sovussa. Ja tiskit AINA tiskaamatta.
Kuka hulu kestää asua tuollaisessa läävässä vuodesta toiseen?
Kommentit (89)
Siivoamalla kerran viikossa saa sen pahimman likaisuuden pysymään pois, mutta sekamelska tulee välittömästi siivouksen jälkeen. On just niitä vaatepinoja, paperipinkkoja ja varsinkin leluja yltympäriinsä. Kyllä se ahdistaa ja siistissä kodissa on mukava olla, mutta kun on oikeasti muutakin tekemistä kuin järjestellä tai jäpättää koko ajan lapsille siivoamisesta, - ei voi mitään. Ihailen kyllä niitä, joilla on aina siistiä, mutta meillä se ei vaan toteudu...
että ainoa murheenaihe olisi kaverin kodin siisteys. Olen sinulle kateellinen ap.
Pienet on murheet ihmisellä, jos pitää tuollaisesta stressata.
Koskaan koti ei ole ollut sekainen, saati likainen. Ei silloinkaan kun lapset oli ihan pieniä. Anoppi ihmetteli miten kummassa kotimme voi olaa aina niin siisti, vaikka lapset jne. Mutta kun vie tullessa ja vie mennessä... Vauva nukkui päiväunia kantoliinassa( ei koskaan vaunuissa) ja esikoinen vaati huomiota, niin aina oli aikaa viedä tavaroita ohikulkiessa oikeaan paikkaan. Olihan minulla 2 kättä vapaana.
Mutta mitään millilleen järjestys koti meillä kuitenkaan ei ole! Sellainen ei tosiaan ole mukava!=)
t: se joka käski viedä mennessä jne.
Hän esim. tekee käsitöitä päivät pääksytysten. Eikö osaa siitä energiasta voisi käyttää siivoukseen?
ap
Eikö voisi käyttää oman ylimääräisen energiansa vaikkapa käsitöihin, sen sijaan että stressaisi itseään toisten kodeilla?
että kuittaillaan ap:lle toisten kodeista stressaamisesta?
Sanotaan vaan ihan suomeksi: " Mitäpä sulle kuuluu miten kukin kodissaan elelee!?"
Vierailija:
" Mitäpä sulle kuuluu miten kukin kodissaan elelee!?"
Istua siellä nyt toisten kusen ja paskan koristelemalla pöntöllä. Ja tuntuu kurjalta perheen lastenkin puolesta. Kyllä lapsilla pitäisi olla oikeus hieman siistimpään kotiin.
ap
kommenteista päätellen? eipä ap sanonut että on hänen suurin murheensa tms. ja kyllä pikku sekasotku on eri asia kuin paskavaipat ympäriinsä ja puhtaat vaatteet likaisten seassa vessan lattialla jne.. ja joku vielä viettänyt synttärijuhlia samanlaisessa siivossa, oiskohan ollu kakkonen.. tosi juhlavaa.
siistiä, mutta tällä hetkellä koulutyöt ja töissä käynti ja lapsien kanssa oleminen vie vaan voimat. Ihailen ihmisiä, joilla on koti aina ihanan siisti. Itse inhoan likaisuutta, mutta tavarat saa olla sekaisin.
Toivottavasti et mene sinne enää, jos noin ahdistaa. Siis oliko siellä lelut levällään? Kamalaa!!!
Harvoin olen käynyt kaatopaikalla, jossa on nurkat täynnä vaatepinoja ja lelut levällään lattioilla...
Joskus todella harvoin saatan laittaa hiuksia eteisen ison peilin edessä, mutta silloin haen imurin heti ja imuroin ne hiukset... Hysteeristä, tiedä häntä, mutta ainakaan ei hiuksia jää inhottavsti nurkkiin pyörimään.
Ja imuroin päivittäin, vaihdan lakanat kerran viikossa, pyyhin lattiat muutaman kerran kukkaudessa ja pölyt n. 1½viikon välein.. Normaalin siisti ja puhdas koti.
Olen ihan yllättynyt miten paljo löytyy törkyisiä koteja täällä! Ystäväpiirissä tai sukulaisissa en ole törmännyt kertaakaan.
Täysin " normaalin" siisteystason edustajat nousevat hirveälle puolustuskannalle. Miksi? Kirjoitin aloitusviestissäni todella sotkuisesta kodista, en sellaisesta, jossa on muutama tavara siellä täällä levällään. Ei kai nyt missään lapsiperheessä ole ole täysin asumattoman näköistä - kyllähän elämä jälkensä jättää ja niin kuuluukin.
Minäkään en oikein usko selityksiä, ettei koskaan jaksa siivota. Ei siivoamisen tarvitse olla mikään kauhea suururakka, kun pitää päivittäin yllä kohtuullisen siisteystason. Vie mennessäs jne. -periaatetta ei tarvitse noudattaa edes aamusta, jotta koti pysyisi jonkinlaisessa kunnossa. Jo 15 minuuttia illassa riittää! Minulla on tapana ottaa näitä siivousvartteja, jolloin kuljen huoneesta toiseen, poimin mukaani ylimääräiset rojut ja vien ne omalle paikalleen. 15 minuuttia on pieni aika illasta. Sen varmasti jokainen pystyy erottamaan kotinsa siisteyden eteen. Tällaisen perusylläpidon ansiosta viikkosiivous ei ole juttu eikä mikään.
minulla on ms-tauti enkä jaksa usein siivota kunnolla, järkkäilen ja siivoilen vaan sen verran minkä jaksan.
Siivooja meillä käy kerran kuussa, eli edes joskus on siistiä ;)
Vain läheisimmät ystäväni tietävät sairaudestani, muut pitävät minua vain laiskana sillä päällepäin näytän ihan terveeltä.
hyviä kirjoja kuin siivoamme. Meille siivous ei ole itseisarvo. Yleissivistys ja onnelliset lapset on. Sorry!
Vierailija:
hyviä kirjoja kuin siivoamme. Meille siivous ei ole itseisarvo. Yleissivistys ja onnelliset lapset on. Sorry!
ei kaaos siitä johdu. Se on ollut heillä aina - ennen lapsia ja lapsien jälkeen.
Eikä nyt pidä vetä hernettä nenään ja luulla, että kaaoksen ainoa vaihtoehto on millintarkasti puunattu koti, jossa ei uskalla edes hengittää. Tietänette itsekin, että välimuodot on keksitty.
ap