Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###Syyssissien loppuviikko###

03.08.2007 |

Jospa alottas uuden pinon loppuviikolle,kun tuo alkuviikko on jo niin pitkä.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kipiää taas tekeekään.... Viime yönä sama ja neljän aikaan oli taas kuin kuolleen miehen sydänkäyrä... Siihen asti suht säännöllisinä supasi ja päivällä vain muutama ja nyt taas.... Ja kipiää tekee!! Limatulppaa on irronnunna tänään urakalla, kunnon köntsiä tullut. En vielä silti jaksa uskoa, että hommiin päästäisiin, mutta on tämä olotila HÄMY...

Palailemisiin aamulla tai päivällä ellei mitään ilmene...

Vierailija
42/57 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikarapolskalla oli valittuna ihania kotiintulovaatteita. Mulla ne on kans valittuna ja pakattuna laukkuun. valitsin puolipotkarit, Bodyn ja päälle sellasen mikki hiiri puvun. Mustat housut ja valkonen paita jossa hupussa mikin korvat. Lisäksi on sit lakki ja ohuet tumput jos tarvii. ja varmuudeks jos sattuu oleen viilee ilma niin mukana on oikein ohut kevyt " toppapuku" . ei oikein voi luokitella toppapuvuks, mut en nyt keksi oikeeta sanaa sille...

Pippurimammalle jaksamisia. Saa nähä syntyykö ensimmäinen syyskuinen pian!

Itellä ei onneks ole sen keskiviikko yön jälkeen suppaillu kuin satunnaisesti. Ja ne ei oo ollu enää kipeitä. No eilen meinas vähän, kun uhmasi lääkärin käskyä ja kävin kaupungilla... En kylläkään käyny kuin kahessa vierekkäisessä kaupassa ja sit Mini Manissa ruokaostoksilla. Oli vaan ihan pakko saaha mennä ostaan pojalle jotain. Mukaan tarttu yks 56 senttien pojan puku. Alennuksessa oli. Hinta oli jotain 6 euroa. Oikee hinta oli muistaakseni joku 16 ekeä. Ja lisäks ostin ihanan suloset tossut. Pakko sitä oli jotain saada ostaa kun sukupuoli selvis.

Vaatteita meillä on kovasti, mut ei niitä voi vastustaa kun kaupassa näkee jotain ihanaa. Varsinkin kun eka tulossa, niin sitä on ihan täpinöissä. Käydään vielä jotain pientä kivaa poikamaista kahtomassa sit miehen kans yhessä kun se kotiutuu.

Laitoin sille jo eilen viestiä et saa alkaa sit hoitaa ruokaostokset yksin kun tulee. sen verran tiukkaa jo eilen teki kaupassa. Samoin autolla ajamiset se saa hoitaa. En mahu kohta enää ratin taakse. maha on sen verran iso jo ja sit kun oon niin pirunn lyhyt (157) niin penkkikin joutuu olla ihan edessä. Ei siinä paljoa tilaa jää mahalle...

Ihanaa vanhemmatkin palaavat tänään reissultaan ja tuovat Ikean ostokset samalla. Saa sit pikkuhiljaa alkaa laittaan häkkisänkyyn petivaatteita ym.Vai onko vielä liian aikaista? Miten muut. oletteko laittaneet? Miten muuten jos olette ostaneet vauvalle jotain pehmoleluja/puruleluja niin pesettekö te ne ensin? Mietein vain kun vanhemmat tuo ison kasan vauvan leluja ikeasta. On jos minkälaista nallea ja soittorasiaa. oon nauranutkin et meidän poika ei oo ees syntyny vielä ja sillä on jo nyt varmaan enemmän leluja kuin monella muulla.

pitäs vaan opetella vähän hillitseen itteensä, ettei ihan liikaa ala lelliin lasta. Mut jotenkin kun oon lasta toivonnu ja siitä haaveillu viimiset 6-vuotta niin nyt kun vihdoin ja viimein tulin raskaaks niin haluaa ostaa kaikenlaista. Mähän olin ennen naimisissa. ja me yritettiin lasta 3-4-vuotta tuloksetta. Nykyisen kanssa tulin silloin tasan kaks vuotta sitten raskaaks melkein heti kun jätettiin ehkäsy pois, mut sain keskenmenon. Sit meni se vuosi että saatiin tämä ihme alulle.

Mutta jospa mä siirryn tonne sohvalle kirjan pariin oottelemaan et aamuohjelmat alkas telkusta.

Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!

Uma81 +Vesli 34+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs kaupasta ootte löytänyt noita pikkusia 50 cm vaatteita??? Oon nyt kiertänyt muutamia kauppoja ja pienimmät mitä silmiin on osunut on olleet 68 cm. Eihän niitä pieniä kannata paljon haalia, mutta edes muutamat 50 cm ois kiva löytää.

Lapset alkoi tuijotteleen lasten ohjelmia kakkoselta ja minä lähden kohta kirppikselle äiteni kanssa penkomaan. Mies lupasi jäädä lasten kans kotiin ulkoileen ja ruokaa laittamaan!

Kahvin keittoon.

Risella rv 34+2

Vierailija
44/57 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ja kasassa, taas laantui ennen aamua¿ Eli ei ainakaan täältä tule ekaa syyskuista vielä :)

Kyllä voi tämä natiainen kiusata mua. En saanut sitten yöllä unisaldoa kasvatettua kuin pari tuntia. Aamulla ysin aikoihin miehen puhelin soi ja heräsin siihen ja mä kun en pysty jatkamaan enää unia sitten... Mua kiukutti ihan sairaasti vaikka eihän kukaan voi tietää milloin toinen nukkuu ja onko valvottu jne...

Mukavasti kipuilee vieläkin, en tosin miehelle sitä sanonut. Lähti kalaan :) Saahan sen sieltä hälytettyä jos tarvis, mutta ei ole sellainen olo, että sitä tarvetta tulee ainakaan tänään.

UMA: Annatko sä kentie mielelläsi puikkojen viuhua?? :D

Ja kukas toinen kuvia laitteli...: Ihanat kotiutumisvaatteet!!!

Itse aloittelin nyt sitten sairaalakassin pakkailua, jäi tosin sille asteelle, että olen vasta dödön sun muut hygieniatarvikkeet sinne saanut laitettua, en muuta...

Nyt siivoamaan taas. Tulee vanhemmat tänään kylään joten viisainta tehrä jottai.....

Vierailija
45/57 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos sulla on viikkoja PippuriMamma? Jokohan pääset kohta synnyttämään.:) Hui, ku ois jännää.:)

Tosi ihanat kotiutumisvaatteet oli jollakin! Ja Umakohan se oli neulonut niin kauniita vaatteita pojallensa.:) Voi ku osaisin itsekin. Meillä anoppi kutoo jotain, muutpas ei oikein osaakaan...

Joku kyseli sängyn laittamisesta, itse heräsin tällä viikolla joku aamu (en muista mikä) neljältä ja synnytys sekä kaikki tekemättömät hommat rupesivat pyörimään mielessä... Uni ei enää tullut, joten aamulla ennen kuin mies lähti töihin, patistin hänet kantamaan pinnasängyn varastosta ja laitoin sen sit heti saman tien valmiiksi. Samana päivänä laitoin myös kotiutumisvaatteet sekä turvaistuimen lähtökuntoon. Ja kaikki tarvittavat pikkutavarat koriin kodinhoitohuoneen pöydälle, josta tulee meidän " hoitopöytä" . Hoitoalustaa en löytänyt mistään, vaikka muistan ostaneeni sen jo hyvissä ajoin ja laitoin liian hyvään talteen. Eilen sit käytiin ostamassa vauvalle kaikki loput tarvittavat " tavarat" , kuten pyyhe, vaipat, vaunuihin sadesuoja yms. Ja laitoinhan mä vaunutkin valmiiksi. Tuttipullot ja tutit täytyy pestä ja keittää vielä, muuten kaikki on valmiina vauvaa varten jo näin hyvissä ajoin. Sairaalakassin pakkaamisenkin aloitin...mutta se on vielä kesken...

Ens viikolle luvattu hurjan lämmintä ilmaa, en tee kyllä muuta kuin otan aurinkoa..

-Äiskäliini83- rv 35+2

Vierailija
46/57 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita vaan kaikille!

Mullakin takana huonosti nukuttu yö, mikään asento ei oikein tuntunut hyvältä. Neljän jälkeen aloin pyörimään sängyssä hereillä, eikä uni tullut enää. Kuudelta ylös kunnolla, lehtien haku, niiden lukeminen ja aamupalan syöntiä. Klo 8 uudestaan petiin ja sitten nukuinkin klo 10.30 asti, tosin taas levottomasti. Nyt on vähän sellainen toisaikainen olotila, mutta suihku kyllä hieman helpotti.

Mieskin soitti, on matkalla kotiin!!! Ihanaa! Täytyy keksiä jotakin hyvää syötävää illaksi ja pitää rakasta hyvänä. Kamala ikävä ehti jo tulla. Lapset pääsevät hesasta kummin kyydissä takaisin ja näemme tunnin päästä toisen kummin syntymäpäiväjuhlilla. Jaahas, täytyy alkaa miettiä mitä ihmettä puen sinne päälleni...siis mihin ylipäätänsä enää mahdun ;)

Nähdään taas myöhemmin.

Haikarapolska ja neiti masukki 35+6

Vierailija
47/57 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä iso siivous-urakka takana. Oikein pyyhkäisin pölyt ja pesin lattiatkin! Vielä olis kellari ja sauna, mutta pitäis odotta, en jaksaa kaikkea yhdessä päivässä. Tuntui huonolle kun täältä lukee että kaikki siivoilee ja itse vaan ei saa mitään aikaiseksi. Raahasin aamulla esikoisen huonesta jatkosängyn meidän makkariin, vauveli saa nukkua siellä. Katsotaan jos laitan edes äp laatikkoa sinne. Vaateet vauvalle ja petivaattet yms on pesty, mutta ei laittanut veilä sänkyyn. Sairalaakassiakin ajattelin, sain shampoot yms pakattua, muun kanssa on aikaa. Ajattelin kyllä tulla kotiin samoissa vaatteissä missä menen, ei se maha parissa päiävssä häviä... Vauvan kuteet ja kaukalon tuo sitten mies (tai kuka sitten meidät hakemaan joutuu, jos mies vielä ulkomailla). Valkoiset vaatteet, body, potkarit ja takki-housut, hattu. Kutoin vielä villasukat ja töppöset ja ehkä joku haalari myös mukaan. Esikoinen oli pieni kirppu ja paleli paljon alussa.

Eilen oli kaveri käymässä, oikein mukavaa juttuseuraa ja lapsetkin jopa leikkivat pikkaisen (tai kaverin 4vuotias vaan kiusaa 1,5 vuotiasta esikoista, sai olla oikeasti tarkkana että ei satutta). Olen kyllä toisalta onnellinen että ikäero tulee muksuille pieni, se 4 vuotiaskovin mustasukkainen ja katee, käy sääliksi jos joksu siskoksen saa, ongelmiä sinnepäin paljon. Tänä pyysi toinen kaveri iltapäivällä rannalle, mutta on ihan ihme pilvinen keli, katsotaan, tuntuu että lapsilla kylmä meri- vedessä vielä...

Eipäs muuta, toivottavasti vielä vauvat mahoissa pysyttelee,

kewa 33+6

Vierailija
48/57 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulipa valvottua viime yö.....jotenkin kauheen levoton olo ja joskus neljän maissa alko kaveri puskea itteensä tosi kipeen tuntusesti itteensä alaspäin ja varsinkin suoraan virtsarakkoon, ainakin meinas tulla pissat housut joka kerran kun puski itteensä. Varsinaisesti ei supistanu, mut puskeminen sattu niin maan per............sti. Tuntuu tosi hassulta, kun esikoisesta ei siis tullu ees harjotussupistuksia ennen käynnistystä.....ja ukko lähti 05.00 töihin, mut kyllä kysy puolentunnin välein vointia....tossa kympin maissa rupes onneksi helpottamaan ja oon saanu jo osan taloa siivottua ja pestyä lattioita. Nyt pieni tauko ja illalla loput...vielähän toki kirppu sais ees pari viikkoa kasvaa ja voimistua, vaan kylläpä se selviäisi jos nytkin syntyisi, mut parempi hälle ois vielä kasvaa.

pippuri mammalle jaksamisia!

maitohamsteri ja kirppu 35+4

Vierailija
49/57 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun uudelleen.. =(

Siis huomenta! Häät tuli juhlittua, kohta pitäisi valmistautua rippijuhliin..

Haikarapolskalla oli ihanat kotiutumisvaatteet.. Meillä siis vauvan kotiutumisvaatteiden väri neutraali, sillä emme todellakaan tiedä kumpi tulossa.. Voisin joku päivä laittaa kuvaa..

Uma kyseli vauvan sängyn laitosta.. Meillä se odottaa nukkujaansa tuossa valmiina..

http://www.aijaa.com/v.php?i=798451.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=798458.jpg

Nyt lähden katsomaan niitä juhlavaatteita, että saadaan koko porukka ajoissa valmiiksi..

Palailen illalla.

Piiu ja 007 rv 37+2

Vierailija
50/57 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hellettä!

Olen lukenut kaikki jutut, ja mieleen on tullut kaikenlaista kommentoitavaa, mutta kun pääsen viestiketjun loppuun, en enää muista, kenelle minun piti mitäkin vastata... En tiedä mistä mahtaa johtua, mutta olen nykyisin varsinainen hattara-aivo...

Ihania kotiintulovaatteita olette jo varanneet. Ja muutenkin olette jotkut jo niin pitkällä vauvavalmisteluissa! No, ehkä minäkin tässä vielä ehdin...

Kotiintulovaatteiksi vauvalle varaan samat tamineet, jotka ovat olleet kahdella edellisellä kerralla. Otan varmaan taas mukaan pari erilaista vaihtoehtoa, joista voin sitten sairaalassa valita sopivammat. Itselleni otan samat mammahousut, joissa olen tähänkin asti kulkenut, en edes uneksi, että mahtuisin synnytyksen jälkeen johonkin pienempiin.

Uusia imetysliivejä ja imetyspaitoja olen itselleni tilannut, liivinsuojia pitää vielä ostaa, jos se maito vaikka nousisi jo sairaalassaoloaikana. Vauvalle pitää ostaa varuiksi pieniä vaippoja ja pari tuttia. Meillä on ollut kotiin tulon jälkeen käytössä kestovaipat, mutta kantoliinaan ollaan totuteltu jo synnärillä, joten sen ajattelin taas pakata sairaalakassiin. Pitkä trikooliina on ehdoton suosikkini, siinä voi kantaa vauvaa vastasyntyneestä ihan isoksi asti.

Vauvan sänkyä meillä ei ole. Tai meillä on ollut pinnasänky, mutta koska kumpikaan edellisistä vauvoista ei ole nukkunut siinä yhtään yötä, niin annoin sen lainaan kaverilleni, tätä kolmatta en viitsi edes yrittää sinne laittaa. Olen todennut, että meidän vauvat nukkuvat parhaiten kainalossa ja minä nukun itse parhaiten, kun vauva on kainalossa. Ja imettäminen on kaikista helpointa, kun ei tarvitse nousta sängystä, nostaa vain paidanhelmaa, niin vauva hoitaa itse loput. Laiska mikä laiska...;)

Ainoa pikku probleema ovat nuo kaksi isompaa neitiä, jotka usein tulevat yöllä omasta huoneestaan äidin ja isän sänkyyn, mikä ei käy päinsä, jos vauva on minun vieressäni. Tila ei yksinkertaisesti riitä, eikä se olisi vauvalle turvallistakaan.

Olen miettinyt, että jospa nostaisimme joksikin aikaa myös isojen siskojen sängyt meidän vanhempien sängyn molemmille puolille. Näin tytöt olisivat meidän vieressä, mutta pysyisivät todennäköisesti omissa sängyissään, eivätkä tulisi meidän väliin. Näin teimme esikoisen kanssa silloin, kun kakkonen syntyi, ja hyvin toimi.

Mitähän muuta... Joku kyseli siitä minun työkuvioistani. Olin yhteydessä liiton lakimieheen ja ex-työpaikalleni on selvityspyyntö asiasta lähtenyt. Kun vastaus tulee, niin mietin, miten haluan asiassa edetä vai haluanko mitenkään.

Sparven rv 36

Vierailija
51/57 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Äiskäliini83-:

Ja alapää on välillä tosi kipeä, miksiköhän??? On ollut jo muutaman viikon, varmaan kuukauden päivät. Välillä sattuu niin, et käveleminen on, kuin olisin joku ruostunut kaivinkone. Varsinkin lenkin ja siivoilun ym. touhuamisen jälkeen sattuu ja sit kun menee istumaan, niin liikkeelle lähdöt on hitaita ja kivuliaita. Tää on mulle ihan uutta, sillä aiemmissa raskauksissa mulla ei ollut mitään tällaista.

Osaisko joku sanoa mistähän kipu johtuu?..

Mulla oli ekassa raskaudessa tosi kovat liitoskivut. Nivusia ja lonkkia särki ihan julmetusti, paikallaolon jälkeen oli tosi tuskallista ja vaikeaa päästä liikkeelle ja öisin jopa sängyssä kyljeltä toiselle kääntyminen oli ihan mahdotonta. Tokassa raskaudessa näitä kipuja ei ollut, mutta nyt taas tässä kolmannessa on ollut, joskaan ei onneksi ihan yhtä pahoja kuin esikoista odottaessa - tarpeeksi kuitenkin.:/

Kysymys on siis raskaushormonien aiheuttamasta nivelten löystymisestä. Erityisen paljon löystyminen tuntuu tuossa lantion seutuvilla, mutta kyllä ne hormonit voivat vaikuttaa kaikkeen muuhunkin: esikoista odottaessa minusta tuntui, että jopa hampaat alkoivat heilua(!) ja aina harjatessa ikenet vuotivat verta. Esikoisen synnytyksen jälkeen minulla oli todella kipeät ja turvonneet sormi- ja polvinivelet ja kävin jopa reumakokeissa, mutta onneksi mitään ei löytynyt, ja kivun ja turvotuksen syy oli raskaus- ja imetyshormonit.

Että kaikkea se raskaus voikin teettää...:/

Vierailija
52/57 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli vauvan lelujen pesusta. Minä olen pessyt vaatteet, mutta en leluja. Itse asiassa jokaiselle vauvalle on ollut yksi paketti mukana sairaalakassissa, jossa on ollut vauvan ensimmäinen pehmolelu. Ihan vaan siitä syystä, että jälkeenpäin on voinut sanoa, että " tämän sinä sait, kun synnyit" .

Toisen ja tämän kolmannen kohdalle se on iso sisarus/isot sisarukset, jotka antavat vauvalle lahjan tämän syntyessä, vaikka minä olenkin lahjan valinnut. Tämä kolmas saa sellaisen Teddykompanietin samettisen pupu-unirätin. Se onkin ainoa leluhankinta vauvalle - olen todennut, että leluja tulee joka tapauksessa aina ihan liikaa, vaikka ei itse ostaisi ensimmäistäkään.

Myös iso-sisko/isot siskot saavat " vauvalta" jonkun pienen lahjan, kun tulevat tätä ensimmäisen kerran katsomaan. Mielestäni on mukava, että isoja siskoja myös huomioidaan ja onnitellaan jollain tavalla, eikä vauva ole ainoa, joka saa lahjoja ja kehuja...

Vierailija
53/57 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös yölliset kyljenkääntämiset ovat hitaita ja kivuliaita. Teenkin sen asteittain ja pikkuhiljaa.. Ikenet ovat myös vuotaneet verta, ei aina, mutta joskus, vaikka ientulehdusta ei näy olevan.. En ole kyllä osannut yhdistää sitä tähän... Kaikkea sitä onkin. Toivottavasti näistä kivuista ei tarvitse kärsiä loppumetreille asti, mut pahasti kyl siltä näyttää...

Vierailija
54/57 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin täytyy ikäväkseni näin alkuun todeta että en muista enään puoliakaan mitä piti kommentoida,kumma miten saankin pään ihan tyhjäksi muutamassa minuutissa en uskalla edes ajatella miten kotiäitiys vaikuttaa aivotoimintooni kun ei ole muuta mietittävää kuin mitä ruokaa laittais tai minne leikkipuistoon menis.Mietin muuten silloin joskus kun esikoista odotin että sittenpä on hyvää aikaa aloittaa ranskan kielikurssit kun on kotona mutta ihmeen kiirusta sitä vaan tuppaa olemaan ihan täysipäiväistä työtä noi kotihommat ilman " lakisääteisiä" ruokatunteja..

Uma oli ainakin rakkaudella kutonut pienelleen ihkuja vaatteita:)ja Kirahviinan kotiutumis vaatteet oli södet:)

Uusia leluja en ole koskaan pessyt.

Pippurimammalle toivon jaksamista!

Mitäköhän COLATOFFEELLE kuuluu???

Muo on supistellut melkeinpä koko ajan aamu 8.oo asti.Tulee onneksi sellaista sarjaa että pystyy kuitenkin olemaan " ihan hyvin" .

Päivällä käytiin tunnin verran hietsussakin pyörähtämässä joten ei tässä mitään sellaista hätää ole!

Nyt kuitenkin olen varma että nää vaikuttaa jo tuonne kohdunsuulle mikä on mielestäni kyllä ihan hyvä juttu.viikkojakin kasassa kuitenkin ihan mukavasti.Tää on nyt kuitenkin tosi kakspiippuinen juttu että olisinko nyt jo valmis luopumaan tästä olotilasta kun vauvoja ei enään mun masussa kasva,olo on ajoittain tosi haikea ja niinkuin joku aiemmin kirjoitteli niin minäkin yritän tallettaa muiston mukavan sydämmen syövereihin jotta voin joskus tätä raskausaikaa muistella.Toinen ääripää on se että jo talvella piti jättää kaikki kävelyt ym..liikunnat pois kun on supistellut ja vuodelepojaksojakin ollut enemmän kuin tarpeeksi!!!Mun yleiskunto on tästä syystä täysin lössähtänyt ja kun ole aina tottunut liikkumaan paljon(ratsastaa,kävellä,nikkaroida ja mitävaan touhuilla)niin eipä oo kiva!

Täytyy myöntää että kateellisena seuraan mammoja jotka mahat pystyssä esim:käyvät kävelyllä.

Mulla on nyt niin surkastunut olo että riittääköhän se kun hilaudun synnärin lattialle ja kerran pinnistän niin vauva lurpsahtaa pihalle..

Vauveli on liikkunut tosi paljon eilen ja tänään.Masu keikkuu sinne tänne:)

Millainen on muuten limatulppa?Joku verinen klöntti?

mulla ei ole koskaan sellaista tullut eikä muuten vesiäkään kuin kalvot puhkomalla.

Mitenköhän tää synnytys käynnistyy........

Nyt asennon vaihto ja tv päälle.

Näkyillään taas:)

möhis+rakkausvauva 35+2

Vierailija
55/57 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen piipahdus koneella. Ensinnäkin hymyilytti tuo Rakkausvauvan muistamattomuus, hih, en se minä ollut joka laittoi kuvan vauvan kotiutumisvaatteista! Vaan en kyllä muista minäkään kuka se sitten oikeasti oli, vaikka kuvan kyllä katsoin. :D

Sparven oli hankkinut vauvalle Teddykompanietin lelun. Niillä on kyllä aivan ihania tavaroita. Ite just surffailin ettimässä jotain pientä kivaa kaverin viime yönä syntyneelle tyttövauvalle. Voisin ostaa sen Teddykompanietin pupu-tuttiketjun. Ja samalla tekis mieli omalle vauvallekin ostaa joku niistä, alkoi heti näyttää olemassa olevat tuttiketjut ihan kamalan rumilta. :)

Mun mahassa on jatkuvasti niin kova möyriminen ja töniminen päällä että sattuu. Kiristää niin hirveästi. En tajua miten maha onkin niin pinkeä ja arka, ei se esikoisesta tämmöistä ollut (muistaakseni, hih). Liekö sitten vaikuttaa se että vauva on perätilassa? Alamahaan ja virtsarakkoon tulee niin teräviä potkuja että alvariinsa saa vessassa hypätä. Ja ylämaha ja kyljet on ihan helisemässä kun pää ja peppu puskee millon mitenkin. Vihloo oikein! Esikoisesta ei tullut yhtään raskausarpia, mutta nyt kiristää niin hirveästi että en ihmettelis vaikka tällä kertaa tulis.

Tänään on ollu laiska päivä kotosalla, on tullu vain syötyä hyvin ja herkuteltua. Eilen poimin mökillä vattuja ja niin aion huomennakin. Ihanaa kun siellä pääsee pulahtamaan välillä viileään järveen, täällä kaupungissa tulee niin kuuma... Pelkään kyllä että minkälaiseks pätsiks tää kämppä tulee jos viikon säätiedotukset pitää paikkansa. Puuuuuh. Ylin kerros ja aurinko paistaa ikkunoista sisään lähes koko päivän.

Huomenna mulla ois aamupäivällä myös se aiemmin kaiken varalta sovittu psykologin tapaaminen. Ihan kiva sinne on mennä vähän juttelemaan missä mennään, ku oon ollu niin itkunen jne. Vaikka ei tässä mitään varsinaista kriisiä olekaan. Sinne on helppo mennä siksi, kun sieltä voi lähteä pois vaikka 5 minuutin päästä jos ei puhuttavaa oo.

Jahas, ja taas väsyttää. Jos sitä menis tänään ihan OIKEESTI aikasin nukkumaan. Hyvää yötä ja rauhallista unta ilman supisteluja ja muita vaivoja joka mammalle!

Vierailija
56/57 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sen kuvan vauvan kotiuttamisvaatteista laittoi :) Tosiaankaan ei enää voi millään muistaa tällä päällä kuka mitäkin viestitteli ja kommentoi...Meneeköhän tää raskauden piikkiin vai eikö vain enää aivokapasiteetti riittä muistamaan, kun kirjotuksia todellakin tulee niin paljon. No, yritetään kuitenkin :) Siitä kuvasta vielä, että se ei kyllä ollut mitenkään edustava, värit jotenkin vääristyivät ja muutenkin huono kuva. Vaatteet kyllä on tosi kivat ja tosiaan lasten valitsemia :).

Piiu oli myös laittanut kivoja kuvia vauvan katossängystä, on se edelleen niin kaunis! Meillä pinnasänky on osittain pedattu, mulla on ajatuksena kuitenkin laittaa äippäpakkaus sänkyyn ja nukuttaa vauva ensin siinä. Tuntuu niin isolta tuo pinnasänky vielä toistaiseksi.

Meillä sujui syntymäpäivät mukavasti. Istuin varjossa puutarhassa, niin jaksoin yllättävän hyvin. Kotiin kuin tultiin leivoin yllätys yllätys mustikkapiirakan ja keräilin mustaherukoita pensaasta. Kyykkiminen ei kyllä tehnyt hyvää ja niinpä touhu jäikin sitten kesken, kun vatsa kovettui ja supistelut alkoivat. Mulla on myös hyvin paljon samanlaista vaivaa, kun mitä Kirahviina tuossa omassa kirjoituksessaan onnistuneesti kuvaili. Melkein voisin samoilla sanoilla kuvata omaa tilannettani.

Mies tuli kotiin noin tunti sitten ja nyt sitten asetutaan taas tavalliseen arkeen. Huomenna olisi tarkoitus lähteä koko perhe rannalle, mikäli vain säätiedotteet pitää kutinsa. Uimaan ainakin halajan ihan kybällä.

Mukava sarja lapsia sulla Apinaemo. Kiva, että tulokkaallakin on kaveri odottamassa ja " isot" lapset sitten sopivasti myös siinä rinnalla " kaitsevat" ja todennäköisesti myös " kouluttavat" pienempiä :).

Nyt öitä Sissit!

Haikarapolska ja neitokainen

Vierailija
57/57 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellettä luvassa ensi viikoksi. Onneksi saa pötkötellä kotona ja voi käydä suihkussa vaikka joka tunti :)

Ensi viikolla olisi aika taas äitipolille, kun siellähän käyn joka toinen viikko kohonneiden sokeriarvojen takia. Onneks ei neuvollassa tarvi enää käydä. Äitipolilla vaan kun tuppaa aikaa menemään jopa 4 tuntia, mutta mitäpä sitä nyt ei tämän raskauden eteen tekisi. Me äidit kun olemme vähän tällaisia...

Masuja olitte mittailleet ja kyllä minäkin sinne tilaston kärkisijoille varmaan tuloksellani 120cm pääsen. Olokin on kylllä samanmoinen. Ihaillen mittailen jo lenkkipolkuja, kun tästä masusta pääsee eroon.Todellakin enää ihan hetki ja me olemme kaikki ihanien tuhisijoiden äitejä, aikaisemmista synnystysten jälkeisistä tunnelmista muistankin juuri tuon euforisen olon: olen maailman onnellisin ihminen ja äiti! Ihana fiilis!

Munkin piti niin kovasti kommentoida kaikkien juttuja, mutta oon tunnelmissa kuitenkin mukana, lupaan sen :)

Voikaahan hyvin sissit ja toivottavasti hyviä ja levollisia unia kaikille!

Mammavirtahepo rv 35+2