Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaatko pyytää anteeksi, jos olet ollut ilkeä?

Vierailija
05.09.2025 |

Osaatko pyytää anteeksi ilkeilyäsi, vai oletko aina oikeutettu mielestäsi ilkeilyyn?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
2/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ilkeä .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä koskaan tahallani ole ilkeä, mutta pyydän tottakai anteeksi, jos sanon jotain turhan kärkästä. 

Vierailija
4/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, mutta osaan myös käyttäytyä niin etten ilkeile. Jotkut eivät näe itsessään koskaan mitään vikaa.

Vierailija
5/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä ilkeilen, on se perusteltua ja toinen osapuoli sen ansainnut. Anteeksi en tosiaankaan pyydä. 

Vierailija
6/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tarvittaessa. Ilkeily ei kuulu tapoihini kuitenkaan. 

Vierailija
7/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun minä ilkeilen, on se perusteltua ja toinen osapuoli sen ansainnut. Anteeksi en tosiaankaan pyydä. 

Söikö se sen pullan sun nenän edestä, kun sä söit jo kaksi ja hän ei vielä yhtäkään?

Vierailija
8/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ilkeä. Pyydän kyllä anteeksi muita asioita, mutta ilkeilyä en harrasta.

Vierailija
9/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. Vttuilen aina ainoastaan tarkoituksella ja tarkoitan sitä, mitä sanon. 

Vierailija
10/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuuko ilkeä käytös anteeksipyynnön jälkeen?

Vierailija
11/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tahallani ilkeä kenellekään. 

Toisinaan saatan sanoa vitsin jonka tajuan myöhemmin olleen huono/sopimaton. Silloin pyydän anteeksi. 

Jos pinna on kireällä niin ilmoitan asiasta yleensä suoraan: "Sori, oon tänään vähän kireänä ja se varmaan näkyy naamasta, ei ole sun vikasi enkä halua purkaa sitä suhun." toistaiseksi tämä ilmoitus on aina otettu hyvin vastaan ja olen saanut ymmärrystä.  

Enemmän arjessa päädyn pyytämään anteeksi asioita joissa olen ollut ajattelematon tai tilannetaju on pettänyt. 

Vierailija
12/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söikö se sen pullan sun nenän edestä, kun sä söit jo kaksi ja hän ei vielä yhtäkään?

Tuo sinun mielestäsi jonkinlaisen reaktion arvoinen? Ei ole tapana ahnehtia. Ehkä sinulla sitten on, tuosta esimerkistäsi päätellen. 

Vierailija
13/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan saatan sanoa vitsin jonka tajuan myöhemmin olleen huono/sopimaton. Silloin pyydän anteeksi. 

Jos pinna on kireällä niin ilmoitan asiasta yleensä suoraan: "Sori, oon tänään vähän kireänä ja se varmaan näkyy naamasta, ei ole sun vikasi enkä halua purkaa sitä suhun." toistaiseksi tämä ilmoitus on aina otettu hyvin vastaan ja olen saanut ymmärrystä.  

Enemmän arjessa päädyn pyytämään anteeksi asioita joissa olen ollut ajattelematon tai tilannetaju on pettänyt. 

Kunnes tulee mitta täyteen eikä ymmärrystä heru. Monesti käy niin, että huonon käytöksen salliva joutuu sitten sietämään sitä useammin ja useammin, kunnes ei enää vaan jaksa ymmärtää.

Vierailija
14/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt syy olla ilkeä, jos ei kolmatta pullaa saa:(

Vierailija
15/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt syy olla ilkeä, jos ei kolmatta pullaa saa:(

Ehkä jollekin syöttöporsaalle. Ei normi ihminen edes ahnehdi. 

Vierailija
16/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnes tulee mitta täyteen eikä ymmärrystä heru. Monesti käy niin, että huonon käytöksen salliva joutuu sitten sietämään sitä useammin ja useammin, kunnes ei enää vaan jaksa ymmärtää.

Tämä.

Vierailija
17/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan pyytää anteeksi, mutta en ole enkeli.

Myrkylliset ihmiset voivat provosoida täysin tietoisesti minut raivoon.

Eilen kävi niin. Puhelimen kautta.

Hän onnistui siinä jälleen.

Lähetin tänään itse erittäin epäystävällisiä tekstareita hänelle. Sitten tulin katumapäälle ja pyysin anteeksi.

Kyllä jäi pska fiilis.

Jälleen opin erään tärkeän asian. Että on viimeiseen asti vältettävä myrkyllisiä ihmisiä.

On katkaistava kaikki yhteydet.

Kanssakäyminen ei hyödytä kumpaakaan osapuolta eikä siinä ole mitään rakentavaa.

( Mm. Narsistit)

Vierailija
18/18 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttuuko ilkeä käytös anteeksipyynnön jälke

--

Vastaan sivusta.

Ei välttämättä muutu. On ihmisiä joilla on todella myrkyllinen luonne eikä se muutu siitä.

Siinä ei auta muu, kuin ns.

ottaa omansa pois. Pyytää anteeksi miten itse on toista loukannut.

Jaksettava antaa anteeksi/ kohdistaa oma tahto siihen, että haluaa antaa anteeksi.

Sitten katkaistava yhteys lopullisesti.