Erotako vai ei?
Sinällään hyvä suhde. On luotettava ja talous&intiimi asiat menevät erinomaisesti. Parisuhde sen sijaan on epätasapainossa ja tuntuu, ettei miestä kiinnosta muu parisuhteessa kuin seksi ja yhteisten menojen jakaminen.
Olen ainoa, joka ehdottaa yhteistä tekemistä, suunnittelua ylipäätään mihinkään toimintaan. Asumme yhdessä ja meillä on joka toinen vkloppu kahdenkeskistä aikaa.
Odotin aiemmin innolla näitä viikonloppuja, että voidaan tehdä yhdessä asioita ja olla yhdessä. Petyin kuitenkin joka viikonloppu. Toista ei kiinnosta lähteä juuri mihinkään, ei tiedä mitä haluaisi tehdä, kun kysyn mielipidettä. On vaisu ja passiivinen. Kotona oleminen ja internetin tajoamat videot/verkkopelot ovat riittävä viihdyke hänelle.
Jos minä järjestän tapahtumia tai juhlia tai lomareissuja, niin yleensä saattaa lähteä. Mutta ei kahden kesken ole kovin innokas lähtemään kanssani mihinkään. Tai lähtee vain minun mieliksi.
Tämä nakertaa pikkuhiljaa innostusta olla toisen kanssa. Onko liikaa vaadittu, että toisella on myös ideoita ja halua tehdä yhdessä asioita?
Kannattaako jatkaa suhdetta sellaisen kanssa, joka ei ole täysillä mukana? Sellaisen, joka ei tuo omaehtoisesti esille halua viettää yhteistä aikaa kodin ulkopuolella? (Meillä ei ole yhteisiä lapsia.)
Onko kokemusta tällaisesta? Mies on puolustuksekseen kertonut, ettei osaa ehdottaa mitään. No se on mielestäni aika hälyttävää, jos ei ole minkäänlaisia omia eikä yhteisiä päämääriä/haaveita/toiveita.
Toivon asiallisia kommentteja niin miehiltä kuin naisilta.
P.S. Ulkonäöstä ei ole kiinni. Olemme kaunis pari.
Kommentit (25)
Onko työuupumusta tai jotain muita huolia? Jutteletteko tämmöisistä?
Miten suhde toimii henkisesti. Ja keskustelu. Voiko lähellä tehdä tai kotona rentoutua. Toisaalta jos etsit menevää kumppania, ehkei se toimi. Tuntuu että olisit enemmän menossa. Itse naisena en jaksa myös liikaa menoja. Ihmiset siis hyvin erilaisia sekä onko mahdollista mennä.
Mietin samaa, mutta me tehdään yhdessä kaikki, paitsi seksi.
Ei ole tässäkään kyse ulkonäösta ja kaikkeen muuhun kelpaan paitsi seksiin.
Itselle aika iso puute, mutta mies ei vaan halua tehdä asialle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Meillä on yhteisiä harrastuksia ja yhteisiä projekteja ja me vietetään yhdessä kaikki aika mikä voidaan, mutta seksiä meillä ei ole koska mies ei halua/jaksa/pysty/tms.
No, en voi eroakaan ajatella koska tässä on taloudellisesti niin isot asiat kyseessä. Pakko vaan ajatella että parisuhteessa ja elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin seksi.
Ja sinänsä oon kyllä oikeastikin sitä mieltä. Kun seksi toimii, sen merkitys suhteessa on minimaalisen pieni. Kun se ei toimi, sen merkitys on kolossaalisen suuri.
Mitä tuo "kaunis pari" tarkoittaa ja miten se liittyy tuohon muuhun kysymyspatteristoon?
Hmmm...
Minkä ikäisiä olette? Olette ehkä tokalla kierroksella ja 40+? Päättelin vain tuosta että yhteistä aikaa joka toinen viikonloppu.
Se että seksi ja raha-asiat sujuu on jo isoja asioita. Ei mitenkään itsestäänselviä, kuten kommenteistakin huomaat.
Moni keski-ikäinen on vaan jo aika väsynyt. Työelämä imee kaiken virran ja vapaa-ajalla riittäisi että saa vain levätä.
Älä anna miehen estää omia menojasi. Tee elämästäsi näköistäsi. Jos sen myötä ero alkaa tuntua oikealta ratkaisulta, uskaltanet tehdä ratkaisut kysymättä vauvapalstan mielipidettä.
Ei hyvä jos miestä kiinnostaa vain talous ja makkarihommat.
Ikävä niitä aikoja kun tällä palstalla oli vielä älykkäitä provoja.
0/5, paskaa
Luottamukseni parisuhteisiin, joissa nainen haukkuu avauksessa miehensä, lähentelee nollaa. Olkoon kuinka "kaunis pariskunta" tahansa.
Aina kannattaa erota, usko pois. Itse erosin 30-vuotisesta liitosta ja se oli paras päätös mitä olen ikinä tehnyt. Erotkaa kaikki, ette kadu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Meillä on yhteisiä harrastuksia ja yhteisiä projekteja ja me vietetään yhdessä kaikki aika mikä voidaan, mutta seksiä meillä ei ole koska mies ei halua/jaksa/pysty/tms.
No, en voi eroakaan ajatella koska tässä on taloudellisesti niin isot asiat kyseessä. Pakko vaan ajatella että parisuhteessa ja elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin seksi.
Ja sinänsä oon kyllä oikeastikin sitä mieltä. Kun seksi toimii, sen merkitys suhteessa on minimaalisen pieni. Kun se ei toimi, sen merkitys on kolossaalisen suuri.
Niin minäkin yritän ajatella. Mutta elän puutteessa ja nyt tulee jo fyysisiä oireita.. kuivuminen. Olen aina äkäinen ja koen epäonnistuneeni täysin.
Seksi on 45% parisuhteesta. 45% on talous ja 10% yhteiset tekemiset.
Liittyi siihen, etteikö mies kehtaisi lähteä yhdessä ulos.
Ap
Ollaan keskusteltu aiheesta. Ei ole työuupumuksesta kyse. Ehkä enemmän aloitekyvyttömyyttä.
Olipa kyllä todella idioottimainen lopetus tällä stoorilla. En pysty sen takia edes ottamaan vakavasti. Kaunis pari. No, jättekiva.
www--joka ei ole täysillä mukana? Sellaisen, joka ei tuo omaehtoisesti esille halua viettää yhteistä aikaa kodin ulkopuolella? Mies on puolustuksekseen kertonut, ettei osaa ehdottaa mitään. No se on mielestäni aika hälyttävää, jos ei ole minkäänlaisia omia eikä yhteisiä päämääriä/haaveita/toiveita. ---WWW
Tätä kirjoitat ja mies on rehellisesti sanonut, ettei osaa ehdottaa mitään. Tietokoneella roikkuminen saattaa käydä rasitteeksi, eikä mies ehkä osaa llaittaa konetta kiinni ja aloitta muuta.
Ei tuo nyt ollenkaan ole avioeron syy. Kenen lapsia teillä on perheessä? Käydä nyt rikkomaan suhdetta sen takia, että sinua huvittaa ja haluttaa liikkua ja katsoa maailmaa. Ei se mitään varaa itsellesi reissuja ja ole itsenäinen ja riippumaton toisesta, siis myönteisellä tavalla. Ei niin, että vihapäissäsialat kiusataksesi miestäsi toimimaan ehkä harkitsemattomasta ja se saattaa vahingoittaa teitä molempia ja suhdettanne.
Mitä tarkoittaa joka toinen viikonloppu? Voitte mennä mahd. lasten kanssa ties minne.
Minun mieskäänei koskaan ehdota minne lähdetään. Minä vaan järjestän meille menemistä. Tosin olemme kesät kukausia toisaalla kuin tässä kotona.
Kyllä miehesi lähtee, mutta mieti mitä hän haluaa ja sitten toisen kerran mitä sinä haluat.
Minä ensimmäisellä kerralla järjestin ja tietysti maksoin kahden viikpn ulkomaanmatkan. Oli siinä kieltäytymistä, mutta hän oli tyytyväinen JÄLKEENPÄIN reissuun ja sitten lähdettiin edelleen ja edelleen lähelle ja kauemmaksi.
Yritä pienillä asioilla aloittaa. Minun mies ei lähde jeffaan tai teatteriin eikä syömään raflaan tai kahvilaan, siis täältä kotoa käsin. Tiedän sen.
Sinällään hyvä suhde sanot itse alussa. Siis sittenkin pysyvä mahdollisesti. Kaikissa suhteissa on miinuksia ja plussia. Mittaa ne plussat ja miinukset kirjoitat myös ylös. Ja kun näet kumpi voittaa niin siinä on vastaus. Ajan mittaan mies saattaa innostua matkustelemaan ja en tiedä missä sinä haluat viettää aikaa.
Meitä ei kumpaakaan kiinnosta nyt pimeään aikaan lähteä oikein mihinkään tv, tietsikka ja lukeminen ja välttämättömät työt ovat pääasia.
Mutta minulla on enemmän energiaa ja käyn myös omissa menoissa sopivasti. Sen voit sinäkin opetella ilman että loukkaisit miestäsi, jolla ei ole omaa innostusta. Mutta laittakaa se tietsikka kiinni ja katsokaa mitä voitte tehdä.
Mikä vattu tuo oli olemme kaunis pari :)