Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivooja ja kotitalousvähennys

Vierailija
15.10.2008 |

Miten olette hoitaneet tuon kotitalousvähennyksen? Tarkoitan että kannattaako verottajalle ilmoittaa etukäteen arvioidut laskut siivousfirmalle vai hakea jälkikäteen ja ottaa palautuksina? Onko tosiaan niin että n. 200 eurosta jäisi kuussa itselle maksettavaan vain n. 80 euroa kun ottaa tuon kotitalousvähennyksen huomioon?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin etukäteen, mutta eivät kuitenkaan sitä huomioineet verokortissa, joten laitoin kuitit mukaan veroilmoitukseen.

Vierailija
2/4 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin siivousfriman kanssa ensin kirjallinen sopimus jossa luki arvioitu tuntimäärä / viikko ja hinta.

Lähetin siivoussopimuksen ja kotitalousvähennyskaavakkeen täytettynä ( arvio siivousmenoista ) verovirastoon. ( Sinne voi soittaa ja kysyä tarkempia ohjeita)

Tämän jälkeen pääsin itse muuttamaan verokorttiani netissä kohdasta kotitalousvähennykset. Merkkasin siis itse netissä verokorttiini arvioidut siivouskulut ja tilasin itse uuden verokortin ja vein sen työnantajalleni.

Pidätysprosentti oli alentunut roimasti ja nettokulut siivouksesta ovat n.11e/h.

Loppujen lopuksi ihan helppoa.

En tiedä toimiiko kaikkialla samalla tavalla mutta ainakin täällä Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika paljon se hyödyttää tosiaan eli nettohinta on itselle pieni. En ole jaksanut etukäteen asioida veroviraston kanssa vaan täytin veroilmoiuksen liitteen + liitin siihen mukaan siivousfirman todistuksen tehdystä työstä. Simppeliä.

Vierailija
4/4 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha lainata rahaa valtiolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi