Elopainoiset viikko 2
Heipati rallaa!!
Eipä näytä eka viikko hyvältä.. Tai siis mulla kävi viime viikon lopussa siten että kuinka ollakkaan löysin itseni syömästä kaiken maailman herkkuja jälleen kerran, mutta nyt toivon että tää tuleva viikko olis huomattavasti parempi.
Tässä hieman tuloksia..
Lähtöpaino 1.8.: 93,9 kg (pituus 173 cm)
Paino tänään: 94,2
Viikon tulos: + 300 g
Eka tavoite: alle 90 kg
Lopulline tavoite: 72-75 kg
Elikkäs tällaisia tietoja minulta..
Tsemppiä meille Elopainoisille!!
Terveisin Marial
Kommentit (30)
Mattimyöhäinen liittyy seuraan eli vasta maanantaina aloitin enkä ole tänään punninnut. Noin tuhannella kalorilla päivä on pysytty - siis kooknaiset 2 päivää :-)
Tosin kälyni toi yli kilon salmiakkia eilen, kamala kiusaus!
Lähtöpaino 6.8.: 74 kg (pituus 166 cm)
Paino tänään: ?
Viikon tulos: ?
Eka tavoite: alle 64 kg
Lopulline tavoite: vanha paino 58 kg - taitaa olla unta vaan
Olen tälläinen jojo-laihduttaja ja kokeilen, jos tästä olisi apua.
Paino on ollut nyt 67.5 kg (pituus 167), mutta tässä kahden viimeisen viikon aikana olen mässäillyt ihan hirveesti..
Oma strategiani on pudottaa aika hitaasti, sillä painonpudotus on lähes mahdoton tehdä ilman lihasmassan vähenemistä, mikä taas laskee entisestään perusaineenvaihduntaa... ja saa syödä entistä vähemmän.
Proteiinin syöntiä pitäisi lisätä kovasti. Välillä inostun maitorahkasta ja raejuustosta, mutta sitten niihin kyllästyy. Syökää tekin kovasti proteiinia, se on tosi tärkeää laihduttajille.
Niin alkutavoitteeni on päästä alle 65 kg:aan syyskuun loppuun mennessä. En jaksa laskea pisteitä saati kaloreita...laiska..mutta aion syödä ihan normaalisti, sillä painohan tulee takaisin, jos alkaa taas tiputuksen jälkeen elämäään, kuten ennen. Yritän jättää herkut pois ja liikkua paljon. Myös annoskokoja mun onpakko pienentää ja syötävä 6 kertaa päivässä ettei makeanhimo iske.
Mulla on kyllä tosi paljon tietoa laidutuksesta ym.. jo ammattini puolesta, mutta se on niin paljon helpommin sanottu kuin tehty.
Niin painoin ennen noin 60 kg, mutta esikoisen aikana tuli 30 kg ja en ole saanut niitä pois, hyvä kun maistuu mulle. Mutta lopullinen tavoite on 60 kg.
Toivottavasti tästä olisi minulle apua. Tänään olen syönyt mm. jäätelöä, vanukkaan, 4 kääretortun oalaa, että sillee..mulle tulee välillä tällaäisia mässypäiviä...
Niin ja vauvakuume on ja toista lasta yritetää.
Kovaa itsekuria kaikille ja varsinkin itselleni;)
Lähtöpaino 5.8.: 78,2 kg (pituus 174 cm)
Paino tänään: 78,0
Viikon tulos: -200 g
Eka tavoite: alle 70 kg
Lopulline tavoite: 57-60 kg
Vähän on tullut alas, siis vähän. No ei tuossa ollutkaan kuin kolmisen päivää aikaa, kun alkupaino on viime sunnuntailta. Tästä on hyvä jatkaa.
Joku tuskaili aloittamisen ja vauhtiin pääsyn vaikeutta, sekä jääkaapilla ramppaamista. Itsellä kun esim. kauhea makeanhimo yllättää, niin ensin juon vatsan täyteen vettä, jos ei auta, niin sitten syön purkkaa ja jos ei vieläkään auta, niin lähden lenkille. Omalla kohdallani toimii aikas hyvin..
Nauttikaa helteestä!
Ida
pikainen ilmoittautuminen, -200g täälläkin eli 66,4:)
Olen kyllä ollut koko viikon tiukkana,muutama jäde on mennyt mutta nekin olen pisteyttänyt, porkkanoita meni viikon aikana 3,5kg;D
liikunta taas on jäänyt pariin pidempään vaunulenkkiin,täytyy tsempata ens viikolla!
vkloppu tuo tullessaan tytön synttärit herkkuineen..
Queen
Voi, kun on mukava lukea toisten ajatuksia ja vinkkejä. Toivottavasti kirjoitellaan aika usein, niin siitä saa itsellelisää motivaatiota.
Ida: sulla on kyllä mainio tuo makeanhimon estotoimenpiteet:) Pitäisi kehitellä itselle jokin keino kanssa, niin on sitten jokin vaihtoehti, kun makeanhimo yllättää.
Queenbizz: Tuo porkkanan popsiminen on hyvä juttu. Pitäisi ottaa taas käyttöös..Niitä on niin helppo popsia, kun kuorii ne valmiiksi vesiastiaan jääkaappiin (pysyvät noin hyvänä).
Sehän on aina positiivinen juttu, kun on viikkopaino tippunut. Jos se on tippunut vähän, niin itseä lohdutan sillä, että se on vaanhyvä juttu, niin ei ole niin lähtenyt lihaksista.
Itselläni painonpudotus on kaatunut monen monta kertaa siihen, että on tulut yksi kunnon hiilaripäivä, joka ei pitkässä juoksussa haittaisi yhtään, mutta sitten on vaan tullut sellainen olo, että pilalle meni...Toinen huono puoli on se, että olen tunnesyöppö. Palkitsen itseäni ruualla tai laimennan sillä pahaa oloa. Se vaan on niin nautinto, kun saa syödä hyvää ruokaa ja se on ajanvietettä jo sinällään.
Sori, kun puran tänne, mutta jotenkin pitää vaan saada nämä asiat ensin pihalle itsestä...:)
Niin mikäs päivä se painonpudotus piti tänne käydä kirjaamassa?
Ollaan aikalailla samanpituisia, samanpainoisia nyt ja tavoitepainokin samansuuruinen...
Toivottavasti mahdun mukaan vielä, näin viikon myöhässä.
Mä oon nyt näin alussa liian innokas, koittakaa kestää.
Mutta jospa huomenna ostaisin sen, ihan oikeasti! :)
Mulla jotenkin aina tiistai tekee tosi tiukkaa, joten keskiviikon punnitus on kyllä ikävä. Eilen oli jo kolmas laihariviikon tiistai, mikä meni ihan penkin alle. Söin taas koko viikon liikuntapisteet, ja varmaan ylikin. No, housuista huomaa että jotain on 2,5 viikossa tapahtunut. Ovat nimittäin reidestä vähän löysemmät kuin ennen!
Taidankin mennä kuorimaan porkkanoita...
Minä suuri porkkanan ystävä täällä porkkananpuutteessa kuolaan noille teidän porkkana jutuille;) Meillä meinaan perjantaisin kauppapäivä ja porkkanat loppuivat tosiaan jo eilen..Täytyy kai ens kerralla ostaa 5kiloa:D
Niin siis siitä porkkanasta,mulla ainakin käy niin että vkloppuisin meinaa mennä metsään tämä laihis kun mies on kotona ja herkuttelee, niin ostan aina vklopuksi dippiä johon sitten dippailen näitä rakkaita porkkanoitani, sitten ei tuu syötyä ainakaan suolaisia herkkuja ton lisäksi..homejuustodippi sopii musta ihan mielettömän hyvin porkkana tikkujen kanssa ja sen voi tehdä kevytkermaviilin sijasta maustamattomaan jugurttiin niin tulee vieläkin kevyempää.
..ja porkkanathan on nyt parhaimmillaan:D
Neppis: varmasti ehdit vielä mukaan:)
Alkuun: Neppis80, tervetuloa mukaan! Kaikki uudet tulokkaat mahtuvat toki joukkoomme!
Itsellä on kyllä mennyt tämä viikko ihan penkin alle.. Vaaka näytti aamulla katastrofilukemat 72,5 kg, eli plussaa on tullut. No, rehellisesti täytyy sanoa, että enpä ole juuri syömisiä katsellut ja liikuntakin on ollut aika minimaalista. Hiilareita on tullut vedeltyä ihan kauheita määriä, joten toivottavasti tuossa on nestekertymää... Ulkomailta vierailulla ollut miehen sisko lähti eilen kotiin, joten nyt on kyllä helpompi keventää. Meni tuo viimeinen viikko vierailusta ihan mässäilyksi..
Ja niitä lukemia:
Lähtöpaino 71,5 kg
Tänään 72,5 kg
Viikkosaldo +1000g!! :(
Tavoite ensin alle 70kg:n, lopullinen 60-63 kg
Huokaus..
SuperMaM.: Siis miten olet saanut noin paljon pois? Oletko jättänyt kaikki hiilihydraatit? Siis varmaan nestettä paljon, mutta kyllä tuollainen alkustartti motivoisi eteenpäin. Hienoa!
Neppis: taidat olla tuttu tuolta kuumeilupuolelta..ainakin jostain tuo nimimerkki on jäänyt mieleen. Tervetuloa mukaan!
kandivaihe: sun pitää järjestää aina tiistaiksi hirveästi menoa, niin et ehdi herkuttelemaan, jos tuo päivä on jotenkin hankala. Munkin pitäis varmaan olla koko ajan töissä, niin kyllähän sitä sitten laihtuis..tai käskee miehen lukita jääkaappi ja takavarikoida mun pankkikortti :)
kamiliya: älä masennu plussatuloksesta, vaan nyt taisteluasenteella kahta kauheammin projektin kimppuun. Mulla ainakin aina nuo plussatulokset meinaa kaataa koko laihdutusprojektin. Tulee sellainen fiilis, että peli on nyt kuitenkin menetetty, mutta eihän se koskaan ole.
Makeaa en ole syönyt lainkaan ja muutenkin suhteellisen hyvin, parannettavaa kyllä löytyy. Illat on varsinkin tiukkoja, kun olen sellainen telkkarin ääressä syöpöttelijä. Pitää yrittää opetella uusia tapoja tai sitten syödä porkkanoita ym. Liikunta on kyllä ihan nollissa, ei tällä helteellä (vaikkakin salilla on viileää ilmastoinnin takia..) Yritän tsempata asiassa.
Ida
Maisu 78:lta tippui kilo, paino nyt 77 kg 167 cm:n pituuteen (-1 kg 1.8. lähtien)! En ois uskonut, mut jo nyt shortsit löysentyi vatsasta! Vaakani ei ole digitaalinen, mutta pidemmällä aikavälillä ei sillä liene väliä.
Fiilikset ovat vaihdelleet, tympäseekin. Nyt loppuviikolla olo on jo ollut energinen ja hyväntuulinenkin. 1v-tyttäreni nappasi pyynnöstäni uimapukukuat edestä, takaa ja sivulta ennen laihdutusta. Sumopainijahan se siinä...Mut 4 kk:n kuluttua näyttää jo toiselta. Pidän ruoka- ja fiilispäiväkirjaa, kun muuten alan unohtelemaan syömisiä.
Ruokailut ovat sujuneet suunnitellusti (5 krt/pvä, pienemmät annokset, ei herkkuja), mutta katotaan kuukauden kuluttua.... Mulla on aina alussa motivaatio korkealla, mut sit tartteen tsemppausta. Kiitos supermam hiilarimuistutuksesta, aloin heti korjailemaan ao. annoksia n. 1,5 dl pastaa/riisiä ja 1-2 leipäpalaan/krt. Samoin kiiitos neppis protsu-muistutuksesta, ettei tipu painot lihaksista.
Mulla on lupa herkutella kerran/pari viikossa, niin ei liikaa himota herkut tai hiilarit.Kyselitte luvallisia herkkuja. Oma vinkkini: Näin helteillä olen syönyt herkkuna carte d-or- 5 %-suklaahippujäätelöä pari kertaa viikossa päiväkahvilla. Rasvaa siis 5 %. Kun paketin jakaa viiteen annokseen, niin annoksessa on vain 150 kcal!!! Annoksen kylkeen keko mansikoita tai raikkaita hedelmiä, nam! Tästä luvallisesta herkusta ei mulle tule sellanen itseensä pettynyt olo, joka aiempina vuosina johti siihen, et lopetin laidutukset muutaman viikon jälkeen tai kesken.
Ida ja Kamiliya, ei se viikko pari hankalaa aikaa haittaa, jaksakaa vaan eteenpäin, kyllä se kohta helpottaa. Ei se viikko mitään merkkaa usean kuukauden kuluttua!
Lähtöpaino 1.8: 93kg (pituus 172cm)
Viikkopudotus: -1,5kg
Eka tavoite: alle 90kg
Lopullinen tavoite: n.70kg
Eka viikko sujunut hyvin, mut tiedän et vaikeaa tulee olemaan. Ei kaikki viikot suju yhtä hyvästi. Olen katsonut mitä suuhuni pistän, vähentänyt napostelua, syönnyt pienempiä ruoka-annoksia. Ja varsinkin iltanavetat ovat tällä helteellä aika " hiki-jumppaa" .
Kertokaa hyviä naposteltavia! Omena ja porkkana maistuisi, mut olen niille allerginen...
Tsemppiä kaikkille!!!
Helteisin terveisin
Emäntä
öhöm, paino olikin 68.2 eli on tässä muutama kilo tullut...pääsin jo 65.8, mutta hyvä välitavoite on tuo 65. Mulla tulee aina mieletön hyvän olon tunne, kun saan pudotettua ja sit palkitsen itseäni ja syön " vähän" hyvää, sillä siihen on muka varaa, kun on niin hyvin paino tippunut. Ja siitä se sitten taas repsahtaa ja taas tiputetaan.
Kandivaihe: Yksi huono päivä ei pitkässä juoksussa haittaa..itseä vaan niskasta kiinni. Mun mielestä vaatteilla on niin ihana mitata painonpudotusta...mikä tunn, kun tietyt vaatteet meneekin päälle:)
Queenbiz: Joo tuo dippaus on hyvä homma. Itse dippailen lisäksi myös paprikaa, kurkkua ja kukkakaalta.
Kamiliya: Joo, se ruokavalion noudattaminen on niin vaikea, jos on vieraita tai on itse kylässä. me ollaan menossa huomenna mummolaan ja en haluaisi heti pilata tätä. Luoaan itselleni, että saan ottaa yhden herkun pöydästä, sillä olisi epäkohteliasta olla ottamatta mitään:)eikö vain?
Ida: joo vauvapuolella ollaan oltu. Muistinkin sut, mutta unohdin siitä kirjoittaa. illat on mullekin pahoja, varsinkin sen tv:n ääressä. Mulle käy usein niin, että mies ostaa herkkuja ja mä pysyn tiukalla ei-linjalla. Mies syö vain muutaman karkin ja tyhjäänkin loput ja syön loppujen lopuksi enemmän kuin mieheni:)
maisu780: Vitsit, munkin pitäisi enemmän hyödyntää voita marjoja ja hedelmiä!
1 Proteiini täyttää
-Proteiinigramma lisää kylläisyyden tunnetta enemmän kuin hiilihyd., rasva,- tai alkoholigramma. Prot. viettävät suolistossa enemmän aikaa kuin hiilihyd.
2 Aineenvaihdunta kiihtyy
-Elimistö kuluttaa proteiinin hajottamiseen runsaasti energiaa
3 Keho uusiutuu tehokkaasti
-mitä enemmän proteiiniä, sitä tehokkaammin keho remontoi itseään.
Sanotaan , että laihduttaja tarvitsee yhtä paljon proteiineja kuin kehonrakentaja (2g /paino kiloa kohti) eli sitä pitää ihan oikeasti syödä paljon.
Eli kanaa, kalaa ja hyvä proteiiniherkku mielestäni on maitorahka, johon survaan mansikoita ja banaanin. Sekaan ripottelen vähän hedelmäsokeria ja vanilliinisokeria (muuten ei niin hyvää:). Joskus laitan sekaan vielä puolikkaan raejuustopurkin, josta saa taas vähän proteiineja. Ja tämä välipala pitää muuten kylläisenä!!kaikkia ei jaksa välttämättä edes kerralla syödä, eikä tarvikaan. Yksi tosi hyvä proteiini " herkku" on tonnikala-raejuustosalaatti.
-Neppis, joka syö liian vähän proteiineja-
Toivottavasti itsellänikin olisi ens viikolla sellainen tulos että paino olisi tippunut edes 100 grammaa lähtöpainosta eli silloin viikkopudotuksen tarvitsi olla noin öö olikohan se nyt sitten 400 grammaa.
Olen yrittänyt nyt syödä vähemmän ja liikkua hieman enemmän, tosin on hankalaa järjestää itselle mitään harrastus aikaa kun isännän harrastus nielee puolet viikosta, eipä niitä montaa iltaa jää jäljelle ja kun kuitenkin haluaisin viettää yhteistäkin aikaa niin oon sit aikalailla laiminlyönyt itseni.
Nyt olisi tarkoitus että alkaisin kerran viikossa käydä vesijuoksemassa, kunhan vaan uimahalli taas aukeaa. Niin ja sitten ajattelin et jos vaihtelevasti polkis kuntopyörää kotona tai kävis vaan puolen tunnin kävelylenkillä.
Porkkanoita munkin pitäis ostaa ku niitä vois telkkarin ääressä napostella hyvin mielin. Kunnes menee suu rikki. Kurkku olis ehkä toinen hyvä napostelu pala, mut ku se maksaa mun mielestä niin paljon.
Niin ja joku mainitsikin et pitää herkuttelu päivän, niin mäkin ajattelin. Yks pandan vaalea suklaalevy viikossa niin jo jaksaa taas vaikka mitä. Ainakin toivon niin=)
Hyvää painonpudotus viikkoa Elopainoiset=)
Tsempataan toinen toistamme:)
Terkuin Marial
Alkaa toi mässäyshimo vihdoin helpottaa. Jätin siis kaiken sokerisen ja kuoritut jauhot pois, perunaa olen syönyt kerran, kun tein reissuun nakkikeiton.
Lähtöpaino 1.8.: 80.4kg (pituus 160 cm)
Paino 8.8.: 79
Viikon tulos: -1.4 kg
Eka tavoite: alle 75 kg
Lopullinen tavoite: alle 65 kg
Nyt putosi nuo kesäloman turvotukset, ja tästä se oikeasti vasta laskenta edes alkaa, sillä tähän pääsin edellisellä laihiskierroksellani vuoden alussa. Jos pääsisikin edes kilon viikkopudotukseen, niin ennen jouluahan tässä olisi jo tavoitteessa, mutta kunhan pysyy pudotuslinjalla, en stressaa määrästä. Kunnon mässäyspäivän pidän kun saan ekan välitavoitteen kasaan. Olen kuitenkin sen verran sokeririippuvainen, että suklaalevy viikossa olisi täysin mahdoton pitää. Nyt kun en syö sitä ensimmäistäkään, ei kamalasti edes himota. Mutta jos syön yhden kärvistelen viikon vain ajatellakseni milloin se seuraava suklaalevy tulee.
Kunhan helteet hellittää alkaa sauvakävelyt, nyt ollaan vaan uitu. Koitin käydä salilla, mutta ei siellä mitään jaksanut tehdä.
Elikkäs oon kans tällä viikolla aloittanut laihdutuksen ja ois kiva tulla teijän juttuihin mukaan.Tää touhu ku on tälläi yksin vähän turhauttavaa ja pitkästyttävää.
Mun alkupaino oli keskiviikkona 74,1kg
pituus 174cm
tavoite ekaks päästä alle 70kg
lopullinen tavoite 65kg
Hyviä neuvoja ja ruokaohjeita ilolla myös lukisin,että paino lähtis laskuun mä oon kyl kans sellanen herkuista tykkäävä ne tuottaa mulle sen suurimman vaikeuden.Lenkillä yritän käydä kerran päivässä
Kuopus täyttää syyskuussa vuoden, ja koko imetysajan olen turvonnut kuin pullataikina. Laihdutin ennen 3,5-vuotiaan esikoisen odotusta Painonvartijoissa 17 kiloa, ja painoin tuolloin 63 kiloa. Nyt vaaka näytti 88. :( Lihoin esikoisen odotus- ja imetysaikana. Lasten välissä paino pysyi samassa - ei laskenut - ja nyt kuopusta imettäessä on taas noussut...
En haluaisi tehdä laihduttamisesta isoa numeroa, kun kolmevuotiaan ei mun mielestä vielä tarvitse miettiä sellaisia juttuja, ja ajattelin, että tällainen nettiporukka voisi olla sopiva piiskaaja. :) Toivottavasti vielä pääsee mukaan.
Tiedot siis tänään perjantaina 10.8.:
Pituus 177 cm
Paino 88 kg
Tavoite 70 kg 0,5-1 kg:n viikkovauhdilla
Tästä se lähtee
paino tänään: 66,9kg (-2,4kg lauantaista :-)
tavoite siis 1.10.: alle 64kg
lopullinen tavoite alle 62kg
Viimeviikon mökkireissun makkarat, pullat, 1kg karkkia yms. mässyä siis aiheutti hiilaripöhön ja tästä alkaa varsinainen taival. Tiedättehän muuten, että 1g hiilareita sitoo itseensä nelinkertaisesti nestettä - eli 100g karkkia on sitten painossa helposti 500g!!!!
Tsemppiä kaikille - nyt tytöt ollaan tosissaan - nesteitä paljon kun hellettäkin riittää!!!!