Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herkkuvinkkejä: sokerittomia ja vähärasvaisia?!

14.12.2006 |

En saa syödä sokeria enkä paljoa rasvaa, onko hyväksi koettuja vinkkejä hulvattomaan makeannälkään?! Ei sais nostattaa verensokeria eikä lisätä vauvan painoa!

Mun vinkit:

- maustamaton rahka jossa paljon sokeroimattomia marjoja ja hieman banaania tai ananasta makeuttajana

- Vihreä salaatti jossa raejuustoa tai 3% fetaa + tilkka hyvää kastiketta

- Siinäpä nuo herkkuideani olikin ...JA JOULU ON TULOSSA!!!

Heinä rv 32+

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokeroimattomat mehukeitot. Etenkin se boysenmarja-karviainen on hyvää.

Vierailija
2/8 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MItäs noita makeutusaineita saikaan käyttää raskausaikana? Muistaakseni ainakin aspartamiinia? Vältättekö keinotekoisia makeuttajia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousee hirvittävää vauhtia, joten täälläkin hillitään herkuttelua. Olen ottanut tavaksi kerätä herkkuja kaupan hedelmä- ja vihannestiskiltä. Viivyn tahallani sillä osastolla kauan, että ei tulisi muita ostoksia liikaa...

Yleensä ostoskärryyn kerääntyy viinirypäleitä, mandariineja, naposteluporkkanoita ja omenoita. Usein ostan vielä säilykeananasta ja teen siitä hedelmäsalattia. Ananas poistaa kuulemma turvotusta, joten on siinäkin mielessä hyvä vaihtoehto. Ehkä sitä voisi kokeilla tuoreenakin... Eksoottiset hedelmät maksaa paljon, mutta ehkä näin raskauden aikana sitä voisi satsata niihin vähän enemmän. Säilöntäaineita on tietysti, mutta niin on karkeissakin!

Vierailija
4/8 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeannälkään:

- rusinoita

- creme vanillaa vaahdotettuna, lisätään purkki kevyttä maitorahkaa sekä paljon marjoja, tämä nyt ei välttämättä ole kovin kevyttä mutta creme vanillaa löytynee kevyempänäkin versiona

Suolaisen nälkään:

- riisikakut, näissä on kyllä suolaa (ne suolattomat on aika mauttomia) mutta onhan nämä aika kevyitä

- iso lautanen viipaloituja kurkkuja, kukkakaalia ja porkkanaa sekä kevyt kermaviili dippikastikkeena jossa vaikka yrttimausteita tms. Valmiissa dippikastikejauheissa taitaa olla suolaa liikaa?

- öljyssä paistettuja leipäkuutioita, mausteena vain ripaus suolaa ja yrttimausteita. No, tämä on vähän rasvaista paistamisen takia ja tuleehan tähän suolaakin mutta lienee parempi vaihtoehto kuin esim. perunalastut.

Vierailija
5/8 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse olen taas innostunut syömään noita maissinaksuja, joita saa kaupasta! Monet syöttävät näitä vauvalle silloin tällöin, vähän niin kuin herkkuina, sillä niissä ei todella ole mitään.. Normisti maistuvat pahville, mutta näin raskausaikana makuaistini on kehittynyt, joten olen niihin hurahtanut!;) Siis oikeasti maistuvat mielestäni hyville näin raskausaikana eikä niistä tosiaan tule kiloja lisää eivätkä kasvata vauvaakaan käsittääkseni. Ja voihan noitakin dippailla, jos kaipaa niihin enemmän makua! ;)

-frog2

Vierailija
6/8 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa

minulla oli raskausdiabetes eikä noita hedelmiäkään suositeltu kauheasti syömään sokerin takia. Varsinkin banaanit ja viinirypäleet ovat aika sokerisia, mutta kohtuudella ja muun ruokailun yhteydessä ihan ok. Rusinat varsinkin on tosi sokerisia. Itse tein suklaan himoon kiisseliä rasvattomasta maidosta, tummasta kaakaojauheesta ja makeutusaineesta. Kyllä se pahimpaan tuskaan auttoi vaikkei se ihan fasun sinistä korvaakkaan :) Kylmänä menee ihan vanukkaasta!

Vierailija
7/8 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä mainittujen lisäksi (siis hedelmät ym) meillä menee just naposteluporkkanoita, kirsikkatomaatteja ja sellaisia ruisnappeja/-tikkuja tms. Maustamaton jugurtti marjoilla on kans hyvää. Sellaiset pienet, kuivatut vesirinkelit maistuu kans yllättävän hyviltä, kun on vähän aikaa ollu ilman makeeta :D

Vierailija
8/8 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikkatomaatit ja naposteluporkkanat, nam. Maitorahka + marjat ihan sellaisenaan. Niistähän voisi väsätä myös jonkun smoothien koneella. Ananas - tuore ehdottomasti! Melonit..

Mammanalku + Tiitiäinen 24+0