Kiusallisista asioista sanominen
Toisen pitkän ketjun innoittamana kysyn teiltä arvon av-laiset, että miten te huomauttaisitte työkaverille hänen oudosta wc-käyttäymisestään. Meillä on töissä vain muutama nainen ja käytämme kaikki samaa wc-pönttöä. Erään naisen jälkeen on ihan kauheaa mennä pissille, sillä renkaalla on aina keltainen pissipisara ja laittialla useampikin. Olen miettinyt, että miten se on mahdollista. Nouseeko hän ylös ja pyyhkii vasta sitten vai voiko syynä olla virtsankarkailu. Kyseessä on nuori ja hoikka nainen, mutta tiedän, että hänelle tehtiin jonkinlainen gynekologinen operaatio, joten voisiko tosiaan olla niin, että häneltä karkaa virtsaa vielä pyyhkimisen jälkeen kun hän nousee ylös. Miten te sanoisitte asiasta, nyt on niin, että joutuu aina putsaamaan paikat ennen kuin itse käy istumaan....haju on myös aika paha, siis pissin haju.. mielestäni tästä ei käytännössä voi sanoa, ilman, että se loukkaa, sillä hän ei varmaan itse tajua koko asiaa.....
Kommentit (16)
koita kestää... Voi olla, että kohtaat elämässä vieläkin isompia vastoinkäymisiä kuin tämä - säästä toki energiaasi niihin.
Jos minä olisin sinun työkaverisi, en tiedä kuolisinko epäuskoon vai pelkkään nauruun, kun tulisit esittämään, että "on ihan kauheaa mennä pissille jälkeesi, kun sinulta jää se pissipisara..."
Meillä oli ainakin töissä nätisti tehdyt "julisteet" vessankoppien sisällä jossa ystävälliseen ja kauniiseen sävyyn kehotettiin jättämään vessa siistiin kuntoon. Mitäpä jos tekisit sellaisen tietokoneella ja teippaisit sen seinään?
En minä ainakaan ole siivonnut toisten wc-jälkiä jos pissalle olen mennyt. Muutenkin laitan joka paikassa aina paperia pöntön reunoille ennenkuin siihen uskallan istua.
Muistathan siivota jalkeesi ( pyyhkia istuin rengas ).
"Mahdollista seuraavalle istujalle miellyttävä käynti. Pissat ja muut ulosteet pönttöön, siteet ja tamponit roskikseen. Huolehdi myös siitä, että pönttö ja istuin jäävät siistiksi jälkeesi. Kiitos!"
niin minäkin teen jos olen saastaisessa julkisessa toiletissa.
Mutta taitaa työkaverillasi olla huono sihti tai voimat reisistä loppuu...
Voihan asian heittää ihmetellen ilmaan, että onko meillä käynyt miehiä vessassa, kun on pissit menneet vähän ohi tms.
se tuntuisi osoittelulta. Muutenkin puhumme yleensä asiat suoraan, mutta tästä mulla ei ole pokkaa sanoa.
ap
Eikö sua nro 9 oikeasti haittaisi, se, että wc-renkaalla on pissiä? Mua haittaa, varsinkin kun olen pari kertaa kiiressä mennyt vessaan ja ehtinyt jo istahtaa, kun huomaan jalkojeni välissä keltaisen pisaran, se ällöttää ihan oikeasti.....minusta on uskomatonta, ettei naisihminen tajua näin alkeellista asiaa, kuin perus toilettihygienia.
Minä teen niin vieraissa paikoissa.
luulen, että tämä työkaverisi ei halua istua renkaan päällä. Sen vuoksi pissaa roiskuu joka puolelle, kun on istualtaan renkaan yläpuolella.
Syynä voi olla esim. se että saa ihottumaa siivousaineesta jolla renkas on puhdistettu tai sitten vaan on yli hygieeninen.
Itse alkaisin selittelemaan hänelle, että siivooja käyttää liian vahvoja aineita pöntön pesuun, kun ihottumaa meinaa tulla ja kysyisin onko hän huomannut samaa. Jos vaikka itse kertoisi miten pissaa.
eiköhän tuo nyt ole päivänselvää, ettää "pissat ja muut ulosteet pönttöön". Kuolisin itse ainakin nauruun jos tällainen lappu ilmestyisi seinälle. Mihin muualle ne pissit sitten pitäisi lirauttaa? Lavuaariin? :D
"Mahdollista seuraavalle istujalle miellyttävä käynti. Pissat ja muut ulosteet pönttöön, siteet ja tamponit roskikseen. Huolehdi myös siitä, että pönttö ja istuin jäävät siistiksi jälkeesi. Kiitos!"
Mutta joo, itse ainakin nousen ja sitten pyyhin. En viitsi istuallaan ahdata vielä kättä pönttöön. Voi vahingossa koskea pöntön sisälle.
kyllä se minuakin haittaa. Siinä tilanteessa minä pyyhin pissan pois vessapaperilla, ja pyyhin vielä veteen kastetulla paperilla toisen kerran. Eiköhän sillä lähde. Tarkoitin vain sitä, että ei kaikista asioista oikeasti pidä ruveta toisia opastamaan. Miten olisi, jos vain antaisit asian olla ja pyyhkisit pöntön reunan tarpeen tullen (!)
Varmasti työkaverisi on näitä, jotka ei istu pissiessään. Voivoi, pöntön reuna on ihan riittävän hygieeninen, eikä sitä tarvitse vuorata paperilla tmv. typerää.Vain ne näkyvät pisarat pitää pyyhkäistä pois. Ja tottakai pyyhitään istualteen, minäkin olen lihava ja taivun siihen mainiosti, eikä osu kädet pöntön sisäreunaan tms. Hulluja ootte...
Laita nyt vaan Ap se lappu sinne vessaan!
Teet näin:
Ensin kyttäät tyttöä pari päivää jotta saat selville sen pissiaikataulun ja sitten kun se alkaa olla selvillä niin menet vessaan juuri ennen tytön pissareissua ja jätät omat lirut ylt'ympäriinsä pitkin pönttöä. Sitten tyttö menee tietämättömänä vessaan omille tarpeilleen niin jo varmaan oppii siistiksi! Tai sitten lakkaa käyttämästä vessaa kokonaan. Molempi parempi.
joskus tulee niitä tippoja reunalle ja lattiallekin, mutta toki pyyhin ne pois
kun pitää paperia reunoille laittaa? Mulla on ainakin perse ja p*llu siellä renkaan sisällä kun käyn tarpeillani!! Ihan vaan jalat osuu renkaaseen..
ap