Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Ellit vk 32**

06.08.2007 |

Huomenia!

Labrassa käyty, keskiviikkona sitten sisätautipolille kuulemaan, onko kilpirauhasarvot minkälaiset... Verenpaineenkin mittasin varmuuden vuoksi jo terkkarissa, kun keskussairaalan mittarit näyttää aina ihan järkyttäviä lukemia, jännityksestä kait (??!!), ihan normaali lukemat näytti... Mä vissiin opin odotusaikana pelkäämään keskussairaalan verenpaine mittareita, kun äitipoli on hirmuisen kävelymatkan päässä linja-autopysäkiltä ja kun olin hiki hatus tarponu perille ison mahan kanssa, niin mittari iskettiin kiinni ennen ku olin yhtään ehtiny istahtaa ja lukemathan olikin sitten sen mukasia ja eikun seurantaan...

Täällä on jo kp 28/28-30 menossa, jännää =) Ovistuntemusten perusteella veikkaisin kierron olevan tuo 30 päivää.. Yhtään testiä ei kaapissa ole, joten testattuakaan ei ole sitten tullut... Oireista en osaa sanoa suuntaan tai toiseen, esikoisestakaan ei ollut mitään oireita ennen plussaa... No, pessimistinä menkkoja odottelen.. Ehkä keskiviikko aamuna tarttee testata, ellei menkat sitä ennen ala, tuon sisätautipolin takia...

Laiharin suhteen ei mitään uutta, perjantaina sorruin taas irtokarkkeihin, muuten oon pysyny suht hyvin ruodussa... Paino on noussut viikonlopun aikana jonkin verran, liekö sitä menkkaturvotusta...

Nanne kp 28/28-30 yk 3

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps. Klo on 11.06 ja olisin aivan valmis lähtemään töistä kotiin. Ja työtehtäviin on tänäaamuna kuulunut työkavereiden kanssa kahvittelu ja kesäkuulumisten päivitys. Ei siis nappaa ei yhtään! Eikös näin ekana päivänä saa lähteä jo puoliltapäivin....???

Nannelle kiitos uudesta pinosta. Kävin aamulla tsekkaamassa, mutta en siihenkään saanut itseäni viritettyä, että olisin laittanut uuden pinon pystyyn.. :)

Hapsu oli laittanut valtavan pudotustavoitteen. Vau! Toivottavasti onnistut. :)

Nanne oli marjoja säilönyt. Minäkin äidiltä raahasin 5litraa mustikoita. Äiti oli jo pakastanut valmiiksi. On se helppoa! :) Nyt on mansikkaa ja mustikkaa pakastimessa. Viinimarjoja pitää sitten äidiltä kuskata pitkin talvea. Vaiks ei senkään puskat kamalasti niitä tänä vuonna tehneet. Mut jos vähän mustaviinimarjoja. Ne on niin hyviä pikkasen jäisinä. Niin ja minäkin söin eilen suklaata, että ei niistä irtokarkkirepsahduksista saa harmaita hiuksia ottaa!

Susan kierto näytti mukavasti palautuneen pillereiden jälkeen. Kiva juttu. Toivottavasti et tosiaan joudu siirtopuuhiin. Kävi onni Tuitullakin! :)

Tuituhan lienee siellä etelänmailla nyt??? Häh? Vai milloin se oli? Olenko ihan väärässä vai edes vähän oikeassa?

Anessa - Tulet ihan vaan rauhassa mukaan palstalle taas. Äläkä lihomisesta stressaa. Sulla on nyt kivempi asia ajatuksissa! :) Minäkin olen ollut kesän tosi laiska palstailija, joten tuntuu itselläkin olevan jutut vähän hukassa. Mutta jos työnteko maittaa pitkin syksyä yhtä hyvin kuin tänä aamuna, niin minulla on kyllä kohta palsta-asiat erinomaisesti selvillä! ;)

Naanulilla on siellä lapseton viikko? Mites saat aikasi kulumaan???? :))) Toivottavasti tosiaan pääset miehesi luo ajoissa. Etäpäivä pitää mielen virkeänä.. ;)

Navanalusissa ei uutta. Mullahan onkin tänään jo kp 23. Kuvittelin sen olevan vähemmän. Eiköhän se vuoto tuossa sunnuntain kieppeillä ala...

- Paaru *varmasti täällä vielä monta kertaa tänään*

Vierailija
2/24 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaru: Eiköhän se olis ihan sallittua semmonen pehmeä lasku työn tekoon, että ekana päivänä puolilta päivin kotiin =)

Mä en tajuu, mikä esikoiseen on menny, päiväunet on aivan onnettomia, tänäänkin ruhtinaalliset 20 min... Eilen jopa 40 min, mikä on viimesen parin viikon enkat... Täytyy huomenna koettaa laittaa sisälle nukkuu (voi tuska sitä huutoa ja taistelua jo etukäteen), jos vaikka on tullut herkäksi noille ulkona kuuluville äänille ja heräilee niihin, kun aivan selkeesti herää ihan kesken unien ja on kiukkunen ku ampiainen ku väsyttäs niin muttamutta... Äitiä ottaa kuuppaan tommoset unet kun ei ehdi mitään tekee... Arg...

Jaa, pitäsköhän sitä sitten lähteä lenkille...

Nanne - Myöskin täällä vielä tänään monta kertaa =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipsis

tänään pyörähti käyntiin viimeinen lomaviikko ja sitten alkaa piiiitkät opintokiireet. tälläkin viikolla tosin paljon järjestelyjä tehtävänä.

meillä ei uutta, kun pyörin täällä niin usein, ei oikein ehdi tapahtua. eilen oli miehen kanssa riitaa ihan jostain mitättömästä, ja tänään katotaan sitten mikä on ilmapiiri, kaipa ne jo unohtui kaikki, mua vaan harmittaa kun mentiin riidoissa nukkumaan.

tänään mennään katsomaan eilen syntynyttä vauvaa, vähän haistelemaan vauvantuoksuista maailmaa, on se varmaan ihana. minä en yleensä hirmusesti lämpiä toisten vauvoille, ne on kaikki yhtä suloisia mutta ei minua niin niitä kiinnosta hyysätä. nyt kuitenkin toivon että mies hieman intoutuisi kun pääsee noin pientä syliin ottamaan, se on ollut aina heikko vauvoihin vaikka ei nyt vielä olekaan aiheesta innostunut.

painotavoite on tosiaan aika kova, ja siksi lupasinkin itselleni aloittaa stepperin käytön säännöllisesti, kun lenkille en joka pv. ehdi...katsotaan mitä tästä tulee...

ja ai niin...sorruin tilaamaan vauvalehden =O

Vierailija
4/24 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaksikin anteeksi hiljaisuuteni! hyppäsin kyllä perjaintaina vaakaan ja sehän näytti 95,6kg elikkä tavoitteeseen matkaa 5.6kg?! apua, alan kyllä heti epäillä itseäni! :/

Nanne: hitsi kun sulla on jännät päivät menossa!! mä niin toivon että saat sen plussan:D hassu juttu nuo unet. ehkä hän todella häiriintyy kesken unien ympäristön ääniin... kurjaa!

Hapsu: vai että viimoinen lomaviikko... mitäs meinaat tehdä? mun täytyy ihan sanoa että mä en ole ikinä ollut mikään " vauvahullu" kyllä mä lapsista tykkään mutta en mä saa mitään lässytys kohtausta tms. jos niitä näen. Nyt kaikki tietenkin ajattelee että tuollaista puhuu kun lapsesta haaveilee. mutta ei se sitä tarkoita etten haluaisi lasta. mun äiti on hyvin samanlainen se ei rakasta vaipasta kantautuvaa lemua tai riehuvia lapsia mutta kyllä se silti tykkää ja pitää kokoajan peukkuja meille tärpin puolesta.

Paaru: ei oo aina helppoo olla töissä! :) vaan eiköhän se siitä! eikä varmaan nämä ilmatkaan työnpariin houkuta. sullakin alkaa kohta olla jänskät ajat:) täällä sullekin pidän peukkuja!

meillä oli kunnon hulina viikonloppu ja olen sen kaiken keskellä vielä tehnyt niitä ovistestejä niinkuin se gyne neuvoi. sain perjantaina ja lauantaina haalean viivan niihin mutta eílen ja tänään ei mitään! ajattelin tehdä nyt niitä vähän reilummin kun ei tiedä tarkkaan sitä kiertoa. no nyt olen sitten ihan äimänä että menikö se ovis jo?! kun se viiva oli niin haalea kaksi päivää ja nyt ei mitään... noilla rfsu:n testeillä olen tehnyt.

mutta nyt ruuan laittoon.

susa kp 11/ 28-31 toivottavasti

Vierailija
5/24 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susa: eiköhän se sun ovis ole vielä edessäpäin, luulisin ainakin, tuohon kierron pituuteen nähden. Itsellä kierto tuota samaa luokkaa kuin sinulla ja oviskivut ovat olleet tuolla kp 15 tietämillä. No, päätäni en pantiksi kuitenkaan laita, kun ovista en oo tikutellu, niin en tietty varmaks voi sanoa, mutta tuolla kp 15 kohdilla tosiaan on maha sen verran kipeen tuntunen, että olen sen oviskivuksi ajatellut... Niin ja kiitos peukutuksista, saapas nähdä kuin käy... =)

Hapsumuru: Ai kun pääsiskin taas jotain vastasyntynyttä nuuskuttamaan =) Viimeksi huhtikuussa olen synnärillä käynyt... Nyt ei vaan ole lähipiiriin vauvoja tulossa...

Nanne

Vierailija
6/24 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huih!

käytiin tytön kummien vauvaa katsomassa ja oli kyllä tosi pieni neito, himpun alle kolme kiloa ja muistaakseni 49cm, omani kun ovat olleet nelkän kilon puolin ja toisin ja kolme senttiä pidempiä niin näytti kyllä todella heiveröiseltä tämä tapaus. ja oli jotenkin hintelän näköinen, ei sellainen suloinen vauvanpyöreä mistä itse tykkään enemmän.

eli ei oikeastaan pahentanut kuumetta ollenkaan vaikka hetken jo epäilin että niinkin voisi käydä....ja miehestä en ole vielä kerennyt utelemaan herättikö se höyhenen kevyt neito jotain aatoksia.

mitäs muuta....löysin meidän perheelle unelmakodin! näytin miehellekin ja oli samaa mieltä! harmi vaan meillä ei nyt mun opiskellessa missään nimessä ole varaa vaihtaa isompaan, mutta olisi se ihana! oli juuri meidän näköinen ja tältä samalta alueeltä missä tykätään todella paljon asua. ja siinä olisi sitten mahtunut elämään vanhaksi asti ja kasvattamaan kaikki lapsetkin isoiksi...oi oi...saisipa vaikka lottovoiton!

melkein tuli paha mieli kun sattumalta löysi oman unelmansa ja kuitenkin tietää että mahdotonta se on toteuttaa...

että tällaista tänään....

Vierailija
7/24 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yhtään oo tämmössen hellesään ystävä...

Hapsumuru: Meitin esikoinen oli 46cm ja 2800g ja ihan täysiaikaisena syntyi =) On kyllä vieläkin aika pientä sorttia, nyt 1v3kk ni on 75cm ja 9kg... Viimeks kun käytiin sairaalassa vastasyntynyttä ihailee, oli vauvalla pituutta 6cm ja painoa 1,5kg enemmän kuin meitin mukulalla, mutta kyllä se silti niin pieneltä näytti =)

No, mutta palaillaan myöhemmin, täytyy mennä ruuan laittoon... Ai niin, eilen ne irtokarkit taas hyppäs ihan väkisin mun ostoskärryihin... Huokaus, tarttee varmaan ruveta käymään tos lähi sales ostoksil, siel ei myydä irtokarkkei!!??

Nanne kp 29/28-30 yk 3

Vierailija
8/24 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän nää työpäivät menee.. Tänään olen kyllä jo saanut jotain aikaiseksi. Eilinen meni vähän niin ja näin. En tehnyt oikeastaa mitään ja sitten karattiin vielä työkavereiden kanssa hyvissä ajoin kaljoille ekan työpäivän rasitukset karistamaan.... :) Pitää nyt vielä käydä nauttimassa vapaudesta, kun ei ole niitä lapsia... :) Mutta nyt töissä uudella tarmolla. Tästä tää lähtee taas!

Nanne - Sulla vasta superpiinapäivät ovatkin! Jo kp 29 vai mitä? Toivottavasti esikkosi tänään nukkuisi vähän pidemmät unet, vaikka hellettä onkin. Saisit rauhassa syödä niitä eilen ostettuja irtokarkkeja.. ;) Vai joko ne meni??

Susa - Mä veikkaan kanssa, että sun o on vasta tulollaan. Mun kierto kans noita samoja kuin sulla ja mä kans tunnen oviksen tuolla kp 14-15 kieppeillä. Mutta mähän en tikkuile, että en voi olla varma. Mutta aika voimakkaat on tuntemukset ja limat.

Hapsu haaveili uudesta kodista. Ja lottovoitosta. Siitähän me kaikki. :) Mun mielestä vastasyntyneet on aina pienen näköisiä ja aika hinteiliä, vaikka minkä kokoisia olisivat. :) Ja silti kyllä aina ihania vaikka ovat ihan mytyssä ja ryppyisiä, punaisia ja usein hilseileviä. :)) Hauskaa viimeistä lomaviikkoa! Kelit on ainakin kohdallaan. Nauti!!

Naanuli - Missä oot??? Tuu heti tänne!!!

Tuitulta kyselen vielä siitä uudesta asunnosta, että miten kauas entisestä muutatte ja miten iso se uusi olikaan ja millainen ja milloin muutatte ja pitääkö remontoida. Kerro kaikki. Tiedän, että olet nyt reissussa, mutta vastailet sitten kun tulet.. :) Toivottavasti matkalla kaikki sujuu hyvin!

ON: Ärsyttää, kun alkaa kuitenkin toiveet nousta täällä, vaikka niiin itselleni vannotin, että en odota niin en pety. Mitä sitä itselleen tekis, että tän sais vältettyä?? Muuten ei mitään uutta. Töissä ja sit töistä kotiin. Ajattelin tehdä iltapalaksi pitkästä aikaa pastasalaattia. Olis hyvää, kanaa ja vähän (heh, varmasti jää vähään.. :) juustoa, salaattia tomaattia pastaa kurkkua. Slurps! :)

Meille tuli muuten kissanpentu vähän aikaa sitten. On vähän jännät paikat, kun vanha rouva, 7vuotias meillä jo ennestään asunut kissa, on vähän kummissaan. Sähisevät ja pihisevät toisilleen. Toivottavasti tottuvat pian. Eilen huokasin kyllä helpotuksesta, kun todistettavasti pikkuinen on nyt oppinut käymään meilläkin hiekkalaatikossa. Ei kyllä mitään jätöksiä ole mistään muualtakaan löytynyt, mutta nyt olen omin silmin nähnyt että se osaa mennä boxiin pissalle. Huraa!!!

Ja taas töihin..

- Paaru kp 24 *piinoissaan, vaikkei haluaisi*

Vierailija
9/24 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaru: Eihän niitä irtokarkkeja säästellä voi, ties vaikka pilaantuisivat =) Laiton esikoisen tänään koemielessä sisälle päiväunille, yllättävän helpolla nukahti vartti sitten, saas nähdä koska herää... Juu, tosiaan kp 29 menossa, no pessimistisesti ajattelen, että kyllä ne menkat taas alkaa... No, huomenna sentään se poli aika, niin saa tietää miltä ne kilpirauhasarvot näyttää..

Missäs muut luuraa?

Nanne

Vierailija
10/24 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaru: sullahan on nyt hyvät saumat plussan saamiseen... eikös se anessa ja tuitukin saanut plussat loman jälkeen!! :) kissat on kyllä kivoja. mä tosin olen niille hirmu allerginen. äippä otti heti kissan kun muutin pois kotoolta. ja nyt sillä on niitä kolme:) olen kyllä kateellinen että sun kisu on sisä siisti.... minä kun edelleen revin hiuksia päästä tuon 8 kuukauden ikäisen koiran pennun kanssa :/

Nanne: en ole minäkään mitään helle ihmisiä. mä tulen jotenkin todella kärttyiseksi kovalla helteellä. se on jotenkin niin ahdistavaa. liika on vain liikaa:/ sulla on niin piina ajat.... :) toivottavasti se esikko nukkuisi paremmin :)

muuta ihmeellistä ei tänne kuulöu, yritän nyt kammeta itseni salille:)

Vierailija
11/24 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pykii tää nettisivusto tänään. Pitää muistaa ctrl+c ennen kuin klikkaa ok.

Anteeks, kävin vain vieraissa enkä Elleissä äsken, kun huhtikuisten pinoa vähän plarailin. Kirjoitinkin sinne, mutten tänne. Hyi minua!! :) Aika pikavisiitti Susallakin, kun ei kirjoittanut kuin otsikon. :)

Aikamoinen kesäpäivä olis ulkona. Hirmu kivaa olla töissä. :/ Pitää ensitilassa lähteä täältä ja suunnata suoraan järven rantaan piknik-korin kanssa. Kirja ja uikkari. Ei kai sitä muuta tartte. Paitsi miehen. :) Se onkin vielä lomalainen, että on ihan valmis mukaan kaapattavaksi.

Mites Nannen kpt nyt menee? Eihän ole menkat alkaneet?? Onko lapsi vienyt kaikki voimat, kun ei ole tänään palstalla näkynyt. Tai sitten te olette jo rannalla! :)

Naanuli - missä oot ??? Mitä kuuluu??

Anessa - Tuus kertomaan plussastasi enemmän!! Milloin sait toisen viivan? Mones viikko menossa? Siis tuliko plussa jo loman alussa vai kruunasiko lopun?

Eipä muuta asiaa. :) Ihan ku tässä olis jotain asiaa tullutkin. :))

- Paaru *piinoissaan, valitettavasti*

Vierailija
12/24 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto että on ollut vaikeaa päästä tänne tänään.... siis kirjoitin otsikon ja sitten taas tapahtui jotain enkä päässyt enää takas, omituista :/

Paaru: hyo sinua, että vieraissa sitä vaan jolkotellaan:) sehän on ihan hyvä että piinailet...josko se tuottaa tulosta. tosiaan ilma on kiva vaan edelleen vähän turhan kuuma...

Nanne: hei mites ne seun menkat eihän vaan ole alkaneet....? eikö sulla ole joku 29 päivä menossa? ja tännänkö sun piti testailla, tulehan nyt pian kertomaan missä mennään:)

naanuli ja anessa missä luuraatte?!

täälä ei mitään ihmeempää eilen hikoilin salilla ja tänään tein koirien kanssa pidemmän palauttavan lenkin kun oli paikat aika kipeenä:) sitä ovista tässä ootellaan...

Vierailija
13/24 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tietty siellä lääkärissä kuulemassa kilpirauhasistaan. Nyt hoksasin. Toivottavasti tulee sitten heti kertomaan, että mitä sanottiin.. :)

- Paaru *ai pitäskö tehdä töitäkin?*

Vierailija
14/24 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..miten en muistanutkaan, että työt voi häiritä näin pahasti vapaa-aikaa.. ;) Ihan hurjan pitkiä (9.5h) ja väsyttäviä päiviä ollut koko viikon (noh, nää kolme päivää.. :D) ja kun lähdin silloin to mummilaan ja palattiin su ja tänään lähdetään taas, niin kotona ei ehdi edes kissaa sanoa.. :/ No, ehkä tämä tästä, kunhan " normaalityö" taas alkaa, nää kauden alut on aina ihan hurjan kamalia..

Lisäksi miehet tulikin mukana kotiin, (se on piiiiitkä juttu, en jaksa kertoa, mutta ei mitään vallan vakavaa. Suurin syy oli, ettei mies pystynyt kuulemma olemaan niin pitkää aikaa erossa.. :) On se niin lutunen. Ja hyvä että tulivat, asia selviää alenpana.. )

ANESSA, tosi ison, isot onnittlut plussasta! Turvallista masun kasvatusta!! Luo uskoa, että ehkä mekin vielä joskus.. :)

NANNE, mitäs ne tulokset sanoi? Joko siellä kasvatellaan uutta Elliä? Testasitko eilen? Olit tuossa alkuviikossa kirjoitellut testaavasi silloin..

Tuo päiväunittomuus on se yksi kausi niiden satojen muiden joukossa. Meillä meni pojalta tosi nopsaan ohi, oisko muutaman päivän kränännyt, joillain on sitten ottanut vähän kovempaa..

Ompa muuten teidän neito ollut pikkuriikkinen syntyessään! Joudutteko johonkin " tehotarkkailuun" , vai menittekö normaalin vastasyntyneen tapaan? Omani oli 52cm ja 3200g, ja meille kauheasti vouhotettiin miten pieni poika oli..

HAPSU, oot ihan kunnolla varautumassa vauvaan, kun lehdenkin tilasit. ;) Saa nähdä, poistetaanko mut kokonaan (modejen toimesta), kun sanon, että itselläni paloi hihat ihan kokonaan tuon lehden kanssa pojan vauva-aikana. Meillä kun se arki ei ollut ihan niiiiin ihanaa ja lempeää, kuin lehdessä kerrottiin.. :D

SUSA, jos ne viivat ei ollut tasavahvoja (mitä minäkin epäilen, kun kpt on niin vähän), niin silloin sulla ei vielä ollut ovis. Todennäköisesti huippu on sulla silloin 14-17, eli näin päivinä. Oothan vielä tikuttanut? Ei muuta kuin siemeniä kylvämään.. :D Kerron omastani tuolla navassa..

PAARU, tuo on niiiin tuskaa, kun ei haluaisi piinalla, mutta silti vain huomaa piinan nousevan kun kpt nousee.. ja vaikka kuinka onnistuu unohtamaan kpt ennen ovista, niin oviksen jälkeen niitä on mahdotonta jättää miettimättä..

Mutta jospa se tarkoittaisi hyvää, jospa siellä on se seuraava Elli.. :)

( . ) Niin, se miksi olikin hyvä, että mies tuli, johtunee siitä, että se suuri O on juuri nyt päällä.. :) Toisaalta, kun tänään jo lähden takaisin, niin ois sekin varmasti riittänyt..

Ooni on vain nyt ihan kummallinen. Kp 6 oli ihan kamalaa kipuilua tuolla jossain ja hulluna tein testin ja sain suhteellisen selvän viivan. Ehdin siis jo itkeä, ette meni sitten ihan persielleen taaaas, kun limatkin ilmaantui. Sitten su kun tultiin kotiin, ja pissin tikkuun, oli viiva lähes olematon, ja itkin jo miehelle, että oon ihan rikki, kun viiva ei vahvistunut, vaikka pitäisi, luulin, että kp oli jo 15, mutta olikin vasta kp11. No rauhotuin ja tuumin, että hyvähän se on, että vikaa olisi, kun lääkäriin ollaan menossa.

Ma ja ti limaa oli vaikka muille jakaa (haluisko joku?), mutta viivat vaan pysyi haileina. Kunnes eilen sitten viiva oli niiin vahva, ettei usko ja illalla takaisin jo haalentunut (se tosin putosi altaaseen, jossa oli vähän vettä, joten en ihan varma osaa olla, saattoiko vaikuttaa tulkoseen), joten nyt on maatöitä tehty ja tullaan tekemään.. tänään on pitää vielä tikuttaa, jotta saa varmuuden siihen illan testiin. Mun ovis on siis jotenkin normista poiketen vasta, kun limat on loppu, eilen oli nimittäin jo lähes kuiva päivä.. ja kipuja oli koko viikon, mikähän teho-ovis mulla nyt sitten onkaan ollut (varmentaa ajatusta, ettei viimeksi sitä ollut)..

PUDOTUSHAASTE on nyt lähtenyt huonosti, kun en vieläkään ole muistanut hypätä vaakaan!! Mutta teen näin, mun tavoite on 90.0kg, pudotettavaa on siis 3-6kiloa, kun en nyt tiiä, missä mennään. Mutta huonolta näyttää, huonolta näyttää, mitään pudotukseen viittaavaakaan en ole saanut tehtyä..

Naanuli koopeet on öö..15/29-30 (tuska, odotanko siis menkkoja samalle päivälle, kuin se lääkäri on.. yök..)

ps. koneella vasta maanantaina, tää päivä menee koulutuksessa ja sitten lähdetäänkin sinne mummolaan.. hauskaa viikonloppua!

Vierailija
15/24 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kyllä yritin tulla tänne kuulumisia kertoo, mut ensin tökki nää sivut ja sitten meni sähköt, joten luovutin eilisen osalta homman siihen!

Juu ja ne menkat alkoi eilen, eli näyttää tuo kierto tasaantuneen tuohon 30 päivään, mikä on 2 päivää pidempi kierto kuin ennen esikoista, no tuolla tuskin suurta merkitystä mihinkään... Eli kiertopäivä 2 täällä meneillään.

Ja siellä sisätautipolillakin tosiaan eilen kävin, kilpirauhasarvot ja verenkuva oli oikein hyvät. Tätä lääkitystähän ei vaan voida määräänsä pidempään käyttää, joten kun mä nyt kovasti haaveilen siitä vauvasta, niin sovittiin, että vielä 1,5 vuotta lääkitystä ja sitten elämäntilanteen ja kilpirauhasen tilanteen mukaan joko radiojodihoito (jolloin ei saa olla raskaana, eikä tullakaan raskaaksi puoleen vuoteen, ei saa imettää, ja lasten pitäis olla sen ikäsiä, että voivat olla ilman äitiä liki 2 viikkoa, kun säteilyvaaran vuoksi olisin tuon ajan eristyksissä) tai sitten leikataan koko kilpirauhanen pois ja syödään loppuelämä kilpirauhashormoonit pillereinä... No, oli siis ihan hyvä käynti... Seuraava kontrolli n 3kk päästä taas.

Siirsiin tuon meidän neidin siis tossa pari päivää sitten nukkuu päikkärit sisällä, niin nyt tuo on sitten vedellyt 2-2,5 tuntia unia päivällä =) Jee!! Äidin vapaahetki on taas pelastettu, se on kyllä semmonen " päivän kohokohta" =) Eli nähtävästi heräily ulkona kuuluviin ääniin ja kait nuo vaunut rupee sen verran ahtaiks käymään, että kun pitäs koko ajan liki samas asennos nukkua, niin väkisinkin heräilee.. No, nukutaan sitten sisällä, kun kerran uni maistuu siellä pidempään.

Naanuli: Ei tuo kirppunen mihinkään erityistarkkailuun joutunu syntymänsä jälkeen, sininen oli, niin veivät jonnekin lämmittelyyn, mutta muuten ei mitään... Isänsä hoiviin pääsi heti syntymänsä jälkeen, kun minut kursittiin kasaan ja vietiin heräämöön (siis sektio).. Mies vieläkin kauhulla muistelee, kun kätilö lykkäs mukulan sille ja sano, et huutele, jos tulee joku hätä, oli kuulemma kysyny, et mikä lasketaan hädäks =) Tuo minun kilpirauhaslääkitys siis tekee sen, että vauvat jää vähän pieniks, mutta sitä seurattiin äitipolilla 6 viikon välein koko raskausajan...

Mutta palaillaan kun äidin vapaa hetki alkaa =)

Nanne kp 2/30 yk 4

Vierailija
16/24 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelin aamulla pitkän pätkän juttuja joka katosi bittiavaruuteen...ja nyt lyö tyhjää.

eilinen meni kovassa kiireessä kun juoksin pojan kanssa asioilla, oli lääkäriä, pankkiasioita, kaupassakäyntejä yms.

sain kokea miltä arki sitten taas ensi viikolla maistuu kun tyttö jäi mummin kanssa kotiin. sydäntä särkevä huuto alkoi kun rupesin kenkiä laittamaan kun neiti tajusi ettei pääse mukaan. sama oli viime keväänä, ja taas siis saa äiti lähteä ensimmäisen kuukauden tippa linssissä aamulla kun niin riipasee se itku.

mies vihjasi hieman että josko loppuvuodesta voisi vauvaa yrittää, että josko ensi kesän loppua ajattelisi niin onhan tässä vielä aikaa miettiä... tuo kuulosti jo lupaavalta. sai painonpudotus uutta pontta, sillä tässä painossa en halua raskautua, kaksi odotusta on tällä painolla menty ja 20kg kerätty molemmilla kerroilla, palkaksi saatu suonikohjuja, pukamia ja raskausdiabetes. tällä kertaa ajattelin lähtöpainoksi korkeintaan sen 85kg (mielummin 80, mutta silloin joutuu vauvaa odottamaan aika kauan) ja yritän pitää odotusaikanakin sen painonnousun kurissa, n. 10kg saisi riittää....saas nähdä...

tuosta radiojodihoidosta muistelisin että veljelläni jolla oli kilpirauhassyöpä, oli kuukauden eristys alle 1v lasten luota, tai silloin oli puhe vain pienistä lapsista, mutta näin minä sen käsitin.

meillä valvottiin viime yönä 3h. tyttö sai hirveän raivarin kun ei herätessään saanutkaan siirtyä äidin ja isän sänkyyn (oli niin kuuma etten halunnut siihen kiehnäämään). ei sitten nukuttu ollenkaan kun neiti huusi kurkku suorana omassa sängyssä heti jos laitoin valot pois, sai jopa isänsä hereille, mikä on jo saavutus....

valvominen on kyllä näkynyt tänään kaikista.

ajattelin illalla värjätä hiukset, tulee yksi kaveri auttamaan joka on työkseen tehnyt kampaajan hommia, leikataan ja värjätään ettei tarvitse tällä kesäpehkolla opintoihin rynnätä.

eipä tässä muuta höpistävää tällä kertaa, lähdenpä päiväunille kun kerrankin on lapset unilla....

Vierailija
17/24 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro vaan.

Nanne - Kivaa, että oli veri kunnossa. Ja erityiskivaa oli se, että sait vielä lääkitystä eli jatkoaikaa vauvahaaveelle. Hurjalle kuulostavat nuo hoidot. Anteeks, mut miten en nyt ole yhtään tietoinen, että mikä siinä sun kilpirauhasessa on vikana. On siitä ehkä puhetta ollut, mutta miten lienee kadonnut päästä tieto. Vajaatoimintaa vai mitä ihmettä? Eristys kuulostaa vähän turhankin jännälle. Säteilevä Nanne! :) Niin ja pahoittelut sen yhden asian takia.. :( Noh, uuteen nousuun!

Naanuli - Hitto, että kuulostaa nuo sinun työpäivät minun nykyisellä työmotivaatiolla aika kammottavilta! :) Oot mun sankari kun tuollalailla uurastat! Me lähdetään ens viikolla työporukan kanssa työmatkalle Ruotsiin. Lähinnä on ajatukset jo Tukholmassa. :) Mutta mutta, kyllä minäkin täällä asioita aikaan saan, ei pidä liikaa vähätellä.. Mutta kyllä on talven tehokkuus vielä vähän hakusessa.. Ja mitä noihin pudotuksiin tulee, niin mennään sit vaakaan yhtaikaa, kun alkaa syksyrutistus. :) Mulla on kans aika hakusessa tuo nykypaino. Hauskaa mummolareissua, vaikket tätä ehkä luekaan kuin vasta sitten kun olette kotiutuneet. Ai nii, ja vielä pitää kehua sitä sun miestä, ihana on kirjoitustes perusteella. :)))

Hapsu - Kyllä siinä äidin sydämenlujuutta testaan. Niisk. Mutta mahtavaa on se, että mieheltä alkaa näkyä, jollei nyt ihan vihreä, niin ainakin vahvasti oranssi valo! :) Hienoa! Kyllä se motivoi kilotalkoisiin. Vähän hitaasti taitavat nuo miehet syttyä. Meilläkin nyt vasta puolen vuoden jo yrityksen jälkeen miestä alkaa vähän edes kiinnostaa se, että munasolut on vähän erilaisia kuin siittiöt jotka on valmiita kasvamaan ihmiseksi minä aikana kuukaudesta tahansa.

Susalle sellaiset terkut, että ei pitäisi mun kehuskella eläinten sisäsiisteydellä. Nimim. eilen siihen ihteensä olkkarin lattialla astunut :)

Tuitulle, Anessalle ja masukeille terveiset! :)

Napapiirillä ei ihmeitä. Yritän olla kuvittelematta liikoja. Mies kyllä jo varoittelee, että laivalla et sitten juo mitään. Ihan häntä lainatakseni, " että kun kerrankin on ollut ajoitus kohdallaan" . On siis hän vihdoin tosiaan tajunnut tuon munasolun yöperhosenkaltaisen elinkaaren. En tiedä pitäisikö varmuuden vuoksi maanantaiaamuna testata, jollei ala ennen sitä. Ma olisi kp 30. Tai sitten menen vain ja katsotaan reissun jälkeen uudestaan jollen tule vuotavana takaisin. Nipistelee kyllä tuota mahaa silleen kuin siitä haamukierrostakin. :/ Ja mä olen vienyt tämän kuumeilun siihen pisteeseen, että kohdunnapukkaa pitää testailla näinä päivinä moneen otteeseen päivässä. Tuntuu olevan edelleen kiinteä ja ylhäällä. Eli vielä ainakaan ei ole auennut kuukautisia varten. Mutta onhan sillä vielä monta päivää aikaa. ÄÄÄH, auttakaa nyt hyvät tytöt, kun oon taas ihan liian houriva. On kyllä superperseestä suoraan sanottuna se, ettei saa itseään pidettyä kurissa. Sunnuntaina sitä sitten taas itketään niitä menkkoja. :( Är ja mur, kun oon vihainen itselleni!!

Nyt vielä toviksi töihin. Sit meen ostamaan tallentavan dvd:n. Meidän videot ei vaan toimi digiboxin kanssa (terveisiä vaan Lipposen kakkoshallituksen viestintäministerille ja muille asianosaisille, että kiitos tästä digipäätöksestä!) (Vai milloin se päätös tehtiinkään?). Ja tänään alkaa taas se ikuinen Tehis/Lost-kierre, kun molempia seuraa.. Pitää olla tallennusvermeet kunnossa. :)

- Paaru kp 26/29

(oon päättänyt alkaa käyttää tuota kaksysiä, kun kolme edellistä kiertoa on olleet sen ja sitä ennenkin niin lähellä 28,27 ja se yks haamunnut kolmekakkonen)

Vierailija
18/24 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ehkä pieni tarkennus, eli siis mä sairastan kilpirauhasen liikatoimintaa, eli kaikki elin toiminnot käy ylikierroksilla siitä johtuen ja paino laskee tosi kivasti =) Tämä jälkimmäinen oire onkin sitten ainoa kiva oire, muuten sydän hakkaa miten sattuu jne... Mutta tuo painon lasku kääntyy siis heti lääkityksellä painon nousuksi... Arg... Kun tuo tauti todettiin, niin painoin 63kg ja nukuin 14h yössä =)

Niin ja tuo radiojodi hoidon eristysaika vaihtelee eri sairaaloilla, täällä se on vähintään 9 vuorokautta, mieluiten 2 viikkoa ainakin, tosin siis tammikuussa kun edellisen kerran hoitovaihtoehtoja mietittiin, sanoi lääkäri, että meidän tyttö on liian pieni olemaan erossa äidistä noin kauan, eli ei tehdä. 1,5 vuoden päästä olis tyttö jo 3 vuotias, joten sit kait iän puolesta vois olla erossa tuon ajan, mutta jospa meillä olis silloin jo seuraava vauveli, joten kaippa ne sit leikkaa... Saas nähdä.

Raskaushan on ihan mahdollinen tämän lääkityksen aikana ja siis esikoisen odotuksen ajanhan mä söin näitä lääkkeitä. Minua ja raskautta vaan seurattiin 4-6 viikon välein äitiys- ja sisätautipolilla koko raskauden ajan. Kaikilta vauvoiltahan otetaan heti synnyttyään kilpirauhasarvot, meillähän ne oli tietty mun lääkityksestä johtuen pielessä ja niitä tarkkailtiin koko sairaalassa olo aikana parin päivän välein, ja ihan normaaleiksi ne laski, eikä tytöllä ole veressään kilpirauhasen vasta-aineita, joten ei siihen pitäisi ikinä sairastuakkaan. Koska halusin imettää, jouduttiin tytöltä ottamaan lastentautien polilla verikokeita ensin 2 viikon välein ja sitten harvemmin, kun hänen arvot pysyivät normaaleina, vaikka saikin maidossa minun lääkettä. Inhottavaahan tuo verikokeiden otto on, päästä ottivat aina. Eka mukula kapaloon ja sitten neula päähän =( Äitiä eivät ottaneet koskaan toimenpiteeseen mukaan, on kuulemma herkässä mielentilassa oleville äideille turhan rankka paikka... No, itku tuli itselle sitten sielä odotushuoneessa kun kuunteli aina kun rassukka itki=(. No, ehkä kuitenkin oli hyvä, kun sai olla täysimetyksellä 6kk ja korvikkeeseen siirryttiin vasta 10kk iässä, kun olisivat siirtäneet meidät terkkarin labran asiakkaiksi, totesin, että kiitos ei... Ne tädit hädin tuskin saa minustakaan verta ulos, niin saati sitten vauvasta!

No, vielä ei kannata alkaa murehtii, että kumpi hoitovaihtoehto tehdään, tulee muuten pitkät 1,5 vuotta =) Mulla on muutenkin tapana ajatella, et kaikki menee niin kuin pitää ja kaikella on tarkoituksensa... =)

Huomenna meillä onkin aamusta neuvola, neiti saa mpr-rokotuksen... Luvassa siis huutoa! Mukava kyllä taas nähdä paljonko on kasvanut! Mutta palailen sitten päikkäri aikaan =) Ne kun nykyään taas sujuu, JEE!!

Nanne *vilkuttaa huomiseen*

Vierailija
19/24 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä töissä pitää ja vielä pitää kokoukseen juosta, mutta nopeasti kerron että tuhru alkoi ihan normaalisti 2 pv ennen oletettua menkkojen tuloa, eli tosiaan, sunnuntaiksi odotan kunnon vuotoa. Ei tartte enää jännitellä. Harmittaa kyllä vietävästi, että taas käy näin. Tää 2pv tuhrutus on näköjään tullut nyt tavaksi. :/

- Paaru

Vierailija
20/24 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu elikkä hyvää puntaripäivää vaan. mulla viikko oli plus miinus nolla :/ vaikka ei ole oikein edes ruoka maistunut! mutta tää helle on kyllä saanut kaikki paikat turvoksiin joten ehkä osuutta asiaan. ensi viikkoon lähdetään siis samoista 95.6kg lukemista.

Naanuli: toivottavasti saat nyt sen tärpin tästä suuresta O:sta :=

Nanne : voihan kurjuus että se täti vaan löysi sut:( mutta se oli kiva kuulla että päiväunet sisällä maittavat! :)

Paaru: kurjaa tuo tuhruttelu... alkaisi kunnolla tai pysyisi kokonaan poissa!

mä olen ollut jo pari päivää todella kireällä mielellä, en oikein tiedä miksi. koko ajan vain kaikki ärsyttää. edelleen tikutan sitä ovista ja tänään en ole ihan varma että oliko se vain vähän haaleampi vai mitä? kun hain kotitesti. fi :stä tulleet tikut niin siinä se kontrolliviivakin oli haalea. muuta tänne ei oikeastaan kuulu!

susa kp 15/28-31 ja todella väsynyt näihin helteisiin :/