Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Syyssissien ke-to***

08.08.2007 |

Alotan nyt sit tän kahen päivän pinon kun siitä oli puhetta.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti eilen tulla vielä kirjoitteleen illemmalla,mut en sit jaksanu. Luin kyllä kaikkien viestit, mut en si jaksanu kommentoida.

Eilen oli aivan liian kuuma päivä. Mä olin ihan läkähyksissä. Mitään ei jaksanu tehä ja oli huono olo. Jalkoja särki samoin välillä käsiä. Mikään ei huvittanu. Illalla sit lähin ajelemaan, kun autossa on ilmastointi. Sit vähän mieli koheni, kun sai vilvotusta.

Tänään vanhempani tulevat tekemään kunnon siivouksen tänne, kun kerta musta ei siihen ole. Jotenkin noloo, mut oon kyl tosi kiitollinen avusta. Multa kun se ei kertakaikkiaan enää onnistu. Tai no saisin mä sen tehtyä, mut seurauksista en sit tietäs...

Miehen kotiin tuloonkaan ei ole enää edes viikkoo. Näillä näkymin ois tiistaihin mennessä kotona. Ihanaa. Kyllä sitä onkin ootettu. Sit pystyn mäkin jo vähän touhaamaan ja lähtee sinne shoppailemaan, kun ei tarvi enää pelätä et mies ei kerkee synnytykseen. Saan vihdoin ja viimein mennä osteleen jotain pientä ja sinistä! Sormet oikien syyhyää kun ajattelenkin asiaa.

Mutta nyt taas vaihteeks kirjan pariin ja ehkä vielä tunnin tirsat päälle.

Uma81 + Vesli 34+5

Vierailija
2/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesta saakka minäkin hereillä kun supisteli sellaiset reilu 2h,nyt sitten en vaan saa enään nukuttua,,,joskos kohta yrittäis taas.

Mulla olisi uusia kuviakin mutta tää yhteys on nyt jotenkin tosi takkuilevan hidas eli laitan niitä myöhemmin.

2 päivän pino on hyväjuttu ja jos viestiä kovasti pukkaa niin päiväpinotkin olisi ihan jees.

Näyttää tulevan taas ihana päivä.Mä oon varmastu outolintu mutta minä vaan nautin ihan täysin siemauksin mitä kuumempi ja aurinkoisempi ilma on.Aurinkoa pystyn ottamaan ihan täysin siemauksin koko päivän olen raskaana tai en.

Kerran olen tainut valittaa kuumuutta eläissäni,,joskus teininä Turkin Marmariksessa joka oli ihan helvetti suoraan sanoen.Lämmintä varjossa oli silloin yli 40c ja paikassa ei käynyt koko 2 viikon aikana tuulenhenkäystäkäänja meri ja allas vedet melkein kiehui,,Silloin oli kuuma!:)

Ai kun osaa taas nauttia kun ei satu mahaan:))

En eilen edes mitään sen kummoisempaa tehnyt.Päivän makasin rannalla ja illemmalla käytiin golffaamassa eikä sielä yhtään supistellut....No ei kai tää mitään sen kummosempaa vaadikkaan kun viikkoja jo mukavsti kasassa ja muutenkin supistusherkkä kohtu.Tää on tätä loppuraskauden vaivaa.

Mä taidan mennä keittämään kahvit.

Palailen sitten myöhemmin kuvia laittaa ja höpöttelemään lisää.

Mukavaa alkunutta päivää kaikille:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat ihanan söpöiset vaatteet vauvalle, rakkausvauva!

Melkoinen pelko iskee, kun lueskelen teidän kokemuksia käynnistyksistä! Uskon tämän vauvelin menevän myös yliaikaiseksi, mutta käynnistystä kyllä ei halua. Mulla se ponnistusvaihe oli muutenkin kivulias ja en edes muista, olisko mitään välisä supistuksissa, ei halua edes kuvitella että se voi olla vielä ennemmän kipeä!!! Olen vieläkin ihmeessä mitenpäin se vauva on, potkuja kun satelilee ihan mihin vaan. Perjantaina kai selviä, en tiedä miten saisin sen synnytystapa arvion sairalaan? Meillä vähän tämmöinen käytäntö neuvolassa. että jos ei ole valittamista, niin kyllä se vauva ulos tulee... Huhh, en olis uskonut että synnytys täällä kertaa niin paljon pelotta!

Eilen iltapäivällä oltiin taas rannalla. On se aika vaikea yksin esikoisen kanssa. Ei pysy paikolillaan ollenkaan. Tykkä kyllä vedestä ja polskii oikein kunnolla, huulet vaan siniset ja tärisivät. Mutta ei ollut meren rannassa viielämpä, ei tuulen tuulta. Jotkut ötökät söivät hirveästi ja nyte kutia joka paikasta... No ei voi valitta!

Hyviä vointejä kaikille!

kewa 34+2

Vierailija
5/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan kommenteista, kun muuten en muista mitään...

HATTARALLE ONNEA PRINSESSAN JOHDOSTA!! Ja prinsessalle voimia kasvamiseen!

Ihan uskomatonta, että näin se meitin pinon vuoro vaan tulee... Ihan tippa tuli linssiin!

Uma: Mä löysin tarvikelaatikon, kankaisen, Tiimarista. En kyllä ostanut sitä, mutta meinaan hakea vielä joku päivä sellaisen.

Colis: Ihania läheisiä sulla :) Olen melkein kade... Mulla muuten myös turvotus sitä luokkaa, että jalat on kuin pylväät, nilkoista ei tietoakaan...

Ja sitten unohdinkin jo loput kommentoimiset... *hakkaa päätä seinään*

Omaa napaa sen verran, että eilen olin neuvolassa... Tässä ensin tiedot pikapikaa:

pisu puhdas

RR 99/63

painoa tullut 200g/viikko

sf VAIN 31, vauva niin alhaalla, että ei usko kestävän enää kauaa

syke + 129-135 ja vaihtelua liikkuessa jopa 164 saatiin eli hyvä

liikkeet ++ , naurettiin hassua masua joka möyri kunnolla...

raivotarjonnassa

turvotus ++

verikokeet otettiin, hemppaa en muistanut soittaa(otettiin putkiin, kun vasta-aineseula)

Lääkärineuvolan pitäisi olla ensi viikolla, mutta teehoo päätti, että treffataan me ensin jos sinne asti edes pääsen ja sitten katsotaan sitä seuraavalle viikolla lekuriaikaa.

Vaavin arvioi olevan reilu 3kg ja totesi, että näyttäisi olevan piakkoin tulossa... Saas nähdä kumpi on oikeassa, äiti 3 viikon veikkauksella vai teehoo viikon sisällä...vai kumpikaan..

Mulla iski eilen tosi voimakkaat " menkkakivut" , olin jumppapalloa halailemassa ja mies hieroi alaselkää. Mä tokaisin jotain et ei nää suppareita voi olla... mutta kaipa nekin oli... Tosi tyhmää, että ei-ensikertalainen pohtii erilaisia tuntemuksia tällä tavalla, luulisi että erottaa jo kunnolla. Se juiliminen sitten jäi kunnolla päälle. Edelleen on tylsä olo ja paha olo päällä. Jos tää ei helpota niin kai se pitää äippäpolille soittaa. Mikään muu ei tosin viittaa ainakaan raskausmyrkytykseen joten mitä ne siellä muuta osaavat tehdä kuin käskeä taas näytille... No katsellaan. Limatulppaa mulla siis tuli tuossa jo aikaa sitten ja olikos se toissapäivänä kun taas tuli kunnon " köntsä" . Ei siellä enää pahemmin mitään voi olla...

No siinä oli jotakin... ja ainakin puolet mitä ajattelin kirjoitella unohtui....

Mukavaa päivää kanssasisaret! :)

Vierailija
6/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun taitaa olla jotain ryhis-luokkaa enää... olen niin lyhyt, että ei näytä kovin luonnolliselta :D

Laskeutunut niin alas tuo on, että on oikeasti ihan hassun näköinen...

Vierailija
7/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.aijaa.com/v.php?i=809287.jpg

Nonnii.

En sitten enään saanut unenpäästä kiinni,eiköhän sitä jossain välissä tule päikkäreiden tarve.

synnytyksen käynnistyksestä on ollut täällä puhetta.

Mulla käynnistettiin esikoinen 38+jotakin raskausmyrkytyksen vuoksi.Käynnistys tapahtui laittamalla jotakin geeliä kohdunsuulle.Siinä se teki hiljalleen töitään n.5-6 ja sitten tuli voimakkaammat supparit.synnytys ei ollut mikään kovin kivulias eikä mulla jäänyt hiukkaakaan huonot muistot käynnistyksestä.12h kesti toimitus ja tosiaan en koe käynistämistä (ainakaan geelin kanssa josta kokemus)mitenkään kauheana.Vauva painoi 3675g

Toka käynnistyi itsekseen rv42 ja oli tosi kivulias ja suppareita ilman taukoja koko se 2h mitä synnytys kesti.Ehdin saada epiduraalin joten sain pienen huilitauon.Vauva painoi 4000g

nyt jos menisi pitkälle tämä raskaus ottaisin kyllä mieluusti käynnistyksen geelillä uudestaan mielummin kuin synnyttäisin ison vauvan!

Toi 4kg oli mulle iso tai sitten johtui ihan kammottava ponnistusvaihe siitä kun en saanu kohdunsuulle tai alapäähän puudutusta niinkuin esikoisella ja esikoisella tehtiin välilihanleikkaus kun viimeksi repesin;(

Eli nyt vaadin puudutusta kyllä täydet satsit!!!!

Nyt tämä koneella oleskelu on taas hankalaa joten myöhemmin sitten taas....

rakkausvauva 35+5

Vierailija
8/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhh! Toivottavasti ei ole ihan niin karmean kuumaa päivää tulossa kun eilinen!!! Mulla alkoi tän turvotuksen takia kiristää jo reisissäkin ja tuli huoli suonikohjuista ja veritulpasta.. Mun nilkkani ja jalkani on nyt pahemmat kun mun mummollani joka on 90 vuotias ja paksu kuin mikäkin.. Yyh!! Kyselin eilen tukisukkia, mut eipä niitä tietty mun lähiapteekissa myyty (yliopiston apteekissa nimittäin myydään) joten jäi hankkiminen tälle päivälle. Kiva varmaan kuumalla käyttää sellasia, mut nyt on turvotus sitä luokkaa että jopa Hulda Huoleton eli siis mä alan pikkuhiljaa oleen huolissani.. Mikään muu ei kyl viittaa myrkytykseen, mut toisaalta edellisesta neuvolasta on jo 1,5 vkoa.. Pikkusiskollahan siis käynnistettiin myrkytyksen takia vkolla 36. Ja hällä meni niin että vkolla 35 ei viel yhtään mitään oireita paitsi raju turvotus ja vkolla 36 sit proteiinit ja todella korkea verenpaine nousivat ja samoin tein kättärille ja parin päivän sisällä käynnistys. Muistan varmaan ikuisesti kuin pahalle tuntui kun häntä alkoi itkettämään kun ei päässytkään lähtemään mun ja miehensä kyydillä kotiin niinkuin oli luullut. Tosin noin 2 tuntia tämän jälkeen lankoni soittikin että saako hän auton kun siskolla käynnistettiin synnytys..

Mua pelottaa se synnytys.. Pelkään jos mulla ei mahdukaan tulemaan alakautta ja vauvalle tapahtuu jotain sen takia. Mulle on gyne joskus sanonut että ahdasta on ja voi olla ettei se tule läpi, mutta neuvolan täti sanoi että ei se sille vaikuta.. Helsingissä ei ilmeisesti tehdä sitä synnytystapa arviotakaan?? En mä sektiotakaan tahtoisi mut ehdottomasti jos on joku riski että vauva ei mahdukaan.. Kipua mä en pelkää ja pyrin synnyttämään ilman epiduraalia. Tosin jos ristiselkä on tulessa niin sit voi olla että ottaa kaiken mitä saa.. Selkäkipu on kyl aika sietämätön.. Mutta pelottaa nyt kyllä ihan kaikki synnytystavat!!

Voi kun oli taas kivat masukuvat, Dumle on kuin pikkuinen keijukainen, miten joku voi olla noin ihanan pieni?? Sä et ilmeisesti ole kovin pitkäkään jos sun lähtöpaino on alle 40? Ja Rakkausvauva, mitä ihmettä sä jossain vaiheessa kohkasit siitä mervistä? Sähän oot ihan hiton hyvännäköinen!! Samoin kuin Haikarapolskakin, miten sä voit olla noin ruskea?? (kateus) Ja Rakkausvauvalla lisäksi aivan ihanat kotiutumisvaatteet!

Musta tuntuu että taidan kanssa pakata sitä sairaalakassia tänään.. Varmuuden vuoksi ja miehen mielenrauhan takia. Ne vaatteet ostin jo np ultran jälkeen kun oli pakko saada edes jotain pienelle kun se kerran siellä sitten varmistettuna majaili =D.

Me ollaan kans pähkäilty nimien kanssa, tosin jo kauankin.. Ostettiin sellainen nimikirja josta ollaan molemmat kirjoitettu ylös itseä miellyttävät nimet. Harmi ettei mies ole mieltynyt noihin Venälaisiin nimiin, mä rakastan Nikolaita ja Aleksanderia ja Nikitaa jne ja sit muutenkin vähän erilaisia nimia kuten Tristan, joka olis mun mielestä ehkä maailman kaunein nimi, mutta kun ei niin ei. Luka on tällä hetkellä sellainen mistä molemmat tykkää (oho) ja Petrus (siitäkin oho). Tytön nimiä ei juuri olla mietittykään kun ultran mukaan Kihlis olisi poika.. Mutta senhän näkee sitten vasta varmuudella. Ehkä mä sit oikein kovin paljon ruikuttamalla saisin miehen suostumaan Nikitaan, jos Kihlis olisi tyttö.. Mä nimittäin nimeäisin ehkä jopa ennemmin tytön Nikitaksi.. Ja Petriinasta tykätään molemmat.

Mutta luultavasti, mikäli Kihlis on poika hänestä tulee Luka Markus. Tottakai se riippuu siitä eniten näyttääkö hän yhtään Lukalta..

Nyt mä aion oikeasti alkaa tekemään töitä että pystyn sit jäämään sille saikulle jos liian tiukaksi menee olo. Tosin mulla tulee kaveri tänään Tampereelta ja ollaan treffaamassa jo yhdeltä Itäkeskuksessa, joten kovin rasittavaksi ei tämä työpäivä taida muodostua =D

Jaksuja kaikille helteiden keskelle! Onneks sentään tuulee!!

Colis ja Kihlis 33+6

Vierailija
9/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt ollaan sitten neuvolatädin kehoituksesta nämä viimeiset viisi työpäivää saikulla. Olisin saanut käydä kokeilemassa työntekoa, jos oisin halunnut, mutta mitä tuota turhaan itseä rasittamaan. Tiedän kuitenkin, että joudun siellä joka tapauksessa käymään laittamassa " homman pakettiin" . Sijainen pääsee aloittamaan vasta parin viikon päästä. Voi kun tuli jotenkin haikea mieli, kun yks meidän nuorisotyöntekijä sanoi, että nämä meidän " raikulipojat" on kovasti harmitellut, kun lähden pois, ovat kuulemma ihan murheen murtamia. Voi toisia, " pikku-kovikset" :) Mullahan on siis vain määräaikainen soppari, joten en edes äippälomalta sitten palaa tähän työhön (tai eihän sitä siis koskaan tiedä..).

Muuten kaikki arvot ok, painoa oli tullut +250g/vko, onneksi:) Aiemmilla kerroilla oli ollut vähän kovempaa tuo painon nousu ja sitä jo jossain vaiheessa sitten panikoin. Tosin tähän mennessä on yhteensä tullut vähä alle 10kg, joten vissiin iha normaali. SF-mitta 30, vähän keskikäyrän alapuolella.

Huomenna meen muuten neuvolalääkärille, kirjoittaa saikku todistuksen ja voipi olla, että tekee sisätutkimuksen samalla. Jos tekee, niin parin viikon päästä varattua lääkäriaikaa ei kuulemma sitten tarvita. Meillä on muuten tänään synnytysvalmennuksessa isien ilta, sinne kun pääsis kärpäseksi kattoon, niin voisi olla aika mielenkiintoista:)

Ihania masuja ja rakkausvauvalla (toivottavasti meni nicki oikein...) oli aivan ihanat kotiutumisvaatteet vauvalle:) Mulla on vieläkin pesemättä kaikki vauvan vaatteet, oon jättänyt niitä äippälomalle, no nythän se periaatteessa alkoi, joten ehkä nekin tulee tässä pestyä:) Ja se sairaalakassi pakattua...

Aurinkoista, mutta ei liian kuumaa päivän jatkoa!!!

Poklo ja Papu 34 tasan!

Vierailija
10/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko käydä laittamassa Leevin sopivasti lihava ja laurahennaellinoora.. soimaan kun luin teidän tämän aamun jutut.

Eräs kaverini kehui minua (olin silloin lihavimmillani), että kuvintan mainiosti tuota sopivasti lihava biisiä. No, nyt tuntuu taas siltä. Miten voikaan olla että olo on kuin norsulla ja silti maha on täydellisen kaunis. Nyt on onneksi pinta-alaa jota esitella tuolla rannalla. :) Niin jalat kuin pylväät ja rinnat niin ylväät.....

Peloista ja synnytyksestä. Nyt viime päivinä tälle palstalle on ilmestynyt kirjoituksia joissa alkaa muistua mieleen edellisten synnytysten kivut ja kärsimykset. Nyt loppuraskaudessa ne tulevat useammin mieleen. Muulloin eivät juuri koskaan. Kun vihdoin saa lapsen hoidettavaksi harvoin uhraa ajatuksia siihen prosessiin jonka kautta lapsi on maailmaan tullut. Synnytyksessä kipu on kipua ja tuska tuskaa se on selvä, mutta aikaa siihen kipuiluun menee kuitenkin aika vähän. Itse olen synnyttänyt ekaa lasta yli vuorokauden ja toista 18 tuntia ja silti ajattelen että ei mennyt kauan. Pidemmän olen jonottanut ravintolajonossa elämäni aikana tai laittanut hiuksiani tai valvonut öitä sairaiden lasten kanssa.

No, nyt juuri minua ei pelota. Sitten huomenna voi taas pelottaa. Olen huomannut miettiväni viime päivinä ( vaikka odotan kolmatta), että mistä tietää jos kohdusta tihkuu lapsivettä. Tuntuu että alapäästä tulee jatkuvasti vaihtelvia eritteitä. Mistä ihmeestä tietää jos joku noista on lapsivettä?

Luin opiskeluaikoinani 1800-luvun naisten elämästä koottua kirjekokoelmaan. Niissä kirjeissä synnytykset ja lapsivuode sivuutettiin usein " toivottavasti kaikki menee hyvin" -toteamuksella. Sitten tietenkin iloittiin kun oli jääty henkiin. Pelosta tai paniikista ei puhuttu edes sukulaisnaisten kesken. Synnytyksestä ollaan mielestäni vasta nyt oppimassa puhumaan niin että siitä voisi olla apua synnyttamään menijälle. Tähän saakka yksityiskohdista on vaiettu ja kertomukset ovat muistuttaneet sotavammoilla leuhkimista. Toivottavasti pystymme jakamaan näitä kokemuksia ilman että kukaan saa lisää paniikkia ja pelkoa. Toivottavasti te jotka nyt olette peloissanne huomaatte sen ainakin rivienväleistä, että hengissä ollaan ja monenlaisesta selvitään. Vieläpä ihan hyvin! Tämä ääneenajattelu oli suunnattu lähinnä Kewalle ja Colikselle.

Synnytystapa-arviosta. Tampereella siihen pääsee jos on ennusteilla äidin lantioon tai kokoon nähden iso vauva tai takana on aiempi sektio. Itse olen pätkä (154 cm) ja esikoinen syntyi sektiolla. Varmasti myös synnytyspelko on siihen ihan käypä syy. Kannattaa kysyä lääkäriltä neuvolassa.

Nyt menen kirjan kanssa ulos aurinkoon. Maha voisi vähän ruskettua, olisi komeampi.

terv peikkoäet ja turkulainen 32+3

Vierailija
11/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aurinko se vaan paistaa. No ihan kiva. Eilinen ulkoilu jäi tosi vähiin kuumuuden takia, joten tänään lähdettiin lasten kans jo aamusta KÄVELYLENKILLE. Oli ihanan rauhallista ja vilpoisaa, mutta lämmintä. Tuli tehtyä 5 km urakka. Muksutkin jaksoi ihmeen hyvin kun tiedossa oli jäätelöä " retken" jälkeen.

Jalat on kyllä nyt poikki ja loppupäivän otan vähän iisimmin...kaupassa pitäis käydä illalla kun mies kotiutuu töistä.

Risella rv 34+5

Vierailija
12/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Hattaralle ja prinsessalle! Niin on sitten eka maailmassa...

Meilel kuuluu ihan hyvää. Sokeriarvot on kurissa ja supisteluja ei ole. Masu voi hyvin, joskaan en tiedä onko vaavi vieläkin perätilassa. Pääsen tänään neuvolaan ilman esikoista, kun appivanhemmat tulevat meille... Selviää hiukan enemmän sitten. Turvotusta on nyt näillä helteillä kyllä sormissa ja jaloissa.

Mä kuulun näihin ei-yhtään vauvanvaatetta pestynä -äiteihin. Eikä ole sairaalakassia saati kotiutumisvaatetta mietitty. Aajttelin, että jos tulee kiire, niin mies saa sit tuoda mitä löytää sopivaa. =) Oliskin hassua katsoa mitä se valitsis, ja minkäkokoista erityisesti siis vaaville, mulle nyt varmaan osais jotain oikeasti tuodakin.

Kewalla on hyvin samanikäinen esikoienn kuin meilläkin. Onko hän jo vaaviin reagoinut? Meillä neiti siis pussailee mun masua ja hokee vauvavauvavauva ja kun näkee vauvan niin niin sama hokeminen alkaa ja sit on innoissaan silittämässä ja paijaamassa. saa nyt sitten nähdä kun oikeasti s evauva tulee nii n miten käy. Neiti on siis 1v 5kk nyt.

Nimistä oli puhetta. Meillä on selvillä, että jos tulee tyttö, niin hänestä tulee Helmi Matilda ja jos poika niin Vilho Matias tai Mattias mutta tuo kumpi toinen nimi on niin on viel hiukan kuulosteltava asia... Esikoinen on siis Elsa Vilhelmiina

No jep, enpä nyt muuta osaa sanoa, kuin hyviä jaksuja kaikille!

Vierailija
13/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän poika ei ymmärtää vauvelista mitään, en ole kyllä itse puhunutkaan mitään... Katsotaan mitä tapahtuu kun uusi tulokas maailmassa, ihan varmasti on hämmillään:)

Vierailija
14/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miina1980:

Helmi Matilda ja jos poika niin Vilho Matias tai Mattias

Heh... Hyvät nimet... Meillä Työnimenä MatiasMatilda, Matias tulossa pojan yhdeksi nimeksi ja jos onkin palliton versio niin Matilda hänelle ;) Ollut siis ihan alusta sti ja sairaalapapereihin korjoitettuna hätäkastenimiksi nuo....

Täällä jännitys tiivistyy.... Menkkakivut vain pahenevat ja pahenevat ja vatsa heittäytyi nyt sekaisin... Mikään ei maistu myöskään...

Onkohan edelleen vain valmistautumista vai jokohan tämä etenisi... Eilen siis alkanut jo... jumppapalloa saanut käyttää...

Vierailija
15/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkaa oleen hermot tosi kireessä tän kuumuuden ja mahan kanssa, vaikka perjantaina tulee vasta 35 viikkoa täyteen. Viikonloppuna pitäs lähtee pihatalkoisiin miehen siskon luokse Kuruun ja kauheeta hellettä on lupailtu. Tosin, mun kuulemma ei anneta pihatöissä rehkiä, joten mun hommaksi jää miehen siskon lapsen vahtiminen. ( On mun ja miehen kummipoika...2v.) No ihan kivaa...omat muksut on jo sen verran isoja, ettei kaipaa vahtijaa ja tiedossa on sitten talkoitten jälkeen tuhti ruokapöytä...ja se taas tarkoittaa sitä, että mun ei tarvii huhkia lauantaina keittiössä! Hehe.

Ilmottelehan pippurimamma kuulumisia myöhemminkin...saas nähdä tuleeko toinen syyssissi lähiaikoina maailmaan!

Risella rv 34+5

Vierailija
16/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania kuvia oli taas monella. Hyvä kun itse saa kuukauden välein suunnilleen masustaan jonkun kuvan otettua muistoksi..

Aamupäivällä käytiin pojan kanssa jo tuossa lähirannalla. Matkaa meiltä on n. kilometri, joten tosi kätevää kun pääsee kävellen tai pyörällä. Poika leikki onnessaan rantavedessä ja minä sain yllätyksekseni jopa vähän makoilla viltillä. Meillä alkaa pojan kanssa nyt tokalla viikolla kahdestaan olla jo aika leppoisaa ja mukavaa. Viime viikko taisi olla totuttelemista molemmilta kun poika jäi hoidosta pois ja isi meni loman jälkeen töihin, oli nimittäin sellaista kiukkua ja uhmakohtauksia, että olin jo aika epätoivoinen. Mutta nyt poika on taas kuin enkeli, aika ihanaa tämä kotiäidin arki tällä hetkellä.

Nyt poika nukkuu vielä päikkäreitä, itse heräsin juuri vähän aikaa sitten.

Synnytyksestä on ollut täällä paljon puhetta. Minä olen yllätyksekseni suhteellisen rauhallisin mielin synnyttämään menossa. Pojan synnytys ei ollut ihan helppo pään väärän tarjonnan takia kun ponnistusvaihe kesti ja kesti, supistukset loppuivat ja imukupilla kiskottiin aika riuskoin ottein, repeämiä tuli runsaasti vaikka leikattiinkin ja olin kyllä aika kipeänä pitkään. Kipua en jostain syystä muista ihan hirveän kamalana - siis totta kai sattui, mutta mulla on varmaan aika korkea kipukynnys kun epiduraaliakaan ei ollut, mutta se mikä eniten pelotti oli se epätoivon tunne kun vauva ei vaan synny vaikka kuinka ponnistan. Nyt olen kuitenkin jotenkin psyykannut itseni ajattelemaan, että kun tuostakin selvisin niin kaipa se menee toisenkin kerran.

Eipä kummempia tänään

Jondeliini ja pikkuinen36+4

Vierailija
17/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattaralle oikein paljon onnea! Tsemppiä pikkuneidin kanssa eka kuukausiin!

PippuriMammalla kuulosti jo aika " hyvältä" . Tulehan kertoilemaan, missä mennään. Kuulosti kyllä siltä, että pääset lähiaikoina synnärille! Voimia!

Täällä viikonlopun väsymys ei ole vielä ihan hellittänyt. Pienin nukkui aika rauhattomasti ja itse valvoin siinä välissä. Eilen en saanut edes päivällä unta, vaikka olin yksin kotona. Mutta no, toivotaan, että ensi yönä nukun kuin tukki (ja samoin lapset).

Typykkä, oletko vielä töissä? Kävin eilen tsekkaamassa sitä Mankkaan Akselia ja sieltä tarttui mukaan kaksi kassillista kamaa... Ja jaksoin koluta läpi vain osan, sitten rupes väsyttämään liikaa. Siisti paikka!

Tänään on oltu ulkona puistossa ja äsken väsäsin omenapiirakan. Mulla uuni suostui toimimaan normaalisti, eikä piirakka palanut. Uma, tervetuloa maistelemaan... =)

Tsemppiä kaikille! Nautitaan nyt näistä viimeisistä viikoista, vaikka tämä välillä vähän ähellystä onkin. Kohta se masu on poissa itse kullakin!

apinaemo 35+3

Vierailija
18/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu lasten kaa koko päivä meren rannalla, oli kyllä tosi kuuma, mut helpottavasti välillä tuuleskeli. Rusketusta tuli taas lisää, itelle ja lapsille.:) Ja uskaltauduin jopa uimaan, oli se vesi niin lämmintä. Söpöt tytön kotiutumisvaatteet oli jollakin. Ja kauniita masuja. Mä oon niin laiska etten jaksa tänne laittaa kuvia, hyvä jos kuvan saan otettua.

Ahistaa tää kuumuus ja jatkuva hikinen olo, vaikka vain alusvaatteet päällä hiippailen..

Eipä täs nyt muuta..

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

PS. Paljonko PIPPURIMAMMALLA on viikkoja kasassa? Kuulostaa, et synnytys on aika lähellä...

Vierailija
19/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, minä pakerran vielä töissä tämän ja ensi viikon eli aika vähiin sentään päivät ovat käyneet. Hyvä että tuo Akseli vinkki osui ja upposi. Itse tosiaan olen käynyt siellä vain kerran mutta silloinkin jotain kivaa pientä tarttui mukaan, siskolle enemmän ja ne oli sentään meillä kylässä bussikyydillä. Nyt yritän suorastaan vältellä sitä paikkaa, joten ei tuo sinun kaksi muovikassillista helpota oloa :)

Me koluttiin tänään tytön kanssa ne Olarin pari paikkaa ja " saalis" oli puhdas nolla. Joko minusta on tullut kronkeli tai sitten niissä ei oikeasti ollut mitään. Tai ehkä tänään kirpparihinnat tuntuvat kovilta sillä ostin eilen Ompun Prismasta esikoiselle ja vauvalle ensi kesäksi vaatteita ja niiden hinnat tuntuivat kirpparihinnoilta. Muovikassillinen uutta vaatetta maksoi viitisen kymppiä ja laskin aamulla että oikeilla hinnoilla ostettuna olisi ollut 174 euroa. Eli sinne kannattaa singahtaa jos haluaa tehdä ostoksia viileässä. Olarin Prismassa eivät olleet vielä alentaneet loppuja ja siellä ei paljon mitään jäljellä olekaan.

Saa sitten nähdä miten natsaa esikoiselle koko 110 ensi kesänä (on silloin reilut 4 v) ja juniorille koko 80-86. Meillä esikoinen oli 10 kk iässä jo 78 senttinen ja käytti 86 sentin yläosia joten sen varaan nytkin laskin.

Mukavia hellepäiviä teille

t: Typykkä ja Hermis 33+6 (ei sitä eroa lasketuissa ajoissa sitten niin paljon muuten olekkaan, reilu viikko eikös niin?)

Vierailija
20/56 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tultiin just meren rannalta, onneksi löytyi paikka jossa sain olla puun varjossa ja mereltä sentään vähän tuuli, mut johan oli tuskanen olo, melkein tuli äsken itku kun ensin lupasivat huomiseksi ukkosta ja nyt vissiin ei tulekkaan......ikinä ei sit mikään ole hyvin.....

jokohan pippurimamma on lähteny jakautumaan????

maitohamsteri ja kirppu 36 + 0