Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Syyssissien loppuviikko***

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Olipas kiva kun hattara oli käyny laittaan synnytyskertomusta. Varsinkin minä tykkään lukea kaikkea synnytykseen liittyvää enskertalainen kun olen.

Enää olisi tämä ja huominen päivä ja sit sunnuntaina mies on jo kotona.Lentää huomena Englannista Hesaan ja sunnuntaina sit tänne kotiin. Lauantai iltana ei ikävä kyllä lentoja ole, niin joutuu oleen hotellis yhen yön. Jos raskaus ei ois näin loppusuorilla, lähtisin ite hakemaan miehen kotiin, mutta nyt ei uskalla. Varsinkin kun yhden suuntanen matka on 500 km. taitais olla turhan rankka reissu. Joten pakko odottaa sit sunnuntaihin. Ja jos oon jaksanu odottaa melkein 6 viikkoo, niin enköhän mä vielä yhen päivän jaksa!

Viime yö oli ihan outo, kun nukuin peräti 7 tuntia yön aikana. Alkaa oleen harvoissa ne kerrat kun nukun enemmän kuin 5-6 tuntia.

Mulla alkaa oleen ongelma rintaliivien suhteen. Kohtu on nin korkealla, etten taho pystyä pitään liivejä ollenkaan. Liivien alareuna kinnaa niin pirusti, et jälet jää. Tuntuu et porautuu läpi Vaikka ympärysmittaa olen suurentanut jo 90 cm. En tiiä miten tän asian ratkasisin. Kohta en voi liivejä pitää ollenkaan, En ainakaan enne synnyystä. Täytyy käydä kaupoissa kahtoon, vaikka jotain toppeja ym. Jos ne ei painais näin paljon. Vaikkei mulla nytkään oo kaarituellisia liivejä.

Nyt aamupalan syöntiin ja kirjan pariin.

Uma81 + Vesli 35+0 (ja taas viiikot vaihtu)

Vierailija
2/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu...kiva oli hattaran synnytyskertomusta lukea...itse odotan kans jo malttamattomana, että saan vaavin syliini.

Uma hauskaa, että miehesi palailee kotio. On varmaan ihanaa kun nyt saatte keskittyä toisiinne.

Täällä on nihkeä ilma...tuleekohan sitä vettä tai ukkosta. Toivoisin, että tulis oikein kunnon rajuilma niin raikastuis toi ilma...toiveajattelua. Aurinko alkoi paistamaan.

Risella rv 35 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikot taas paukkuu perjantain kunniaksi täällä päin.. Se olisi nyt rv38.. Vähiin käy, ennenkuin loppuu.. Mitään " tuntemuksia" ei ole..

Aurinko paistelee ja on niin kaunista.. Päätin ottaa tämän päivän rauhallisesti ja nautiskella vaan.. Lapset vien isälleen, joten rauhallinen viikonloppu tulossa. Onkohan tämä viimeinen viikonloppu kun olemme kaksin? Jokohan meillä on sitten kahden viikon päästä vauva? Tuntuu niin epätodelliselta vieläkin välillä.. =)

Olen nukkunut varmaan jotenkin hassusti viime yön, kun niskaa hieman kolottaa..

Lähdenpä lasten seuraksi aamupalalle, palailen taas..

Piiu ja 007 rv38, tasan..

Vierailija
4/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uma, oletko kokeillut Carriwell pehmoliivejä (nettikaupoista)? Mulla esikoisen kanssa vaan ne käytössä ja ostin äskein parin lisäksi. Ei paina mistään ja sopivat minulle.

Meidän isäntä sitten palasi eilen illalla, oli oikein mukav!. Poika vaan roikkui kaulassa ja illalla ei saanut nukkumaan häntä millaan. Lopuksi huusi itsensä nukkumaan... Mies sanoi että hänellä oli hirveän ikävä meidät. Huhh, ymmärtää sitä miestä. Vakavampi puhuttelu on kuitenkin edessä, pakko niitä asioita selvittä. Menee vielä kahden viikon kuluttua takaisin viikoksi, sen jälkeen lupasi odottaa vauvelia:) Että meidän vauva ei sasi ennen syyskuun keskipaikka syntyä!!! Isyyspakkauksesta oli yllätynyt, tais tykästyä eniten sikareihin:) (toivottavasti ei rupea taas polttelemaan niitä, esikoisen jälkeen vuoden poltti vaan sikareitä ja se oli hirveä se haju!!!! parempi jo tupakka...)

Kohta neuvolaan ja palaileen sitten. Umalle vielä jaksamista odottelun, kyllä se sun kulta kohta kotona on, vaikka kamala että joutuu yöpymään Hesassa...

kewa 34+4

Vierailija
5/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja enää kolme päivää (tätä ei tietenkä lasketa) töitä! Päätin nimittäin että mä p******e en nyt jää yhtään millekään saikulle vaan olen pää pystyssä ja hymyssä suin nämä 3 päivää täällä. Piste. Vauva on tietenkin tärkein eli jos suppailee tai on tosi paha mieli niin sitten jään toki. Mut päätin etten suo sitä iloa pomon vaimolle että se pääsis ajattelemaan tai sanomaan että " mä arvasin ettei se loppuun asti ole" . Onneks se ei oo ajatustenlukija ja mä taas olen hyvä näyttelijä =). Kiitos hirveästi myötätunnosta, uskomatonta kuin paljon tuollainen auttaa!!

Voi Piiu, sulla on kyllä jo isot viikot!! Koska vaan pikkuinen tuleekin niin täysin täysiaikaisena pääsee maailmaan =)!

Hattara, kiitos synnytyskertomuksesta! Noita on kyllä tosi kiinnostavaa lukea!!! Ja lisää tulee varmaan pian muilta!

Siihen oon muuten kiinnittäny huomiota noissa kertomuksissa että moni on maininnut että on oksentanut tai alkaa oksettamaan.. Miksi? Onko siinä se kipu niin kova vai ilokaasu vai mikä?

Huih että mua alkaa jännittää se tuleva synnytys.. Eilen luin jotain vauvakirjaa synnytyksestä ja itkin kun luin niiitä isien kommentteja ym. Hehheh, onneks mies ei ollu kotona silloin =)

Kihliksen liikkeet näkyvät päivä päivältä selvemmin masun päällä.. Ihan kuin jättiläisboa siellä ryömisi, hullun näköistä kun maha aaltoilee ja muljuu!!

Eilen ostettiin kissaverkko sänkyyn ja tulikin sit testattua heti. Tottakai meidän läskimooses parkkeerasi itsensä sen suoja päälle makailemaan ja hienosti toimi, ihanaa!!! =) Kurjaa se tietty on pientä pitää " kaltereiden takana" mutta kun kissat on aina nukkuneet meidän makkarissa niin vaikea niitä on muuhunkaan nyt opettaa. Ja jos ovet on kiinni niin sit mourutaan ja raavitaan siel takana.. Eikä se kalteri nyt sentään niin paha ole kuin kuvittelin! Sen verran päätin kyl (ainakin toistaiseksi) että vauva saa nukkua alusta asti pinniksessä.. Jos laittaa sen äippäpakkauslaatikon sänkyyn niin sit joutus pohjan laskemaan tosi alas sen verkon takia.. Olishan se ihanaa jos vois vauvaa nukuttaa meidän välissä, mut kissojen ja koiran takia ei voi. Ja mä itekin kyl olen tosi kova pyöriin ja huiskimaan unissani joten senkin takia Kihliksen on turvallisempaa nukkua omassa sängyssä.

Koirahan ei tosiaankaan vauvaa survoisi eikä varmaan ole mustasukkainenkaan, mutta voin kuvitella että kun se löytää itselleen " uhrin" joka ei töni sitä pois eikä pääse pakoon niin se viettäisi mielellään vaikka tunteja nuoleksimassa vauvan naamaa.. Tätä se harrasti aina kun silmä vältti kummipojankin kanssa.

Mutta tosiaan, sänky pedättu valmiiksi, jihuu! Ja sairaala kassiakin pakkailin sen verran että siellä on nyt vauvan kotiutumisvaatteet (body, lämpimät fleece potkarit, tumput, sukat, lakki ja varuiksi viel se äippäpäkkauksen kevyttoppapuku) ja tutti (tarviiko muuta??) ja itselle yhdet jumppahousut joita käytän verkkareina. Omat kamat nappaan sit mukaan kun se aika koittaa. Heh, eli pahimmassa tapuksessa noin kahden kuukauden päästä!! Mut mies on nyt tyytyväinen. Se Vau kirjan isäosio nimittäin suositteli sitä pakkaamisjuttua jo vkolla 32! Ja siitä lähtien mies on siitä sit huomautellu. Ai mistä huomaa et meille on vasta eka tulossa =)

Menen tänään käymään terkkarilla (ei siis neuvolassa) antaan pissanäytteen ja mittauttaan verenpaineet kun soitin eilen neuvolaan sa siellä sit vastaaja ohjas (mun täti on viel tän päivän lomilla) päivystävälle terkalle. Se terkka oli sitä mieltä että tää turvotus voi johtua myrkytyksestäkin kun on kerran niin rajua ja oli sit sitä mieltä et parempi käydä viel ennen viikonloppua kuin et odottaisin maanantaihin jolloin mulla on oikea aika neuvolaankin.

Voih, toivottavasti ja luultavasti tämä on vaan kuumuudesta johtuvaa!!! Mutta kun se voi alkaa hyvinkin nopeasti niin siksi on kuulemma erittäin tärkeää tarkistaa jo tänään.

Ja onhan se sit kivempi lähteä mökillekin kun tietää et kaikki on ok. Tosin hiukan arveluttaa kun viime yönäkin ravasin viime yönäkin pissalla noin 1 h ja 15 min välein. Ei oo kivaa kun tarvii mennä ulkohuussiin asti.. Yritinkin miehelle ehdottaa jos se lähtisi vaikka koiran kans kahdestaan, mutta se ei suostu jättämään mua yksin ja sit ennemmin jää mun kanssa kaupunkiin, mikä taas mun mielestä on kurjaa kun on tulossa ihanan lämmin ja just mökkeilyyn tehty viikonloppu. Joten kai mä unohdan yöjuoksuni ja lähden sitten mukaan myös.

Nyt töiden pariin taas hetkeksi!

Kivaa viikonloppua kaikille

Colis ja Kihlis 34+1

Vierailija
6/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colis: meillä kans kissa joka tottunu nukkuun meidän kanssa ja samassa sängyssä. Päätettiin kuitenkin et makkariin se ei saa enää tulla kun vauva tulee. Ei tarvi aina olla tekemisissä sen verkon kanssa. Ja pysyis makkari " karvattomana" . Allergioista kun ei koskaan tiedä. Siskoni nuorin oli vauvana niin allerginen et meinas tukehtua. Joutuvat luopua kissoista. Muut lapset eivät olleet. Nyt toivotaan et meidän poju ei tuu allergiseks. Kissa kuitenkin sen verran rakas ettei tahtos luopua.

Kesäkuussa sit aloimme pitämään makkarin ovea kiiinni koko ajan. Ja oisko viikon verran menny, niin kissa tottu siihen et ei pääse makkariin enään. Nyt nukkuu tyytväisenä olkkarin sohvalla, johon laitoimme sille oman fleece-huovan nukkumapaikaks. Pari ekaa yötä oli sitä maukumista ja raapista oven takana, mut sekin onneks jääny pois. päivisin joskus tulee maukumaan oven taakse, jos touhuilen makkarissa jotain.

Vierailija
7/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä kuumuus riittäisi jo ainakin minulle. Olo on aika kanttuvei ja nyt sitten välillä näen tähtiä. Johtuu varmaan noista matalista veri-arvoista ja -paineista. Asiaa ei helpota se että minullakin tuntuu vauvaa olevan joka paikka täynnä. Omat keuhkot, ruokatorvi ja mahalaukut on varmaan kadonneet iäksi :) Ei vaiskaan, minulla kun on tuo refluksi niin nyt tuo " kadonnut" tila tekee sen ettei oikein mikään ruoka pysy sisällä. Eli jos ei syö ja on tällainen helle niin ei ole ihme että keikuttaa.

Umalle liivivinkki, minä hankin taas ihan tavallisen Sloggin toppiliivin. Se on sitten ihan kätevä imettäessäkin, kun on alareuna on hiukan venahtanut niin saa yölläkin mukavat ja pehmeät imetysliivit päälle. Tosin nämä ei taida olla hyvät jos rintavarustus on suurta kokoa. Viimeksi odottelin sitä dolly parton ilmiötä, jota ei sitten ikinä tullut. Nyt näyttää paremmalta jo tässä vaiheessa joten jospa toinen kerta toden sanoo, hih!

Colikselle tsemppiä viimeisiin päiviin, ylpeys ei täälläkään anna peräksi enää näitä viimeisiä päiviä ottaa saikkua, vaikka saisin sitä kyllä ihan soittamalla. Ensi tiistaina on neuvola, joten jos sieltä laitetaan sydänfilmiin noiden paineiden ja pulssin takia niin voipi olla ettei yrityksestä huolimatta töihin enää pääse. Mutta sen näkee sitten, yritän vaikka juoksennella ympärin neuvolarakennusta ennen sovittua aikaa jotta saan paineita ylemmäs :=) Joo ja sit pulssi on jotain 120 ja lähtö filmiin tulee ambulanssilla, jos meikäläisen tuuri jatkuu....

Niin ja Colis- mökillä kuuluu olla tietenkin tarpeita varten ämpäri tms. En minä ainakaan viitis juosta ulkohuussiin kymmentä kertaa yössä, enkä edes uskaltaisi varmaan kun pelkään pimeää eli ei muuta kuin mummujen konstit käyttöön ;)

Nyt kauppaan katsomaan olisiko siellä jotain sellaista joka pysyisi sisällä edes hetken. Plaah!

Onneksi on viikonloppu edessä ja saa huilia. Tytön hoitajan sairasloma jatkuu ja ensi viikon keskiviikkoon asti on tiedossa tuskien taivalta kun likkaa pitää raahata varahoitoon päiväkotiin. Tänä aamunakin jäi sinne ihan kirkumaan ja yritti pitää vaatteistani kiinni viimeiseen asti. Tosi kurjaa ja tekee itselle tosi tiukkaa olla myös itkemättä siellä!

Huomenna aamulla nautinkin täysin siemauksin siitä että saamme olla kotona.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

t: Typykkä ja Hermis 34+ jotain

Vierailija
8/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuvia isyyspakkauksesta. Sieltä puuttuu vielä vauvan body " isin kulta" . Haen sen tänään.

http://www.aijaa.com/v.php?i=816227.jpg

Piiu, Mahtavaa rv 38 täynnä! Saapa nähdä kummalla meistä on ensin vauva sylissä, niin lähelle menee tuo sun la ja mun sektio päivä.

Kirahviina, mulla on nyt aika rauhallinen ja mukava olo, kun sektiopäivä tiedossa. Tosi-asioista kun ei voi muuttaa, vaikka haluaisikin. Voihan tietty olla, että synnytys käynnistyy ennen leikkauspäivää ja samat " oireethan" ne on mullakin kuin teillä muillakin sitten. Kuten tässä raskaudessakin. Kaikenkaikkiaan on kivaa elää mukana jokaisen teidän vaiheissa ja uskonpa, että en tule olamaan ainut tästä porukasta, jonka kohdalla tulee sektio kyseeseen. Kaikille tietenkin toivon mahdollisimman turvallista ja " helppoa" synnytystä, oli se synnytystapa sitten mikä tahansa.

Haikarapolska ja neiti masukki 36+5

Vierailija
9/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jäi puuttumaan vielä

http://www.aijaa.com/v.php?i=816276.jpg

Vierailija
10/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkesin jo tuota Wordiakin hyödyntää ja kirjoitella tarvittavia muistiinpanoja eilisestä pinosta - mutta mutta aika kävikin yllättäen vähiin, kun siskon ja sitten äitin kanssa lörpöteltiin puhelimessa. Ja nyt pitäis jo joutua pakkaamaan mökille lähtöä varten..!!

Hyvät viikonloput kaikille! Toivottavasti olis hieman viileämpää :) Mökillä onneks järven rannalla kuumuus tuntuu ihan erilaiselta kuin täällä.

Umalle ainakin onnen toivotuksia miehuksen paluusta ;) Ihanaa. Ja Kewakin oli saanut miehen haaremiin takaisin. Jospa jonkin moista puheenaihetta saisitte kehiteltyä, noista vaikeuksista!! Tsemppiä.

Uma, noista liiveistä tuli mieleen. Että itse ostin Anitan mikrokuitukankaisen imetystopin/liivin. Eli lähinnä yökäyttöön tarkoitettu. Joku sellanen vois sopia sulle! Ja tuo (jonkun mainitsema) Carriwellinkin on sellanen samallainen. Mä välillä, kun tuntuu liivit painavan pidän ihan imetysliivejäni, jotka on myös tuota ihanaa mikrokuitua, tuntuu hyvältä iholla :)

Mutta nyt Heipat vaan! Pakkaus odottaa. Vielä pitäis marsutkin viedä hoitoon ja vähän siivoiltava. Pitäkäähän pinot korkealla :D

Dumle rv 34+1

Vierailija
11/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Taitaa olla ukkosta ilmassa, kun tuntuu, että happi loppuu. Ihan kauhean raskas olo. Ja lapset tietysti aloittivat tappelemisen jo heti aamusta. Niillä on joku kummallinen vaisto, jolla ne vaistoavat, että tänään äidin hermot eivät kestä. Tai sitten tämä painostava ilma vaikuttaa heihinkin... :/ Eilen oli yhtä kuuma, mutta tuuli sen verran mukavasti, että olo ei ollut yhtään näin tukala, oikeastaan eilen oli ihan kiva sää, varsinkin tuossa meren rannalla, jossa lasten kanssa oltiin...

Minulla on eka lapsi mennyt viikon yli ja toinen kaksi, joten en edes uneksi, että tämä kolmas tulisi ennen laskettua aikaa. Mutta aika kamala ajatus on kyllä se, että tämäkin menisi reilusti yli la:n, ja 4 viikon tilalta olisi jäljellä 5 tai 6 viikkoa... Kun nyt tuntuu, että jokainen päivä on yhtä tuskaa...

Yhdet tuparit olisi illalla, mutta en millään jaksaisi lähteä, mieskin on töissä ja pitää bussilla mennä... Mutta kai se on vaan pakko, kun on tullut luvattua...

Sori, ihan kamalaa marinaa tämä on, mutta tänään kyllä on sellainen olo, että haluaisi maata jossa viileävesialtaassa koko päivänja imeskellä mehujäätä...

Rintsikoista oli puhetta. Carriwellin liivejä minäkin suosittelen. Tilasin juuri kolmet, kun minulla oli vain yhdet imetysliivit jäljellä ja ne puristavat ihan kamalasti, nämä tuntuvat tosi mukavilta päällä, eivät todellakaan kiristä eivätkä purista...

t. Sparven rv 36+1, joka tänään todella tuntee olevansa RASKAANA...

Vierailija
12/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uma, noin mekin ensin ajateltiin että tehdään, mutta kun katteja on kaksi ja yksi koira niin tultiin tulokseen että turvallisempaa beibelle verkon kanssa. Kun se ei tosiaan vaadi kun yhden kerran että se meidän paksukainen päättää uinua vauvan rinnan päällä ja menoa olis.. Mieskin on lisäks sellainen joka ei muista aina sulkea esim vaatehuoneen ovea.. (Terveisin raivohullu akka jonka mustien puseroiden päällä kissat sit viihtyy jos se ovi on jätetty auki). Nuorempi kissoista on viel hirveän itsepäinen ja livahtais takuulla ovesta huomaamatta...

Toivottavasti vauva vaan tosiaan on allergiaton!!! Mä en kestä ees ajatella muuta. Onneksi siedätys ym hoidolla on saatu hyviä tuloksia aikaan ja onpa vaavi takuulla mun masussa jo tottunut kaikenlaiseen karvaan ja eläinpölyyn. Enköhän mä niitä niele kuitenkin päivittäin..

Älä nyt Typykkä liikaa juoksentele =) Käy viel niin et ne nappaa sut ambulanssilla sairaalaan ja pakottaa sut jäämään sinne varmuuden vuoksi syyskuuhun asti!

Mummojen tavat vois kyl ottaa käyttöön.. Tosin mulla on yö herätysten jälkeen paikat NIIN jumissa että ehkä mä kaatuisin pitkin lattiaa sen ämpärin kanssa.. =) Helpommalla pääsen kun kömmin ulkovessaan.. Ite en kyllä pelkää pimeää, mut sammakoita sitten senkin edestä!!!

Colis taas

Vierailija
13/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin aamulla Sonjan kanssa neuvolassa jossa oli kouluuntulo tarkastus ja kaikki siellä malikkaasti joten ei muuta kun tiistaina sitten koulutielle,#nyyh,mun toinen pikkuinen;(#.

No masussa odottelee vielä kolmas jolla pk+muut vielä edessä...

PIIU.,mietti oisko jo vika yhteinen vkl.ppu miehesi kanssa.Tuota samaa mekin aina pohditaan mieheni kanssa joka toinen vkl.ppu että oisko tämä viimeinen vai oisko vielä kenties 1,2,3...jäljellä.,:)

UMALLA paukkuu tasaviikot niinkuin Piiulla ja mullakin aina perjantain kunniaksi.Taitaa olla sulla piiitkä viikonloppu edessä kun sunnuntaita odottelet,koita keksiä jotakin ajanvietettä:)Kohta ootte taas yhdessä ja miestäsi vastassa uhkeampi mamma kuin 6 viikkoa sitten:)))

KEWAnkin mies on taas back,tosi kiva kuulla!!!

DUMLELLE oikein mukavaa mökkilomaa!ja COLETOFFEELLE myös!Se pissa ongelma siellä mökillä on tuttu mullekkin.Sen takia ollaan oltu möksällä vain pari kertaa nyt kesällä.Ukohuussi meilläkin joka ei tod.nappaa yöllä!

Meillä on myös isoäidinäidin peruja oleva yöastia joka on ollut käytössä joskus kun laiska oon ollut mennä huussiin.Se on vaan vähän turhan kinkkinen kapistus kun on niin kömpelö olo:/

COLATOFFEE kyseli pahoinvoinnista.Mulle ilokaasu ei soinut alkuunkaan huomasin esikoista synnättäessä,Sitä tuli ihan teinihuppeli laskuhumala olo ja laattalensi ja olo oli pitkään tosi huono.Olen tuntenut myös synnytyksen alkuvaiheessa itseni pahoinvoivaksi ja eräs kätilö sanoikin että pahoinvointi lähellä laskettua aikaa voi viitata synnytyksen alkamiseen.Toivottavsti sulla ei muuten löydy proteiinia virtsasta.+ ei onneksi haittaa jos paineet on kuitenkin alhaiset:)

HAIKARAPOLSKA oli tehny " herkullisen näköisen" isyyspakkauksen.

Mäkin oon ajatellu tota Juha Vuorisen kirjaa miehelleni.Mä sain siltä viime vuonna nimparilahjaksi:juoppohullun päiväkirjan ja se oli hauska:)

HATTARA kiitos synnytyskertomuksesta!

pitäis laittaa oma sivu kertomuksille tai esittelypino nytkun niitä kertomksia alkaa pukkaamaan..

Nyt on pakko siirtyä ja siirtää pöytää kun istun lkona koneella ja aurinkoarmas paistaa suoraan koneeseen.

Nähdään taas:)

Rakkausvauva rv36

Vierailija
14/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heti pieni paussi hetki vaan- noin tuli takapuoli nuorimmalta pestya, heh!

Oma napa voi ' kummasti' ei siis oo supistuksia tms. vaan sellanen ' kumma' olo! Paineen tunnetta jonkinverran, kai se tytteli vaan puskee hiukan alaspain entisestaan?!

Josko sita sitten alkais pikkuhiljaa tekeen tuota kassia nurkkaan oottaan?

Keskilikat lahtivatkin uimaan setiensa kanssa; Esikko ei halunnu ja nuorimmaista en antanu, heh. Viekoon isansa sen uimaan kolmen jalkeen kun toista tulee kotiin. Tai sitten ' uidaan' kylpyammeessa!

Meilla nuorimmainen (4v) sanoo kans joskus noita kivoja kommentteja; nyt niilla on karsee kausi (siis kaikilla) kysella minka nimen me ollaan vauvalle valittu enka sita siis kerro ennen vauvan syntymaa. Tas yks paiva kyykkisin vaatteita pesukoneesta, johon tytto heti sanomaan, etta seuraavan kerran kylla huudat munt auttaan, ei oo hyvaksi enaa sulle kyykkia tollalailla! Ja asken sanoi etta kylla taa vauva on sitten varmasti sun nakoinen, sun mahastahan se on tullu!

Ei tanne oikeestaan kummempia, jos alkais silitteleen noita vauvanvaatteita; en kylla kaikkia, toi silitys kun ei kuulu mun lempihommiin! Kaikkein ryppysimmat vaan, heh.

Voikaahan hyvin

- levinia ja Hope rv 36 -

Vierailija
15/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ole vuosisataan taas kirjoitellut tänne palstalle, vaikka listalla olenkin :-) Siis hävettää...

No, nyt olen sitten jo mammalomalla, että josko olis aikaa kirjuutella tännekin puolelle (olen kyllä kirjoitellut tuolla ex-haahuissa...)

Viestejänne ole lukenut ja todennut että hirveän energisiä olette. Kuka kykkii mustikkametsässä, kuka siivoaa jne. Ja vauvallekin olette jo laittaneet kaikkea valmiiksi...Mulla on pinnasänky koottuna, mutta suurin osa vaatteista vielä pesemättä. Ja niin, ei sitä sairaalakassiakaan ole pakattuna, kun nyt on rv 35+1 mutta esikko ja kuopus molemmat syntyneet rv 40+5...en siis odottele liikoja :-)

Tämä helle on käynyt jo vähän ahistamaan, ulkona on liian kuuma, sisällä vähän helpompaa, paitsi öisin, kun hikeä vaan pukkaa. Käytiin ostamassa tuulettimet; jonnin verran on auttanut. Jalat turpoaa helposti auringossa, mikä johtunee liian vähäisestä juomisesta. Muuten on sekä äitillä että masukilla kaikki hyvin :-) Seuraava neuvola on vasta 2vkon päästä neuvolalääkärin vastaanotolla. Meillä tosiaan uudelleen synnyttäjää kohdellaan kuin koiraa; kun kerran on synnyttänyt aikaisemmin, niin ei tartte huolehtia niin usein :-/ Raskausviikolle 36 käyn 4vkon välein ja siitä eteenpäin 2vkon välein neuvolassa...mun mielestä tosi harvoin, mutta minkäs teet?

Syyssissejä oli jo jokunen syntynytkin -JOUKKO-ONNITTELUT! Olisko mahdollista saada esittelylistaan myös syntyneet mukaan?

Sen verran olen Pippurimamman jännitysnäytelmää lukenut, että jännittää. Jokohan on lähtenyt synnärille?

Vatsanympärys on muuten 105cm eli ei mikään jätti, mutta johan tuo on jo tiellä :-) Aina en edes muista koko masua, vaan tönin sitä oviin jne. Onneksi on lapsivettä missä kelliä :-)

Jaahas, nyt täytyy lähteä syömään. Koittakaahan jaksella kanssasisaret!

-Ultsi + Lahja 35+1-

Vierailija
16/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jahas, oli sit taas se mun " suosikki ylilääkäri" vuorossa, joka ei sitä sydäntäkään löytäny......murr....no, pissa puhdas, paineet 118/82, oli reippaasti noussu, kirppu on ollu hyvä tekonimi vauvalle, nyt 36+2 ja painoa vaivaiset 2,2 kg, mut niin oli siro esikoinenkin....kaikki muuten ok...mua kun on supistellu niin kysyin josko voisi vilkaista kohdunsuun tilannetta, mut tokas siihen, et saapi syntyä jos on tullakseen, sillä nyt ei ole väliä mikä on kohdunsuun tilanne.....murr, ois ollu itelle kiva tietää, mut ei kun ei....2 vkon päästä uudestaan, voi kun ois sillon taas se mukava lääkäri

tuskasen kuuma!!!!

maitohamsteri ja kirppu 36+2

Vierailija
17/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tää päivä mennyt muksujen kouluvaatteita kattellessa kuntoon ja esikoinen ja keskimmäinen ovat innokkaana jo reppuunsa pakanneet penaalit...heh! Niin se arki sitten alkaa meiän talossa ja saadaan jotain järjestystä ja rytmiä taas elämään.

Huomenna on ne sukulaisten pihatalkoot, johon mut on nimetty lastenvahdiksi 2v. kummipojalle...talkoitten jälkeen on runsas ruokapöytä tiedossa. Heh...ei tarvii lauantaina itse kokkailla.

Hyvää viikonloppua...tuskin huomenna ehdin koneelle!

Risella rv 35

Vierailija
18/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti laittelen.

Imetysliiveistä on ollut puhetta. Itselläni on kahdet Triumphin mamabel comfort liivit, mustata ja valkoiset. Vaikuttavat mukavilta päältä, vaikka ei varsinaisesti kovin kauniit olekaan, lisäksi Anna Cecilian imetyslivit, jossa jänskät vetskarit kiertää molemmat rinnat. Helppo avata ja materiaalikin kivan tuntuista. Lisäksi vielä sain kaverilta yhdet H&M ja KappAhl liivit, eivät nekään ihan huonoilta tuntunu. Kovasti tekisi mieli tilata Babyidean kautta niitä imetystoppeja, nehän olisi tosi käteviä yöllä ja muutenkin tuolla kodin ulkopuolellakin liikkuessa, tukevat myös vatsaa ja piilottavat raskauden jälkeen jättämät löysät makkarat. Hinta vaan on aika suolainen, jotain noin 40e/kpl.

Nyt menen koristelemaan tuon isännän kakun ja sitten me lähdemmekin jo ulos syömään isolla porukalla. Nähdään! Mies muuten oli tosi otettu tuosta isyyspakkauksesta, lahjastaan.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
19/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä tuli nukuttua pitkästä aikaan kunnolla, peräti 9 tuntia. Päivä ei sitten millään meinannut lähteä käyntiin, kun tuli nukuttua liian pitkään.. Heräsin yhdeksältä, eihän se kyllä edes kovin pitkään oo, mutta myöhempään mihin olen tottunut..

No, sitten vauhtiin päästyäni sain siivoukset tehtyä.. Äsken laitettiin mansikat pakkaseen talven varalle. Meinattiin jäädä ilman, mutta onneksi sitten yheltä tilalta saatiin vielä..

MISTÄ OLETTE TILANNEET IMETYSLIIVEJÄ?? Kaarituelliset mielellään. Ne on niin hitsin kova homma lähteä ostamaan, ettei millään jaksais.. Tää olo alkaa olla jo niin tukala, ettei jaksais vaivautua enää kaupungille..

Mulla on myös turvotusta jonkin verran, jalat näyttää oudon paksuilta ja en saa enää vihki- ja kihlasormuksia pois kädestä... Liuotin kättä kylmässä vedessä ja sitten saippualla yritin irrottaa, mutta ei vain lähtenyt.

Hyvää viikonloppua!

Äiskäliini rv 36

Vierailija
20/44 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivänä ei maistunut ruoka, mutta näin iltasella meni hyvin pihvi ja lohkoperunat.. Sen jälkeen käytiin kävelyllä ja nyt lämmitellään saunaa.. Nautitaan nyt vielä kahden miehen kanssa ajasta..

Nyt on havaittavissa täälläkin turvotusta.. Ikävä vaiva! Ja minulla tämä on pientä ja harvinaista.. Suon mielelläni " vuoron" sellaisille mennä ensin synnyttämään, joilla joitain vaivoja.. Itse päässyt kuitenkin niin kovin vähällä, joten jaksan kyllä odottaa.. Ehkä.. =) Kyllä tämä välillä alkaa olla sellaista, että toivoisi jo piakkoin pääsevänsä " töihin" ..

Päivällä innostuin sitten kuitenkin hieman järjestelemään lasten huoneita.. Vaihtoi hieman koulupöydät paikkojaan..

Haikarapolskalla oli oikein mukavan näköinen isukki pakkaus.. =)

Colis kyseli oksentamisesta synnytyksen yhteydessä.. Itse en ole moista kokenut, mutta esikoisen synnytyksessä kokeilin ilokaasua, josta tuli todella huono ja epätodellinen olo.. Johtuisiko osalla siitä?

Eipä tässä kummempia.. Mukavaa viikonloppua kaikille!