Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Syyssissien loppuviikko***

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut vielä uutta pinoa, joten kirjoittelen tähän.

Kysyin jo aiemmin, mutta kysynpäs uudelleen: MISTÄ OLETTE TILANNEET NIITÄ IMETYSLIIVEJÄ?

Colis vissiin kyseli siitä oksentamisesta synnytyksessä..

Minä oksensin edellisessä, otin ilokaasua ja oksensin ja taas otin ilokaasua ja aina välillä oksensin... Eli siitä tulee ainakin paha olo, niin kuin Piiu arvelikin..

Sitten synnytyksen loppupuolella tuli tosi paha olo ja oksensin niin että se oksennuskuppi tuli yli. Kätilö sanoi että tarkistetaanpas kohdunsuun tilanne, sillä monesti huono olo ja oksentaminen on sen merkki, että paikat ovat valmiit ja avoinna. No niinpäs olikin, 9cm auki, käski ruveta ponnistamaan ja niinhän se viimeinenkin sentti aukesi... Sitten päästiin tositoimiin ja vauva syntyi lähes tunnin ponnistelun jälkeen.:)

Jollakin oli tosi kivan näköinen isyyspakkaus, voi kun saisi itsekin aikaiseksi.. Nikki taas unohtui.

Äiskäliini rv 36+1

Vierailija
22/44 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksentamisesta, mä voin puolestani sanoa et vaikka esikoisesta oksensin saliin asti, ei ilokaasu, epiduraali eikä avautuminen aiheutanu mulle pahoinvointia ollenkaan, päin vastoin, siihen loppui oksentaminen..... ihanalta näyttää aamu, täytynee pikkukakkosen jälkeen suunnata kohti leikkipuistoa....

...mikäs on pippurimamman tilanne?

...mahtaa uma olla onnellinen, kyllä sitä voikin myötä elää, kun olin nukahtamassa tuli viimesenä vielä mieleen, et umakin sit saa kultansa kotiin, onnea!

mutta, mentävä taas ois....

maitohamsteri ja kirppu 36+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas puoliks valvottu yö takana. Heräsin taas neljältä lukemaan pariks tuntia. Onneks sit sain vielä nukuttua pari tuntia. Ja yks yö enää yksin. Huomena mies on jo vierellä. Varmistu eilen lopullisesti et ovat huomena sit kahelta hesassa ja sieltä matka jatkuuu tänne joko lentämällä tai junalla. Tntuu kyllä niin oudolta saada kulta kotiin. Saa nähä mitä tykkää uhkeesta koostani. oon nimittäin paisunu aikalailla tosta mahan kohalta kuudessa viikossa! :)

Äiskäliini kyseli imetysliiveistä. Mm www.taikapilvi.fi sivuilta saa tilattua liivit. Postimaksukin oli vain euron ja nopeasti tulivat kotiin. Harmi vaan jouduin palauttamaann kun olivat aivan liian pienet. Täytyy tilata uudestaan. Ja tälläkertaa kaks kertaa suuremmat. Joudun nimittäin ottamaan xl-kokoset!!!!!

Viileempi päivä näyttäs tulevan. Aurinko kuiteski näyttäs paistavan. Lähenkin kohta äitini kanssa shoppailemaan. Nyt uskallan, kun se mies kerta jo huomena on kotona. Meen etsimään jotain toppeja ym. Kiitos kaikille vinkeistä niitten liivien suhteen. Katotaan mitä tällä reissulla löytyy.

Joku oli tehny kivan isyyspakkauksen. Nyt anteeks vaan nimimerkki hukku jonnekin tonne mielen sopukoihin. Meillä miehellä on kaikki nuo Juha Vuorisen kirjat. On ihan hulluna niihin. Mä en tehny isyyspakkausta ollenkaan, kun ei mies sellasta tahtonu. Ja nyt kun oisin voinukin tehä sen (teki mieli) niin mulla on ollu se shoppailukielto päällä. No kerkeishän sen vaikka tänään kerätä, mut taitaa jäädä. Mies ei oikein tykkää kun " tuhlaan" rahani hänee. Mä kun tykkään ostella vähän väliä sille yllätykseks jotain.

Mutta nyt täytyy alkaa laittaan itteensä jonkinmoiseen kuntoon, jotta voi julkiselle paikalle mennä.

Aurinkoisen päivän jatkoja kaikille!!!

Uma81 + Vesli 35+1

Vierailija
24/44 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavinkin kurkkimassa Pippurimamman uutisia kaksplussalta ja siella jo tapahtuu: eilisessa viestissa oli jo kayny Tyksissa ja n. 5cm auki; joten vauveli vois olla jo maailmassa!!!

Oma napa voi hyvin -rauhoituttu on jo hurjasti ja paineentunne senkun lisaantyy, ei viela mitaan halytavaa meillapain!

Kampaajalle tasta aattelin lahtea, joten heipat talla eraa!

-levinia ja Hope rv 36+1 -

Vierailija
25/44 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva idea tuo isyyspakkaus ja sisältökin sellainen humoristinen. Mä en ehkä jaksa kuitenkaan mitään väsätä.

Helle on minusta aivan ihanaa, tosin eilen alkoi tulemaan jo ensimmäisiä hyytymisen merkkejä. Mulla supisteli voimakkaasti 3 minuutin välein puolen tunnin ajan. Siis ihan sellaisia kipeitä synnytyssupistuksia. Vähän jo säikähdin ja soitin synnärille, jossa sanottiin että jos jatkuvat niin tule sitten synnyttämään, näytille ei tarvitse enää mennä. (Mulla eilen 34+0) Mutta onneksi ne rauhoittuivat. Illan selkää juili ihan karmeasti ja muutenkin oli ikävä olo. Näin jo mielessäni, kuinka keskosta kärrätään teholle ja en saa taaskaan vauvaa rinnalle muutamaan ensimmäiseen vuorokauteen. Ja muutkin keskosajan ongelmat mutta onneksi nyt toistaiseksi kaikki hyvin. Mä olen juuri tällainen äiti, joka ei osaa yhtään levähtää. Kokoajan pitää jotain tehdä aamulla ylös ja yöllä nukkumaan. Ei mikään ihme, että näillä helteillä sitten elimistö alkaa vähän huomauttelemaan asiasta.

Sairaalakassia vähän ihmettelen. Mulla ei viimeeksi ollut mitään kassia. Mitä sinne pitäisi pakata? Mies toi sairaalaan kotiutumispäivänä vaatteet vauvalle ja mulle. Sairaalasta sai kaiken tarpeellisen. Kai sen ehtii pakata sitten kun lähtee synnärille. Ja jos tulee kiire, asutaan 10 minuutin päässä sairaalasta, että mies ehtii käydä hakemassa sen mikä unohtuu.

Synnytys alka jo ilmeisesti mietityttämään monia meistä.

Mulle epiduraali ei tuonut yhtään pahaa oloa mutta nuo särkylääkepiikit (en muista nyt nimeä) ovat juuri omiaan aiheuttamaan sekavaa oloa ja oksennuksia. Sen huomasin, kun viimeeksi sain keskenmenokipuihin tuota lääkettä. Oksetti ja tuli pahaolo. Nyt olen päättänyt, että niitä en suostu ottamaan mutta ilokaasu ja epiduraali yms. muut puudutteet ovat tervetulleita.

Ensi kertalaisille käynnistyksestä -- mullahan vauva häädettiin mahasta sikiön ongelmien vuoksi. Käynnistys oli ihan mukava kokemus.

Muutenkin synnytys oli helppo ja vähäkipuinen, kun sain epiduraalin kaksi kertaa mm. ponnistusvaihe oli täysin kivuton. Vaikka nyt ajatteleekin, että ilman epiduraalia aikoo synnyttää, ei kannata tuomita asiaa täysin. Supistuskipujen voimakkuus ja varsinkin niiden pitkäkestoisuus saattavat yllättää monet ensisynnyttäjät. Kipua kestää sen muutaman tunnin. Mä hyydyin 2 minuutin välein tulleisiin supistuksiin siinä vaiheessa, kun olin niistä jo 8 tuntia kärsinyt. Avautumisvaihe kesti peräti 13 tuntia.

Oletteko ostaneet unipussia? Itse sellaisen ostin etukäteen. Samoin pitäisi tilata tuo liina.

Iloista viikonloppua kaikille!

Vierailija
26/44 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakuulumiset: painoa tullut 3kiloa!!!! (kahdessa viikossa, eli todellakin virtahepo fiilikset...) yhteensä +12kiloa, paineet 106/66, pissa puhdas, sf mitta 29 ja vauva pää alaspäin! No kysyin että onko todella pää alaspäin, kätilö sitten kokeili ja kysyi että supisteleko minua, maha kun on ihan kova. En minä tiedä, kai sitten supistelee, aika herkästi mutta kivuttomasti. Jotenkin hassu oli se meidän neuvola. Vähän samanlaiset fiilikset että jos on kerran synnyttänyt, ei sitten huolia... Aika meni ehkä n 7 minuuttia kokonaan!!! Esikoinen pelkää uutta kätilöä hirveästi (on varmasti ainut ihminen ketä poika pelkää) ja huusi kun sika vielä koko kotimakta myös. Huhhhhh, kahden viikon kuluttua lääkäri. Mies lupais olla kotona pojan kanssa ja mennä sitten samalla illalla heti matkoille. Viikko siellä ja sitten takaisin ja pysy vauvan syntymän asti kotimaalla (toivottavasti).

Liivejä tilasin minäkin Taikapilvi-sta. Käytössä XL ja sais jopa olla isompi:) Huuto.net-ista vois jopa löytyä käytettyjä ja vielä Babyidea-sta. Unipussia ei osta, esikoinen ei suostunut siellä olemaan. Kantoliina on, katsotaan että jaksanko sen kanssa, on aika vaikea se sitominen.

Meillä onneksi sataa vettä. Minulle sopii mainiosti, koko ajan on kuuma. Näköjään se painon lisäys+ vauveli.

Hyviä viikonloppuja kaikille!

kewa 34+5

Vierailija
27/44 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö nukuttu hyvin.. Joskin näin taas unta synnytyksestä.. Ai mietn niin kyseinen asia pyörii mielessä? =)

Tehdään tässä lähtöä vähän asioille.. Alkaa jo sekin tympimään, kun pitää lähes aina näitä " samoja" vaatteita.. Olisi aika kiva mahtua noihin " normaali kokoisiin" toppeihin ja hameisiin..

Ei siis kummempia..

Piiu ja masu rv 38+1

Vierailija
28/44 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä imetysliivien suhteen. Tilasin nyt Babyideasta uudenlaiset, toivottavasti ovat hyvät. Kahdella edellisellä kerralla mulla on ollut huonot imetysliivit. Imetys on sujunut niin helposti ja ongelmitta molemmilla kerroilla että oon kestänyt vähän huonommat liivit.. 8)

Ihan kateellisena luen teidän kirjoituksia siitä mitä kaikkea olette jaksaneet tehdä. Itselläni kuumuus on vienyt kaikki voimat.

Ja lisäksi mulla on kaikkein vähinten teistä viikkoja, syyskuun lopulla vasta kun laskettu aika on.. No vaikka, kyllähän se syyskuun loppukin sieltä tulee, nopeammin kuin miltä nyt tuntuu..

En ole vielä viitsinyt sairaalakassia ja vauvan tarvikkeita valmiiksi laittaa. Vielä kun on luultavasti reilusti viikkoja vauvan tuloon. Sitä alkaa niin kauheasti odottaan vauvan syntymää kun sängyt ja muut näkee jokapäivä. Ja mulla ei liiemmin ole supisteluja vielä ollut ja lääkärikin oli sitä mieltä että vauva ei ennen LAta synny.. Menee helposti lokakuulle..

No mutta, tässäpä tämä, Hyvää viikonlopun jatkoa Sissit!!

Fiia ja rv 33 tasan

Vierailija
29/44 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan hieman nostelen meidän pinoa..

Hiljaista on.. Itse en rannalla jaksa olla, kun ei uimaankaan enää saa mennä.. Ja kun ei lapsetkaan ole kotona..

Käytiin kyläilemässä ja pizzalla.. Sitten pienet päiväunet ja nyt kevyttä touhuilua kotosalla.. Hiki pukkaa vaikkei mitään tekisikään.. Siinä tämän päivän touhut..

Vierailija
30/44 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme rannalla puolen päivän maista tuonne iltapäivään, jonka jälkeen päiväunet. Helle vetää veteläksi, koska päikkäreillä ei suurempaa vaikutusta ollut. Olen ihan nukkuneen rukous vielä tälläkin hetkellä. Mies alkoi grillaamaan, mutta itse en jaksa olla enää yhtään auringossa. Siispä eksyin tänne ja babyidean sivuille. Taidan tilata nuo Glamourmomin imetystopit. Kumpikohan parempi bra tank vai bra top?

Kenelläkään kokemusta? Saisi kaksi kappaletta hintaan 70e...

Haikarapolska

Vierailija
31/44 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma päivä Espoossakin takana. Esikoisen kanssa lähdettin heti aamulla kauppareissulle, kun silloin auto on vielä siedettävän oloinen (ilmastointi olisi kiva näillä keleillä). Sitten notkuttiin pihan hiekkalaatikolla ruokaan asti ja sen jälkeen molemmat kaatuivat päikkäreille. Tekipä terää huilia keskellä päivää.

Iltapäivällä käytiin esikoisen yhdellä kaverilla kylässä, tytöt loiski uima-altaassa kuin pienet kalat ja hauskaa oli.

Kotimatkalla poikettiin hakemaan huuto.netin ostokset: tripp trapp tuoliin etukaari (ai minäkö jotenkin ajoissa?), 74 cm vanuhaalari ja tytölle nuken sänky. Koskaan meillä ei ole niin nopeasti juostu parkkikselta sisään kuin tänään, kun piti tulla sänkyä petaamaan ja nallea laittamaan siihen päikkäreille. Tosi hyvä ostos kolmella eurolla eli ostovinkki kaikille 3 vee tyttöjen äideille jos sellainen vielä puuttuu. (Tottakai pikkuäiti tarvitsee nallelle sängyn kun vauvakin sai oman pinniksen). Saatiin kaupanpäälle sellainen jumppalelu, jonka alla nalle näköjään myös jo rötköttää eli hyvin on meillä tämä " vauvan" hoito alkanut :)

Nyt taidan pötköttää sohvalla lopun iltaa ja katsoa telkkaria. Huusholli kaipaisi imurointia ja muutakin mutta ehtiihän sitä sitten joskus myöhemminkin. Hiukan mietin että lähdettäisikö huomenna kirpparikierrokselle, mutta jos tulee näin kuuma niin taidan jättää väliin. Nyt nimittäin välillä kyllä keikuttaa aika pahasti, ei välttämättä hyvä idea menettää tajunsa auton ratissa :(

Imetysliivejä minullakin on viime kerrasta jäljellä parit, saas nähdä mahtuvatko päälle kun nyt tämä varustus on kyllä ainakin tässä vaiheessa isompi. Yhdet Mamabel comfortit minäkin ostin, mutta tuo toppihomma voisi hyvinkin olla kätevä nyt kun on syksy ja talvi vastassa ja tarvitaan muutenkin lämmintä rintojen suojaksi enemmän. Ja on minulla yksi sellainen toppipaita mallikin ennestään, se varmaan on nyt kiva kun aika pian syksyllä kuitenkin tulee kylmä. Ruskovillan rintalämppärit sain jo viimeksi ja pitänee ne taas kaivaa kun kylmät kelit tulee ja lähdetään ulkoilemaan. Ei nätit mutta kätevät..

Kaarituellisista en tykännyt yhtään vaikka sellaisia muuten aina käytänkin. Makuasia tämäkin ja ehtii niitä sitten synnytyksen jälkeenkin hankkia kun näkee mihin kokoon varustus muotoutuu.

Imetyspaitojakin on varmaan 4-5 kappaletta, viimeksi en sellaisia hankkinut mutta nyt ajattelin käyttää. Saas nähdä toteutuuko ajatus..

Leppoisaa lauantai-iltaa kaikille!

t: Typykkä ja Hermis 34+ sekä tosi onnellinen esikoinen 3 v kera nallen sängyn

Vierailija
32/44 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se tämä kuumuus vai mikä näitä tekee. Koko päivän on ollu ihan kumma olo ja supistelee tooosi herkästi. Ja päässä heittää ja alamahaa vihloo hirveästi vähän väliä. En muista tuollaista kipua ollenkaan esikoisen odotuksesta, joten josko liittyisi jotenkin tähän perätilaan tai siihen että olen niin nopeasti uudelleen raskaana, en tiedä... Ollaan sitten oltu tämä päivä anoppilassa ja se on hyvä, mulla näköjään tulee tavaksi se että siellä löhöän sohvalla kun muut juoksee esikoisen perässä. Aivan ihanaa oli kyllä saada levätä ja koko ajan nähdä että esikoisella on kaikki hyvin ja huisin hauskaa suorastaan. :) Mä sain vain laiskotella ja potea oloani ja syödä hyvin ja näyttää missä on vaippoja ja miten päin ne laitetaan. Hih.

Ikävää on se, että nyt ku on näin kummallinen ja supisteleva olo, mies lähtee työmatkalle ulkomaille. Huomenna käyn aamutuimaan viemässä sen lentokentälle ja takaisin tuo tulee ti-ke yönä. Ei onneks oo sen pitempi reissu, mutta kyllä heti mietin että mun tuurilla tää vauva päättää syntyä just ku mies on poissa. :( Täytyy vaan koittaa ottaa rennosti. Ainakin huomiseks meen esikoisen kans sinne anoppilaan taas " lomailemaan" ja alkuviikoks lupas mun sisko tulla meille. Ihanaa kun on tuota sukua, joka oikeasti tulee apuun.

Sen tiedän, että jos esikoisen odotusaikana olis tullu tämmösiä tuntemuksia ja supistuksia, oisin ollu ihan paniikissa ja soittanu synnärille jo monen monta kertaa. Nyt en oo ollenkaan niin hätänen. :) Toivottavasti tässä ei oo aihettakaan.

Imetysliiveistä ootte puhunu paljon. Mulla on esikoisesta tallessa kahdet Anitan perusliivit, mutta ne on ihan kulahtaneet jo enkä halua niitä käyttää. Alkuun ne kyllä kelpaa, viimeks ainaki mulla tuli sitä maitoa niin mielettömästi että aina oli joku paikka märkänä. Mutta sitten kyllä haluan uusia kun vähän asettuu maidontuotanto ja näkee kokoluokan, nyt ainakin mulla on isommat rinnat kuin viimeksi odotusaikana. Ja sellaisen imetystopin haluan ihan ehdottomasti, oon niin herkkä palelemaan ja muutenkin on " noloa" kun maha ja selkä vilkkuu. Toisaalta kuitenkin imetän rennosti vaikka samassa huoneessa on muita, riippuu tietysti kuinka tuttuja ihmisiä.

Ilokaasun ja oksentelun yhteydestä sanon itse sen verran, että mulle ilokaasu ei tehnyt yhtään huonoa oloa. Käytin sitä paljon, eikä siitä tullut mitään oireita paitsi sillon ku kiskoin liian pitkään putkeen, sillon tuli huimausta. Myöskään lihakseen pistetystä piikistä ei tullut pahoinvointia, hutera olo kylläkin, en muista mitä ainetta se oli. Kohdunkaulan puudutuksesta ei tullu mitään sivuvaikutuksia, sen apu oli täydellinen. Epiduraalista tuli tärinää ja vähän kuumetta, mutta ei muuta. Joten mulle kelpaa kyllä kaikki! :) Huh, hurjaa ajatella että kaikkia noita kivunlievityksiä jouduin esikoisen synnytyksessä käyttämään aquarakkuloiden ja lämpöpakkausten lisäksi, vaikka toiveissa oli luomusynnytys... Niin se kelkka vain kääntyi, kun avautumisvaihe vain kesti ja kesti eikä mikään edennyt ja kipu kävi siinä väsymisen tilassa liian kovaksi. 22 tuntia meni ennenku pääsin ponnistamaan.

Nyt en muista mitä kaikkea muuta on ollu pinnalla keskusteluissa, sen verran väsyttää ja pitäs mennä tästä laittamaan tavaroita kasaan huomista varten... Joten hyvää yötä kaikille, koittakaa nukkua hyvin!

kirahviina ja beibe 33+3

Vierailija
33/44 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon tainu olla liian kauan auringossa tänään kun on kauhee päänsärky.

On ollu kyllä huivipäässä mutta oltiin monta tuntia tuolla munkkivuoren rannalla joten kyllähän kun merenrannalla makoilee näillä helteillä niin ei oo ihmekkään että illalla on " hieman" hutera olotila.

Huomenna jos samanlainen ilma niin beachille taas mennään.Tytöt tykkää niin kovasti puljata vedessä,hyppiä ja sukellella..:)

Oli muuten sinilevää (ei paljaalla silmällä havaittavaa)mutta niinhän sitä tuppaa nyt olemaan vähän jokapaikassa.

Mä en oo uskaltanut uimaan enään pitkään aikaan,ettei vaan tule tulehduksia.

Piiu:Nauttikaa kahdenkeskeisestä ajasta täysillä vielä kun voitte.Se onkin sitten harvinaista herkkua tulevaisuudessa.Onhan se tosi luxuxsta että sitten pystyy perheen pienimmällekkin antamaan joka toinen viikonloppu ihan oman aikansa:)

Me saatiin nauttia reilu 3v jokatoinen vkl.ppu kahdestaan ja nyt sitten uudet kuviot...

Kokemuksesta olen oppinut että parisuhdetta pitää hoitaa ja ottaa yhteistä aikaa miehen kanssa että niin kyllä jatkossakin tullaan tekemään (kun vaavi hieman kasvaa)eli kerran kuussa otetaan se yhteinen ilta/yö kun ollaan vain kahden eikä lapsista silloin puhuta!:)

Nyt pitää mennä muiden kanssa toiselle koneelle tän päiväisiä kuvia,3 lasta ja mies tuossa jo huutelee......

Vierailija
34/44 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli oikeastaan kiva välillä herätä sateen ropinaan.. =) Ihanan raikas ilma.. Virkeä on olokin.. =)

Uma saa tänään murunsa luokseen? Eikös?

Täällä on paljon kirjoiteltu imetysliiveistä.. Parit olen hankkinut.. Mullahan tuo imetys ja maidon tuotanto ei ole aikaisemmilla kerroilla oikein " toiminut" toivotulla tavalla, joten en ihan heti alkuun viitsi satsata hirveätä raha määrää liiveihin.. En edes jaksa pohtia mokomaa asiaa sen koommin etukäteen, miten tällä kertaa käy.. Toiveita toki on.

Rakkausvauva kirjoitti tuosta vanhempien yhteisenajan ottamisesta.. Täällä myös aiomme toisinaan laittaa pienokaista hoitoon ja nauttia kahden keskisestä ajasta.. Tuleva kummitäti on jo ilmoittanut, että haluaa tulevaisuudessa lasta luokseen.. Hänellä kun ei vielä omia ole.. Ja iso vanhemmat iso apu, kun asuvat kaikki lähistöllä..

Omman napaan ei kummempia.. Yhtä suuri pallukka tuossa edelleen on kuin aiemmin.. Ei erikoisia tuntemuksia mistään..

Piiu ja 007 38+2

Vierailija
35/44 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin mun tuuria niin mun tuuria. Mies on jumissa jossain päin englantia ilmeisesti. Kone myöhässä tai jotain. Alunperin miehen piti olla hesassa kahelta ja nyt onkin vasta puolenyön aikohin. Joten ei tuu tänään kotiin, kun kerta ei tuu tänne enää junia eikä lentoja. Paskan paska! Heränny jo kolmelta yöllä oottaan sen tuloa kotiin ja nyt sit tämä. Tiedän et se on vain yks päivä lisää, mut kun oli orientoitunu tähän päivään niin pahalta tuntuu. Toivottavasti nyt ei mitään muuta enää ilmaannu.

Eilen sit oli shoppailemassa aamupäivän. Mukaan tarttu itelle musta aivan ihana takki,miehelle boksereita, toppi (ihanaa ei kiristä enää rintojen alta) ja pikkumiehelle ihanat housut kokoa 68 ja samankokonen maailman sulosin ruutupaita. Aika loppu olin sit kun kotiin pääsin. Sit en paljoa muuta tehny kuin kudoin ja kohta pojulle on valmiina ens kevääks pipo. Tulee taas tänään kudottua paljon, kun en kerta miestä saa kotiin. Kyllä voi ihmistä ottaa päästä!

No mä lähen kutimien pariin taasen ja koitan saada itteni paremalle tuulelle. Palailen varmaan myöhemmin uudestaan.

Uma81 + Vesli 35+2

Vierailija
36/44 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uma...tuntuu varmasti pahalta kun oottaa miestä ja sitten tulee takapakkia...tiedän ettei paljon lohduta, mutta sanonpa silti, että voimia ja jaksamista masun kanssa...varmasti miehesi on yhtä harmissaan ja haluaisi jo kotiin luoksesi. :)

Meillä meni koko eilinen päivä pihatalkoissa ja ihan kivaa siellä olikin...ilma oli hyvä ja talkoitten jälkeen muksut uivat järvessä. Itse kastelin vaan varpaita, mutta raikasti kivasti. Tänäänkin on niin raikkaan kevyt ilma! Minä tykkään!

Risella rv 35+2

Vierailija
37/44 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin aikani kuluksi kaksplus sivulla ja siellä on Pippurimamman viestiä. On synnytyssairaalassa 5 cm auki, ilmeisesti ollut jo pari päivää. Pian siis varmaan syntyy kolmas syysvauva. Käykääpä kurkkaamassa syyskuisten pinosta siellä.

Itselle ei kuulu mitään ihmeellistä. Pääkaupunkiseudulla koko aamun ukkostanut. Mies lähtee kohta töihin, meen päiväunille että ehdin

Vierailija
38/44 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä haittaa yhtään...tekee hyvää pihan kasveille ja myös itselle. Tuossa katoksen alla on mukava istuskella ja kuunnella sadetta. Välillä näinkin päin.

Umalle sympatiahalit!

Pippurimammalla on tosiaankin ollut tiukat paikat. Uskoisin, että vauva on jo maailmassa, koska jo pari päivää sitten oli tuo kohdunsuu 5cm auki.

Kävin noiden Elokuistenkin keskustelua seuraamassa, aika monella on jo vauva kainalossa ja aika moni vielä tuskailee myöhäisillä viikoilla. Näinhän se menee. Huomaan itsekin jo tuskastumisen merkkejä, vaikka viikkoja vasta tuo 36+6. Vatsa on kovin ylhäällä, eikä siis laskeudukaan, alkaa olla kaikella tavalla vaivalloista tämä fyysinen oleminen. Toisaalta eihän tätä ole enää kuin kaksi viikkoa edessä ja sehän menee nopeasti...Loppuaika on ollut mulla aina samanlaista edellisissäkin raskauksissa, joten tuttuahan tämä ja kestettävää. Mieliala on kuitenkin hyvä ja se jos joku on tärkeää.

Jaksakaahan kaikki hyvin.

Haikarapolska

Vierailija
39/44 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken mietin tuossa huoltoaseman pihassa, että uskallanko mennä hakemaan leipääkään sieltä - niin mökkiläiseltä näytin, horsmaisten housujen ja risuilla peittyvän pääni kanssa :P

Vattupuskasta siis kirjaimellisesti terveiset! Kotiin tullessa tein juuri kerätyistä vatuista rahkaa ja sitä tässä tytön kanssa maiskutellaan *naminami* Vielä nappasin huoltsikalta matkaan vähän suklaata - niin johan näyttää maailma paremmalta :I

Aivan ihanan nautinnollinen mökkireissu oli siskon perheen kanssa! Lapset leikki nätisti ja me aikuisetkin nautittiin olosta pelaten ja syöden. Matot saatiin miehen kanssa yhteisvoimin pestyä (jotka tosin on narulla vesisateessa kuivumassa ;) ) Taitavat olla näitä kesän viimeisiä mökkireissuja, ainakin meillä!

[b]Imetysliiveistä[/b] oli kovasti puhetta! Mullakin oli muutaman tallella esikoisen ajoilta, mutta olivat niin nuhruisia että taitavat jäädä kaappiin. Tilasin vasta äskettäin babyideasta yhdet Carriwellin Pro Cupit, vai mitkä ne oli - tosi hyviltä vaikuttaa, pehmeät ja erittäin tukevat :) Hintakin vain 26e. Yhdet taidan vielä tilata ennen vauvan syntymää. Sellaset tukevammat t-paita-malliset, bebesiltä. Vauvan synnyttyä täytyy sitten katsoa liivi tilannetta tarkemmin, kunhan maidontuotanto tasaantuu! Noita toppi juttuja oon tainnut joskus käydä katsomassa ja kivoilta vaikutti, mutta tosiaan hintaakin löytyy.. Täytyypä käydä vielä vilkasemassa.

Niin ja [b]Risella[/b] tais kaivata niitä kaarituellisia imetysliivejä - ainakin tuolla bebsin sivuilla oli parit(?) ja oisko babyideallakin ollut. Kannattaa googlata " imetysliivit" ja sitä kautta etsiä mieluisia :)

[b]PippuriMamma[/b] on tosiaan tainnut jo synnyttää! Kai siinä on joku tulehdusriskikin jos on noin paljon auki, eikä käynnisteltäs synnytystä?! Ellei sitten omin avuin ollut käynnissä.. Oiskohan se [b]Piiu[/b] seuraava jonossa :)

Mulla ainakin voi mennä lahemmäs lokakuuta, ellei jopa lokakuulle! Tyttä syntyi rv 40+5, joten ei mitenkään odottavaisella kannalla vielä olleskaan.

No [b]umalla[/b] oli mennyt hieman kotiuttamis suunnitelmat uusiksi. Mutta onneks vain yhdestä päivästä kyse, eli sieltä se tulee :)

Sitten ihan asiaan :D Tein nyt jonkin näköisen version meidän Esittelyistä, joissa siis Syntyneetkin mukana. (Hattara ja Hansu voivat toki vielä korjata tietojaan, yritin niitä kaivella tuolta pinojen loputtomasta suosta!) Tässä vielä linkkiä niin voi olla helpompi: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11004755&p=1&tm…

Yksi kirjoitusvirhe näköjään jostain oli sinne ilmestynyt, mutta pistetään mökki-höperyyden piikkiin :P

Palaillaan taas! Dumle rv 34+3

Vierailija
40/44 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älähän nyt.. Mulla nämä kolme aikaisempaa syntyneet lasketuajan jälkeen, joten norkoilen täällä varmasti pitkälle syyskuuhun.. =) Ja siis kun kaikki pienetkin merkit synnytyksen alkamisesta ovat kadonneet.. =)

Joten veikkaan etten todellakaan ole seuraava..

Nyt pitää päästää pienin tyttö koneelle..