Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää "vapaaehtoisesti lapseton" työkaveri!

Vierailija
16.10.2008 |

Ko. naisella ikää lähemmäs 40 ja jo vuosia hän on joka käänteessä toitottanut olevansa vapaaehtoisesti lapseton. OK, kiva juttu hänelle, mutta mikä tarve sitä on jankuttaa viikosta toiseen.

Hänen läsnäollessaan ei voi edes mainita lapsia ilman, että hän heti kommentoi "minulla kun niitä lapsia ei ole eikä tule". En tarkoita äitien uuvuttavia kuvauksia oman nicopetterin tekemisistä vaan ihan tavallisia mainintoja, esimerkiksi että olin eilen poissa kun lapsi oli kipeä. Eikä aina tarvitse edes mainita aihetta lapset. Kun toinen työkaverini täytti 30 v, tämä vapaaehtoisesti lapseton kommentoi siihenkin heti, että "ajatella että mä olen sua 8 vuotta vanhempi eikä mulla ole lapsia eikä tule". AARRRRGGH!!

Kunnioitan kyllä ihmisten valintoja tässäkin asiassa, mutta tuo jatkuva oman asenteen tyrkytys alkaa ärsyttää. Kunnioittaisi hänkin sitten meidän muiden valintoja. Varmaankin 30-40-vuotiaalle naiselle esitetään usein kysymys lapsista, mutta kyllä tämän henkilön kohdalla hänen kantansa tietää jo puoli maailmaa, joten ei sitä tarvitsisi enää joka välissä korostaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sekin olla ärsyttää vuodesta toiseen kuunnella niitä lapsijuttuja.

Vierailija
2/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan haluais mutta silti kieltää sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän on kerran humalassa kertonut, ettei lapsettomuus ole ollenkaan vapaaehtoista. Ei vain ilmeisesti muista kertoneensa sitä minulle.

Miehelleen ja hänelle tuli avioero ja eron jälkeen mies perusti perheen, joten lapsettomuus siis mitä ilmeisimmin vielä ko. naisen vika.

Vierailija
4/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuli mieleen että hänellä ei ollut koskaan ollut sellaista parisuhdetta / taloudellista / terveydellistä tilannetta että se lasten hankkiminen olisi ollut edes mielessä. Hänen ei ollut koskaan tarvinnut edes ajatella sitä yhtään pintaa syvemmälle. Oikeasti tämä tuttavani ei edes pidä lapsista, joten mielestäni on ihan ok että hän ei niitä ole hankkinut (miksi ihmeessä kaikkien pitäisi).

En siis missään vaiheessa ajatellut että hän oli kateellinen tms.

Nyt kun vuosia on vähän enemmän (47) ja se lasten hankkiminen on hänellä nyt ihan oikeasti ollutta ja mennyttä, niin nuo puheet ovat vähentyneet. Hän lähestyykin lapsia ihan eri tavalla, on asenteissaan paljon enemmän isoäiti kuin äiti.

Että ap:n kaverilla saattaa käydä ihan samoin :)

Vierailija
5/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hyvänsä sama juttu toistettuna miljoona kertaa on tosi ärsyttävä - harva äitikään sentään kertoo SAMAA lapsijuttua koko ajan uudelleen ja uudelleen.

Mulla on yksi työkaveri joka kertoo aivan joka välissä mitä hänen miehensä tekee ammatikseen, vaikka se ei mitenkään liittyisi keskustelun varsinaiseen aiheeseen (siis tyyliin "mun mies, joka on rekkakuski, leipoi eilen pullaa", "mun mies, joka on rekkakuski, haluaisi toisen lapsen" jne.). Sen mielestä se ammatti on ilmeisesti jotenkin tosi rock, ja siksi jokainen työkaveri on saanut kuulla asiasta kymmeniä kertoja.

Vierailija
6/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin alkoi jo kyllästyttää, kun sen kuuli sadannen kerran, vaikka sinänsä kotiäitejä arvostankin. Ehkä tarkoitus olikin kauttarantain kritisoida meitä työssäkäyviä äitejä?

Vierailija
7/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen jatkuvasti kysymättä selitti, miksi ei halua lapsia. Ja toinen, miksi ei halua enempää kuin yhden lapsen. Molemmista on myöhemmin selvinnyt, että terapiaa ja mielialalääkkeitä on tarvittu asiasta yli pääsemiseen, eikä ihan koko juttu ollutkaan ihan oma valinta. Alkuun ilmeisesti oli molemmilla, mutta siihenkin liittyi aika kipeitä juttuja.

Joten itse uskon, että ap:nkin tutun taustalla on joku kipeä asia.

Vierailija
8/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, ettei nainen halua lasta. Mutta joillakin naisilla on ollut hyvä ura, eikä lastenteolle ole annettu aikaa. Sopivaa miestä ei ole välttämättä löytynyt, jos parhaimmat vuodet on tuhlattu jonkun miehen kanssa "muuten vaan seurusteluun". Monelle lääkäri on voinut sanoa, etteivät he edes voi saada lapsia! Kaikki eivät ryhdy hedelmällisyyshoitoihin, vaan vastaavat uteluihin lapsen puuttumisesta omana valintanaan. Naisella on myös saattanut olla jotain hampaan kolossa omassa lapsuudessaan, hän on saattanut tuntea vihaa vanhempiaan kohtaan ja päättänyt jo nuorena, ettei lapsia tähän maailmaan hänen osaltaan. Se että hän korostaa omaa lapsettomuuttaan, on ehkä vain tiedostamatta jämähtänyt keino puolustaa omaa valintaa. Vaikka ei tässä maailmassa ole kenenkään pakko tehdä lapsia.

Vierailija
9/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan aina toistaa hänelle tarvittaessa hymyn kera vastauksen: "kukin tavallaan!"

Vierailija
10/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, ettei nainen halua lasta.

Lapsettomuus on ihan yhtä normaalia kuin "lapsellisuuskin".

Vierailija
11/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, ettei nainen halua lasta.

Lapsettomuus on ihan yhtä normaalia kuin "lapsellisuuskin".

Vierailija
12/12 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös tunnustanut että ei voi mahdollisesti edes saada lapsia ilman hedelmöityshoitoja ja toisekseen ei ole miestäkään, että vähän vaikeaahan se olisi.

Ja toistelee kaiken aikaa, että ei kestäisi lapsia jos ne olisi omia, silti joka ikisen vastaan tulevan lapsen kans lepertelee. :) Toivonkin et löytäisi vaikka eronneen miehen, jolla olisi omia lapsia ennestään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän