Onko ne sateenvarjorattaat vai sateenkaarirattaat?
Kommentit (11)
Se nimi tulee siitä kun sateenkaaren päässähän on kultaa (se oma mussu), ja sateenkaari muutenkin symboloi toivoa.
En minä niissä koskaan mitään varjoja ole nähnyt. Siitäkö se nimi tulee?
ap
Sateenvarjorattaat laitetaan kasaan kuin sateenvarjo.
Mitä ihmeen tekemistä sateenkaarella voisi olla rattaiden kanssa!
niissähän on historiallisesti se semmoinen irrotettava sateenvarjoviritys -> sateenvarjorattaat.
t. 2, ei ollenkaan tyhmä vaan muutamat rattaat nähnyt
vai onkohan meillä sateenvarjoyhdistelmävaunut, kun niihinkin kuuluu se varjohökötys...?
Se nimi tulee tosiaan siitä mekanismista, eli rattaat jotka menevät kasatessa suppuun. Oli niissä varjoa tai ei.
Matkarattaiksi kutsutaan muita kasaan meneviä (laukkumalliin pieneksi meneviä) kevyitä rattaita.
Yhdistelmärattaista saa sekä vaunut että rattaat vähän muuntelemalla. Ja kuomurattaat on isommille istumarattaat (joihin saa sitten itse viritellä kantokasseja vauvalle jos haluaa). Avorattaissa ei luonnollisesti ole kuomua jne.
Googlella hakusanalla " sateenkaarirattaat" tulee kaksi (2) osumaa, hakusanalla " sateenvarjorattaat" 1210 osumaa. Kumpikohan lienee oikeampi ilmaisu?
sateenvarjo vai sateenkaari?