Terkkari oli lentää perseelleen
kun kuuli että pidän lapsiani navetassa. Minkäs teet kun päivähoito on tarkoitettu työläisille. Olenhan " vain" kotona.
Kommentit (13)
ja lapset leikkii siellä joskus!
Mut sulla taitaa olla lehmiä myös siellä?
kyllä sun lapsilles hoitopaikka järjestyy, olit sitten vain missä hyvänsä. Eri juttu jos et jaksa niitä sinne kuljettaa.
Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Mut jos taas ap PITÄÄ lapsia navetassa mut ei oo itse siellä ;D niin sitten ihmettelen minäkin :D:D
oletan, että terkka ihmetteli, miten lapset on suojattu navetassa mm. lehmien potkuilta tai väliin jäämisiltä, putoamisilta jne.
Muuten pidän jopa hyvänä asiana lasten navetassa pyörimistä, tietty määrä pöpöjä on vain hyväksi, ja allergioiden mahkut pienenevät. Mutta tosiaan tapaturmien kannalta navetta ei ole paras mahdollinen paikka, kun voi sattua vaikkas mitä.
Minäkin olen kyllä navetassa kasvanut, eikä koskaan sattunut mitään.
Maalla ne hoitopaikat on yleensä kaukana, jos sellasta edes on tarjolla.. Tottakai lapset on vanhempien mukana navetassa, ei siinä mielestäni oo mitään kummallista. Niin sitä on vieraannuttu maatalous-kulttuurista. :)
pienet lapset konttaa lehmien jaloissa lantaisella lattialla... on turvallisuusriski sekä lasten terveyden että muuten myös niiden lehmien terveyden kohdalla. Ei sinne pitäisi ulkopuolisia päästää ollenkaan. Toivottavasti tiellä ei ainakaan ole mitään siipikarjaa!
On aika eri asia sanoa pitävänsä lapsia navetassa kuin vaikkapa että ottaa lapset mukaan navettaan lypsyn ja ruokinnan ajaksi.
Täällä myös kasvettu lehmien seassa isonveljen kanssa :) Voi noita kaupunkilaisten kommentteja :D
Ja sitten kun vanhempani saivat kolmannen lapsen, hänen hoitajanaan toimin navetta aikoina minä, isosisko 9v.
No tässä on itsekin kasvettu maatilalla ja enempi ja vähempi on navetassa tullut pyörittyä....Juuh ja ihan on kuulkaas joskus avoinjaloinkin siellä pyöritty. Kyllä lapsi äkkiä oppii sen, että lehmän lähelle ei kannata välttämättä mennä pörräämään tai kannattaa varoa paimenpoikaa kun lehmet ovat ulkona jne:)
Montako " maalaislasta" olette kuulleet kuolleen tai loukkaantuneen navetassa?
Vierailija:
Montako " maalaislasta" olette kuulleet kuolleen tai loukkaantuneen navetassa?
Ja yhden kuolleen.
Meillä edes mitään karjaa mutten viitsi pitää lapsia koko päivää traktorissa mukana, melussa ja tärinässä. meillä onneksi päiväkoti parin kilometrin päässä. Tiedän että on aika mahdotonta kuljettaa pitkiä matkoja, ensin aamulla ja taas illalla. Se on tuo päivä niin pitkä jos on lypsykarjaa. Ei oo mitään 8.00-17.00 työaikoja. T:maatalon emäntä
lehmän potkimia en muista, ja kyllä noita traktorin alle jääneitäkin on maatiloilla
Jos olet itse siellä koko ajan, niin mitös ihmeellistä siinä nyt on...