Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elopainoiset viikko 2

08.08.2007 |

Heipati rallaa!!

Eipä näytä eka viikko hyvältä.. Tai siis mulla kävi viime viikon lopussa siten että kuinka ollakkaan löysin itseni syömästä kaiken maailman herkkuja jälleen kerran, mutta nyt toivon että tää tuleva viikko olis huomattavasti parempi.

Tässä hieman tuloksia..

Lähtöpaino 1.8.: 93,9 kg (pituus 173 cm)

Paino tänään: 94,2

Viikon tulos: + 300 g

Eka tavoite: alle 90 kg

Lopulline tavoite: 72-75 kg

Elikkäs tällaisia tietoja minulta..

Tsemppiä meille Elopainoisille!!

Terveisin Marial

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt tosi hyvä fiilis tämän laihdutuksen suhteen. Auttaa jo tämä, kun saa tänne purkaa tuntojaan. Mä olen pysytellyt ruuanlaitossa samoilla linjoilla kuin ennenkin. Ja tänään teen ruokaa, johon tulee jopa 5 dl kermaa;) mutta mun paino kyllä tippuu, kun jätän hyväskät pois ja pienennän annoskokoja. Liikun viikossa kuitenkin tosi paljon. Myös työni puolesti liikun joka päivä tosi paljon.

Marial1981: Liikkumisen kanssa on just hankalaa, jos ei aikaa löydy. Itse joskus opiskeluaikoina (kun en ehtinyt liikkua) päätin, että liikunta tuleekin ensin opiskelujuttuja. Pidin huolen, että harrastin liikuntaa ja koska koulujutut oli pakko tehdä, niin myös ne tuli tehtyä. Toimi tosi hyvin. Sinuna yrittäisin saada enemmän aikaa itselle, jos se vaan on mahdollista. Itse huomaan, että mitä enemmän liikun, sitä pirteämpi olen. Ja huomaan myös syöväni silloin paljon terveellisemmin (jotenkin sitä ei viitsi pilata hyvää liikuntapäivää huonolla syömisellä).

Kyllä se paino tippuu, kun vain katsoo, mitä syö. Ja kuntopyöräähän on hyvä polkea " huomaamatta" , kun katsoo telkkaria. Monesti haaveillut kuntopyörästä, jota olisi kiva polkea, kun lapsi on nukkumassa (tosin monesti silloin jo liian väsynyt liikkumaan, joten harrastan liikuntaa mielummin aamusta. Ja se antaa myös hyvän mielen koko päiväksi laihdutusta ajatellen).

Pulleromamma: Sama juttu täällä, nesteitä on saatu jo pois, kun en ole sitä sokeria niin mätännyt ja olo tuntuu ihanan " kevyeltä" , jos niin voi sanoa:) Sulla on aika kova tahti, jos meinaat kilon viikosssa tiputtaa. Mun on pakko kanssa pitää totaalista mässypäiväkieltoa. Oon kokeillut niin monella lailla ja totaalilinja on ainut vaihtoehto. Mä pidin noita hyvänsyönti-päiviä, kun aiemmin, kun pääsin tavoitteeseeni. Mulla ne ei toiminut. Paino tippui jojon lailla ja nyt taas enemmän kuin alussa. Mutta sulla kuulostaakin olevan paljon parempi itsekuri kuin mulla;)

Päikkä79: mukaan vain. Itsekin aloittelin vähän myöhässä. mun suositus on, että vähennät hiilihydraatteja ja lisäär proteiineja ruokavaliossa. Proteiineista kerroinkin tuossa aiemmin. Liikunta tietysti lisänä.

Höyryjuna: tervetuloa mukaan. Itsekin kokeilen nyt tätä nettilaihduttamista, kun kaikki muu on kokeiltu. Tää auttaa jo sinällään, kun saa tänne höpistä omia ajatuksia:) Ja palkitsevaa on varmasti, kun saa keskiviikkoisin kirjata painonpudotuksen.

Hyvää itsekuria kaikille näin viikonloppuna. Itseltäni löytyy kaapista porkkanoita ja dippiä, jos ihan hirvee naposteluvimma iskee. Itse yritän syödä niin usein pieni aterioita ettei pääsisi se nälkä niin yllättämään ja verensokeri menemään alas. Silloin tekee mieli niin paljon makeaa, että mun itsekurista ei ole tietoakaa;)

Mun kahden päivä saldo -400g (hiilaripöhötyksen poismenoa)

Vierailija
22/30 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitin vanhaan pinoon vielä jutskaa..

Mulla aloitus huomenna ma. 13.8 -

Odottelen huomiselle punnitusta

Lähtöpaino siis n. 86kg ja pituus 169cm.

Pudotin vuos sitten 9kg mutta syksy ja talvi toi syömällä takas ja tää alku kesä.;/annoin vaan mennä..

Nyt on kunnon hiilari pöhö:/

Tavoite olis ekaks 10-12kg, päätavoite tuonne 72kg joloin olen ollut kisakunnossa.Reenaan siis voimanostoa.

Krisse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon alussa innoissani, niin pitää kirjoitella viikonlopun kuulumisia jo nyt. Mul on vähän sama ongelma kuin Queenbzz:llä. Mies käy viikonloppuiltoina grillillä, esikoinen 11 v syö namipäivänamia. Nyt oon tosi tyytyväinen kuluneeseen viikonloppuun. Sijoitin se maltillisen herkuttelun illan perjantaille, meil oli juhlat. Niinpä otin kohtuuannoksen kermaista pastaa ja ihan pari lasia valkkariakin.

Sunnuntaina oli taas kiusauksen hetki, kun kouluostosten jälkeen mentiin koko perhe Heseen. Kanasalaatti ja 1 rkl kevytkastiketta, vain 400 kcal. No, vielä tänäänkin halus tyttö Mäkkärille (yleensä siis käydään aika harvoin). Siellä on ihan loistava fiesta-salaatti, ilman tacolastuja vain 450 kcal. Summa summarum. juhlista ja ravintoloista näemmä selviää, kun vähän suunnittelee etukäteen.

Kotona täytyy vaan sitten olla terveellisemmällä iltasyönnillä ja katella muiden namittelua---- No, pyysin kyllä, ettei heidän tarvitse syödä ihan silmien edessä, saavat sen verran tukea minua.

Lueskelin Tuuli Matinsalon liikuntakirjaa (v 2006). Tuuli kolmen lapsen äitinä ei enään pääse treenaan salille kuten ennen.Tuuli vinkkasi tv:n katselun sujuvan pikkun jumpankin kera, samoin saunalle vettä kantaessa voi sankolla tehdä kyykkyä, selkävetoa, jne. Lasta voi käyttää painona, ja kotonakin voi ohjelmoida jumppaa itselleen silloin tällöin, kyl 20 minuuttiakin auttaa. Ehkä se pointsi oli sellainen liikunnallinen asenne arkeen. Ite aloitin nyt sen bailatinon, vähän oli taivaallista pitkästä aikaa...Yritän nyt kerran viikossa käydä ihan tunnilla, kotona tollasta Tuuli-jumppa-asennetta ja sitten pyörälenkkejä. Nyt kelitkin ovat olleet iltaisin ihanat, taapero 1v päässyt mukaan turvaistuimeen pyörälenkeille.

Kaikille tsemiä ja kannustusta alkuviikoille, yst terv Maisu 78

Vierailija
24/30 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosiaan ne tytön synttärit viikonloppuna ja metsään meni mun syömiset:/

Synttäripäivä meni vielä ihan hyvin kun en ehtinyt siinä ihmeemmin itse herkutella mutta koitti sunnuntai ja jonkunhan ne loput herkut oli tuhottava:D

Eli mulla ei ainakaan ole kivoja lukemia huomenna, oon nyt eilisen ja tän päivän pysytellyt kevyellä kasvislinjalla ja toivonut parasta:)

Onkos muilla mitään tiettyjä syömisrutiineja, siis syöttekö joka päivä esim. samanlaisen aamupalan vai vaihteleeko päivät paljonkin?

Oon huomannu että itsellä auttaa paljon painonhallinnassa kun syön joka aamu ruispuuron ja iltapalaksi pari näkkäriä, saan sillä eliminoitua turhat herkuttelut ainakin aamusta ja illasta, koitan muutenkin välttää leivän syömistä, se saa aikaan sellasen ihme pöhön mulle..jos syön niin syön jälkiuunileipää mutta siis yleensä näkkäriä tai hapankorppua.

pakastevihannekset on kans sellanen päivittäinen juttu kun niitä tulee syötyä ruuan kanssa, classic wokki on mun suosikki, ja ne tuoreet porkkanat:)

Tsemppiä kaikille!!

Queen

Vierailija
25/30 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Queenbzz: Mulla ei ole niin samanlaiset rutiinit syömisen kanssa, muuta kuin se, että syön sen 5 kertaa päivässä ainakin. Otan, mitä milloinkin sattuu olemaan.

Oli jännä huomata, kun nyt olen totaalisessa hyvänsyöntilakossa, niin ostin heti kermaviiliä porkkanoiden kanssa. Sitten olikin illalla sellainen olo, että ei tee mieli " herkutella" ja ajattelin, että ei sitä nyt väkisin kannata dippailla....En oikein osaa selittää, mitä tarkoitan, mutta sitä heti ajatteli, että nyt pitää olla jotain vaihtoehtoista naposteltavaa, kun ei saa herkutella...vaikka ei tehnyt edes mieli, kun oli syönyt säännöllisesti.

Kermaviili on edelleen jääkaapissa. Tuntuu, että hyvää tekee kahta kauheammin mieli, kun syö tuollaisia korvikkeita, mutta kyllä se heikko päiväkin vielä tulee:) ja kermaviilille on käyttöä.

Tsemmpiä kaikille ja itse odotan iloisin mielin huomista, sillä hiilaripöhötys on poissa:) Sitten se painonpudotus varmasti tasaantuukin.

Vierailija
26/30 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä vaivun synkkyyteen..

Tuntuu, että vaikka kuinka yrittäis motivoida itseään niin silti aina lipsuu kaikkeen herkutteluun. Tuntuu et joka puolella on jotain herkkuja. Niin ja kun nyt kohta pääsee kesänherkuista niin eiköhän meillä ala olemaan kaiken maailmansynttäri kekkereitä. APUA!!

Nyt kyllä kaipaan kaiken näköisiä neuvoja ja niksejä teiltä!

Taitaa taas huomen aamusti tuo meidän vaaka näyttää enemmän kuin viime viikolla vaikka tarkoitushan tietysti olisi saada painoa alaspäin eikä suinkaan ylöspäin.

Toivottavasti muilla on mennyt paremmin. Ja tsemppiä kaikille Elopainoisille!!!

Terkuin

Epätoivoinen Marial

Vierailija
27/30 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Marial, ja älä lannistu. Meidän perheellä on kans vilkas sosiaalinen elämä, ja lapsiperheillähän on tosiaankin usein synttäreitä, pientä juhlaa, jne. Ei ihme, ett tuntuu siltä, ett niitä herkkuja ja kiusauksia on vähän joka puolella, koska niitähän ihan oikeastikin on joka puolella.

Lueskelin Dr Philin laihdutusopasta (vaikken muuten välitä amerikkalaisesta hapatuksesta enkä usko, ett kaiken korjaa 5 min tv-keskustelussa...) Luen näemmä nyt kaikenlaista, koska se pitää tsemppiäni ja motivaatiotani yllä.

Oppaassa oli mielestäni hyvä neuvo,ett laihduttajan olisi hyvä tehdä itselleen ns. pettämätön ympäristö. Ympäristö tarkoittaa kaikkea omaan elämään kuuluvaa kotona, töissä, kavereilla, harrastuksissa. jne. Ympäristöstään voi hahmottaa ne pahimmat kiusaukset. Philin mukaan voi suunnitella, miten ao. kiusaukset välttää tai mitä vaihtoehtoista tekee kiusauksen iskiessä. Ja sit vaan yrittää tehä niin, kuin on suunnitellut.

Olen ite hoitovapaalla tammikuulle 08, mut töihin palatessa meidän työporukka käy esim. joskus pizzalla tai hampurilaisella, jne. Mun itsenikin täytyy funtsia, mitä muuta voin syödä tuolloin, seurasta en halua luopua... Ja samoin nyt hoitovapaalla käyn pari kertaa viikossa ystävämammojen luona, johon on aiemmin kuulunut päiväkahvit herkkuineen. Viimeksi jo kerroinkin reilusti toiselle ystävälle laihduttavani. Juotiin kevytpepsiä ja painuttiin vaunulenkille....

Muuten tuossa Philin bestsellerissä oli ihan käytännönläheistä ajattelemisen aihetta mm. motivaatiosta ja kaiken kaikkiaan laihduttamisesta.

Toivottavasti saisit tästä apua tähän herkkuja tursuavaan elämään!

Yst terv Maisu78

Vierailija
28/30 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaatteet päällä illansuussa näytti 73,5kg!! Eli on ainakin kolme kiloa lähtenyt sen jälkeen, kun viimeksi kävin vaa' alla. Paljonkohan putoaisi lisää, jos kävisin aamulla alasti ennen aamupalan syöntiä? ;)

Hyvää fiilistä lisää se, että tuo tulos tuli viikon herkuttelun jälkeen. Eli todennäköisesti paino laskee nopeasti vähän lisää, kun taas pidän tiukkaa linjaa ja lasken pisteitä. (Meillä oli anoppi kylässä neljä päivää viime viikolla, ja söin ahdistukseeni :))

Queenin kysymykseen rutiineista: mulla sujuu nimenomaan silloin, kun päivässä on vähän vaihteluja. Syön aina kaura-ruispuuroa aamupalaksi, ja syön vain tummaa leipää. Jos en pääse kokkaamaan kotona kunno ateriaa, koko päivän syönnit menee ihan plörinäksi...

Nyt olen taas kyläilemässä, ja täällä on leivän päälle vain mielestäni pahaa margariinimerkkiä, tai sitten VOITA. Arvatkaa vaan kumpaa olen vedellyt leivälle?? No, skarppaan sitten viikonloppuna, kun päästään kotiin.

Kandi

Vierailija
29/30 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut nyt siis vasta 2pv,kohta kolmatta pienemmällä ja aamupaino oli aamulla -1000g!Jippiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

Saapa nähä huomenna, tuli pisteltyä keksejä poskeen illalla..jotenki masensi:/

tsemppiä kaikille ja huomenna palataan!

krisse

Vierailija
30/30 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain taas itseni ruotuun.

Mä emännöin eilen tuppereita elämäni ensimmäistä kertaa, ja pitihän sitä yrittää panna pöytä koreaksi. Oli mulla dippivihanneksia ja mansikoita, mutta toki myös kakkua, pullaa, sipsiäkin... (köh, köh). Melkein kaikki loput leivonnaiset panin ansiokkaasti pakastimeen pienissä erissä, mutta esim. sipsejä jäi tietty vähän, ja niitähän tuossa piti napostella juurikin, kun mieskin on menossa ja seli seli.

Saapa nähdä, mitä vaaka huomenna juttelee. Joka tapauksessa nyt on motivaatio taas kohdallaan, kun luin teidän juttujanne, ja otan huomisen ihan uudella, ei-juhlien-jälkeinen-päivä asenteella. (Terkkuja muuten sille, joka juhli synttäreitä ja söi sitten jämiä. ;)

höyryjyrä ja parikymmentä ylimääräistä kiloa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme