¤ LA huhtikuussa -08 ¤
Onko täällä ketään muuta jolla olis LA huhtikuussa?
Varmaan hoitoja on tehty heinäkuussa humattavasti vähemmän, joten ei meitä ehkä montaa ole, mutta jos löytyisi edes joku jonka kanssa jakaa tämä uskomaton tunnekuohu ja toivonmukaan 9kk matka. =)
Itsellä la siellä huhtikuun puolivälin paikkeilla, 11.-14.4. riippuen lasketaanko viimeisistä menkoista vai inssin tekopäivästä. Ultra-ajan sain tänään varattua 28.8. ja siihen asti jännätään tosissaan että kaikki olisi hyvin. Yhden km kokeneena sekin hieman kummittelee mielessä, olen kuitenkin päättänyt olla murehtimatta ennenkuin jotakin murehtimisen aihetta ilmenee.
Oireita ei kovin paljoa ole, mutta jotain kuitenkin. Rinnat tuli aroiksi jo useamman päivän ennen plussa testiä ja ne on edelleen tosi arat, tuntuu että kipeytyy vaan lisää ja välillä oikeen tosissaa sattuu. Pahaaoloa ei varsinaisesti ole ollut, mutta parina aamuna ennen aamupala on kyllä ollut sellainen ällö olo ja jotkun voimakkaat hajut on saanut ällötystä aikaan (esim. tupakkatuotteet kaupan kassalla).
Nyt tästä sitten vaan pitäisi sinnitellä päivä kerrallaan ja eka etappi olisi tuo kuun lopulla oleva ultra.
Toivottavasti meitä huhtikuisiakin siis löytyisi, tuonne odottajiin kun en oikein osaa mennä ja toivoisin niin saavani seuraa tällä palstalla.
Kommentit (93)
Muutaman päivän tauon jälkeen palasin taas koneen ääreen...
Huld@; Noi vuoto-jutut on aina ikäviä ja säikäyttävät,mutta eiköhän siellä pikkuisella ole kaikki hyvin,kun kerran sydänäänet kuului. Pidetään vaan peukkuja!
Linnea;Mä ostin retafer-rautatabuja ja sit minisun-d-vitamiineja. Neuvolasta antovat esitteitä,joissa suosittiin obsidania,mutta hitsi kun se oli melkein puolta kalliimpaa kuin retafer ja eroa kuulemma vaan se että obsidan vatsaystävällisempi ja kun kerran aikasemminkin olen noita reteferejä käyttänyt niin päädyin sit niihin.Ja d-vitamiineistahan olis niitä tippojakin,mutta noi on kyllä kätsyjä,ne voi imeskellä eivätkä maistu pahalle!Sit niistä vauvan liikkeistä...mäkin innolla ootan että millon tuntee ekat liikkeet...yks mun kaveri sanoi tunteneensa ekat " hipaisut" jo viikolla 12,mutta kait se on niin yksilöllistä!Ja näillä viikoilla sillä jo " potki" kummasti!
Eudokia;Voi,kun kuulostaa niin tutulta...mulla taisi se pahoinvointi sit loppua kokonaan,kun koko viikolla ei oo yököttäny.Ja tosiaan kun ei vielä liikkeitä tunne,eikä mahaakaan juuri näy,niin tulee aina mieleen et onkohan sitä raskaana ollenkaan!Mutta kohtahan ne liikkeet alkaa varmaan tuntua ja masukin kasvamaan!
Minnekähän Yksis on jäänyt?Sullahan oli se uusinta nt-ultra jo joku aikaa sitten...tule pian kertomaan joko vauveli suostu yhteistyöhön!
Joko te ootte ostellu ihania vauvan vaatteita?Mä en vielä,mutta kovasti himottais jo päästä shoppaileen...ehkäpä tässä lähipäivinä vois jotain käydä katteleen..mä tiiän et se on sit hirveetä ostamista kun sinne vauvanvaatepuolelle pääsee...niin monta kertaa joutunu vaan ohi kulkemaan ja kaiholla kattomaan niitä sulosia bodeja!!
Terkkuloin Catz 15+1
Pahoitteluni laiskuudesta ja kiireestä ja saamattomuudesta ja kaikista muista ¿syistä¿... mutta takaisin linjoilla ollaan :)
Eudokialle pikaista paranemista, hoidathan itseäsi kunnolla... yrität levätä ja juoda paljon kuumaa... ja kovasta kuumeestahan pitää heti soittaa lääkäriin... Sulla on hienosti jo äitiyslomakuviot selvillä, eikö ole ihanaa kun ei enää tarvitse sitä miettiä! Mullakin on tämä äitiyslomakuvio kohtuu helppo eli ei ole varsinaista äitiyslomaa, joten käytännössä joudun irtisanoutumaan... saa sitten nähdä jos joskus haluan palata vieläkö ovat valmiita ottamaan takaisin.
Catz, ihanaa kun olit kaipaillut... kysymykseesi vastauksena, ettei olla vielä vaatteita ostettu, mutta onhan noita tullut hypisteltyä... ja vaunuja käytiin lauantaina katselemassa... Kaupassa sitten ihan untamona yritettiin saada niitä kasaan ja kokoon ja... Täällä on toisaalta vähän hankalaa mitään ostaakaan ennen kun tietää kumpi sieltä on tulossa, kun vaihtoehdot on lähinnä vaaleanpunaista tai vaaleansinistä, jopa valkoiseen on painettu kukkia tai autoja tms. Mulla on äiti tulossa käymään kuukauden kuluttua ja silloin tulee varmasti lähdettyä shoppailemaan.
Voi ihanaa Linnea, jos alkaa vauvan liikkeet tuntumaan... kunpa jo täälläkin pian. Mulla on vähän sama tilanne kuin Eudokialla ja Catzilla eli ollaan sellaisessa välivaiheessa ettei enää juosta koko aikaa ultrassa ja liikkeet ei vielä tunnu, niin olo on vähän epätodellinen... masu kyllä näyttää kasvavan ;)
Kurjaa tuo Huld@n tiputteluvuoto, eiköhän kaikki kuitenkin ole hyvin... itse on tullut toistaiseksi käytettyä ihan tavallista vartalovoidetta noiden arpien ehkäisyyn, mutta ehkä kohta olis aika siirtyä johonkin tukevampaan.
Alonallekin vilkutuksia, toivottavasti päänsärky on ohimenevää eikä jää pidempiaikaiseksi riesaksi...
Sitten omaan napaan... nt-ultra on siis takanapäin ja veriseerumikokeesta tullee tulokset alkuviikosta. Lääkäri kuitenkin halusi lähettää meidät perinnöllisyysneuvojalle jo ihan meikäläisen iän takia ja se on siis vuorossa torstaina. Ollaan kyllä jo oikeastaan päätetty, että lapsivesitutkimus tehdään kun sen kerran vakuutus korvaa ja vältetään sillä toivottavasti muutama päänsärky ja toisaalta komplikaatioiden riski on kuitenkin kovin pieni... Uusi lääkäri osoittautui ihanaksi ja vastaili kysymyksiin ihan ajan kanssa. Sain myös lähetteen kipupolille, jotta saadaan selvitettyä olisiko selkälääkkeistä jollain kosntilla mahdollista luopua raskauden ajaksi ja jos ei niin ollaanhan sekin mahdollisuus sitten tarkistettu... sektioon lääkärillä oli positiivinen asenne ja totesi ettei uusimpien tutkimustulosten valossa ole eroa synnyttääkö alakautta vai sektiolla, kun komplikaatioriski on molemmissa samaa tasoa, komplikaatiot vain erilaisia... eli tämä synnytyskauhuinen saa sektionsa :)
T. Yksis ja papu rv12+6
Pinossa olikin visiteerattu viikonloppuna kun en koneelle ehtinyt lainkaan.
Eudokialle paranemisterveisiä. Flunssa on tylsä tauti kun ei voi oikein millään lääkitä. Se paranee sitten ajan kanssa. Toivottavasti ei olisi sitkeää laatua.
Catz kyseli onko vaatteita tullut hankittua tai hiplattua. En ole kaupoissa niitä vielä katsellut. Ajattelin ensin penkoa esille esikoisen vauvavaatteet ja kartoittaa mitä on jäljellä kirppismyyntien jäljiltä. Ja toisaalta sitten 4d-ultran jälkeen kun sukupuolen tietää, on helpompi miettiä noita mahdollisia hankintoja. Ollaan siis menossa 4d:hen. Aikaa ei ole vielä varattu, mutta varmaan otetaan se johonkin joulukuun alulle. Ai että jännittää jo ihan valmiiksi kun vaan ajatteleekin asiaa =)) Viimeksi sukupuolen selvitys jäi meillä vähän hataraksi kun käytiin tavallisessa ultrassa eikä siitä 100% varmuutta saatu.
Yksis oli saanut vihdoin mukavan lääkärin, kiva juttu. Mukavampi käydä lääkärikäynneillä kun tietää, että vastassa on empaattinen yksilö ja voi kysyä ja saada myös asiallisia vastauksia. Aika järkkyä muuten teillä jenkeissä tuo kun pitää irtisanoutua töistä. Vai olisiko se äitiysloma sen 3kk jos haluaisi pitää työpaikan itsellään? Kyllä suomalaiselle on varmasti aika kova paikka jos pitäisi pieni 3-4 kuukautinen viedä hoitoon, kun täällä nykyään kuitenkin äitiysloma on sen 11kk ja senkin jälkeen heti hoidon aloittavia " vauvoja" pidetään tosi pieninä vielä hoitoon.
Huldako kyseli raskausarpien ehkäisystä. En ole muistanut rasvailla, ainoastaan olen kuorinut ihoa kun sitä teen muutenkin. Viime raskaudessa käytin ahkerasti ceridal öljyä, eikä tullut yhtään arpea. Tosin ei se varmaan siitä öljystä johtunut. Ehkä siihen vaikuttaa geenit ja painon nousun määräkin. Pitäisiköhän kuitenkin varmuuden vuoksi kaivaa samat öljyt esiin jos painoa alkaa kasautumaan edelliskertaa enemmän...
ON:Oireita ei juurikaan enää ole ja liikkeiden tuntemista odottelen kovasti. Juominen on auttanut siihen päänsärkyyn. Luinkin jostain ohjelehtisestä, että nyt suolistosta imeytyy kaksinkertainen määrä nesteitä normaaliin verrattuna, niin ei ihme jos päätä särkee kun on nestehukkaa. Neuvola olisi viikon päästä, mutta ultraan on vielä tuskaisen pitkä aika... Maha ei kunnolla vielä näy, kuin iltaisin turvoksissa. Sisäelimet on siirtyneet vähän ylöspäin, joten mahan muoto on siinä mielessä kyllä jo muuttunut. Joogassa eräs mahallaan tehtävä liike tuntui jo vähän huonolta, joten täytynee jättää se jatkossa väliin.
Jospa yrittäisi orientoitua taas työntekoon välillä ;)
Alona 15+4
Myö ollaan jokunen vauvan vaate ostettu, mut miehen äiti on ostanut sit meinkin eestä niitä kirpparilta ja miun äiti on kuulemma neulonut jo vaikka mitä.
Eudokia: Toivottavasti oot jo kunnossa! Itekin olin muutaman päivän viime viikolla saikulla, kun olo oli niin kipeä.
Catz: Onnittelut pahoinvoinnin loppumisesta! :)
Yksis: Miuta jännitti kans alkuvaiheessa synnyttäminen ihan kamalasti ja ajattelin, et varmaan joutuu jollekin pelkopolille, mut sit sen ensimmäisen ultran jälkeen, kun tiesi, et niitä tulee kaksi ja oli ne nähnyt, niin tuli semmonen mielenrauha tuon asian suhteen. Ei enää pelota ja nyt sektio pelottaa enemmän... Itse asiassa miusta tuntuu, et kaksosten synnytystarinat ei oo lainkaan niin pelottavia kuin " yksösten" :).
Alona: Tuo juominen onkin hyvä vinkki tuohon päänsärkyyn! Auttaa heti :)
Huld@lle vilkutuksia! Joko muuten lisäsit itsesi esittelypinoon?
Miulla ei näy pahoinvoinnille loppua. Pitää vaan toivoa, et se jossain vaiheessa loppuis eikä kestäis koko raskautta. Miulla tää maha on jo kaikkien ihmisten toteamuksien perusteella valtava, miehen sisko odottaa " yksöstä" viikolla 28 ja miun maha on anopin mukaan lähes samankokoinen. Mut se kyllä vaikuttaa jo kaikkeen, töissä on tosi paha istua tuolissa missään asennossa, kun sattuu joko selkään tai mahaan. Eteenpäin ei pysty kumartumaan, koska se sattuu vatsaan - pitääkin mennä ostamaan jotain helposti jalkaan tökittäviä kenkiä. Mietin kauhulla, et mitä se on sit kun ne vauvat on ollut tuplasti mahassa sen mitä nyt... Meillä on huomenna seuraava neuvola ja ylihuomenna seuraava ultra.
Linnea & tyypit 14 + 6
P.S. Viime yönä heräsin neljän tietämillä ja yhtäkkiä tunsin ihan pientä liikettä alavatsassa :)
Linnealle pärjäämistä pahoinvoinnin kanssa... oletko kokeillut inkiväärikapseleita?
Kiitos Alona sanoistasi, hauskaa on kun joku muistaa ;) Pelottaa kyllä vähän mitä tuolle sitkeälle alkiolle kuuluu eli onko limakalvo sittenkään kehittynyt riittävän vahvaksi jne. Myös sinne jaksuja pahoinvointiin...
Eudokialle onnittelut! *halaa* Kyllä mahtoi olla ihana hetki... toivottavsti meillä kaikilla muillakin löytyy ne sydänäänet.
Mitä Suvikselle kuuluu?
Huiskutuksia muillekin huhtikuisille...
ON: Ultraa odotetaan kuin kuuta nousevaa ja koko ajan on pelko takapuolessa... sen verran olen saanut aikaiseksi, että löysin itselleni lääkärin... Täällä rapakon takana kun pitää valita perhelääkärin, kätilön ja erikoislääkärin (Obstetrics/Gynecology) välillä. Itse päädyin jo ihan oman iänkin takia erikoislääkäriin ja toisaalta ainakin tässä vaiheessa tuntuu alatiesynnytys ihan mahdottomalta ajatukselta ja keisarileikkaus tuntuu todennäköisemmältä vaihtoehdolta ja OBGYN on ainoa edellämainituista joka voi ko. toimenpiteen suorittaa... Oireet on edelleen samat eli tissit on todella arat ja kuvotuksen aaltoja tulee ja menee (pahoinvoinniksi sitä ei oikein parhaalla tahdollakaan voi kutsua).
T. Yksis
YksityinenAsia: Kiitos vinkistä, pitääkin mennä noita inkiväärikapseleita ettimään. Niitä varmaan jostain luontaistuotekaupasta löytyy?
Eudokia: Ihanaa! Onnea!
Meillä oli tänään ensimmäinen neuvolakäynti. Neuvolan mukaanhan meillä mennään rv 9+3, kun se viimeisten kuukautisten mukaan lasketaan (ovistestin ja omienlaskujen mukaan 6+5). Nyt voitaisiin sit varata ultratutkimusta parin - kolmen viikon päähän (siis ihan sitä normaalia). Kuulemma siellä sitten varmistetaan ne viikot oikein. Meille on sattunut tosi mukava " neuvolatäti" . Saatiin sitten kassillinen luettavaa ja vauva-leffakin lauantai-illan iloksi... Niin ja nyt sanoivat la:ksi 31.3.! Mut se varmistuu sit ultrassa.
... joka aamu kun heraan niin ekaks tutkailen olojani viitisen minuuttia :-) Onko rinnat kipeet, enta etova olo tai tuntoja kohdussa. Tahan asti on ollut eniten tuntoja kohdussa, sellasta painon tunnetta ja nipistelyja. Lieva etova olo silloin talloin, MUTTA tissit eivat ole yhtaan kipeat vaikka mita tekisi - sita ma tassa nyt kovasti mietin etta onko normaalia ja yritan salaa toissa aina vahan puristella. Viela kun on yks km takana...
Hei Yksis, ma olen myos ulkosuomalainen ja meilla on viela ultra samana paivana. Mua seuraa taalla seka perhe- etta erikoislaakari.
Tsemppia kaikille. Sit kun on ekat ultrat takana niin voidaan kaikki toivottavasti huokasta helpotuksesta!
Ceridal öljyä saa apteekista (en tiedä onko marketeissa, ei ehkä). Se on hajutonta ja hyvin imeytyvää. Sillä rasvasin sitten vauvaakin joka puolelta, joten hukkaan se ei ainakaan mene. Taisi olla sairaalan synnytysosastollakin juuri cerdalia käytössä vauvojen rasvaamiseen. Sopii siis herkällekin iholle.
-A- 15+5
Kiitoksia vaan kaikille paranemistoivotuksista! Täällä vaan ei valitettavasti ole vointi kohentunut, päinvastoin: pää on räkää täynnä ja " kivana" lisänä tullut rytmihäiriöt. Tein just pari yövuoroa tälleen puolikuntoisena ja väsyneenä rytmihäiriöitä oli oikein urakalla :(. Kävin sitten eilen EKGssä ja tänään lääkärillä. Lääkäri onneksi totesi rytmihäiriöni hyvänlaatuisiksi ja kehotti lepäämään. Nyt on sitten loppuviikko sairaslomaa ja siihen vielä muutama vapaapäivä päälle, niin ihan hyvät lepopäivät tulee.
Kyllä vaan on todettava, että ikä alkaa painaa :D. Ja on se ihan eri juttu odottaa kolmatta 31-vuotiaana ja tehdä kolmivuorotyötä, kuin odottaa ekaa 24-vuotiaana päivätyötä tehden...
Hyviä vointeja kaikille!
E. 14+5
Työt on pitänyt kiireisenä niin en ole paljon palstalle ehtinyt ja iltaisin on niin mahotonta väsymystä että hyvä kun nytkin vielä oon hereillä. =)
Ultrassa käytiin tiistaina ja kaikki oli hyvin. =D Jee jee!
Pieni sydän sykki ja näin sen itsekkin saman tien kun se kuvaan ilmestyi, olo oli tosi helpottunut. Koko vastasi viikkoja ja muutenkin kaikki hyvin. Lasketun ajan laski musta jotenkin kovin kauaksi, kun laittoi sen äitiyskorttiin 16.4. Sain siis klinikalta jo tuon " mystisen paperilappusen" (mitä luulin että en koskaan itse saa)
Nyt myös eka neuvola varattuna ja se on sitten 17.9.
Ehkä tässä nyt voi hieman hengähtää, mutta ei km pelko edelleenkään ole kokonaan poissa. Edellinenhän todettiin viikoilla 9+ joten kun se on ylitetty niin varmaan sitten taas yksi etappi takana.
Suvis rv 7+3 (lääkärin menkoista tehdyn laskennan mukaan, se toki voi vielä muuttua, jos katotaan sen inssin teon mukaan niin olisin hieman pidemmällä)
... ja kurvasin tana aamuna perhelaakarin puheille, joka otti verinaytteen. Saan tanaan illalla kuulla hcg- j progesteroni- tasot. Eihan siita mitaan voi 100% paatella, mutta tuleepahan ainakin vahemman hermostunut fiilis viikonlopuksi. Km oli toukokuussa just naihin aikoihin ja muistot viela kirvelevat. Tohtoritati oli taas tosi kiva ja ymmartavainen. Han maaras mulle myos jotain pre-natal vitamiineja.
Ja ma kun olen aina luullut olevani melko kovahermoinen - heh heh - viela mita!
Käytiin sit tänään neuvolassa ja selviskin yks lisäsyy älyttömälle väsymykselle ja viikkoja jatkuneelle päänsärylle: hb oli laskenu reilusti, tosin ei vielä aneeminen, 125, mutta alhaisempi kuin koskaan ennen (normi ollu tähän asti n. 145). Sydänääniä etsiskeltiin ja lopulta kummatkin saatiin kuulumaan. Ne löytyi ihan sentin - pari navan alapuolelta, toinen oikeelta ja toinen vasemmalta! Oli tosiaan yllätys, että ne vauvat noin ylhäällä ovat. Sykkeet oli 155 ja 164 ja itelle oli kiloja tullut neljä. Aamulla ultraan! :) Jännittää ja pelottaa jo valmiiks, et onko kokoeroa tullut lisää...
Otahan, Eudokia, rennosti saikku ja vapaa! Yhä paranemisia toivotellen.
Linnea & co rv 15 + 0
Ihanaa Suvis, että kaikki on hyvin :) Nyt yrität vaan rauhoittua onnelliseen odotukseen (helpommin sanottu kuin tehty, tiedän)... Voi, äitiyskortti! Onkohan täällä edes moisia...
Watrossikin oli pykännyt hCG testiin, tulehan kertomaan tuloksia kun niitä saat... toivotaan, että kaikki on kohdallaan :) Mullakin on muuten prenatal vitamiinit käytössä. Hauskaa etten ole ainoa ulkkis, missäspäin asustelet (ei tartte vastata jos et haluu)? Me ollaan täällä Yhdysvaltain länsirannikolla, oltu jo useita vuosia...
Linnea on ehtinyt jo neuvolaankin, ihanaa!
Alona tais ehdottaa esittelylistaa, loistoidea...
Ultraan on enää vajaa viikko... painajaisia keskenmenosta näen joka yö ja yritän itselleni sitten todistella ettei mitään enne unia ole olemassakaan :( Täällä on hurjat hulinat, kun ollaan keskellä muuttoa... yritän ottaa iisisti ja lepäillä heti kun mahaan alkaa sattumaan... onneksi muuttomiehet kantaa, siivooja siivoaa jne. Mies kertoi ihan ylpeenä, että oli puhelimessa sanonut muuttofirman pojille ettei voida itse purkaa sänkyä kun vaimo on raskaana :)
Hyviä viikonloppuja kaikille!
T.Yksis 5+4 (kait?)
Ultrakuulumisia vielä pikaisesti: tänään käytiin ultrassa ja kumpikin jakseli ihan kivasti. Pää-perämittaa ei saatu, koska tyypit ei suostuneet olemaan oikeessa asennossa sitä varten. Kokoero ei ollut kasvanut ja muutenkin tyypit vastasivat viikkoja. Painoarviot saatiin kummastakin: pienempi 90 g ja isompi 100 g. Tänään on taas tuntunut molskahtelua mahassa :).
Linnea & co, 15 + 1
Niin ne vaan päivät kuluu ja sitämukaa viikotkin. [color=hotpink]=)[/color]
Alussahan tässä toki edelleen ollaan, mutta ainakin itse jo hieman luottavaisemmalla mielellä tuon ultran jälkeen.
[b]watrossi[/b] joko sait verikokeiden tuloksen? Eihän niistä tosiaan mitään varmaa tietoa saa, mutta kyllä se sitten hieman aina helpottaa kun saa jotakin vahvistusta. Tsemppiä sinne!
[b]Eudokia[/b] eikös vaan olekkin ihmeellinen tunne kun näkee sen pienen tykyttävän pisteen siinä ruudulla. [color=red]=D[/color]
Joten kaikille vielä ultaa odottaville tsempit, jännitys on aluksi varmasti kova, mutta sitten kun sen ihmeen näkee niin ainakin itsellä tuli tosi herkkä fiilis.
Esittelylistakin kuulosta hyvältä, nyt en ehdi sitä enää laittamaan ja en ole varma miten ahkerasti sitä ehtisin päivittämäänkään. Mutta katsotaan jos en ehtisin sen sitten illalla laittamaan tai voihan sen joku muukin väsätä jos haluaa. [color=hotpink]=)[/color]
[b][color=green]Mikäs nimi me sitten listallemme otettaisiin?[/b][/color]
Nyt valmistautumaan töihin lähtöön.
Suvis ja pikkuinen vielä ilman työnimeä rv7+5 / 8+1
Hienoja ultrakuulumisia SuviTuulia ja Eudokia! Kovasti odottelen itsekin ensi keskiviikon ultraa, jos saisi mielenrauhan taas vähäksi aikaa.
Neuvolassa olin toissapäivänä ja sielläkin kerroin epävarmasta olosta, mutta terveydenhoitaja lohdutteli, että kun ei ole vuotoa eikä kipuja niin ei kannattaisi turhaan stressata. Aikaa vierähti reilut 1,5h kun piti käydä läpi kauhea määrä asioita aina suvun sairauksista edelliseen raskauteen, synnytykseen, vauva-aikaan yms. Mukavahan siellä oli rupatella, harvoinhan kukaan on noin kiinnostunut omista asioistani ja tunteistani =) melkein terapeuttista siis. Ultria on tulossa kaksi, niskapoimu- ja rakenneultra. Käyntejäkin on ihan yhtä paljon kuin ekassa raskaudessa. Luulin että niitä olisi vähemmän näin toisella kerralla. Mutta ihan mukava, että saa käydä kerran kuussa siellä seurannassa ja lopussa tietysti useammin. Neuvolan mukaan viikkoja olis nyt 8+3, mutta itse katsoin laskurista että olisi 8+1. Ehkä uskon sitten sitä ultrassa annettavaa aikaa lopullisesti. La olisi sitten neuvolan mukaan 10.4. ja omasta mielestäni sitten pari päivää myöhemmin.
Yksis on muuttopuuhissa. Muutatteko ihan paikkakuntaa vai vaan toisenlaiseen asuntoon? Meilläkin tulee vielä muutto ennen huhtikuuta, mutta ajankohdasta ei vielä tiedetä.
Oireista sen verran, että etomista riittää joka päivälle enemmän ja vähemmän ja isompia rintsikoista saa alkaa etsimään. Mulla taitaa jotain olla tallessa edellisestä kerrasta. Pitää penkoa kaappeja. Ja alkuillasta tulee kauhea väsymyksen ja voimattomuuden tunne. Siitä ei taistelemallakaan pääse yli. Pakko vaan levätä tai nukkua. Loppuilta on sitten helpompi.
SuviTuulia osaa ainakin tehd värejä ym. joten olisiko sulla aikaa tehdä listaa? Nimiehdotuksia kaivattiin. Mulla ei tullut muuta mieleen kuin huhtikuiset tai sitten jotain huhtikuiseen säähän liittyviä kun meillä useimmilla taitaa silloin olla kevät meneillään. Mulle käy siis ihan mikä nimi vaan.
Riittäisikö tiedoksi:
nimimerkki
LA
oma ikä ?!
monesko lapsi
millä hoidolla alkuun saatu ?!
asuinpaikka tai alue
Laittakaa ehdotuksia vielä jos haluatte jotain muitakin tietoja.
-Alona- 8+1/8+3
ja ehdotuksiakin otetaan vastaan parannusehdotukseksi. =)
Mietin tassa juuri, etta taman meidan palstan seuraavat jannat paikat ovat Alohan seuraava ultra talla viikolla (mika paiva?) ja sitten Yksiksen ja mun ekat ultrat 6.9. Suvis ja Eudokia ovat jo saanet huokasta helpotuksesta!
Ma sain hcg tason perjantaina ja se oli vaan 16000. Laskin heti, etta jos kerran tason pitaa tuplaaantua kahdessa paivassa niin arvo oli todellakin liian alhanen. Menin lauantai-aamuna samaan sairaalaan, jossa mun km hoidettiin ja pyysin heita tsekkaamaan tilanteen.
Kohdusta loytyi 16 mm alkio, joka kuulemma vastaa viikkoja ja joka oli hyvin kiinnittynyt kohdun pohjaan. Sydanta ei kunnolla nakyny se vaan sillain aaltoili, mutta gynis sano etta on normaali tassa vaiheessa (6+3) ja etta taman viikon torstain ultrassa se luultavasti nakyy. Hcg oli noussut hienosti perjantaista. Gynis sano, etta hcg tuplaantuu ihan alkuraskaudesta ja siina 6 rv paikkeilla ei enaa yhta huimasti ja etta siihen ei enaan tassa vaiheessa raskautta kauheesti tuijotella vaan luotetaan ultraan. No, nyt mulla on vahan levollisempi mieli, mutta kylla torstaita kuitenkin viela jannitan. Toivottavasti sydan nakyy kunnolla.
Yksis, ma asuskelen Belgiassa, johon olen muuttanut Yhdysvaltain itarannikolta.
Musta toi ehdotus esittelyksi nayttaa hyvalta. Tassa mun tiedot:
Watrossi
LA: 23.4. (itse laskema)
Esikoinen
Asun Belgiassa
Hoito ICSI:n PAS
Tama viikko on tarkea viikko - pidetaan liput korkealla!
Watrossi 6+5
... unohtu oma ika noista mun tiedoista: olen 37v.
Eilen ultrattiin sitten ja kyllä siellä pieni ihmisenalku näkyi sykkeen kera <3 Antoivat jopa neuvolakortin sieltä, tuntuu ihan hassulta :D Täytyy varmaan ens viikolla sinne neuvolaankin sitten soitella.
Pahoinvointi vaivaa aamusta iltaan, oksentanu en ole vielä kun muutaman kerran pahassa yskänpuuskassa... Alavatsakivut on rahoittunu jonkun verran, samoin rinnat ei oo ihan hirmu arat. Väsymys on valtavaa ja itku tulee milloin mistäkin syystä.
Alona: näin näitä pieniä ihmeitä tapahtuu :) Sääli vaan kun noin Clomit ei ollu mitään ihan halpoja, ihan käyttämätön purkki.
E rv 6+5