16v isi ;D
Kommentit (26)
ja eipä tästä tatvitse mennä kuin +60 v taksinpäin niin oli hyvin tavallista aloittaa lastenteko 16-17 vuotiaana 23 pidettiin jo ikäloppuna ja mahdollisena vanhanapiikana... että niin ne ajat muuttuu.
nyt kaksi lasta 4- ja 2-vuotiaat, mulla alkaa toisen vuoden yliopisto-opinnot. Mies duunarina, tekee koulutustaan vastaavaa työtä. Koen meidät hyviksi vanhemmiksi, mitä nyt menojalka saattaa vipattaa enemmän kuin yli 30-vuotiaina lasten saannin aloittaneilla. Meillä molemmat isovanhemmat haluavat lapsosia hoitoon ja yökylään, yleensä saamme miehen kanssa oikein keksimällä keksiä tekemistä, kun saamme lapset hoitoon. Taloudellisesti ei kyllä ruusuilla tanssita, tilanne korjaantuu, kun saan opiskeluni loppuun ja pääsen kunnolla työelämään.
Eilenkin rannalla oli hauska huomata olevamme ainoat vanhemmat, jotka LEIKKIVÄT lastensa kanssa. Toiset (iäkkäämmät) vanhemmat katsoivat lapsiensa kököttävän rantavedessä, kun me teimme hienoja hiekkalinnoja yhdessä ja leikimme hippaa ja uimme kaikki yhdessä. Aika nopeasti saimme monia lapsia leikkikavereiksi. Osa näiden lasten vanhemmista vilkuili meitä paheksuvasti ja toiset taas nauroivat viltiltään. Ja meillä on aina tällaista. Ehkä se johtuu nuoresta iästämme (21v). Välillä vaan tuntuu, että vanhempia leikityttää enemmän kuin lapsia..
Tämä meni kyllä ohi aiheen, mutta on meitä hyviäkin nuoria vanhempia. Kaikki eivät ole, mutta eivät ole vanhemmatkaan vanhemmat aina yleisellä mittarilla hyviä. Toivottavasti jokainen kuitenkin paras omalle lapselleen.
Olen nyt 32 v. Vanhempani ovat yhdessä edelleen. Isä on diplomi-insinööri ja äiti lääkäri. Lapsia on 3 (mun lisäksi 21-vuotias ja 18-vuotias). Minä olen arkkitehti, keskimmäinen meistä sisaruksista opiskelee sairaanhoitaja-kätilöksi ja nuorin on lukiossa, menestyy hyvin. Teinivanhemmuus ei ole periytynyt: sain esikoiseni 27-vuotiaana, sisaruksillani ei ole lapsia.
Fiksuillekin voi käydä vahinko, ja fiksut kantaa vahingosta vastuun sen sijaan että hankkiutuisivat siitä eroon. En koe jääneeni mistään paitsi sen vuoksi, että vanhempani saivat minut tosi nuorina.
vanhemmat äidit istuvat vain penkillä tylsistyneenä. Johtuuko lie iästä, mutta nautin lasteni kanssa leikimisestä!
Jotkut pystyy ottamaan vastuuta jo nuorella iällä omista teoistaan. Upeaa
Jos oma lapseni tulisi raskaaksi nuorena kannustaisin häntä pitämään lapsen.
Hyvin tuntuu hänellä ainakin menevän.